at 44 long için özel yapım tüp

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • geçen hafta at 44 long bakım amacıyla herşeyini söküp inceldim. farkettimki koskoca gövde de sadece tetik mekanizması var. gücü sağlayan parçalar tüpün içerisinde bulunmakta. longların tüp hacmi çok küçük 25ccdir. atış hızıda yüksek olduğu için bir tüple en fazla 10 atış istikrarlı oluyor daha sonraki atışlarda hız ve güç birden düşüyor. tabiki etkili 30 atış yapabiliyorsunuz ama uzun mesafelerde hızdaki kayıp yüzüden isabetliliği azalıyor.
    sorun belli : tüp hacmi küçük
    çözüm belli : büyük hacimli tüp kullanılacak
    hatsan büyük hacimli tüp üretimi yapmıyor. piyasada at-44 lere uygun büyük hacimli tüpte bulunmuyor. yapılacak şey belli kendimiz üretecez.
    burda 200bar gibi korkunç bi basınçtan bahsediyoruz öylesine bi hevesle girişilecek iş değil tabiki ama birilerininde denemesi, yapması gerekiyor.
    projeye başlangıç olarak bir tüpü parçalara ayırıp inceleyeceğim.
    arkadaşlar elinde kullanılmış satmayı düşündüğünüz at 44 tüp olan varsa bana mesaj atabilirmi?


    gamo PT-85 blowback  £tabanxalı$
    hatsan at44 long  ;tufey#
    Walther FT8-32-56
    Hatsan Optima Silver Sentetik Ejektörlü Süperpoze ;avci;
    SAFİR T14 m;s,S
    hatsan dominatör 200s :thumbup:

  • Bende benzer fikirle yüksek basınçlı silidir araştırması yapmıştım. Yüksek basınçlı silindirler en yaygın hirolik sistemlerde (iş makinalarının hydolik pistonları gibi) kullanıldığı için bu sektörde araştırma yapmak lazım.

    Gebze tarafında bir firmada bol çeşit silindir mevcut. fakat bu tür silindirlerde et kalınlığı fazla oluyor ve çalışma basıncı arttıkca bu et kalınlığı artıyor. Bu durumda metresi 4kg geçiyor, silindir iç hacmi düşüyor.

    Yabancı bir sitede 250bar çalışma basıncı olan ve et kalınlığı 2-3mm olan bir ürün bulmuştum, hatta TR temsilcilerini bulup aradım ve bu tür silindirlerin özel üretim olduğunu ve en az bir ton spariş verilmesi gerektiğini söyleyince hevesim kaçmıştı.

    Bu sitede malzeme türünü (standardını) seçip silindir iç hacmini ve et kalınlığını seçtüğünizde size maksimum çalışma basıncını hesaplayıp gösteriyor.

    Siz nette Honlanmış silindir, boru diye arattırır iseniz bir çok web sayfası çıkacaktır.

    Size kolay gelsin.

    Diana 350 Magnum 5.5mm.
    A1Optic 1x42 Red Dot

  • Bu konu üzerine bende araştırmalar yapıyorum. Benim durumum sizinkine göre daha basit aslında. Evanix windycity tüfeğimde bulunan 400cc lik tüpü 500cc lik tüple değiştirmeyi düşünüyorum. Araştırmalarım sonucu en ucuza maaledebileceğim yöntem yedek hava kaynağı olarak satılan luxfer tüplerden almak. Tabi gerekli diş ve gövde ölçülerinin tutması gerekmekte.

    http://www.suurunleripazarlama.com/05-LLUXFER-USA…ali,PR-190.html

    Hatsan AT-P2 m;s,S
    Magnum Research Desert Eagle ;#taban^l
    Daisy Powerline 5501
    Crosman 1077

  • hurdacılardan bulabileceğiniz gazlı(nitrogen) amortisor silindirleri kullanabilir bence, 500 bara dayanacağını tahmin ederim, fakat büyük çaplısı varmı bilemem. Küçük çaplılardan gurup halinde yapılabilir belki.

  • yorumlar için teşekkür ederim. süper fikirler verdiniz. özellikle osman abinin gösterdiği resim bu işin bi şekilde yapılabileceğini gösteriyor. güzel bi upgrade olmuş yapan arkadaşın ellerine sağlık. gövdeye ve kundağa mümkün olduğunca az müdahale edecem. fx tüpleri biraz pahalı, yeni kundakta almak istemiyorum. teşekkürler osman abi.

    luxfer tüp te olabilir ama tüp bittiğinde dolumu zor olur ayrıca montaj sırasında ara aparatları ayarlamakta zor gibi. ama sayenizde 3lt hacimli tüp arıyordum uygun fiyata nerden bulabileceğimide öğrendim teşekkürler.


