Bilenler bilir 2008 astra dizel sahibiydim ve bin pişmandım. bir şekil satıp kurtulmuştum. ama araç aynen bana geri geldi. şimdi bugun itibariyle opel e dava açmış bulunmaktayım. bakalım sonu ne olacak. aracı sanayi ticaret il müdürlüğü tüketici masasına götürdük ordada bıraktım ne yaparlarsa yapsınlar. umarım yakarlar da kaskodan parasını alırım. ben bu opelin ahdım var bi gece gidicem showromda ne kadar opel varsa havalıyla vurucam
2008 astra ve mahkeme
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır.
Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
-
-
Kimsenin benim durumuma düşmesini istemem ama belki bir gün birinize lazım olur.
Sayın Cem ................ Bey
Şikayetinizi okuduk. Büromuza başvurduğunuz için teşekkür ederiz.
Davanızı sevinerek üstleniriz ancak biz yine de konu ile ilgili kanun ve yönetmelik ışığında size hukuki bilgi vermek isteriz.
Aracınızın sürekli arızalanması ve servisin de bu konuya çözüm bulamamasından şikayetçi olmuşsunuz.
Aracınız garanti kapsamı içinde ise ve satın aldığınız tarihten itibaren sürekli hata vermiş ve servise vermek zorunda kalmışsanız bu durumda ürününüz ayıplı mal olabilir.
-Ayıplı mal nedir?
Satıcının vaad ettiği veya alıcının dürüstlüğü kuralına göre beklediği vasfın aldığı malda bulunmamasıdır.
-Hangi durumda ayıplı mal sayılabilir?
Kanunda ürünün ayıplı olduğunu kabul etmek için bazı şartların yerine gelmesi gerekir.
1- Aracın garanti kapsamı içinde bir yılda 3 kez aynı arıza nedeni ile servis görmesi
2- Aracınızın garanti kapsamı içinde ve bir yılda 5 kez farklı arıza için servis görmesi,
3- Aracınız garanti süresi içinde 7 kez servis görmesi gerekir. Bu servislerin de mutlaka yetkili servis olması gerekir. Bu üç durumdan birini veya birkaçını yaşamışsanız aracınız ayıplı demektir ve bu durumda satıcıdan seçimlik haklarınızdan birini istemelisiniz.
-Seçimlik haklarınız nelerdir?
A- Aracın yenisi ile değişimi,
B- Araçta var olan ayıp oranında bedel indirimi,
C- Bedelin iadesi
D- Ücretsiz tamir talep etme
-Satıcı talebinizi yerine getirmemişse ne yapılabilir?
Ayıplı ürünlerde satıcı seçimlik haklarınızdan istediğinizi yerine getirmek zorundadır.
Satıcı talebinizi olumsuz karşılarsa yasal yollara başvurmalısınız.
-Yasal yollara nasıl başvurulabilir?
Ürününüzün fatura değerine göre ;
827,05YTLââ¬â¢nin altında ise;Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmalısınız,
827.05YTLââ¬â¢nin üzerinde ise Tüketici Mahkemesinde dava açmalısınız.
Sizin satın aldığınız ve şikayet konusu olan malın değeri 827.05 YTLââ¬â¢den fazla olduğundan sorunun çözümü için Tüketici Mahkemesinde dava açmalısınız. Çünkü bu durumda hakem heyetlerinin aldıkları kararlar bağlayıcı değildir.
Tüketici Mahkemesine nasıl başvurulur?
Bulunduğunuz İldeki Tüketici Mahkemesine bir dilekçe ile başvurun.
*Yazılı dilekçenizde;
.Ne zaman, hangi koşullarda aracı satın aldığınızı,satın aldığınız tarihten bu yana çıkardığı arızaları
.Kaç kez servise gittiğinizi, servisin tutumunu, arızalara çözüm bulup bulmadığını
.servise ve aracı satına aldığınız bayiiye ihtar çekip çekmediğinizi,
.Talebinizin ne olduğunu çok detaya girmeden anlatın.
