Vakti zamanında forumdaki heyecan verici çalışmalardan biri olan şavk peletlerin üretim sürecini beklerken, değişik fikirler ve her zaman edinemiyeceğimiz ve hatta sormayı bile akıl edemiyeceğimiz bilgiler paylaşılmıştı..
Zaman zaman o konuyu açıp, şimdi ne haldedir diye düşünmüyorda değilim, ciddi bir emek harcanmıştı oysa..
155'lik top mühimmatlarından bildiğim kadarıyla, mühimmat havada giderken arkasında genelde türbülans olur. Bu hava boşluğu yüzünden mühimmatların menzili olması gerekene göre bir miktar düşer. Mühimmatın arkasının dümdüz olması sebebiyle de bu türbülans orada ciddi bir şekilde sorun oluşturur. Yani eksi kutuplu bir kuvvet olur. 155lik obüs mermilerinde buna önlem olarak basebleed denen bir parça yapılmıştır. Neyse konumuz bu değil sadece giriş kısmıydı
Anlatmak istediğim burada temel olay ''merminin arkasındaki türbülansı nasıl azaltabiliriz?'' sorusu olmalı bence. Katrenin arkaya doğru giden bombeli yapısı aerodinamik olarak havada türbülans yapmaya daha az meyilli diğer mühimmatlara göre. Zaten yapı itibariyle uçak kanatlarında da benzer profiller kullanılmaktadır. Katre kelimesi de bildiğim kadarıyla serbest düşen su damlası demek. Doğa aerodinaminin en doğrusunu göstermiş bize zaten...
[Resim Engellendi: http://www.modelucak.net/baslama/baslamadosyalar/fatihd6.gif]
Muhtemelen katrenin profili sayesinde pellet namludan çıktıktan sonra kinetik enerjisini daha çok saklayıp daha çok yol alacaktır. Tabi önceden de belirtildiği gibi zor bir çalışma. Allah kolaylık versin.
Saygılarımla...
Neyse; o konuda paylaşılan bu bilgiye ise zaman zaman halen açıp bakıyorum, kardeşime teşekkür ediyorum ayrıca ;)..
O gün en iyi aerodinamik yapının bu olduğunu öğrenmiştim..
Bu süre zarfında aklıma değişik fikirler gelmedi değil, ama pelet üretimi en zor olan süreçlerden biri,..
Bu yüzden baştan üretmektense,.. bu dinamiği; hazır ve başarılı bir peletin üzerine taşıyabilirmiyiz diye pek çok hayalde kurdum, henüz kimseye bahsetmediğim
Uzun lafın kısası; Jsb Diabola 15,89gr. başarılı peletlerden biri,
Bu peleti ne yaparızda bu öngörülen en dengeli aerodinamik yapıya ulaştırırız..
Cevap : Hiç birşey
diyor insan, ama denemeden de edemiyor..
Evde 4,5mm çapında çelik bilyalardan vardı, hoş hassas terazimizi göndermiştik, bu bilyaların ağırlığı hakkında fikrim yok, oluşan yeni yapının ağırlık merkezi konusunda endişelerim var açıkçası
Zaten bahsi geçen aerodinamik yapıya da tam benzemedi ama, uzun mesafe de bir denesek mi ne etsek diye düşündüm bi an, sizlerle de paylaşayım istedim..