Herkese merhaba,
Bugün hw100 t fsb silahımla atış yaparken 160 bar civarında, pelleti namluya sürdükten sonra şarjörün ön kısmına yakın bir yerden hava kaçağı başladı. Atışı yaptım ve 70 metre civarında grupmanda bozulma yoktu, fakat tüp çabuk bitti. Dışarıdan kontrol edince elime gelen bir hava basıncı hissetmedim. Akşam saatlerinde tüp sıfıra indi, söküp havasını tamamen boşalttım. Ustalara soruları: muhtemel hava kaçağı nereden olabilir? Benim değiştirebileceğim o ring sorunu olabilir mi? Teknik destek nereden ve nasıl alabilirim? Yardımlar için şimdiden teşekkürler...
Hw100 hava kaçırma sorunu
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır.
Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
-
-
Valf kapağı o ringi patlamıştır. Ölçüsü 12x1 mm dir. O ringi temin edin elinizde kaliteli bir alyen takım var ise kendinize güveniyorsanız anlatabilirim.
ilk önce tüpü sökün. Sonra tüfeğin üzerindeki dürbünü ayaklarından söküp ayırın. Tüfeğin kurulu olmaması gerekiyor önce onu kontrol edelim. Tüpte hava olmadığı için tetiği boşa çekmeyin valf hasar görebilir. Emniyet devreye alınamıyorsa tüfek kurulu değildir. Alınıyor ise tüfek kuruludur. Şarjörü çıkartın. Kurma kolunu kapatmadan önce tetiğe sonuna kadar basılı tutup kurma kolunu kapatın. Tüfek tetiği kurmayacaktır. Kundağın altındaki 2 adet alyen vidayı sökün ve kundağı ayırın. Tetik mekanizmasını sökmek için tetik grubunu tutan iki alyen vidayı sökmek gerekir. Sökünce tetik grubu ayrılır fakat buna gerek yoktur. Tetiğin önüne doğru şarjör tarafındaki bloğa bakınca mekanik kısmı pnömatik kısma bağlayan 2 alyen vida görünür. Onları tetiği sökmeden araya girebilecek ebatta bir alyenle gevşetip pnömatik kısma ulaşabilirsiniz. Simdi tüfek iki parçaya ayrıldı. Mekanik kısımda çekiç , tetik ve kurma kolu gibi arkada kalan parçalar vardır. Pönmatik kısımda ise ateşleme valfi gövdesi, alt tarafta regülatör ve tüpün bağlandığı kısım ve namlu bulunan ön parça ayrıldı. Şimdi pelleti namluya süren deliğin bulunduğu kapağı tutan 2 adet alyen vida var onları sökün. 2 sini eşit miktarda gevşetin. Kapak siz gevşettikçe size doğru gelecektir çünkü altında valfin yayı var. Korkmayın bir şey fırlamaz. Kapağı sökünce iç kısmında patlamış olan o ringi göreceksiniz. Orayı güzelce temizleyin, sert çizici şeyler kullanmayın. Kağıt peçete ile temizlemek yeterli. Karşılığını da silin. Yeni o ringi molykote 111 ile yağlayın ve yerine yerleştirin. Kapağı kapatmadan önce valfin ve yayının doğru yerinde olmasına dikkat edin. Şöyle kontrol edersiniz. Kapağı kapatıp vidaları takmadan önce elinizle itin yerine tam olarak kapanabilmesi gerekir. Sonuna kadar zorlanmadan gidiyorsa valf düzgün demektir. Vidaları eşit olacak şekilde birlikte sıkın. Gövdeye sıfır olacak şekilde sıkılması gerekir. Arada boşluk kalırsa şarjör yerine oturmaz ve dönmekte zorlanır. Hava kaçağı olur. Sonra tersinden tüfeği geri toplarız. Sonra hava basıp test ederiz.
-
Evet alyen takımı var, o ringin özelliği var mı? Dalış takımları için o ring aldığım yerde sanırım 12x1 bulabilirim, bunlar da basınca dayanıklı sanırım, hazır sişahı açmışken başka o ringlere de bakmam gerekir mi?
