Havalı pistonlu silahlarda Gresleme ve yay'ın önemi

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Benim babam araç ustası olduğu için bu konuyu onada anlattım o bana gene kauççuklu sarı bi gress gösterdi.İllaki yeşil bu dediğimiz gresten olmak zorundamı yoksa.Birde silahı dağıtırsam toplayamıcagımdan korkuyorum yapabılırım diyorum ama tetik mekanigi ufak parcalar beni korkutuyo ne yapmalıyım.

  • molycote 111 regülatörün içindeki yayda da kullanılabilir mi mustafa abi, bir an önce bekliyorum satışa çıkmasını, pahalı olduğundan alamamıştım.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • kaucuklu greslerde değişik renklerde olabiliyor lakin farklı viskosite(Viskozite ne demektir? Yağın en önemli özelliklerinden biridir. Kısaca yağın akmaya karşı gösterdiği direnç veya yağın kalınlığı olarak tanımlanabilir) değerlere sahip oluyorlar bunların içinden ağır hareketli katranımsı olanı tercih et,baban tamirci ise yağcılardan temin eder fiyatı ise 6-7 ytl gibi

    Mesaj defa düzenlendi, son düzenleyen avcihoca (9 Nisan 2008 12:48).

    • Resmi Gönderi

    molycote 111 regülatörün içindeki yayda da kullanılabilir mi mustafa abi, bir an önce bekliyorum satışa çıkmasını, pahalı olduğundan alamamıştım.

    Murat Molycote111 eser miktar olmak şartı ile kullanabilrsin,kullanmalısın.

  • Arkadaşlar bende mod90 ımı sonunda söktüm ve gresledim..Tüfeği artık gözüm kapalı söküyorum bu tüfek üstündede baya şey öğrendim acemiliği atmak böyle oluyor heralde ^^ ..Tüfeği sökerken bana bilgileriyle yardımcı olan Avcihocam ve Nucleex 'e ayrıyetten teşekkür ediyorum..
    Tüfeğe gelince tüfeğin içinden hiç gres yağı gibi bir şey çıkmadı ince bir yağ vardı biraz ve kupkuruydu..Keçenin durumu iyiydi kopma vb. gibi şeyler yoktu zaten 400 atış yaptım yeni sayılır...Keçenin arka tarafını Avcihocamın dediği gibi zımparaladıktan sonra yeşil gresi uyguladım ve yayada.Bu arada yağı petrol ofisi benzinliğinden aldım fiyatı 5ytl
    [Resim Engellendi: http://img231.imageshack.us/img231/4269/s5001684xt3.th.jpg]
    [Resim Engellendi: http://img231.imageshack.us/img231/6230/s5001686ki8.th.jpg]

    Mesaj 4 düzenlendi, son düzenleyen mrt083 (3 Mayıs 2008 20:31).

  • piston bölümünde aşırı yağ kulanıldığında (resimde görüldüğü kadarı bence fazla kaçmış çok daha az kullanılmalı idi ) dizel eltkisi çok uzun süre devam ederek silahın dengesizleşmesi ve düzensiz hızlarda namlu çıkışları yaptığından isabetliliği önemli ölçüde etkiliyor ,bilginize

  • Keçenin ön tarafına sürmedim evde 3 atış yaptım neredeyse hiç duman ve koku çıkmadı dizel etkisi şimdilik yok ama piston ileri geri gittikçe yağ yayılır ve dizel etkisi olabilir, fazlada olursa söker temizlerim artık..

  • bu tür keçeler tek yönlü olduğundan sızdırmazlık ileri hareket yönünde ,keçe geri gelirken sıfır temasla yağı tam temizleyemez bu yüzden denge bozulabiliyor.bilginize saygılarımla

  • bence keçe bulma işi zor ,karaköyde özel yaptırabilirsiniz fiyatı 25 ero cıvarı sonuç ne olur onuda denemeden bilemem .saygılarımla

  • hazır keçe konusuna gelmişken bende birşey sorayım
    yağlama sırasında aşırı derecede yağlanan ve uzun süre dizel olan yaylılarda bu dizel etkisi diğer deyişle oradaki yağın yanması olayında
    meydana gelen yanma ve yüksek ısı keçeyede zarar vermiyormu ?
    eğerki zarar veriyorsa yeni yağlanan yaylılarda namludan gözlenen ''duman'' kaç atış'a kadar normaldir ?
    eğerki sürekli duman geliyorsa keçeyede zarar verebilir düşüncesiyle tüfeği yeniden söküp sürülen yağ miktarını azaltmak gerekirmi ?

