- Resmi Gönderi
Arkadaşlar
Burada öncelikle Gres yağı konusunu,Topic'in ilerleyen sayfalarında da diğer tuning işlemleri,yay'lar gibi konuları işleyeceğim,ve hepinizin katılımlarını ve fikirlerini bekliyorum.
Bu konuyu çok araştırdım ve oldukça fazla testler yaparak sonuçları gözlemledim.Herşeyi tam anlamıyla biliyorum demek istemiyorum çünkü herşeyi bilmiyorum,benim burada bahsedeceğim şey kullanılan gres yağının silindir içinde bozulmadan kalma süresi ve havayı piston ve silindir arasından geçirmemesi ve kaydırıcılığın maksimum seviyede olması.
Google da arama yaptırdım çeşitli girişlerle ve karşıma havalı tüfeklerde kullanılan gres yağları adı altında yaklaşık 15 civarı farklı kimyasal ve viskozitede gres çıktı.
Bunun üzerine makina yağları satan büyük yağ satıcılarına gittim,karşıma çok çeşitli özelliklerde gres yağları çıktı bunları özetlersek; dişlilerde kullanılanlar,yüksek sıcaklıkta kullanılanlar,yüksek basınç alanlarında kullanılanlar,ağır şartlarda kullanılanlar,plastik aksamda kullanılanlar,çelikte,pirinçte,alüminyumda,kullanılanlar ve pnömatik sistemlerde kullanılanlar diyebiliriz.
Geçtiğimiz ay bendeki Diana Mod54 ve Gamo 4,5mm için ingiltere ve Amerika'dan iki ayrı firmadan v-mach kit getirttim bunlardan biride maccari marka.(Amerika)
Bu kitlerin içinden küçük birer kutuda gres yağı çıktı ve gördüğüm şu ki her iki firmanında gönderdiği gresler birbirinden çok farklı viskoziteye sahip,öncelikle bu gresleri kullandım her gresi tatbik ettikten sonra yaklaşık 500 atış yapıp silahı söküyor silindir yüzeylerindeki durumu gözleyip not alıyorum,daha sonra iyice temizliyorum özel sıvılarla yıkıyorum kuruluyorum ve farklı bir gres tatbik edip yine 500 atış yapıyorum ve bu şekilde en kaliteli diyebileceğim 6 farklı gres yağını test ettim,ingiltereden gelenler dahil.
Bilinen Mavi,kırmızı gresler yüksek basınç esnasında ısınan havadan dolayı hemen eriyip sıvı yağ gibi oldular ve silindir yüzeyini kısa sürede terkettiler.
Ben burada en beğendiğim gres yağının sonuçlarını yazarak sizleri daha fazla sıkmayayım.
Pnömatik sistemlerdede kullanılan 3 farklı gres yağı ile karşılaştım ve içlerinde bir tanesi varki,Rengi koyu yeşil Kauçuk esaslı ve ağır bir yağ yani sert ve aşırı uzayan sünen bir garip yağ.
Bu gres ile yaptığım testlerde;
1- ısıya dayanıklı anında eriyivermiyor ama erimeye yakın seviyede kaydırıcılık artıyor.
2- Piston keçesini hiç bırakmıyor,sürtünen yüzeylerde 500 atıştan sonra bile hala rengini koruyor.
3- silindir yüzeyinden 500 atış sonra bile ayrılmadı,yüzeye nefis monte olmuş,ki piston kesinlikle hava kaçırmıyor,
Bunu örneklemek gerekirse,Gamo tüfeği bilenler hatırlasın tüfeği kurduğunuzda silindirin üstünden bir plastik pellet yükleme yuvası yükselir,bu yuvayı tekrar indirmeden tetiği düşürürseniz,transfer deliğini nispeten tıkamış olursunuz ve boşalan yayın ittiği piston ile transfer deliği arasındaki hava sıkışarak aşırı ısı üretir ve tüfeğin sızdırmazlığının kalitesine göre olan bir sürede yavaşça piston karşıya ulaşır.
işte bu esnada diğer yağlarla bu test'i yaptığımızda tetiği düşürdükten sonra 1 saniyede hava boşalıyor,ama bu yeşil kauçuk bazlı gresde durum çok farklı,
Hava kaçırma piston silindir arasında sıfır diyebilirim,çünkü bu gresle yaptığım testlerde hava kaçırma olmadığı için hava daha fazla ısınıyor çünkü daha fazla basınç oluşuyor,ve bu denemede piston 6 saniyede süreci tamamlıyor ki burada kaçan hava transfer deliği ile pellet yükleme parçası arasında gerçekleşiyor.
Sonuç olarak şunu söylemek isterim;
Bu gres yağını güçsüz silahlara tavsiye etmem,çünkü 500 atıştan sonra bile piston keçesini ve özellikle silindir yüzeyini terketmeyişi ve aşırı elastikiyete sahip olması ve güçsüz silahlarda ısınma gerçekleşemeyeceği için de gres viskozitesini maksimumda koruyacağı için pistonu tutarak yavaş ilerletecek,dolayısı ile güç artışı negatif etkilenecek.
Ama güçlü silahlarda şiddetle tavsiye ederim.
Gamo silahla,gamo 4,5mm pelleti 3 adet PC NET dergisine sıktığınızda,üçüncü dergiye ulaşıyor ama pellet param parça oluyor.
Saygı ve Sevgilerimle