Namlu ucu crown ve tümleşik airstriper

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Bu yumşatma yine de çapışmadan evvel saçmanın namluyu terk etmesini sağlamayacaktır.


    peki gövdeyi uzatsak, yada pistonu kısaltsak
    yoksa çarpışma noktalarına gelmezse piston yeterli basınç oluşmuyormu ki acaba, ondan böyle bir hava sıkıştırma tercih edilmiş ?..
    gücü belirleyen o kısa andaki son sıkışma olsa gerek galiba.. doğrumudur ?

  • yay; kuvvetinin neredeyse çoğunu harcadığı esnada azalan kuvvetine mukabil saçma tanesi de namlunun ortalarına doğru bir yere kadar vasıl olur ve kuvvetleri muvazeneye gelir. Ama o sırada saçma tanesi hareket halindedir ve o zamana kadar yayın kuvvet harcayarak çektiği ve yayın arkasında duran madeni ağırlık, işte o sırada yaya, dolayısı ile pistona çarparak bu muvazeneyi saçma tanesi aleyhine bozar. ve yayın kuvveti tükendiği anda son itişi o ağırlık yapar lakin bu da bir çarpışma manasına gelir hatta ardından pistonun silindirin dibine çaptığı ikinci darp hadisesi vuku bulur, işte namlunun tahminen ortalarında muvazenede bekleyen saçma tanesini namludan bu çarpma hadisesi dışarı fırlatır.

    Şimdi bu ağırlık mevzuunu da hesaba katarak yeniden tahayyül edin lütfen. Ben sahip olduğum naçizane malumatı vermek istememiştim ama layik olmadığınız için değil, tahsil, bir istikamete tevcih olmaktır malesef şimdi bu istikamete doğru hayal edeceksiniz, belki de asıl doğru başka istikamettedir, birileri bunu görememiş olabilir, o tarafa bakarsak bizler de göremeyebiliriz. İşte ben bunu istemiyordum.

    Ama lütfen siz istikametinizi ve hayallerinizi bozmayın. Açılmış hazır bir yolda yürüyenler değil farklı istikametler hayal eden ve buralara yol açanlar istikbali tevzi etmişlerdir.


  • ...
    misal; bu bölgeye piston contasının çalışmasını engellemeyecek bir dizaynda, çok daha güçsüz, ama keçeden daha güçlü-daha absorbe edici bir yay konulsa.. ve o son anın bir kısmı bu şekilde telaffi edilse..
    ...

    Tam da bunu düşünmüştüm ancak yay olunca sonuçta sert bir çarpma hareketi var piston contasını deforme eder diye geldi aklıma yazmaktan vazgeçtim. Yay yerine uygun bir plastik conta yada kurma esnasında yerinden oynayıp silindiri tıkamayacak şekilde bir sert sünger konsa acaba bir şey fark eder mi sarsıntıda yada isabette?

    "Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen hayatından lezzet alır." (Bediüzzaman Said Nursi-Mektubat)

  • merhaba kıymetli arkadaşlarım ve kardeşlerim.

    evvelden ben de bir yay tahayyül ediyordum lakin yay, kuvvetli ise başka bir çarpışmaya sebep olacak, zayıf ise ciddi bir tesiri olmayacak. Ama dün velibey kardeşimin yay fikri üzerinde düşündüm ve pistonun dibinde zayıf bir yay ve öünde bir keçe vs bulunursa ilk çarpma keçeye olacak ve ikinci çarpışmayı yumşatacak. Bu kuvvetin cümlesini kullanmamıza mani olacak fakat isabette bir zerre olsun müsbet tesir sağlayacaktır zannediyorum. Lakin malesef yine de çarpmadan önce saçma tanesinin namluyu terk etmesi kadar faydalı olmayacaktır. Ateşli silahların ne kadar tepki yaptığı malumunuzdur fakat bu tepkinin neredeyse hepsi, merminin namluyu terk etmesinden sonra husule gelir yani hem isabet hem uzun menzil hem tahribat meydana gelir..

    Bir de şöyle düşünün zaten var olan tazyik kuvveti namluda yiv ve setler arasından kaçıp gitmese , kaçanların % 70 kadarını kullansak başka bir mesele kalmaz.


    cümle ağabeylere, arkadaşlara, kardeşlerime hürmet ve muhabbetle

  • yazdıklarınızı 2-3 saat önce okumuştum, teşekkürler bu arada, özenerek yazdığınız her kelime için..

    Derken az önce gözüm konu başlığına ilşti (namlu ucu crown..)

