Crosman 2100 detaylı incelemesi "Avcıhoca"

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • The content cannot be displayed because it is no longer available.

    vidalar acılırken tek tek cıkarmak yerıne sona gelinceye kadar hepsını gevsetip bir defada cıkarmak daha faydalıdır vidaların hepsını bıden cıkarıp uc kısımlarını tek tek kontrol edip vida dişlerine dolan ve gövdenin döküm olmasından kaynaklı artıkları temızlemek gerekir,daha sonra gövdeyi ikiye ayırınca vida yataklarını temizlemek ilerde tüfeğin söküm- bakım ömrünü uzatır

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    vidalardan sonra ise gövde yüzü size bakacak şekilde kundak ucundan esnetilen gövde üst parçası ,arkasından oluşan ayırlmaya destek tornavida yardımıyla size bakan gövde kısmı alt gövdeden ayrılır

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    resimde sğ yan kapağın üstten görünümü ,tüfek toplarken faydası olması açısından ,hemen şunu belirteyim tüfek bakımı yapmadan evvel mutlaka bir vida-parça tası,kutusu tedarik edin

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    tetik kurma esnasında tam kurulum gerçekleşince yani sürgü mili plastik gövdesi tam geride iken bu v gibi olan parcada plastik sürgü milinin arka tarafına yaslanıp geriye hareketiyle v 'nin kıvrık olan alt kısmı tetiğe yüklenerek brakmasını önleyerek,kurma esnasında emniyet sağlamış olur .peki o pul ne işe yarar ?v şeklindeki emniyet iç kolulunu alttan kaldırarak tam olarak ulaşması geren yere yani sürgü mili plastik gövdesinin tam arkasına gelmesindeki dikey kareketindeki boşlugu alır, bu parca yanı ınce pul olmadan emniyet iç kolu zaman zaman arlarda takılma gösterebilmektedir

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    pul allta kalacak şekilde montaj yapılmalıdır


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    bazı arkadaşlar tetiğin sert olduğunu belirtiyorlardı evet ama görüldüğü gibi yayın iki görevi bulunmaktadır ilki;tetik yayı vazifesi ikincisi,tetik emniyeti yayını oluşturmak .Bu yayın yumşatılması mümkündür tetik cekımı rahatlar ama emniyet cok zayıflar ve tüfek biryere carpınca yada pompala esnasında tetik düşüp Allah korusn kazalara sebep olabılır,lütfen emniyet önce emniyet

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Gövde parcaları
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    namlu yuvasının gödeye girip ,gövdedeki contaya birleştiği uc ,zımparayla çapaklarını aldım

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    aynı zımpara işini bu kısmın uc kısmına ve kenarlarına uyguladım ,amac dökümden kaynaklı capakları temizlemek ve sıvı contanın sarılmasını sağlamak
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    namlunun namlu yuvasına girdiği kısımda aynı şekilde contalamak suretiyle kaçaklar önlendi,dikkat edilirse namluya aktarılan hava deliği en çok kaçağın yaşandığı kısım ,namluyu yuvaya contalama işlemini on dakika kadar bekleyerek yapmak contanın sertleşmesını beklemek gerekir ve yine montajda namlu yuvasının gövdeye bakan hava transer deliğini denklemek gerekir

    Mesaj 4 düzenlendi, son düzenleyen avcihoca (9 Şubat 2008 01:38).

  • The content cannot be displayed because it is no longer available.

    namlu sürgü mili yatağını yuvarlak iye ile bir miktar genişletip bu mile taktıgım orıng'ın rahat calışmasını sğladım

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    aynı şekilde bu sürgü mili yatagının döküm kısmınada aynı işlemle devam ettim;amaç;bu kısımdada orıng takılmış milin rahat hareket etmesi idi


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    işte orıng'ımız peki nerden bulacağız?her hangi bir çakmağı sökün kırın açma kapama valfi kısmındaki orıng


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    orıng'i saat tornavidasına takıp dış kısmını biraz incelttim ,mil yolunda tatlı sıkı bir halde ilerlemesi ve mil tam kapamada saçmanın arkasından milden gerisin geri hava kaçağı olmaması için


