arkadaşlar an itibari ile yeni aldığım optima550 magnum ile 200 atışı geçtim. şimdi yağlama konusunda sorularım olacak. yağlama yaparken sadece namluyu mu yağlayacağız. gövdede ki kısım yağlanmayacak mı ? bir de her yağlamada silahın içini açmamız mı gerekir? eskiden atıştan sonra namludan duman çıkardı artık çıkmıyor yağlamam mı gerek ? kaç atışta bir bir yağlama yapmamız gerek ?
silah bakımı ve yağlama
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
ben sana demedim mi dürbünü hemen takma diye senin dürbün kaç aylık ömrü kaldı tam bilemiyecem ama o yolun yolcusu o dürbün..o baktığın ayak bende var ben takdım 8 10 atış sonrasında dürbün stoperini kopardı yerinden üstelik 4 kutu saçma atmama rağmen
-
namlu temizliğine gelince tüfek sökme takma işlerinden anlamıyorsan kaliteli bir yağ al sprey yağ...yağlama temizleme ve koruyucu 3 ü bir arada bu yağı kullana bilirsin şimdilik işini görür..namlu temizliğine gelince pamuğu saçma büyüklüğünde ufak ufak yap en fazla 2 tane koy ardından bir tane saçma yerleştir bas tetiğe bu işlemi 2 3 kez yap..sonrasında yağlı pamuğu yerleştir namluya en fazla 2 tane olma kaydı ile ve saçma büyüklüğünde olsun..fazla doldurma pamuğu içine aksi taktirde saçma namlunun içinde sıkışa bilir
-
ben sana demedim mi dürbünü hemen takma diye senin dürbün kaç aylık ömrü kaldı tam bilemiyecem ama o yolun yolcusu o dürbün..o baktığın ayak bende var ben takdım 8 10 atış sonrasında dürbün stoperini kopardı yerinden üstelik 4 kutu saçma atmama rağmen
sen dedikten sonra çıkarmıştım ama artık çok geçti
namlu temizliğine gelince tüfek sökme takma işlerinden anlamıyorsan kaliteli bir yağ al sprey yağ...yağlama temizleme ve koruyucu 3 ü bir arada bu yağı kullana bilirsin şimdilik işini görür..namlu temizliğine gelince pamuğu saçma büyüklüğünde ufak ufak yap en fazla 2 tane koy ardından bir tane saçma yerleştir bas tetiğe bu işlemi 2 3 kez yap..sonrasında yağlı pamuğu yerleştir namluya en fazla 2 tane olma kaydı ile ve saçma büyüklüğünde olsun..fazla doldurma pamuğu içine aksi taktirde saçma namlunun içinde sıkışa bilir
namlunun arkasında ki hava gelen boruyu nasıl temizleyecem yağlayacam ? ayrıca namlu için harbi setleri var onlarla yapsam daha güzel olmaz mı ? bu yağları kullanırken kundağı sökmem gerekecek hiçbir parçaya dokunmadan açıp sprey sıkıp kapatacam mı ? yağ sökücü falan kullanılmayacak mı ?
-
öncelik ile şunu belirtiyim senin tüfeğin 3 tane büyük başlık lı vidası ters yönde sökülüyor..havanın çıktığı yere yağ sıkma piston keçesi zara görür...kundağı sök yay gözükür ozaman..içine bahseddiğim kaliteli yağdan püskürt sonrasıma ana gövedeyi bir o yana bir öbür tarafa çevir ki yağ ulaşamadığı yerlerede gitsin en sonunda namlu yukarı gelecek şekilde bir yere daya fazla yağ dışarı çıksın sonrasıma takarsın tüfeği..böyle yaptığın vakit ilk bir kaç atışın çok ses yapacak muhtemelen haberin olsun..(dumanda çıkar o zaman )
-
saolasın faydalı oldu baya. aralık nedir. ben şimdi 200 tane saçma attım. klavuzda 150 diyor satan adam 600 dedi. bir de yağlayınca ilk atışta şiddetli ses çıkıyomuş. ona göre sesin önemli olmayacağı bir yerde yağlayacam.
-
kullanacağın akıcı bir yağ olduğundan her 500 atışda yağlamanı tavsiye ederim tüfeğin içine)keşke elinden gelsede tüfeği kople söküp pistonu yeşil gres ile yaplasan bunun yanında yayıda yeşil gres ile hafifce sıvazlama yaparsan extra bir bonus olur..bu şekilde biraz daha uzun kullanablirsin tüfeği
-
ucuz sprey yağlarından kullanacaksan her 300 atışda yağla ama bu yağı tavsiye etmem
-
kullanacağın akıcı bir yağ olduğundan her 500 atışda yağlamanı tavsiye ederim tüfeğin içine)keşke elinden gelsede tüfeği kople söküp pistonu yeşil gres ile yaplasan bunun yanında yayıda yeşil gres ile hafifce sıvazlama yaparsan extra bir bonus olur..bu şekilde biraz daha uzun kullanablirsin tüfeği
ya abi öyle bi konuşuyosun ki 1000 atış yapmadan tüfek dağılacakmış gibi korkutuyosun beni o kadar da kötü değildir di mi ? sonuçta en kaliteli türk markası. en az 30.000 atış falan dayansın daha 3 günde 200 atış yapmışım atışsever bir insanım. önümüz yaz ben bu yaz bu tüfeği dağıtırım o halde :D. sıkılmadan yorulmadan hele de boş vaktim bolsa günde 200-300 tane atarım ben yazın. yazın arkadaşlar da alacak benden özendiler hepbirlikte olunca sinerji oluşunca düşünmek bile istemiyorum sonuçlarını hayır duygusal bir bağ da kurdum ben bu tüfekle. oğlum gibi oldu. dağılınca yenisini de alamam gerçek tüfek alacam yazın. of ki ne of.
