Hatsan mod 125 detaylı incelemesi "Avcıhoca"

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tüfegin vidalarının söküm işlemi vidalar ters diş tutturulmuş

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    söküm işleminden sonra genel bir izlenim (kırık-çıkık yada fırlamaya hazır pim varmı )

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    ilk gözüme çarpan, yayın yukarıya doğru kasılmış şekilde bulunduğu oldu ,anladığım kadarıyla ince ve uzun yay teli kullanımı

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Emniyet sistemindeki eminyet levhasının yayını yerinden çıkarırken

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Emniyet yayını çıkardıktan sonra sonra emniyet horozunun göbeğinde bulunan ince vidanın ve bu arada emniyet levhasıyla beraber yerinden çıkarılması

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Emniyet levhasının hareketinde bu levhanın tetik tedribatından kurtulması için pimlerin sökümü bu pimleri resimde olduğu gibi size doğru çekerek ve ya geriye doğru iterekte levhayı kurtarabilirsiniz

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Levha ve emniyet horozunu yerinden çıkarırken

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tetik yatağının hemen altındaki ,kancasında yukarısına yayla desteklenmiş ,resme göre sağa doğru meyilli çelik parça levhanın içinden geçen pim soldaki delikten geçer

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    pistonu kavrayan iki çengel ve altlı üstlü olan çelik parçadan üsteki çengelin pimini çıkarırken

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Alt ve üst çengelin arasındaki yay ve parçaların tetik tetribat sistemindeki duruşu ,alt çengelin içindeki delik ve bu delikten geçen pim aynı zamanda levhanında bir unsurudur ve bu pim en kalın pimdir

    Mesaj 2 düzenlendi, son düzenleyen avcihoca (16 Mart 2008 04:09).

  • The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tüfeğimizi kurarken tetikleme durumunda tetiğin brakmasını öneleyen düzeneğin çıkarılması ilk olarak yay

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Daha sonra kendimize doğru çekip piston kol ucundaki yerden çıkarıyoruz

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tetik tetribatı kuturunun gövdeye sabitlendiği vidanın sökümü

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Sağa sola kastırıp geriye doğru çekip alt kanatçıları gövdeden kurtarıyoruz

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    yay dengeleyicinin ve pimin yerinden çıkarılması

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tornavidayı yerinden cıkarırken tüfeğin yay dengeleyicinin yerinden fırlamaması için aşağı doğru bastırıp tornavidayı yerinden yavaşca çevirirek çıkarıyoruz
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Namlu pimle gövdeye sabitlenmiş ve pimde gövde sıkıca durması için pimin sol ucu dikine çizilerek kabartılmış

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    İşte kabartılan dikine çizikeler bu çiziklerin olduğu kısımdan vurarak çıkarmaya çalışılırsa pim içerde saplanır kalır bu işlemde en çok dikkat edilmesi gereken nokta burasıdır

  • The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Gövde üzerindeki namu hareketinde gövdeye gelen kısmın deforme olmaması için konulan çelik ince pul ,diğer taraftaki küçüktür

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    vida yataklarındaki yapılan havşalama işleminden kalan metal parçalırı kopup tüfeğin içinde zarara sebep olmamasi için koparıp temizledim

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    tüfeğin içinden gres yağı çıkmadı ,kullanıcının sprey yağ sıktığı önceden biliyordum ,işte sonuç; piston keçesi bir kenarından kopmuş ve keçe çok sert dış kısımları zaten yenmiş

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    piston dışına yeşil gres uyguladım

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    ve tabiyiki yayada

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    namluyu gövdeye takarken çelik pulların altına bir parça gres sürmek pulların orda yapışmasına ve takarken bu şekilde gödeye oturup pulları sıkıştırıp daha sonra namluyu yukarı aşağı hareketle deliklerin bir birini karşılamsına yardım eder .Ayrıca bu yukarı aşağı hareket esnasında iç deliğe pulların simetrik gelmesi için delikten bir tornavida ile pulları zedelemeden ve acele etmeden bastırmakla işlem devam eder

