safir T14 (problemleri ve sebepleri)

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Bu konuda bazı arkadaşlardan çok sayıda soru alıyorum o yüzden bu başlığı açma ihtiyacı hisettim.
    Harika tasarlanmış , hayal gibi, rüya gibi bir anda piyasada karşımıza çıkan ve üstelik Yerli Malı olan bu silahı o kadar seviyorumki bazen atış bile yapmıyorum bir aksilik çıkarırda uykularım kaçar diye

    Benim silah üzerinde tespit ettiğim takılma sepeplerini naçizane sıralamayı düşünüyorum.

    1.. Ba na göre şarjör ağzı çok önemli şayet fazla açık olursa mermiyi dikiyor ve mekanizmada sıkışma yapıyor
    2.. Şarjör yayındaki ufak bir takılma yada yalpalamada gene mermi dikiliyor.
    3.. Şarjör içindeki plastik merminin altındaki altlık şarjör içinde çok geziniyorsa mermi gene dikiliyor.
    4.. Şarjör yuvaya tam oturmuyorsa mekanizma bazen boş geçiyor mermi almıyor
    5.. Mekanizma mermiyi aldıktan sonra atım yatağına fişeği sürerken atım yatağı oval şekilde taşlanmamış ise fişek ucu ^^ Düz ^^ olduğu için hemen takılıyor.Fişek yumşak plastik olduğundan hemen bükülüyor.
    6.. Fişek dandikse ; dandik fişeklerdeki barut ta haliylen dandik, neticede atım yatağındaki patlamada dandik, bunun neticesinde de yeterli gaz basıncı oluşmadığından mekanizme yeterince geriye çekilemiyor (çok nadir olan bir şey )
    7.. Fişek boyu kısa ise zaten takılma kaçınılmaz
    8.. Mekanizmanın geri gitmesi için Ak-47 den türetilen, gaz ram (bir nevi ; namluda oluşan gazı mermi yolundan alarak mekanizmaya iletip geri gitmesini sağlamak) sistemi T-14 te de farklı uyarlanmış bir biçimde mevcut , ancak sistem biraz kaba tasarlanmış gaz çıkışnda oluşan kirli, yanık yağ
    ve barut namluda sıvaşan kurşunla beraber bu sistemi zamanla tıkıyor arada temizlemek lazım.


    Bana göre şayet atım yatağı ve şarjör daha iyi tasarlanmış olsa heleki birde bu silah için pirinç kovan ayarlanmış olsa mükemmel bir silah olurdu.Değil yurt içi yurtdışında da oldukça sükse yapardı.Zira silah kalite olarak şekil görünüm vede ağırlık, en hayret verici olanıda aslına sadık kalınarak yapılmış olmasından dolayı yurt dışında satılan hemen her tür, Ar-15, M-4 ve M16 A2 parça ve aksesuarlarının silaha uyarlanabilmesi sebebiyle muazzam bir ürüjn olabilirdi.

    Ben gende silahımdan memnunum, araştırma ve geliştirme yapmaya devam edicem.Safir Firması ne yapıyor bilemem ama ben genede kendi çapımda amatörcede olsa bu silahı mükemmeleştirme uğraşılarıma devam edicem.

    Yapılacak işler;

    BURAYI bir ton yazdım ama foto olmayınca bir anlamı olmuyor .
    Yukarıda yazdığım takılma sebeplerinide aslında fotolamam lazım en kısa zamanda bunu yapıp bu konuyu güncelleyeceğim.

  • yazdıklarına katılmamak elde değil ,yedinci maddeye kadar olan sıkıntıların temelinde bir parcada yada harekette boşluk var bu boşluk ikinci bir parçadaki boşlukla örtüşünce mekanik tutukluk oluşuyor ;metal kovan pek çok mekanik hareketlilikte taşınan ,makine düzeneğinin rahat işlemesi için bu silahta şart,kovanı incelemişsindir kurşun kısmı plastikten eline gelecek şekilde bombe yapmış gerisi ise zayıf esnemeye müsait
    bir başka sıkıntı ise namlu sürgü başlıgı çarpma şiddeti zayıf kovan metalini eğip oturtuyor (kalite olmayan fişekte)başlıktaki geri çekme kancasının sıyırıp cıkması da yaşanıyor,
    bu konuda aklıma gelen ilk şey jarjör yayını güçlendirmek mermileri daha fazla sıkı fıkı hale getirmek ve ayrıca başlık jarjörden kaşıklama yaparken mermi ucunun namlu yatağına yönelmesini mermin sıkı duruşuyla gidermek fakat kovan kurşun bombesi bütün haliyle kaşıklama esnasında başlık mermiyi alırken tam jarjörden kurtulması anında bombe çoktaan jarjör çıkıştaki dogru salınımı bozmuş oluyor .kolay gelsin abi