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    orıng'ın takılmış hali ,bu kısımda orın yuvasını mıle acmada sivri uclu haviye lehim ucunu kullandım ama cook ince bir kanal açıp içine zımpara çekmek gerek vede dikkat o kısım milin en zayıf kısmı


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    namlu yuvasının gövdeye giren kısmına uyguladığım sıvı contanın şekli ,tabi olarak conta sertleşmesinden sonra montaj cok sağlıklıdır
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    orıng'ı takıp duruşunu deneme esnasında


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    kurma kolu plastik yatağına bir miktar ince gres sürdüm

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    aynı gres uygulamasını namlu sürgü mili gövde yatağınada tatbik ettim

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    başka bira açıdan

    Mesaj 4 düzenlendi, son düzenleyen avcihoca (9 Şubat 2008 01:29).

  • The content cannot be displayed because it is no longer available.

    mil ve contaya alıştırma esnasında çalışacağı yolda başlangıçta tatlı bir alışma yaşaması için ince gresi burayada uyguladım

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    sıvı conta kuruduktan sonra gövdeye yerleştirirken

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    pimlere ve yuvalarına rahat hareket etmeleri için ince yağ damlatırken (yağ satan yerlereden cok ucuza temin edilip kullanılabilen on mumara yağ)

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    aynı yağla ,bu tüfekte atişlardan sonra kesinlikle kuru brakıp contayı heder etmemek için keçeye uyguladığım (5-6)damla on munara yağ

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    ve yine tüfeği takıp gövdeyi birleştirirken tetik tırnağının altındaki yayı dikkatlice kontrol etmek alttan dik durup durmadığına bakarak montaj yapmak

    Bu çalışmamda bana yardımcı olan kardeşim Cebrail Arslana ve Onur kardeşime tekrar teşekkür ederim

    Mesaj 2 düzenlendi, son düzenleyen avcihoca (9 Şubat 2008 01:41).

    • Resmi Gönderi

    Ellerin dert görmesin Aykut,

    Eline emeğine sağlık,ayrıca fotoğrafların işlenmesinde emeği geçen "Nucleex" Onur'a da buradan teşekkür ederim.

    FX Revolution .22 - AirArms S410 .22 - Samyang Recluse .357 - Samyang Sumatra 2500 .25
    Weihrauch HW100 .22 - Weihrauch HW50 .177 - Weihrauch HW35 .177 - Diana Mod52 .22
    Diana Mod48 .22 - Diana Mod250 .177 - BSA Mercury .177 - Gamo Stutzen .177
    Gamo CF20 .177 - Webley Patriot .22 - Webley Longbow SE .177 - Benjamin Mod392 PA .22
    Daisy Powerline 917 .177 - Nightstalker NS1200 .177 - Smith Wesson Revolver .25

    Forum Kuralları
    Foruma Yeni üye oldum, öncelikle hangi bölümleri incelemeliyim ?

  • helal hocam başyapıt olmuş ,elerin dert görmesin .saygılarımla

  • Tebrikler hocam benimkinde hiç o ring falan yoktu mesela düşmüş demekki.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • teşekkürler baba,ilker abi saolun daha çok şevklendim şimdi
    thenighthawk ,saolun ne zaman isterseniz bakımında elimden geldiğince yardımcı olurm

  • eline sağlık hocam fevkalade güzel bir çalışma olmuş :thumbup:

    Vursan-Stoeger x20 4,5 mm :love:

  • Hocam benim tüfeğime de bu bakımı yaptığın için ayrıca teşekkür ederim.Bu tür tüfek sahibi olanlar(crosman 2100-760 daisy 901, remington am77) eğer güç düşüklüğü hissederse kesinlikle yapsınlar benim tüfeğimde çok büyük farlılıklar oldu 11 pompayla 40 metreden tenekeyi delemezken şimdi aynı mesafeden 6 pompa ile deliyor. :!: :thumbup:

  • hocam ellerine sağlık x;.z

    Crosman 2100 Tasko 3-9*40 with mildot
    akdenizteam.png
    Fx Gladiatör, Hawke 6-24x44 Önden Parallax,Weichrauh Moderatör :love:

  • arkadaşlar dilinize sağlık saolun :love:

    Alıntı

    bluehunter
    Hocam çok güzel faydalı bir çalışma ellerine sağlık . ayrıca aklıma takıldı havayı depolayan kısmınıda genişletebilrmiyiz veya kurarken daha fazla hava alması için kurma sayısını azaltmak için birşeyler yapılabilinirmi?