-
PCP HW100 Regülatör Basınç ayarlaması
Bu konuda gerekli bilgiler ve ölçüler mevcut. Kapak o ringi viton olursa daha sağlıklı oluyor. Sabit bir o ring olduğundan diğer türlü her açtığınızda yenilemek gerekir.
Hava kaçağı olmadıkça ve ne yaptığınızı bilmeden, gerekli parçalara sahip olmadan başka noktalara dokunmanızı tavsiye etmem. Kapak o ringi genelde çok bozulur çünkü fabrikanın taktığı ölçü nedense yanlış Vardır mühendisin bir bildiği diyeceğim ama orjinal ölçü montajda ezilip zarar görüyor. Sökünce anlarsınız.
-
Hocam malzemeleri hazırlayınca size ulaşacağım, regülatör kısmına dokunacağımı sanmıyorum ama diğerleri tamam, youtube da ayrıntılı videolar da var,
Teşekkürler -
Değiştirmeniz gereken o ringin resmi budur. Anlamışsınızdır ama yine de koyayım resmini ne olur ne olmaz
[Resim Engellendi: http://l1304.hizliresim.com/18/h/m38s6.jpg]
-
Murat abi bir Harikasın.sen ve engin tecrubene hayranım
-
Sağol Sinan. Anlata anlata seni de 97k ustası yaptım sanıyorum.
-
Bugün bütün izmirin altını üstüne getirdim, ne erba sı kaldı ne tüm sanayi siteleri, 12x1 viton oring yok. Silikon buldum ama uzun ömürlü olmaz gibi geldi. İnternetten bakıyorum alınca sayın gece şahininden yardımla sorun çözülecek gibi. İstanbulda alabileceğim bir adres bilen var mı?
-
Silikon da olur sorun değil. Kapak sabit. Basınca dayansın yeterli. E bay de komple set halinde de var. Diğer o ringlere de bir gün ihtiyacın olur. Doğrusu piyasadaki o ringler orjinalinin yerini tutmuyor malesef.
-
ebay de weihrauch markalı majör replacement kit var, İngiltere firması, oradan sipariş vericem, şimdi silahı bir sökeyim bakayım, silikon o ringle deneyim haber veririm
-
En sağlıklısı ebay deki kiti almak. Molykote da yanında. Ayrıca sanayide dolaşmana ve dert anlatmaya uğraşmana gerek kalmaz. Nasıl olsa hepsi bir gün lazım olacak.
-
Silahı söktüm,
Night hawk arkadaş ne yazmışsa odur,
tetiği sökmeden pnömatik ve mekanik parçaları ayırmak için topuz uçlu alyan işi kolaylaştırıyor,
o ring patlak değil ama çok sertleşmiş ve kırılgan, biryerlerinden kaçırıyordur herhalde,
yenisiyle değiştirdim, topladım, hava bastım,
sorunsuz, kaçak kesildi,
normalde basınç birkaç günde azalıyordu, şimdi 200 bar, sanırım o sorun da kalmayacak, bu arada tüp oringini de molykote ile yağlamakta sakınca olmaz sanırım,
kısacası şimdilik sorun çözüldü gibi,
çok çok teşekkürler sevgili dostum, beni büyük bir dertten kurtardın -
Geçmiş olsun. Her pcp sahibinin yedekte o ring takımı bulunmalı. Başka problemin olursa müdahale etmeden foruma mesaj at ben görürsem cevaplarım. Bir nevi forumun doktor weihrauch u gibiyim
-
o zaman hemen bir soru:
pnömatik kısma arkadan baktığımızda valf kapağının altında alyan girişli bir vida görünüyor, ortasında da beyaz renkte derlin gibi bir madde var, regülatör kapak vidası olması lazım, bunun alyen giren orta kısmında küçük oring parçaları vardı, nereden gelmiş olabilir? manometrem olmadığı ve benim haddim buraya kadar olduğu için ellemedim -
O kapağın dış kısmına oturan bir o ring var. Ama takılıp takılmaması önemli değil. Tüfeği 2.el aldıysanız kapağı daha önce açılmış ve takarken o ringi sıyırmış olabilir ama önemli değil. O kapaktan ayara dokunmayın. Hassas bir ayarı var.