Dilekçenize eklemeniz gereken belgeler nelerdir?
-aracın faturası,
-Servis fişleri
- Varsa ihtarname
- garanti belgesi,
Mahkeme masrafları nelerdir?
Tüketici mahkemeleri nezdinde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır. -
geçmiş olsun kardeşim umarım lehine sonuçlanır,kanunlar ne kadar kapitalistlerin yanında olsa bile.
-
Teşekkür ederim. Bu dava bence bir çok kişiye emsal olacak çünkü hiç bir şekilde anlaşmaya gitmiyeceğim. Nasıl derler hani, Tersim Pistir modundayım. Opel genel müdürlükte bir sürü yere dava dilekçesini faksladım, bugun bayiden aradılar. Genel Müdürümüzün isminide kullanmışsınız kendisi sizi çağırıyor görüşmeye dediler. Bende ben sizin oraya on kere geldim, genel müdürünüz görüşmek istiyorsa buyursun büroma gelsin dedim. Daha telefonda gelmedi genel müdürde İşin kötüsü bu dava olayı iştahımı açtı, akşam uno tost ekmek paketlerinden bir bütün götürmüşüm, tahminimce 12 tost falandı. Yakında fil gibi olucam yahu sonra bi buluşmaya geldiğimde başta termopl abim olmak üzere bir çok airguncı üzerime ateş edicek ve foruma resmimi koyacak ahanda bunu havalıyla vurduk diye biliyorum ben
-
hadi hayırlısı, evrağın faturan vs tamamsa bu işi kazanırsın...
-
sen şimdi ''UNO''yada dava açarsın kilo aldırıyor diye.
-
sen şimdi ''UNO''yada dava açarsın kilo aldırıyor diye.
fena fikir değil, davadan vazgeçmem için 100 paket uno ekmek verirlermiki
-
adamlar 100 paketle kalıcağın konusunda tereddüt yaşayabilirler.
-
hayırdır .bu arabalar fena araba değildir. şikayet hangi konular üzerine idi? bende ford fiesta dizel comfort tdi var çok memnunum.
-
tuka bak okumadanmı yazdın nedir en başta adam opel in kayın validesine hürmet ediyor
sonra astra nında yedi ceddi hakında çok iyi niyetleri olduğunu beyan edip hayırlı bir iş için gerekli makamlara başvurdüğünü belirtiyor
vede fil avı sevdiğimi duymuş vurulmaktan korkuyor atış buluşmalarına bu yüzden gelmiyormuş
selam ederim -
Yakında fil gibi olucam yahu sonra bi buluşmaya geldiğimde başta termopl abim olmak üzere bir çok airguncı üzerime ateş edicek ve foruma resmimi koyacak ahanda bunu havalıyla vurduk diye biliyorum ben
vede fil avı sevdiğimi duymuş vurulmaktan korkuyor atış buluşmalarına bu yüzden gelmiyormuş
selam ederim -
Bizim bildiğimiz bu hakları ve bu hakların doğmasına neden olan fiilleri şirketlerde bildikleri için, şimdi arkadaşlardan öğrendiğim bilgiye göre yetkili servisler devamlı aynı arızadan dolayı servise gelen araçlara ya fatura kesmiyorlar ya da sistemlerinde iş emri açmıyorlarmış. Dolayısıyla faturasız bir şekilde veya sistemlerinde iş emri gözükmeden mahkemeye başvurmanız durumunda davayı kazanamıyorsunuz. Sektörün içinde olan biri olarak tavsiyem servise her gidişinizde mutlaka güncel faturanızı talep edin. Eğer kabul ediyorlarsa güncel iş emrinin kopyasını da alın veya vermiyorlarsa ekranlarından kontrol etmek istediğinizi belirtin aracınızın geçmişini. Gene zorluk çıkarıyorlarsa bence servis müdürü veya şirketin genel müdürüyle görüşün.