    havanın depolandığı kısım için genişletme olanaksız ;dış çeper kalınlığı ve içerdeki basınca dayanıklılıkla orantılı bir yapıda içerdeki alanı genişletmek gövde direncinin cigerine bıcak sokmak gibi olur,kurma sayısını azaltmak pompa -piston hacmine bağlı bu tüfekteki alandan ve yapısından kaynaklı oluru olmazı hepsi bu

  • Hocam teşekkürler Ellerine sağlık Bu çalışmanı bekliyordum. Akşama bakalım becerebilecekmiyiz. Birde Çekiç yayının güçlendirilmesinden bahsediliyordu Bu ne demek ve hangi yay .

    Ayrıca Engin'in dediği çok dikkatimi çekti. 6 pompa ile teneke delmek bu silahta müthiş olur. Ve dediğin gibiyse başka bir şeye gerek yok.

    FX T 12 + BSA 8-32X44+FX Pompa
    Remington Airmaster 77 + Tasko 3-9X32
    anadoluteam.png

  • 2100 ler biliyorsunuz sıkışan havayla çalışır.işte çekiç dediğmiz şey havayı sıkıştırdığımız hava haznesinin sibobuna vurup havanın namluya boşalmasını sağlayan çekice benzeyen bir demir parçadır. bu parçanın arkasında bir yay vardır bu yay çekicin siboba hızlı vurmasını ve havanın çok hızlı bir şekilde boşalmasını sağlar.bu yay biraz daha güçlenirse çekicin siboba vurma ve havanın boşalma zamanı kısalır. Avcı hocanın gönderdiği resimlerden 7. resimde akasında yay ve siyah bir parça olan şey çekiç ve yayıdır.
    Acizane bu kadar biliyorum.

    Crosman 2100 Tasko 3-9*40 with mildot
    akdenizteam.png
    Fx Gladiatör, Hawke 6-24x44 Önden Parallax,Weichrauh Moderatör :love:

  • Evet hocam dogru tarif etmişsiniz ,çekiç yayı konusunda ise şunu belirtmekte fayda var ;yay yeteri miktarda güçlü ayrı bir yay kullanarak çekiç vuruşu güçlendirmesi çekiçin vurdugu iğnenin ömrünü kısaltır ,işte bağzı modifiyelerin yapılması yine etki altında bıraktığı parça ve parçalara getireceği yük iyi hesaplanmalı ,silahın olmassa olmazlarından olan sağlamlık ve güvenlik unsurları terk edilmemelidir kanaatindeyim.
    Çekiç yayı konusunda bir diğer teredütüm ise çekiç kıvrımını yakalayan tetik çengelinin bu sert yaya ne kadar surette dayanacağı ve Allah esirgesin bu şekilde yapılan güçlü yayı brakabileceği ihtimali,işte bu sebeplerden ötürü önce kullanıcı ve sonra eşyayı düşünerek bu ve bu tür modifiye işlemlerinden uzak durmak gerektiğini düşünerek uygulamadım .

  • Şöyle bir sorum var sorun da olabilir.

    Atışı yaptıktan sonra , pompalamadan mermi yükleme yuvasını açıp kapatıp tetiğe basıyorum. Sanki bir miktar hava boşalıyor. Bu bir sorun mudur. Yapısımı böyledir. (Bu modeller böylemidir.) Tekrar teşekkürler. Tüfeğim ilk geldiğinde 50 metrede 3 cm gibi grup yapabiliyordum. 40 metrede enginin dediği teneke delme işi ancak teneke paslanmış ve çürümüş olursa deliyor.

    Akşama malzemeleri alıp işe koyulurum. Eğer yapamazsam tekrar yardım isterim. Olmazsa avcı Hocam artık kargo adresinizi isterim.

    Daha önce Onurun anlatımıyla Nod 125 i söküp. Yay ucu ağırlığını değiştirip yağlamayı filan becermiştim ama bakalım Crosman veya Airmaster 77 biraz daha karışık gibi.

    Selamlar...

    FX T 12 + BSA 8-32X44+FX Pompa
    Remington Airmaster 77 + Tasko 3-9X32
    anadoluteam.png