biraz önce yatağanlı bir firmaya mail attım. katana kılıcı filanda yapıyorlar.
- tanto kesimli olmalı. süper bir çelik kalitesi olmalı işçilikten taviz verilmemeli en az vıctorunox çakıların çelik kalitesi olmalı
-sapı fiber carbondan olmalı bütün çeliğe monte edilmeli
-bıçağın et kalınlığı olmalı
vb. gibi site adresimizide verdim. buraya üye olmasını ve taleplere göre işi değerlendirmesini ve site üyelerimizin bu konularda çok hassas ve seçkin kişiler olduğunu v..s..
sanırım buraya üye olduğunda da bu mesajı okur.
istiyorumki selçuklulardan gelen ustalık ve gelenek kaliteye son derece yansıması ve milli sermayemizin epinel,colt stell ve isveç çakıları gibi kalitede öncülük etmesi.
bunu bir yaşadığım bir olayla pazarlamacılığın ne derece önemli olduğunu anlatayım müsadenizle.
sene 1980. valide elime bir tepsi hamur veriyor fırına gidip bunu kilometrelerce uzağa gidip pişirilip getireyim. götürdüm. fırıncıya teslim ettim. bana saat 4 te gel al dedi. saat ise sanırım 2.30. bu arada oradaki mahallenin çocuklarıyla top oynamaya öyle dalmışızki saat olmuş 5 ... hemen koşarak gittim. fırıncının bir dövmediği kaldı. parasını zaten sormuyorsun.
sene 2011 .... her mahallede bir fırıncı .. o tavrı gösterecek bir esnafın bir kaç gün yaşaması bile mümkün değil. neredeyse evlere getiriyorlar. artık biz satıcıyı değil. satıcı bizi bulup bunu pazarlıkla satmak durumunda. kaliteden ödün veren yok oluyor..
artık talepleri tüketici belirliyor. arz eden buna göre hareket etmek zorunda nerdeyse..