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Yayın hemen altındaki pul ve onun altındaki conta zamak parçaya nasıl zarar vermiş sebebi;conta altına etraflıca basamıyor 180 derecelik kısmı basıyor üst kısmınında esnemesi gerekiyor ki böylelikle tetik grubunun kanatçıkları gövdeden ayrılabilsin fakat bu esneme tüfeğin iç dinamik hareketinde de devam ettiği için bu zamak zamanla daha çok tahrib olacak ve kırılabilecektir

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Bakınız sola doğru çelik pul altındaki çontayla beraber o diğer boş olan 180 derecelik kısma doğru ufacık bir bastırmamla nasıl dengeyi yitirip zamak parçaya biniyor
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Namlu pimini yerine takarken dikine kesitli kısımdan vurarak yerine takacağız

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Ve tetik grubunu takarken yukarsından bastırıp arkasından kücük tıklamalarla yerine takıyoruz

  • The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tetik ayar vidası gibi görünen ama kesinlek öyle bir görevi olmayan vida peki görevi ne ?tetiğini çelik ile olan sürtünmesinde hemen altındaki çelikle olan sürtünmesinde plastik yapısının daha az zarar görmesi için takılmış bir vida ,gevşemesiyle tetik gevşemez sadece zarar verir çünkü yükün ençok bindiği tetik baskı kısmında oluşturulan yumrunun tam ortasında bulunur ve bu kısmın vida ucuyla desteklenerek kısa zamanda traşlanıp yenmemsini sağlar

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tetik gurubuna yandan bir bakış

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Resimdeki dışa çıkmış dörtane pim görülüyor bu şekilde tetik tetribatın yerinde sökmeden de yayı çıkara bilirsiniz ama emniyet horozunu ve levhasını bu guruptan çıkarmanız şart ,tabi tetik gurubun tutan gurubun hemen solundaki vidayı sökmek şartıyla (ince uzun içi yivli )

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Gez arpacık atışı yapan arkadaşlar bu iğne ucunda vida ile plastik arasında boşluk var elinizle gezi tutup sağa sola oynattğınızda boşluk şayet varsa bu milimetrik boşluk ki bu tfekte 1mm vardı ,vida ile plasik arasına aliminyum bir levha koyulabilir kücük ve sadece boşluğu alacak

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Bu arada vidalar fazla sıkılmamalı avuç içleri hafif sertleşince brakılmalı fazla sıkışınca tüfeğin etrafını saran hattan çıkıyor ve açılıyor

    Bu çalışmamı sizlerin bir parça faydası için hazırlamamda bana yardımlarını esirgemeyen cebrail Ustama canı gönülden teşekkür ederim ,gece bir vakti alıp resimleri işleyen onurcan :love:
    inşallah faydalı olur

  • elınıze sağlık hocam guzel çalışma olmuş.

    Evanıx s 10 blızzard - BSA 3,5x10-40

  • elleriniz dert görmesin hocam bunu bekliyordum vallah bir çok arkadaşımızın sahip olduğu bir tüfeğin neden detaylı bir bilgilendirici başlık altında toplanmadığınıda merak etmiştim

  • Ellerine sağlık.
    Forum sayenizede arkası yarın dizilerini geçti(siteden kopamıyoruz)...

    DİANA MOD 54 5,5
    WEBLEY PATRİOT 5,5
    WEBLEY LONGBOW 4,5
    GAMO P 23 COMPACT 4,5
    WEBLEY TYPHOON 5,5
    ÜZÜMLÜ OTO 7+1 12

    HATSAN MOD 55 HATSAN MOD 125 HATSAN MOD 135

  • Öncelikle güzel çalışma olmuş.