-
ben bu tüfek ile 6 kutu saçma sıktım hiç bir sorunla karşılaşmadım bir tek vidası bile gevşemedi hatsanda bir ilk bu
-
bilgiler için teşekkürler. bi yerlere gidip atış yapayım da içimde kaldı doya doya atmaadım bi
-
Alıntı
sideprensi07
öncelik ile şunu belirtiyim senin tüfeğin 3 tane büyük başlık lı vidası ters yönde sökülüyor..havanın çıktığı yere yağ sıkma piston keçesi zara görür...kundağı sök yay gözükür ozaman..içine bahseddiğim kaliteli yağdan püskürt sonrasıma ana gövedeyi bir o yana bir öbür tarafa çevir ki yağ ulaşamadığı yerlerede gitsin en sonunda namlu yukarı gelecek şekilde bir yere daya fazla yağ dışarı çıksın sonrasıma takarsın tüfeği..böyle yaptığın vakit ilk bir kaç atışın çok ses yapacak muhtemelen haberin olsun..(dumanda çıkar o zaman )
Müsadenize sığınarak ,evet havanın cıktığı yer yani transfer deliğine yağ püskürtmek dizelleme sebebidir piston keçesi zarar görür lakin kundağı söküp yayın görünen kısımlarına kurma kolu kanca yolundaki gövde aralığından tüfeğe sprey yağ sıkmak yağ ne kadar kaliteli olursa olsun çok zararlıdır ,anında dizellemeye sebep olur bunun harincinde ayrı bir hususta ise ;yeşil gres yada başka bir grese uygulanacak ince yağlar yağın kimyasal yapısını derhal bozacaktır tecrübe ettiğim bir diğer husus şu;pellet kutusunu fazla yağlayan cebrail kardeşimin tüfeğinde oluşan dizel patlamalar ve arkasından iki defa canım yayların kırılması hadisesi ,pellet etegindeki yağ atış anında + atıştan sonra namluda kalan yağ doğrudan transferdeliğine ve ordaki yeşil gerese nufuz ediyor ,bu az miktarda bir yağ ve yeşil geresin yapışkansı ve katranımsı özelliğini bitirmesine yetiyor ve pektabi olarak pistonun devamlı enjektör gibi hareketi sayesinde bu mikron seviyelerdeki yağlar piston yuvasında dizellemeye ve akabinde tüfeğin ciddi miktarda stres altında kalmasına komplike yapının her hangi bir parcanın yada parçaların bozulmasına sebebiyet veriyor
Bu sebeple doğru yağı kullanmanızı öneririm ,ayrıca fiyat olarakta uygun bir yağdır yeşil gres . -
hocam ben tüfeği aldığım zaman kırmızımsı bir yağ vardı ve tüfeği her attığımda yüksek sesli patlayıp duman çıkarıyodu bu dizelleme midir ? ikincisi bu tüfeğin ömrünü kısalttı mı şimdi ? yeşil kaliteli bir gre yağla sadece namlu ve tetik kısmı mı yağlanacak ? hareketli bütün parçaları yağlamayacak mıyım ? bunların cevabını alırsam yağlama işlemlerine başlayacağım.
-
Tüfeğin yeni ,bunu göz önünde bulundurmak gerek ,kırmızı gresi yaya pistona uygulayıp denemedim ilk atışlarında dizelleme olup olmadığı bilemem afaki bir şey yazmayalım.
Tüfeğin ömrünü kısaltıp kısaltmadığını hususunda ise çelik uygun sertlikte öyle bir kaç defa dizellemeyle pekde bir şey olmaz diye düşünüyorum ,bu sıkıntılı durumdan kurtulman için tüfeği sökünce yay ve pistonu kırmızı gresten arındır ben şahsen mazotla temizliyorum(çünkü sigara kullanıyorum tiner ve benzinle temizlerken dikkat etmeden .....!mazot biraz daha ağır bir yanıcı diye ama yinede hep dikkat hep dikkat Allah korusun hepimizi).Bu arada duman çıkar o yağ yanmasına işaret eder illaki dizellemeye değil yaylı pistonlu tüfekler yağ yakarak çalışır duman çıkması yağ yakıp çalıştığını da gösterir
Bu temizlik ve yeşil gres uygulamasında yay ve pistona nasıl sürüldüğünü incelemek ve doğru yağı almak için Nucleex kardeşimizin webley patriot detaylı bakım işlemi çalışmanı formdan incelemeni tavsiye ederim çok faydalanacığına eminim ,ince yağı ise tetik aksamına kullan yine namluyu yandan tutan gövde kanatlarından sürtünmede yağ kullanmak çok faydalı olur rahat çalışır,hareketli parçalar ;tüfeğin iç aksamında yeşil gres kullan yay ve piston için,dış ve diger hareketli parçalar için ince yağ kullan,makinenin eti keğimi demir çelikse kanı canı yağdır !ama uygun yağ ,tüfeği sökerken asla acele etme söktüğün parçaları yukardan aşağıya yada aşağıdan yukarıya diz daha kolay toplarsın,kolay gelsin kıymetli kardeşim -
oldukça kıymetli bilgiler teşekkür ederim.
-
bilgiler için tşk. aykut bey
-
sana tembih ederken bu gün ben kendi tüfeğimi yeşil gres ile tanıştırdım bir aksilik oldu tüfeği tekrar sökmek zorunda kaldım bu vesile ile biraz daha gres sürünce ateşli tüfek gibi oldu..bu zannedersem piston ileri geri giderken sıyrılan gres yağı piston önünde toplanıyor böyle olunca da dizel etki yapıyor..takatım kalmadı bu gün tüfeği 3 cü kez sökmeye,