    • Resmi Gönderi

    Burada keçenin kalitesinin çok büyük önemi var,

    Yağlama sırasında keçe önüne yağ sürülmemeli ve dahası,yağlama sonrası pistonu takıp bir kaç ileri geri hareketten sonra pistonu tekrar söküp,önüne yağ sıyırmış ise bu yağın temizlenmesi gerekli,

    silindir içinde oluşan ısı 1500 dereceleri bulur ama bu mili saniyeler mertebesinde kısadır ve öyleki silindir yüzeylerinde bile hissedilemeyecek kadar azdır,yani sıkışan havanın yaktığı yağ sayesinde oluşan ısı etrafındaki metal yada diğer materyallere iletilemeden sonlanır,

    Burada asıl önemli olan o patlama ile oluşan yüksek basıncın keçeye ve yay a etkisidir,burada keçe kalitesiz ise sorun başlar,daha doğrusu keçenin taze yada bayat olması bile ömrünü belirler,birde poliüretan malzeme olmalıdır,buna benzeyen kauçuk yada plastik türevli malzemeler pek dayanıklı yada ömürlü olmamaktadır.

  • tamamen doğru tespit uzun süreli aşırı dizel etkisi keçenin parçalanmasına neden oluyor vede yayda aşırı sitres oluşturup kırılmalara neden oluyor,dizel etkisinin 40 - 50 atışta normale gelmesi lazım aksi durumda yağın fazlasının alınması yada daha farklı bir yağ kullanmak gereklidir saygılarımla

  • geçenlerde maccari yay geldi bana onun yanında da siyah bi yağ vardı yaya ondan kullandım gayet iyi bi yağa benziyodu yay surunce sanki iplik gibi uzadı pistonada yaşil gres uyguladım.ilk 30-40 atişta duman cıkıyodu sanırım dızel etkisinden.şimdi gayret iyi yalnız şunu merak ediyorum acaba yay içinde yeşil gresi uygulasam daha mı iyi olordu? ?(

    cfx Royal (4.5) ;box;x full modify (maccari yay-keçe,yay tutucu-yay önü ağırlığı,altın tetik) square 3-9 40 :thumbup:

  • yok orjinal siyah ı kulanmakla iyi etmişsin ,siyahta ses izalasyonu ve dayanım çok daha iyi .kolaylıklar dilerim.

  • teşekkürler abi sanada kolaylıklar

    cfx Royal (4.5) ;box;x full modify (maccari yay-keçe,yay tutucu-yay önü ağırlığı,altın tetik) square 3-9 40 :thumbup:

  • Burada asıl önemli olan o patlama ile oluşan yüksek basıncın keçeye ve yay a etkisidir,burada keçe kalitesiz ise sorun başlar,daha doğrusu keçenin taze yada bayat olması bile ömrünü belirler,birde poliüretan malzeme olmalıdır,buna benzeyen kauçuk yada plastik türevli malzemeler pek dayanıklı yada ömürlü olmamaktadır.


    patirotun keçesini söktüm geçende 2000 atış olmuştur. yeşil gres uygulamıştım ilk aldığımda tüfekte bayağı dizelleme vardı. sökene kadarda devam etti. resim çekmedim ama yayın durumu biraz uç kısmında eğilme oluşmuş hafif. sanırım kırarsa ordan kırar. ama keçesi hala ilk günki gibiydi maşallah. bu arada tüfek 1. nesil patriot

    webley patriot 5.5

  • Merhaba nasılsınız..
    Gamo cfx te bu yeşil gres yag kullanılırmı??Hangi yagı tavsiye edersiniz?


    shell olmasında ne marka olursa olsun ,en ucuzundan al .iyisini alalım dedim shell aldım çok yanıyor dizel bitmiyor silahı bir daha sökmek zorunda kalabilirsin .kolaylıklar dilerim .

  • patirotun keçesini söktüm geçende 2000 atış olmuştur. yeşil gres uygulamıştım ilk aldığımda tüfekte bayağı dizelleme vardı. sökene kadarda devam etti. resim çekmedim ama yayın durumu biraz uç kısmında eğilme oluşmuş hafif. sanırım kırarsa ordan kırar. ama keçesi hala ilk günki gibiydi maşallah. bu arada tüfek 1. nesil patriot

    senin silahın dizellemesini az çok biliyorum, mauser gibiydi maşallah ;kihhik, bu gibi aşırı dizellemelerde iyi olan kazanıyor, keçe patlak verirse yay kurtuluyor, yay kırılırsa keçe kurtuluyor, torun 4,5 mm ile yaptığım eurodizel deneyleri bu sonucu verdi ;lol;

    Steyr Challenge 4,5 - Schmidt&Bender FTII 12.5-50x56
    Steyr Hunting 4,5 - Sightron SIII 10-50x60
    FX Bobcat 6,35 - Bushnell 4200 6-24x50
    AA S410 5,5