silecek motoruyla pompa yapımı

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • arkadaslar uzun zamandır arastırdıgım bır konu aramızda yapan varmı merak ettım yakında denemeyı dusundugum mevzu 12 volt arac sılecek motoruyla hıll pompayı otomatıge cevırmeyı dunuyorum aramızda yapan varsa yada fıkır beyan edecek acıgım tek tereddutum acaba sılecek motorundakı tork pompayı basabılırmı gerısı bende zaten fıkırlerı beklıyorum

    bt 65 rb kankası ince mehmet 30 grein

  • Ben de bu konuda bir kaç ufak araştırma yapmıştım. Şöyle ki edindiğim bilgilere göre silecek motoru o pompayı basmayı geçtim kıpırdatamaz bile. Daha güçlü bir motor gerek.

    "Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen hayatından lezzet alır." (Bediüzzaman Said Nursi-Mektubat)

  • yok bence sılecek motoru reduktorlu sıstem oldugundan basıcak kuvvetını hafıfe almamak gerek bakalım bulabılırsem bı sılecek motoru saseyı yapıp oturtucam hemen bakalım olursa ınsalah benım tahmınım olur gıbı ama bakalım

    bt 65 rb kankası ince mehmet 30 grein

  • pompa üzerine 50-60 kg güç verebilirsen basar, ama zannetmiyorum basacağını. 220 v reduktörlü motorlar bile zorlanıyor.

  • 50 60 kg guccok fazla ya o kadar basamayabılır vıdeolarda baktıgım kadarıyla reduktorlu motorlar fazla zorlanıyo gıbı gelmedı ama bakalım

    bt 65 rb kankası ince mehmet 30 grein

  • Silecek motoru 1 bar bile basmaz benzin pompası desek 3-5 bar arası basar.
    150 -200 bar dan bahsediyoruz işiniz çok zor.

  • Düşünüyorum ama, ilk defa bu forumda bir konuda fikir yürütmek için bu kadar zorlandım 8|
    çok zor bir proje olacak belli,.. küçük bir kuvvetten büyük kuvvetler elde etmek imkansız değildir, ama..

    Bas elinle, boşver uğraşma ..5 dakkada doluyor zaten ;)

  • Kuçuk bir motorla bunu yapabilirsin ancak lazım olan parça listesi o kadar cok kabarırıki yaptıgın masraf buyuk bir motor almaktan cok daha pahalıya mal olur
    ayrıca pompayi yaptıgın düzenege baglayıp elektrikli bir motorla çalıştırırsan pompanın ömrü tez biter
    O yuzden elle bas gucun yetmiyorsa pompayı satıp bir scuba al
    Şahsen ben 100 den 200 bara dinlene dinlene 5 dk da basıyorum

  • aslında basmakta sıkıntı yok dedınız gıbı 100 bardan 200 e bende 5 dk da cıkarıyorum burdakı amac arazıye cıktımızda 220 bulamıycamız ıcın 12 volt motor denememız yoksa 220 elımızde cok ımkan var yada bı 12/220 cevırıcı alıp calıstırcaz 220 motoru

    bt 65 rb kankası ince mehmet 30 grein

  • silecek motorundan şüpheliyim ancak silecek motoru gücünde monofaz bir sincap kafes motor doğru redüktörle 250 değil 400 bar bile basar ondan eminim

  • o konuda hemfıkırız saten dostum hıc gıdıklamaz bıle 200 barda reduktorlu motoru pompa ahmet bızım devresın muhtemelen okuldan bıgun gıdelım atısa

    bt 65 rb kankası ince mehmet 30 grein

  • Monofaze motor iki kasnak ve kayisla hill pompa calistiran var
    Anladigim kadariyla siz kirsalda portatif bir alet yapmak istiyorsunuz,

    Benzinli agac kesme motoru dusunulebilir ama yapilan masrafa degermi bilemem
    Bu motorlar kisiye ozel motosiklet yapiminda, cocuk boy katagorisinde kullaniliyor
    sizdede ise yarayabilir.

    '.


    ]

  • araçların inen lastiklerini şişirmek için yapılan çakmaklık girişli kompresörler aklıma geldi. pompa kullanmadan bunun ucu tüfeğe bağlanabilir mi?

    Zoraki ultra hp 01-2 0.177 cal.
    Umarex Nighthawk 4.5 Tactical

    Diana mod 52 Superior 0,22 cal.
    Crosman pumpmaster 760 4.5 (Pellet&BB)

    Vursan 7+1 y.otomatik (1996)

    Huğlu Blaser Mod SPEX 95 Süperpoze (1996)

    Ranger RP-12 (2024)

  • araçların..

    araç deyince aklıma geldi, bilmem olurmu :)

    lazım olan malzemeler bir kriko, bijon anahtarı, eksantrik kol, ve bi kaç ara parça ..

    • İlk önce kriko ile arabayı, önden çekişli ise ön tekerleri, arkadan çekişli ise arka tekerleri , 4X4 ise komple aracı kaldırıyoruz.. :)
    • Bijonları söküp, tekerleği çıkarıyoruz..oraya uygun yaptırdığımız mafsallı flanşı, söktüğümüz tekerleğin yerine takıp, bijonları sıkıyoruz..
    • mafsalın diğer ucunu pompaya uygun bir şkelide bağlıyoruz.
    • aracı 1.vitese alıp, çok hafif bir ağırlık ile sabit gaz veriyoruz, varsa el gazını yine çok inceden çekiyoruz..


    Böylece, kırsal alanda hiç zahmetsiz tüfeğimizi, hatta scubamızı dolduruyoruz.. :)

    şaka bir yana, zor bu silecek işi ya..

    Mesaj defa düzenlendi, son düzenleyen valibey (18 Ekim 2014 16:07).

  • du bakalım usta yenı yenı fıkırler gelıyo aklıma olmadı camasır makınası motoru ve kasnagıyla yapıp 12 yı 220 ye cevıren ınverter yardımıyla cözucez bu ısı bakalım acele etmıyorum bu yusden dogru sonuc almam lazım

    bt 65 rb kankası ince mehmet 30 grein

  • 12 V'u 220 V'a çevirmek pek sağlıklı ve ucuz değil Çin sitelerinde satılan ucuz ürünlere kanma zira çok çabuk bozuluyorlar. Sonuç olarak motor çevireceksin ve watt değeri karşılayacak yüksek bişey alman lazım buda pek ucuz olmayabilir gibime geliyor. Bu projeyle ilgili en başından beri benim kafamda 24VDC aküler 24VDC ile çalışan bir motor ve redüktör var. Diğer yöntemler harcadığın paraya değmeyecek gibi duruyor.