[Resim Engellendi: http://i1254.photobucket.com/albums/hh618/Wanted_Tr_Gun/DSC04536.jpg] Değerli arkadaşlar,
yaklaşık 3 hafta kadar önce BT65 ile başlayan havalı hobim tüfeğimin elime geçtiği ilk gün pelletleri namluya sürerken sürekli ezilmesi ve nedenini anlayamadığım şekilde namlunun tıkanması ve sonucunda tüfeğin hatsana onarım için gönderilmesiyle 10 gün kadar mola vermiş idi... Neyseki ya sabır çekerek geçen bu 10 gün sonunda tüfeğim namlu tıkanıklığı giderilmiş ve bakımı yapılmış olarak geldi. O günden bugüne yaklaşık 300 atışta sorun yaşamadım ta ki bugün H&N Rabbit Magnumlar ile 70-120m atışları denerken yine şarjör takıldı ve resimde gözüken siyah ufak o ring içinden çıktı. Daha önce de aynı o ring içerden çıkmıştı. Bu o ring ne işe yarar, neden çıkmış olabilir? Şu an kurma kolu tam kapanmıyor, yerine oturmuyor, galiba yine pellet sıkıştı... Tekrar garantiye göndermeden yapılabilir mi?
BT65 Kullanıcıları ACİL Yardım..!
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
Resimde gözüken Oring büyük ihtimal namlu içindeki Oring.
Eğer yapabilirim diyorsanız namluyu söküp kendinizde o oringi yerine takabilirsiniz. -
Hatsanın yine keyfini beklemek yerine sökme denemesine başlayacağım galiba :))
Kendi işimi görmeyi öğrenmem lazım
Sökme işini yapanlar varsa sıralaması nasıldır? Tıkalı namluyu nasıl açarım? -
Resimdeki o-ring namlu azında bulunan o-ring. Hava kaçağını çnlemek maksatlı ve naluya pellet sürüldüğünde pelletin geri gelmemesi için konulmuş bir o-ring. Yapacağınız işlem çok basit.
Namlunun göndeye girdiği üst kısımda 2 adet steskur var onları nazikçe gevşetip söktükten sonra namluyu yerinden çıkartın daha sonra tığ gibi ince uçlu birşeyle namlu azının iç kısmında bulunan yuvaya oringi yerleştirin. Eğer o-ring zarar görmüşse yenisiyle değiştirmeniz gerekecek. Unutmadan o-ringi takmadan silikon gres ile yağlamayı unutmayın silikon gres yoksa benim gibi vazelinde kullanilisiniz. O-ringin ömrünü uzatır daha rahat çalışmasını sağlar. Sana kolay gelsin....
-
o küçük namlu oringine benziyor namlunun içine takılıyor şarjörü ilk takdığın zaman kurma kolu memiyi rahat sürebilecek şekilde takmalısın yani dışdan bakınca şarjör deliğini yarısı içerde yarısı dışarda olmayacak öyle olursa pellet namluya tam süremiyorsun zorlarsan içindeki oringi yırtar şarjörü elinle yavaşça dönderdiğin zaman çıt çıt diye ses gelir bizim at 44 lerde olur ama yapmanız gereken o oringi namlu içine takmam sorun ortadan kalkar namluya zor giren pellet kullanma namluyu sökmeden cımbız gibi bir şeyle oringi iterek takabilirsin
-
Gecmis olsun bu bt 65 ile ilgili olarak ayni sorunun ikincisi forumlarda gordugum kadariyla.
O ring ic capi olmasi gerekenden kuuk olunca pelletler eziliyor en sonunda da o ring pellet suruuye bilezik gibi geciyor. İmkaniniz varsa bir kumpas yardimiyla ic capini olcerseniz faydali olur.
