8 Yıllık Bir Havalı Tüfek Bakımı ve İyileştirme Seçenekleri

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Merhaba hobidaşlar, bu günlerde eski hatsan tüfeklerimden birini tamamen dağıttım, parçalarını temizledim ardından bu tüfeği vakit geçirmek adına mümkün olduğunca iyileştirmek istiyorum.
    Amacım minimum düzeyde tepen, 30 metre içinde isabetli atış yapmama olanak verecek bir tüfek elde etmek, bunun yanı sıra görünüm olarakta bir takım değişim yapmak niyetindeyim.

    1) Piston Keçesi ve Yay: Yaylı tüfeğin performansında şüphesiz en büyük etken, temizleyip ölçtükten sonra piston çapının 2,56cm olduğunu gördüm, yaklaşık 8 yıllık bir tüfek ve bir hayli atış yapmış, piston keçesinin son hali ise şu şekilde;
    [Resim Engellendi: http://img593.imageshack.us/img593/5166/20120821133357.jpg]
    Sorum acaba piston keçesinin değiştirilmesi gerekir mi, gerekirse nasıl bir uygulama yapmalıyım?

    Yayın spir kalınlığını 3,5mm olarak ölçtüm, benim için yayın sert olması çok önemli değil dediğim gibi güçlü birşey olmasını istemiyorum, yayın son haliyse şu şekilde;

    [Resim Engellendi: http://img577.imageshack.us/img577/8966/20120821135247.jpg]

    2) Tetik grubu: Hatsan'ın ilk tetiklerinden ayarsız bir tetiğe sahip ancak dilinden anlayınca boşluğunu alıp gayet yumuşatılabiliyor, pek ummuyorum ama belki iyileştirmenin bir yolu vardır.

    [Resim Engellendi: http://img15.imageshack.us/img15/9117/20120821135747.jpg]

    3) Gövde ve Namlu Boyası: Tüfeğin yaşı itibariyle gerek namluda gerekse gövde üzerinde muhtelif yerlerde boya kalkması paslanma ve karıncalanmalar mevcuttu ben de elime zımparayı alıp sabırla zımparaladım ve boyasını attım, bu metalik renk hoşuma gittiyse de biliyorumki bir süre sonra paslanma süreci hızlanacak bu yüzden boya adına neler düşünülebilir.

    Şimdilik aklıma gelen aklımda olanlar bunlar, her ne kadar pcp furyası alıp başını gitsede forumdaki sağlam yaylıcılara selamlar, önerilerinizi ve fikirlerinizi esirgemezseniz memnun olurum.
    Selamlar
    Samet

  • o tetik grubu bir iki günüme malolmuştu ilk gece uyuyamadım ve sonraki günlerime de etkisi bol oldu :)

    hatsan mod 99 .22
    nikko stirling

  • Keçe ve yay iyi gözüküyor fakat yayı değişdirseniz daha iyi olur spir araları daralmış ama eğilme yamulma yok maşallah namludaki oringde sorun yoksa hafif yeşil gresle yağlanıp kullanılabilir dış yüzeyinede siyah mat boya iş görür böyle bir tüfege emek hariçinde fazla masraf etmeyin bence .

    Hatsan AT44-10 TH LW .22 Stoeger x50 Synthetic combo 5.5 / Stoeger x20 Synthetic 4.5mm / Hatsan mod 99 limited edition 5.5 / hatsan mod 88 4.5mm / Dıana 460 magnum 5.5 /hatsan mod 135 5.5 /gamo cfx 5.5 / kıral safari 5.5 / hatsan mod 95 4.5 / hatsan mod 125 4.5-5.5 / kıral magnum 4.5 / kıral kanas 5.5 /jet 4.5 / sarsılmaz crom :thumbup: 4.5 /hatsan mod 45 4.5 /flaş 4.5