    Sonra sizin başlarda söylediğiniz, namlu giriş kısmı ile alakalı teoriniz geldi aklıma.. Unutmadan ekleyeyim dedim ;)
    Şu crown'un daha derinini namlu başlangıcına açsak.. belki 2cm kadar içeriye.. saçmayı piyasada da mevcut galiba, pelet itici formunda bir pimle yerleştirsek ve bu saçma arkasındaki, yani namlu başlangıcındaki namlu formuna göre şekillenen ilk havayı başlangıçta peletle uğraştırmaktansa, biraz daha rahat bırakmış olsak.. Ve namlu içinde girdiği kendine has basıncı, namlu ucundaki peletten dolayı namlu girişinde kaybetmesini azda olsa engellermiyiz acaba?..

    diye bir dipnot ekleyip, konuda kalsın istedim..


    vve gecenin son mesajı olarak yatmadan önce toparlarsam,

    pistonun en üst ölü noktası mesafesini, yani silindire çarptığı noktayı geri çekebilirsek, yada silindiri uzatırak (bu daha zor) bu çarpışmayı ve ondan ortaya çıkan isabetsizliği ortadan kaldırıyoruz..

    Fakat bu sefer güç kaybediyoruz, bunun için piston boyu kısaldığından mevcut kaybı geri kazanmak için yani, hava çıkış deliğini daraltmak lazım gelecek (yanlış düşünmüyorsam), yani hava debisini arttırdığımızda bi önceki gücü geri elde edebiliriz..

    Ama bu seferde; yani hava çıkış deliği daraldığı için, pistona-yay'a uygulanan karşı kuvvet artacak ve pistonun en üst noktaya ulaşması mümkün olmayacak...

    yazdıkça aklıma geliyor; yarın okuyunca belki çok alakasız olduğunu düşünebilirim..

    Velhasıl kelam ;

    • Çarpmayı engellemek için piston boyunu kısalttık..
    • piston boyu kısaldığı için azalan gücü geri kazanabilmek için, hava çıkış deliğini daralttık
    • daralan delikten ötürü, pistona-yay'a uygulanan karşı kuvvet arttığı için pistonun üst noktaya ulaşması mümkün olmayacağından, yayın gücünü arttırdık, ağırlığı arttırdık..

    Bir daha özetlersek pistondan hasıl olan çarpışmayı ve bundan ötürü olan isabetsizliği bertaraf etmek için..
    pistonu kısalt- hava transfer portunu daralt - yayı güçlendir..

    piston belki yine çarpacak, ama son noktaya ulaşana kadar bizim saçmanın namluyu terk etmek için biraz daha vakti olacak, ve dengeleri olumlu ölçüde bozacak sanki..

    Mesaj 4 düzenlendi, son düzenleyen valibey (24 Eylül 2014 01:32).

  • bence pistonu kısaltırsak darp ve neticede isabetsizlik daha şiddetli olacaktır.
    şahsi fikrim; piston ve silindir çapını genişlet
    yayı kuvvetlendir
    namluya açılan deliği fazla olmamak kaydıyla genişlet
    ağırlığı arttır

    bu formda bazen uygun fiyata torun vs yaylı silahlar satılıyor, onlardan bir tane satınalıp bunu denemek lazım ama benim kendi atelyem yok , bu uğraşmayı icap ettiren bir iş.

  • şu ana kadar ulaşabildiğimiz yani para karşılığı satılan ve memleketimizde mevcut bulunan silahların hiçbiri 1250 fps lik sürati geçmiyor , henüz aklıma geldi.
    Çünki snony patlaması çıkıyor o zaman. Bu yüzden yapmıyor olabilirler. Daha az süratlerde piston, silindire çapmadan evvel namluyu terk edecek kuvveti bulamıyor.

    Bildğim kadarıyla şu anda türkiyedeki en kuvvetli yaylı silah benjamin trila n X 1200, ondan biraz daha kuvvetli olanı ise aynı marka aynı seriden 1500 olanı galiba, lakin getirmiyorlarmış.


    İyi de ses sürati aşsa ne olacak ki ateşli silah kadar olmayacaktır neticede.

  • Şöyle bir husus da var. Aşırı süratlerle atılan saçma lar etekli olduğu için yivsetlere oturmadan(tabiri caizse etekleri traşlanarak) namluyu terk etmezmi ? Yani kaval namludan çıkar gibi !

  • tabii mümkündür lakin bunun çaresi vardır. İlk bir kaç cm kadarı yiv setsiz sonradan yavaş yavaş dönüş sayısı yükselen ( F X namluları gibi ) ve keskinleşen setler ile ve poligonlu namlu şeklinde olması bunu halledecektir.

  • evet yeni namlu imalatı bir çoğumuzun boyunu aşar, lakin bu işle uğraşan firmalar bunu tetkik ve tecrübe edebilirler.