Ya oring kucuk ya da pellet itici kalin. -
Ek olarak o ringi namluya takmak icin namluyu soktukten sonra giris kismindan sola dogru biraz guc uygulayarak cevirirseniz bir kapak aciliyor sanirim. Pelletleri cikarmak icinse ince bir ahsap cubuk teneyebilirsiniz
-
Sökmeye hızlı başladım ama hatsan yolu gözükecek galiba :)))
Namlunun gövdeye girdiği kısımda herhangi bir vida olmayınca yandaki marka model yazan ufak levhanın üstündeki 3 vidadan 2sini sökünce içerden resimde görünen ufak yay ve yaydan hafif uzun ince parça fırladı, nerden fırladıklarınıda göremedim tabii... Bu namlu nasıl girdiği parçadan ayrılır? Battı balık yan gider misali her bi tarafına el atayım başlamışken
[Resim Engellendi: http://i1254.photobucket.com/albums/hh618/Wanted_Tr_Gun/DSC04542.jpg]
[Resim Engellendi: http://i1254.photobucket.com/albums/hh618/Wanted_Tr_Gun/DSC04545.jpg]
[Resim Engellendi: http://i1254.photobucket.com/albums/hh618/Wanted_Tr_Gun/DSC04543.jpg]
[Resim Engellendi: http://i1254.photobucket.com/albums/hh618/Wanted_Tr_Gun/DSC04544.jpg]Bu arada, arkadaşlar çok hızlısınız cevaplama konusunda, çok teşekkürler herkese
-
Dostum gez in altında o iki adet steskur gezi sökünce görüceksin. Resimlerdeki kısmı sökmene hiç gerek yok tu. Resimdeki küçük yay şarjörü çeviren parçanın bulunduğu yuvanın üzerine yerleşiyor.
-
o yayı bastırarak takıyorsun yaya bıcak gibi bir şeyin uçuyla bastırıp o hatsan yazan gövdeyi yayın üzerine oturtuyorsun hiç boşa bırakmadan bir tane vidayı tututurursan tamam biraz uğraş hemen servise gönderme kendi silahını tanıman lazım ah o silah burda olsa 5dk tamam
-
Arkadaşlar çok teşekkürler tekrar, malesef yanlışlıkla söktüklerimi takamadım, namluyuda sökemedim... Konya'da yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa haberleşelim değilse Hatsan yolları taştan Yivsiz MPA ya talim diyeceğiz 1-2 hafta napalım
-
Abi naptin sen.
Sokmen gereken 2 tane vida vardi birtek onlar yerinde.
-
işte böyle durumlardan dolayı tekli alacam şu pcp yi at-doldur , geçmiş olsun,
-
işte böyle durumlardan dolayı tekli alacam şu pcp yi at-doldur , geçmiş olsun,
Teklilerde de oring var sen en iyisi ateşliye geç. -
Geçmiş olsun.
Anladığım kadarı ile, söküm + bakım işlemleri sizin elinize göre değil.
kural olarak, tüfek sökülürken her zaman önce kundak ve mekanik aksam birbirinden ayrılır.Daha sonra tüp ve mekanizma sökümü yapılır.
Siz tüfeği heder etmeden önce aldığınız yer aracılığı ile Hatsana yollayın.
Anlayamadığım konu ise, 2.pelleti namluya sürmeyi engelleyen sisteme sahip tüfek ile 2. hatta tıkanmaya sebep verecek 3-4-5. pelletleri nasıl namluya sürdünüz ?
Aslında nasıl olduğunu tahmin ediyorum. Namluda pellet varken, şarjörü çıkarıp tetik düşürüp tekrar şarjörü takıp tekrar pellet sürerek olmuştur.
Hadi namluya 2-3 pellet sürdünüz o tüfek 2 değil 3 pelleti bile namludan atar. AT44 ve HW100 e, 2 pelleti bilerek sürüp attığını denedim. BT65 3-4 pelleti bile atabilir. O kadar güçlüdür. Tıkanacak kadar kaç pelleti namluya sürdünüz acaba? Ben bunu çok merak ediyorum.
-
Geçmiş olsun.
Anladığım kadarı ile, söküm + bakım işlemleri sizin elinize göre değil.
kural olarak, tüfek sökülürken her zaman önce kundak ve mekanik aksam birbirinden ayrılır.Daha sonra tüp ve mekanizma sökümü yapılır.
Siz tüfeği heder etmeden önce aldığınız yer aracılığı ile Hatsana yollayın.
Anlayamadığım konu ise, 2.pelleti namluya sürmeyi engelleyen sisteme sahip tüfek ile 2. hatta tıkanmaya sebep verecek 3-4-5. pelletleri nasıl namluya sürdünüz ?
Aslında nasıl olduğunu tahmin ediyorum. Namluda pellet varken, şarjörü çıkarıp tetik düşürüp tekrar şarjörü takıp tekrar pellet sürerek olmuştur.
Hadi namluya 2-3 pellet sürdünüz o tüfek 2 değil 3 pelleti bile namludan atar. AT44 ve HW100 e, 2 pelleti bilerek sürüp attığını denedim. BT65 3-4 pelleti bile atabilir. O kadar güçlüdür. Tıkanacak kadar kaç pelleti namluya sürdünüz acaba? Ben bunu çok merak ediyorum.
