sabahın 9undan beri bunla uğraşıyorum yatagun dampa 110 tl gibi birşeydi,baktım tek parça ayaklardan bi farkı yok bende 40 tl lik tek parça çakma dampa aldım.ama forumu dolaştıktan sonra dampayı kutsal bir metaryel olarak gördüklerini anladım.şimdi olay şu tek parçaya dürbünü öyle bi bağladım ki üstünden kamyon geçse kıpraşmaz şimdi yatagun veya diğer orjinal dampalarda darbe emici kauçuk bilmemne varmış resimde baktığım kadarıyla aynı tek parça peki bunun neresi emiyor darbeyi abilerim. bende yemin ettim dampa almıyacağım.biri beni ya aydınlatsın yada mekanik bilgimi konuşturucam ...model rc arabaların amortisörlerinden 2 tane alıp yan yana kaynak vb. şekilde tuttursam diyorum ama tüfeğe yada ayağa mikron şaşmayan kızağı nasıl yaparım bi fikri olan varsa katkıda bulunsun.11 mmlik yere asansörleri boşlukta sabit tutmak için veya lunaparktaki trenlerin tekerlek sistemi küçücük yere sığmaz.yemin ettim almıyacam dampa falan yeterki bir abim kızak fikri versin ben amortisörleri sipariş ediyorum...teşekkürler.saygılar...
dampa düşmanı...
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
[Resim Engellendi: http://i.hizliresim.com/eoz6dR.jpg] şok absorbede tarih yazıcam kahrolsun dampalar.:)
-
Dampa
ayaklar iki parçadan oluşur iki parçanın arasında dürbün ayarının
bozulmaması için elastik güçlü bir yapıştırıcı kullanılmıştır. Bu
elastik malzeme tüfekten çıkan sarsıntıyı büyük ölçüde emer ve dürbüne
ulaşana kadar yok eder. Böylece uzun süre ayarı bozulmaz.Dampa Ayak (Kırmızı ile işaretlediğim alan yapıştırma alanı.)
[Resim Engellendi: http://img585.imageshack.us/img585/5416/dampa.jpg]
Tek
parça ayaklar genellikle dampa ayak ile karıştırılır fakat aynı etkiyi
göstermezler. Tabi iki parça ayağa göre dürbün ayarını bir müddet daha
fazla muhafaza edebilirler. Ben şahsen Mod 55 s tüfeğime tek parça ayağı
sıvı contayla yapıştırdım böylece ayarım bozulmuyor.Tek Parça Ayak
[Resim Engellendi: http://img849.imageshack.us/img849/5042/tekparca4.jpg]
-
tek parça ayakla, dampa performası almak çok çok zor. İşlev olarak dampanın şok emme prensibini yakalasanız bile bu sefer isabeti bozacaksınız. Belki dübün halkalarının arasında kauçuk bir bant sarmak, bir nebze olsun faydalı olabilir.
-
şimdi anladım dampayı baya iyi birşey ama o kauçuk o kadar etki edermi bilmem.en iyisi amortisör .:9
-
bu dahada profosyonel bir dampa ayak hatta ben böyle bir şey yapabilirmiyim diye bir aralar baya bir niyetlendim ama yaylı tüfeklerden vaz geçerek kendimi kurtardım[Resim Engellendi: http://www.benaglioattacchi.it/Images/monopezzobig.jpg]
-
demir abim harbiden profesyonel bişey ama benim fikrimi çalmışlar:(
-
şimdi anladım dampayı baya iyi birşey ama o kauçuk o kadar etki edermi bilmem.en iyisi amortisör .:9
atış esnasında o ayak esner zaten amortisor e gerek yok zaten çok oynak birşey olursada ayar tutmaz maksat tekparça ayak gibi sıkı olucak ama darbeye geldimi esniyecekzaten bana göre bu tarz dampa ayaklar atış istikrarını bozar neden dersen atış sırasında gözle görünmesede o ayak bariz bir şekilde açılıyor alt parça ile üst parça birbirinden bağımsız bir şekilde ileri geri hareket ediyor ama simetrik olarak tam aynı yerine gelmeyebiliyor buda dürbünün ayarını bozuyor
-
dampa kutsal falan değilde millet kaliteli dürbününe orta hallli yaylı tüfek parasında daha fazla para veriyor haliyle işine sağlama almak istediği içinde dampa alıyor
-
Alıntı sahibi "Proagressive"
şimdi anladım dampayı baya iyi birşey ama o kauçuk o kadar etki edermi bilmem.en iyisi amortisör .:9atış esnasında o ayak esner zaten amortisor e gerek yok zaten çok oynak birşey olursada ayar tutmaz maksat tekparça ayak gibi sıkı olucak ama darbeye geldimi esniyecek
zaten bana göre bu tarz dampa ayaklar atış istikrarını bozar neden dersen atış sırasında gözle görünmesede o ayak bariz bir şekilde açılıyor alt parça ile üst parça birbirinden bağımsız bir şekilde ileri geri hareket ediyor ama simetrik olarak tam aynı yerine gelmeyebiliyor buda dürbünün ayarını bozuyor
bencede haklışın 2 bağımsız parça ne kadar mükemmel olursa olsun ekseni muhakkak kayar.olsun ben yinede çıkardığım 2 parça ayağa bi deneyeyim bakalım nasıl birşey çıkıcak ortaya.teşekkürler -
Yaylı tüfeklerde ileriye doğru bir tepme vardır ma ondan Iyade diyapazon etkisiyle sarsılanyyın yaydığı titreşim, dürbüt iç tüpünü oynatarak MOA vidalarından oynamasına ve yer değişmesine neden olur.
