HW 55 incelemesi "Avcıhoca"

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tüfeğin kundaktan ayrılmış hali
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tüfeğin gezine yandan bakış
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Tetik tedribatını pimlerinden kurtarıp bağlandığı unsuru gövdeden sola döndürerek çıkarttım
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Namluyu gövdeden ayırdım ;pullara dikkat çok hassas
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Namlu saçma (pellet) contasını yeniledim
    Contanın hemen altındaki yarım silindire gövdede hareketlendirilmiş diğer silindir dönerek oturuyor ,bu hareketten önce yine bu silindirin altında 3mm eninde açılmış delme yuvaya ,yine gövdede sabit çelik uclu burun girerek hazırlık kapatmasını sağlıyor bu işlemden sonra silindiri yandaki kolu cevirerek döndürüp namludaki yarım silindirde yuvalanmasını sağlamış oluyoruz .Bu sistem kurma namlulardaki en hassas sistemlerden biri diyebiliriz çünkü kolu geriye alıp silindirler yuvalandığı zaman boşluk neredeyse sıfır
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Gövdedeki silindir açma pozisyonunda ve burun çıkması
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Piston kurma kolunun çengel kısmı ;bu kısım piston kurulup namlu kapanmadan tetikleme yapılması suretiye çatlamıştı ,çatlak kısmı boşaltıp çelik elektrotla doldurdum işlem sırasında çelikte oluşan gerilmeyi aldım
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Piston dışına küçük oyuklar açıyorum, geresin yuvalanması için
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Daha sonra sımpara ile çizikler açarak gresin daha fazla tutunmasını sağlıyorum
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Pistona taktığım plastik keçe, vidanın keçeyi iç kısmından etraflıca kavramasına ve dışarı cıkmamasına özen gösterdim

    Mesaj defa düzenlendi, son düzenleyen avcihoca (14 Nisan 2008 18:20).

  • The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Plastik keçeye yandan bakış
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Kurma kelebeği ilerde ,namlu düşkün pozisyonda ve kurmaya hazır
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Kurma kelebeği geride ve namlu atışa hazır
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Kurma kelebeği tam oturmalı
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Vidalarken fazla sıkmamak gerek kundağı çatlata biliriz ;avuclarımız hafif acıyınca tornavidayı brakmak lazım
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Kundağını açık meşe renkli vernikle boyadım
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Deneme atışlarım
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Taburede teste devam


    Emeği gecen Nucleex kardeşime ve yine Cebrail kardeşime teşekkürler,saolsunlar günün her vakti bana katlanıyorlar

  • avcıhocam, öncelikle sen ve Cebrail ve Onur arkadaşlarımın ellerine emeklerine sağlık. Ben bu sök-tak-teknik işlerden anlamam, affına sığınarak merak ettiğim bişey soracağım:
    pistonun dış yüzeyine eğe ve zımpara ile açtığın çentik ve çiziklere kafam takıldı, pistonun daha az sürtünmeye sahip olması sistemin daha verimli çalışmasını sağlamıyormu? yani pistonun dışını daha pürüzsüz bir hale getirmek, çentikleyip greslemekten daha iyi olmazmıydı?

    saygılar.

    .

    AA s400 MPR FT + Falcon 10-50x60 FT MilDot Metric

    AA s510 Carbine .22 + Hawke RedDot

    ankarateam.png

    • Resmi Gönderi

    Pistonun silindire sürtündüğü iki nokta vardır ve biri pistonun baş kısmı (keçe) ve arka kısmı,bu arada kalan kısımda daha fazla gres tutunurluğu sağlamaya yönelik çentik açma yöntemine başvurulmuş, Bir çok yurt dışı forumlarda piston çevresine,kevgir gibi delikler açılıp pistonu hafifleterek,tepme azaltma modifiyeleri de yapılabilmekte.

    FX Revolution .22 - AirArms S410 .22 - Samyang Recluse .357 - Samyang Sumatra 2500 .25
    Weihrauch HW100 .22 - Weihrauch HW50 .177 - Weihrauch HW35 .177 - Diana Mod52 .22
    Diana Mod48 .22 - Diana Mod250 .177 - BSA Mercury .177 - Gamo Stutzen .177
    Gamo CF20 .177 - Webley Patriot .22 - Webley Longbow SE .177 - Benjamin Mod392 PA .22
    Daisy Powerline 917 .177 - Nightstalker NS1200 .177 - Smith Wesson Revolver .25

    Forum Kuralları
    Foruma Yeni üye oldum, öncelikle hangi bölümleri incelemeliyim ?

  • Evet benim de şimdiye kadar gördüğüm tüm pistonlar baştan ve kuyruktan sürtünmüştü. Ortasına çentik açmak dert olmaz.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • Piston sırtındaki yüzeyde yağın bitmesi ile birlikte piston kuru çalışmaya başlar ve pistonun her hareketi beraberinde yağ yakmayı ve bu yanma piston ve gövde içindeki yağın azalmasına sebep olur amacım pürüssüz yüzeyde tutunmaya çalışan yağa uygun bir iklim yaratmak ,yağın azalması ve buna bağlı olarak bakım ömrünü uzatmak .Yaylı tüfeklerimizin bir miktar dizellemeyle çalıştığını düşünecek olursak ,gövde ile piston arasındaki git-gelde yağ sıyrılmakta ve dizelleme için harcanılması gereken yağ oranı atış yaptıkca azalmaktadır, işte buna çare olarak gövde içindeki pistona gelip sürtülen yüzeyden iç oyuk ve çiziklerle yağın muhafaza edileceği düşüncesiyle hareket ettim ,böylece keçe yağlanması ve dizelleme (istenilen düzeyde)suretiyle çalışan prensibi desteklemek istedim.

  • Hocam eline koluna sağlık. Namluyu kapatma mekanizması güzelmiş.

    Birde krono olsa tam süper olacak :)

    Saygılar..