    amortisör boruları yada honlanmış boru olayı kafama daha çok yattı. ostimde bu tip boruları satan yerlerin adreslerini aldım. aklımdaki proje, benim tüpü söküp ara silindiri büyük hacimli silindirle değiştirmek. tanıdığım bi tornacı var parçaları ona götürüp honlanmış boruyu parçalara uygun hale getirmesini isteyeceğim. yapılabilirse kolay yoldan çözüme ulaşmış oluruz. hacim olarak 50cc yapacam.


    gamo PT-85 blowback  £tabanxalı$
    hatsan at44 long  ;tufey#
    Walther FT8-32-56
    Hatsan Optima Silver Sentetik Ejektörlü Süperpoze ;avci;
    SAFİR T14 m;s,S
    hatsan dominatör 200s :thumbup:

  • şok:
    tüpü söktüm ve karşılaştığım manzara beni şaşırttı. tüp et kalınlığı bana çok ince geldi.
    içten boy:450mm
    dış çap:30,5mm
    iç çap:26.0mm
    et kalınlığı: 2.25mm
    diş derinliği:1,2mm
    dişten sonra kalan et kalınlığı: 1mm
    net iç hacim: 0,23 cl
    photo-548-03032a63.jpg photo-549-09bca729.jpg
    photo-551-288709b8.jpg


    gamo PT-85 blowback  £tabanxalı$
    hatsan at44 long  ;tufey#
    Walther FT8-32-56
    Hatsan Optima Silver Sentetik Ejektörlü Süperpoze ;avci;
    SAFİR T14 m;s,S
    hatsan dominatör 200s :thumbup:

  • Benzer bir tatışma daha önce de olmuştu. Hatta Daystate lerde de benzer bir tartışma olmuş ve konu çok farklı yerlere gitmişti. Dişli kısım et kalınlığını düşürüyor.

    Honlanmış borularda seçenek çok ama daha öncede yazdığım gibi 200-250bar arası bulmak zor. Bulacaklarınızda da et kalınlığı 4mm buluyor ki buda ağırlığı çok artırıyor. 4mm et kalınlığı olur ise yaklaşık 4kg/m oluyor silindirin ağırlığı. bunun yanına tüfeğin geri kalan ağırlığını koyarsanız... hesaplayın toplam ağırlığı.

    Diana 350 Magnum 5.5mm.
    A1Optic 1x42 Red Dot

  • arkadaşlar 200 bara dayanacak hommade bir tüp yapmak dan bahsediyorsunuz. en küçük hata büyük felaketlerle sonuçlanabilir. bence piyasada bulunanlar ile yetinin yada tüfeğinizi değiştirin derim. çünkü bu bar işlerinden anlayan saygı değer bir abimiz olabildiğince uzak durmamızı söyledi. yani kendimiz imal etmeye kalkmamalıymışız. burada ben uyarımı yaptım gerisi size kalmış. tornacı bilgisiyle bu işler yapılmaz. tornacı mekaniği kopyalar uyarlar, yüksek basınçlara dayanacak tüp yapmak onun işi değil. hatsan bile kendi tüplerinin parçalarını ithal ediyor. eğer yapacaksanız da iyi bir araştırma yapın derim. son olarak muhalefet olmak niyetin de değilim sadece uyarmak istedim.

    Amat victoria curam

  • yorumlar için teşekkür ederim. koskoca ülkede onlarca yerli tüfek firması var. pek çok ilde bireysel yada atölye tarzı parça ve yedek parça üretimi yapılıyor. ama 1 tane PCP üreten firma var (hatsan) ve onlarında gözü havalı silahlarda değil ateşli silahlarda. mevcut silahlarınıda geliştirmek ve piyasayı yedek parça üretimine yöneltmek gibi amaçlarıda yok. hatsana kalsa 10 yılda beklesek bişey değişmez. ancak bireysel çabalarımızla parçaları geliştirecez. şuan ateşli silahlardan edinilen bilgi ve tecrübelerle bireysel kundak üretimi ve ufak tefek parça üretimi yapılabiliyor. zevk yada ihtiyaçlar insanı üretmeye zorlar.


    gamo PT-85 blowback  £tabanxalı$
    hatsan at44 long  ;tufey#
    Walther FT8-32-56
    Hatsan Optima Silver Sentetik Ejektörlü Süperpoze ;avci;
    SAFİR T14 m;s,S
    hatsan dominatör 200s :thumbup:

  • ilerde denemeyi düşündüğüm bir yöntem var tüp hacmini büyültmek için oda sumatra gibi yapışık iki tüp tabi kullanacağım malzemede hatsanın tüpleri

    ^uzaktan cesur olmak kolaydır^

  • alpfizik bey beni sakın yanlış anlamayın ama ben sadece uyarı amaçlı yorum yapma gereği duydum sonuç da 200 barın şakası olmaz en küçük bir hata Allah korusun hayata mal olur. bende bir özel pcp tasarlıyorum eğer biter de bir tornacı ile anlaşırsak yaptırmayı düşünüyorum ama mevcut basınç görecek yerleri hazır alıp kullanmayı düşünüyorum.

    Amat victoria curam