  • Zaten keyif amaçlı Tufan, satmaya kalksan iki kutu pellet parası etmez farkındayımda, hobi işte, ek olarak bir de transfer deliğini düşünüyorum şu anki çapı 3,6mm eğer çapı arttırırsam havanın sıkışma oranı daha az olacak sıkışan havanın namluya ve pellete transferi daha hızlı bir şekilde olacak, buna bağlı yayın hareketi ve dalgalanması daha hızlı gerçekleşecek gibi bi düşüncem var :)
    Tabi akside olabilir piston daha hızlı bir şekilde ön duvara çarpabilir yayın hareketi daha hızlı olduğundan daha fazla sarsıntı ve sese yol açabilir denemek istiyorum, namlu 5,5mm ben de transfer deliğini yaklaşık 5mm ye yükseltirim herhalde, röntgen film ile de sararsam sesi ve çınlamayı bir nebze olsun azaltabilirim. Bu arada dün farkettimki düşük güçlü tüfeklerde dizel patlamaları yeterince olmuyor güce katkısı olmadığı gibi stabiliteyi de alt üst ediyor, ya da benim gres sıkıntılı

  • Vala samat bende butür işleri çok keyif alarak yapıyorum ne yalan söylim eski tüfekleri adam etmek bana daha keyifli geliyor şöyle söylim sadece transfer deligini büyültmek pek bir işe yaramıyor aynı zamanda yay ucu agırlıgı ve kuvvetli yaya ihtiyacın olucak pistonun önünde sıkışan hava ısınıp haçmi genişlemesini için bukonuyla ilgili mustafa serdar beyin çok detaylı açıklmaları olan bir başlıgı vardı .

    Hatsan AT44-10 TH LW .22 Stoeger x50 Synthetic combo 5.5 / Stoeger x20 Synthetic 4.5mm / Hatsan mod 99 limited edition 5.5 / hatsan mod 88 4.5mm / Dıana 460 magnum 5.5 /hatsan mod 135 5.5 /gamo cfx 5.5 / kıral safari 5.5 / hatsan mod 95 4.5 / hatsan mod 125 4.5-5.5 / kıral magnum 4.5 / kıral kanas 5.5 /jet 4.5 / sarsılmaz crom :thumbup: 4.5 /hatsan mod 45 4.5 /flaş 4.5

  • Şuan kullandıgım stoeger x20 de küçük bir agırlık var fakat bu agırlıkdan ziyade daha çok yay dengeleyiçisi olarak iş görüyor ön kısmının ortası boş daha çok yayın uç kısmını dengeliyor ve kendi fabrika çıkışı metal yay tutucusu mevcut hava transfer deliği 2.5 mm ve birbirine çok uyumlu kesinlikle tepma çırpma yok belki fikir verebilir diye resim ekliyorum metal yay tutucu yapdırabilirsin mesela

    [Resim Engellendi: http://popgun.ru/files/g/96/thumbs/2244487.jpg] stoger x20 metal yay tutucu ve yay dengeleyiçi :thumbup:

    Hatsan AT44-10 TH LW .22 Stoeger x50 Synthetic combo 5.5 / Stoeger x20 Synthetic 4.5mm / Hatsan mod 99 limited edition 5.5 / hatsan mod 88 4.5mm / Dıana 460 magnum 5.5 /hatsan mod 135 5.5 /gamo cfx 5.5 / kıral safari 5.5 / hatsan mod 95 4.5 / hatsan mod 125 4.5-5.5 / kıral magnum 4.5 / kıral kanas 5.5 /jet 4.5 / sarsılmaz crom :thumbup: 4.5 /hatsan mod 45 4.5 /flaş 4.5

  • Tufan bu stoeger in kendi fabrika uretimi orijinal yay tutucusu ve agirligiysa cok iyi estetik gorunuyor. Su an ugrastigim tufek baya eski oldugundan yay tutucu plastik. Tornacida yaptirmayi deneyebilirim. Sagol fikir verdigin icin