-
fatura vermiyorlarsa hemen en yakın maliyeye şikayet edip sonucunun size bildirilmesini talep edin .sonra seyredin amanın düşman başına dünya kaç bucakmış görsünler herifleri oturp akşama kadar dövseniz okadar canları yanmaz
-
Bizim bildiğimiz bu hakları ve bu hakların doğmasına neden olan fiilleri şirketlerde bildikleri için, şimdi arkadaşlardan öğrendiğim bilgiye göre yetkili servisler devamlı aynı arızadan dolayı servise gelen araçlara ya fatura kesmiyorlar ya da sistemlerinde iş emri açmıyorlarmış. Dolayısıyla faturasız bir şekilde veya sistemlerinde iş emri gözükmeden mahkemeye başvurmanız durumunda davayı kazanamıyorsunuz. Sektörün içinde olan biri olarak tavsiyem servise her gidişinizde mutlaka güncel faturanızı talep edin. Eğer kabul ediyorlarsa güncel iş emrinin kopyasını da alın veya vermiyorlarsa ekranlarından kontrol etmek istediğinizi belirtin aracınızın geçmişini. Gene zorluk çıkarıyorlarsa bence servis müdürü veya şirketin genel müdürüyle görüşün.
Bunu yaşadım iş emirlerini vermiyorlar, zaten ilk itişli kakışlı kavgamız bu iş emrini vermemelerinden çıktı. ekranda gördüm ama kağıt olarak vermediler.
-
Valla bu otomotiv sektörü ve ikinci el galerilerinin en az %95'i üçkağıtçıların elinde. Bu yüzde oranının içinde çok büyük kurumsal şirketlerde mevcut. Sadece adı sanı az duyulmuş aile firmaları değil yani. Bazen bu sektörün içinde bulunmaktan açıkçası utanç duyuyorum. Çünkü ne kadar dürüst olursanız olun müşteri ilk girişte mutlaka sizi de o grubun bir parçası görerek üçkağıtçı olarak değerlendiriyor. Hatta eksik fatura ile devletten vergi kaçırıp bu kaçırdığı vergiyi müşteriye indirim olarak yansıtıp haksız rekabete yol açan firma sayısı az buz değil. Sektör kısaca bu halde. Neyse ana konumuza dönersek. Açıkçası servis kısmında görev yapmadığım için bilmiyorum kuralını ama ben olsam iş emirlerinin bir kopyasını verirdim. Ama sanırım verilen faturada iş emri yerine geçer. Fatura da dikkat edilmesi gereken şey yapılan işin doğru bir şekilde yazılması. Mesela sizin araç şanzıman sebebiyle sene içinde 2 kere servise girmiş ise ve aynı sorundan dolayı tekrar servise giriyorsanız verilen faturada aynı arızadan dolayı verilmiş olan servis hizmetinin yazması gerekiyor. Böylece mahkemede delil olarak kullanılabilir. Bu konuda Raptorx sektör deneyimi olarak benden çok daha yukarıda olduğu için eminim daha iyi bilgi verecektir. Bu arada Türkiye'de orta seviye dizel araç alırken manuel şanzımanı tercih etmeye çalışın. Dizel otomatik araçlar edindiğim izlenimlere göre çok çabuk ve devamlı arıza verebiliyor. Ama şansa bazen de hiç arıza vermeden yıllarca kullanabiliyorsunuz. Özellikle kaçınmanız gerekn şanzıman türleri de manuelden otomotikleştirilmiş şanzımanlar. Mesela Opel'in Easytronic şanzımanı veya Ford'un bir dönem getirdiği ASM şanzıman. Hatta Toyota'nın Multitronic (sanırım adı buydu) şanzımanında bile sorun olabildiğini duydum. Kısaca dizel motor otomatik aktarmayı pek sevmiyor.
-
opelden haber var. Anlaşmak istiyorlar Ne cvp verdin diyeceksiniz biliyorum. Ama verdiğim cvp ı kelime kelime buraya yazsam rtük var mustafa abi var sevgili raptor var, direk sansüre girerim. Siz ne cvp verdiğimi anlamışsınızdır
-
fazla yuklenmeseydin