2. pelleti namluya sürmeyi engelleyen sistem olduğunu zannetmiyorum yada varsada benimkinde çalışmıyor çünki daha önceki arızada ilk tıkandığı anda 2. 3. pelletleri sürüp ateşleyerek tıkanıklığı açmaya çalışmama rağmen açılmamıştı. Hatta pellet sürmeden boş olarak ateşlemeyide denemiştim.
Bu defa HN Rabbit Magnum dolu şarjörde ilk atış sorunsuz fakat ikinciyi namluya süremedim, kurma kolu yerine tam oturmadı, baktım (resimdeki) oring çıkmış, onu alıp tekrar denedim ama kol yerine tam oturmadı. Çıkan oringden dolayıda zarar vermemek içinde tetiğe basmadım. Sonrası malum -
Dostum geçmiş olsun, konuyu okumaya başladım tam "inşallah kendi sökmeye çalışmamıştır" diyecektim ki geç kalmışım. Konyadan yardımcı olacak kimseyi bulamazsan hızlı trenle Ankaraya bekliyoruz. Daha fazla sökme girişiminde bulunma tavsiyem:) Bahsedilen namlu tutucu vidalar çok sağlam vidalar değil sökerken yada takarken sıyırma ihtimalin var ondan bahsetmemiş arkadaşlar. Kalan kısmını toplarız namluya bakarız olmadı öyle yollarız hatsana. Saygılar
-
Dostum geçmiş olsun, konuyu okumaya başladım tam "inşallah kendi sökmeye çalışmamıştır" diyecektim ki geç kalmışım. Konyadan yardımcı olacak kimseyi bulamazsan hızlı trenle Ankaraya bekliyoruz. Daha fazla sökme girişiminde bulunma tavsiyem:) Bahsedilen namlu tutucu vidalar çok sağlam vidalar değil sökerken yada takarken sıyırma ihtimalin var ondan bahsetmemiş arkadaşlar. Kalan kısmını toplarız namluya bakarız olmadı öyle yollarız hatsana. Saygılar
+1 setiskurların baş kısmı sıyrılır erirse işiniz iş hocam -
Dostum geçmiş olsun, konuyu okumaya başladım tam "inşallah kendi sökmeye çalışmamıştır" diyecektim ki geç kalmışım. Konyadan yardımcı olacak kimseyi bulamazsan hızlı trenle Ankaraya bekliyoruz. Daha fazla sökme girişiminde bulunma tavsiyem:) Bahsedilen namlu tutucu vidalar çok sağlam vidalar değil sökerken yada takarken sıyırma ihtimalin var ondan bahsetmemiş arkadaşlar. Kalan kısmını toplarız namluya bakarız olmadı öyle yollarız hatsana. Saygılar
Sayın meenet, ince teklifiniz için teşekkürler ama Hatsana yarın gönderip değişim istemeyi düşünüyorum. Nitekim yenisi gelse bile sökme takma ve daha öğrenmem gereken bilimum işler içinde ilk etkinliğe katılmam gerektiğini düşünüyorum
Saygılar. -
BT65 bloğu AT44 le aynı sayılır , sadece çekiç daha büyük , yay daha kalın , iç aksamda pek sorun çıkmıyor zaten , o-ringlere sentetik gres veya daha iyi bir türevini sürmediklerinden o-ringler ve mermiler arası kuru sürtünme hem o-ringlere zarar veriyor hem de bazen yerinden çıkarıp alıyor. Yapmanız gereken , namlunun gövdeye girdiği yerde dürbün rayının başladığı ilk 10 cm deki 2 setuskur vidasını 2 mm allen ile söküp namluyu yerinden çıkarmak , sonra o-ring kontrolünü ,yağlamasını veya değiştirmesini yapıp tekrar aynı işlemin tersini uygulamak lazım. Foruma dün giremediğimden konuyu da göremedim yoksa çok basit bir işi var. Kısmet değilmiş, ama insan söke taka öğreniyor , benim ilk giriştiğim AT44 çöp olmuştu , sonradan hurda üzerindeki hatalarımı görüp bir daha yapmamak için söküp inceleyip iyice öğrendim. Siz de isterseniz 1-2 saatinizi ayırıp neyin nereye takıldığını çözüp birleştirebilirsiniz. Basit pimlerden ve vidalardan oluşan bir sistem sadece.
-