    Biz tüfeği aldığımız zaman bu yeşil gresi yapmanın başka yolu yokmu? Sökmemiz mi lazım, sökersek de en baştaki gibi tehlikesiz söksek olur mu fazla ince parçalara ayırmadan? Yani sadece dipçikle makine bölümünü ayırıp ordan bişeyle gresi sıkabilirmiyiz?

    Torun K-101 Magnum 5.5mm

    korfezteam.png

  • Öncelikle güzel çalışma olmuş.

    Biz tüfeği aldığımız zaman bu yeşil gresi yapmanın başka yolu yokmu? Sökmemiz mi lazım, sökersek de en baştaki gibi tehlikesiz söksek olur mu fazla ince parçalara ayırmadan? Yani sadece dipçikle makine bölümünü ayırıp ordan bişeyle gresi sıkabilirmiyiz?


    asıl maksat burda pistonu yeşil gres ile yağlamak bunun içinde yayıda sökmen gerekecek kardeş

  • Elinize sağlık hocam çok faydalanacaklar olacağına inanıyorum.Ve gerçekten katresu süper sağlam bi kadro bu belli olmakta.Gelecekte çok daha süper işler modifiyeler görücez demek kehanet sayılmaz.

  • Öncelikle güzel çalışma olmuş.

    Biz tüfeği aldığımız zaman bu yeşil gresi yapmanın başka yolu yokmu? Sökmemiz mi lazım, sökersek de en baştaki gibi tehlikesiz söksek olur mu fazla ince parçalara ayırmadan? Yani sadece dipçikle makine bölümünü ayırıp ordan bişeyle gresi sıkabilirmiyiz?

    "Levha ve emniyet horozunu yerinden çıkarırken " diye bölümdeki resme bak,levha ve emniyet horozunu çıkar ondan sonra diğer işlemleri yaparsan tetik gurubunu çıkarmadan yayı ve pistonu yağlayabilirsin,sakın sökmeden dışarıdan gresleme...!

  • hocam eline emeğine sağlık

    Steyr Challenge 4,5 - Schmidt&Bender FTII 12.5-50x56
    Steyr Hunting 4,5 - Sightron SIII 10-50x60
    FX Bobcat 6,35 - Bushnell 4200 6-24x50
    AA S410 5,5

  • Güzel olmuş avcıhocam
    Vu dediklerininizn tamamını ben daha önce onurla beraber yapmıştık. Hatta yay ucu ağırlığını değisitirerek tepmeyide azaltmıştım ama hala atışlar istikrarsız.
    Hatta 20 metre gibi bir mesafeye kağıda attığım mermiler 10 cm grup ve mermilerin kimisi kağıda yatay girmiş. Ban namluda sorun olduğunu düşünüyorum. Siz ne dersininz.

    FX T 12 + BSA 8-32X44+FX Pompa
    Remington Airmaster 77 + Tasko 3-9X32
    anadoluteam.png

  • Arkadaşlar saolun dilinize sağlık olsun

    Alıntı

    legolas
    Güzel olmuş avcıhocam
    Vu dediklerininizn tamamını ben daha önce onurla beraber yapmıştık. Hatta yay ucu ağırlığını değisitirerek tepmeyide azaltmıştım ama hala atışlar istikrarsız.
    Hatta 20 metre gibi bir mesafeye kağıda attığım mermiler 10 cm grup ve mermilerin kimisi kağıda yatay girmiş. Ban namluda sorun olduğunu düşünüyorum. Siz ne dersininz.


    Sayın abim dilinize sağlık ,yan pellet carpmasında muzle kontorulu lazım aslında cıkarıp dürbünle atış yapınızmı?muzleye çarpan pellet yan vurur ,ayrıca harbileme yaparken namlu ucundaki en hassas yiv setlere ufak bir darbeyle harbi ekyerlerinin çarpıp eğmesi de bu sorunu yapabiliyor bukısımları bir kontrol edermisiniz