Havalı Tüfek Dizelleme

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • bu dizel konusu her zaman ilgimi çekmiştir. aklıma yeni birşey geldi ve forumun bilimsel yaklaşımlı denemeyi araştırmayı seven arkadaşlarımla paylaşmak istedim. şimdi dizel patlaması sırasında krono ile ölçmedim ama hızın yaklaşık %20-25 arttığını fakat sesin daha fazla oranda arttığını düşünüyorum. yani patlama sırasında basınç benim tahminim 2 yönlü dağılıp saçmayı ileriye pistonu ise geriye doğru itiyor ve basıncın büyük kısmı piston sayesinde emiliyor. dizel araçları ve ateşli silahları düşündüğümüzde bu tür patlamalar çok ciddi enerji üretir. yani tüm enerji saçmaya iletilirse çıkış hızı çok daha fazla artar. bir av tüfeği fişeğinin sadece kapsülünün patlaması bile 16 grainlik saçmayı en az 800fpslere çıkarır. şimdi tam çözemediğim soru şu acaba patlama sırasında gerçekten piston geriye gidiyormu? bunu anlamak mümkünmü? ve piston vurduğunda patlamadan dolayı geriye kaçmasını engelleyen bir kilit sistemi olsa hızımız ne oranda artar? bu kilit sistemi olursa bizim için de tehlikesiz olurdu bence.

    gamo cfx royal 4.5

    gamo cf 20 4.5

    hatsan alfamax 5.5

    hatsan mod 60 5.5

    gamo p 23

    beretta sp 12cal

    sarsılmaz kılınç 2000 light 9mm

    atüs 36 cal tek kırma

    zoraki hp ultra 4,5 - 5,5

  • kilit sistemi benim de günlerdir aklımda. bence asıl konu bu olmalı. Çünki dizelleme silahın sağlığını bozan bir durumdur. Yani dizelleyerek başaracaklarımız silahı sık sık bakıma göndermemiz demektir. benim silahım diana mod 460. küçük bir sorunu vardı ve servise gönderdim, sorun kullanıcı hatası gibi görünse de net ve basit bir kullanıcı sorunu olduğundan emin olamadıkları için, ücretsiz yapıp gönderdiler. bu arada bazı yerlerini yağlamışlar sağolsunlar ama yağa bulamaışlar, ilk 4 atıştan sonra dizel etkisi geçti.
    Ama dizeleme yapılsa idi her iki yada üç ayda bir ve silahımızın fiyatı ve kalitesi ile ilgili olarak masraf ödemek zorunda kalacaktık.
    unutmayalım ki; Sürekli dizelleme yapan ve bozulmayan bir tek sistem vardır o da dizel motorlarıdır. silahlarımızın iç yapısını bu şekilde değiştirmezsek bu bize pahalıya mal olacaktır.


    bir zamanlar yaylı silahlardan pcp olarak yararlanmanın bir yöntemini bulmak için bu konuyu merakla araştırdım ve şimdi hala bunun mümkün olduğunu düşünüyorum ama yöntem olarak dizellemenin sağlıksız olduğunu düşünüyorum.

    buradaki asıl çözüm kilitleme dir ve hiç başka bir şey apmadan kilit yapılabilirse tek başına bile yaklaşık % 17 - 19 gücü etkileyecektir. ben çözümü şu şekilde düşünmüştüm.

    1 kilit mekanizması
    2 daha büyük piston ve silindir
    3 daha sert yay
    4 bir de suspansiyon sistemi.


    bunları yaptığımızı düşünelim, isabet sorunu olacaktır. daha ağır pelet kullanalım, bu durumda da menzil ve düşme sorunları ortaya çıkacaktır.

    herkesin kullanamayacağı kadar sert bir silah ve pcp den pahalı bir yaylı silah sizce kaç kişi satınalır.


    Çocukken pervanesiz çalışabilen bir tür jet motoru hayal ediyordum bir şeyler de yapmaya uğraştım ama model oyuncağı bile kaldırabilecek gücü elde edemedim. İşte tam bu sıralarda böyle bir şeyin zaten yapıldığını ve zaten yıllardır kullanıldığını gördüm ve moralim bozuldu.

    bizlerin ilk alına gelenlerin nerdeyse hepsi, bu sektörde bu işten para kazananların da aklına geliyor. bize düşen icat yapmak ve bu mümkündür. ama onların gittiği yoldan giderek onların hatalarını tekrarların ancak.

    Farklı bir görüşümüz varsa ve bunu uygulayabileceksek bu bir başarı taslağıdır demektir.

    bir görüşün varsa bunu mümkün olduğu kadar başaramamış ve başarmak hevesinde olmayan kişilere danışma ve yapmaya uğraş. diğer insanlar seni bilinen yöntemlere yönelterek başarısızlaştırmaya çalışacaklardır. bu konuda ciddiysen eski bir silah al ve denemeye başla.