tüp oynamasa da ayar sistemi basit vida sistemiyle çalışıyorsa eğer atış sırasında mikron düzeyinde açılıp kapanarak tekrar sıfırlama gereği duyacaktır
Dmpa ayak da dürbün ve titreşen diyapazon(tüfek) arasında elastik bir ara bağlantı koyarak titreşen maddelerin titreşimini birbirine aktarmasına engel olmaya çalışıyor
Ya tek parça ayağın sıkı bağlanması ne yapar?
Bi hatsan mod 125e schmidt Bender'ın 3000$lık dürbününü taksak ne olur bu durumda? siz karar verin.. -
bende bu ara bu tek parça ayağın sabit kalmasını sağlamaya çalışıyorum.bulduğum çare şu dürbün kelepçelerinin dürbünle arasına elastik çift taraflı bant sardım.burda kayma olmuyor darbeyide emiyor biraz sanırım. ikinci olarak dürbün kızagınıda aynı elastik bant ile tüfeğe yapıştırdıktan sonra montajını yaptım ama buna rağmen geri kaymayı engellemedi.Bu arada tüfek torpedo 155.Şimdi bunu engellemek içinde sert lastikten stoper yaptım.stoper rayın üzerindeki girintilere giriyor ve raya vidalanıyor.Bunu deneme fırsatım olmadı daha deneyince sonucunu yazarım.
-
elinizde hatsan marka yaylı var ise dampa+ darbe lisanslı dürbün şart arayacağınız her türlü çözüm,çare sadece sizi oyalar...
-
x20 sup de dampa ayak istermi. yada tek parça ayakla idare edilebilirmi
-
düzgün bir bağlantı ile işinizi görür, hatta lastik v.s. sarıp hastasnın daha güçlü tüfeklerini dampasız kullanan arkadaşlarımız var ama dampa daha garanti olur sanki..
-
Dampa projemiz var diye demiyorum ama lastik sarmak madem ise yariyodu zamaninda niye herkes lastik sarmak varken dampalara yoneldi.Niye yatagun dampa piyasa suruldu.bu lastik isi bana biraz kendimiz avutma yontemi gibi geliyor
Stoeger x20 kendi sabit buyutmeli durbunuyle dampasiz kullaniliyor diye biliyorum bende. -
lastik olayı belki imkansızlıklar, belki de hani şu hobinin deneme-araştırma ve işe yarar bişeyler çıkartma arzusundandır muhtemelen..
ama elbette; dampa maksadı ve tasarımı ile kendine özgü bir ürün
bu arada senin projeyide merak etmeye başladım iyicene.. başarılar şimdiden..
-
Stoger x20 Sup olmayan modelinde 3-9x40 dürbün var sanırım ve stoger marka tek parça ayakla piyasaya çıkıyor. Yine Stoger Atac da 4-16x40 dürbünde dampa ile gelmiyor.
Bilmiyorum orjinal hali ile kullananlar sıkıntı yaşıyormu. Eğer sıkıntı yaşanıyorsa neden dampasız piyasaya orjinalinde dampasız sürülüyor.
Hadi dürbün sıfırlaması bozulması neysede dürbünün tek parça ayak kullansakda kesin zarar görürmü acaba ? -
ben dampayla kullanıyorum 1000lerce atış yapıldı şuan için sıkıntı yok
-
Stoeger atac dampasiz durbun kirdik biz.hatta en basta dampasiz kullaniyoduk baktik mercek sallanmaya basladi.dampayi taktik ama kurtaramadik,mercek yerinden cikti.Atac kesinlikle dampa istiyor tecrubeyle sabit
-