Yaylı veya Pistonlu havalılarda hava transfer deliği yerine PCP'lerde olan sıkışan havayı ani bırakan sistem, valf sistemi uygalanarak güç artışı sağlanabilir mi?En basit uygulama şekli ile hava transfer deliği kağıt bantla veya normal bantla kapatılıp pistondaki hava belirli bir süre sıkışıp bandı yırtarak ani hava boşalmasını daha yüksek basınçla ve daha etkili sağlar mı?Böylece güç artışı sağlanmış olur mu?Corono sahibi arkadaşlar bu deneyi yapıp sonuçlarını bildirirse memnun olurum.
GÜÇ ARTIŞI SAĞLAMA
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
Dostum o delikte kaç bar basıç oluyor hiç kağıt yada başka bişey dururmu orda patlatır geçer.
Piston o kadar sıkışıyor ki ordaki hava ateş gibi oluyor ve içerdeki, namludaki yağı bile yakabiliyor bizim dizelleme dediğimiz olay o yağın yanması demek o bölgenin bir anlık dahi olsa 200 derece civarında ısınması demek hiç ôyle bant filan durmaz orada -
Yaylı veya Pistonlu havalılarda hava transfer deliği yerine PCP'lerde olan sıkışan havayı ani bırakan sistem, valf sistemi uygalanarak güç artışı sağlanabilir mi?En basit uygulama şekli ile hava transfer deliği kağıt bantla veya normal bantla kapatılıp pistondaki hava belirli bir süre sıkışıp bandı yırtarak ani hava boşalmasını daha yüksek basınçla ve daha etkili sağlar mı?Böylece güç artışı sağlanmış olur mu?Corono sahibi arkadaşlar bu deneyi yapıp sonuçlarını bildirirse memnun olurum.
multi pump bişey olabilir ancak sizin dediğiniz..
tüfeğin yayını iptal edip, içeride iyi bir sızdırmazlık sağlayıp, tüfeği namlusundan, yada alttan kurma daha iyi olur, kurma kolundan bikaç defa kurarak, bir ön valfe hava depolanır,
tetik düşürülür hava salınır..pistonun içine, transfer portunun hemen önüne yani, ek bir valf koymak lazım..
var böyle silahlar (bknz: crosmann 2100 v.s) ama güçlü değil, bi ara alttan kurma geçerse elime deneyeyim bakayım.. neden olmasın.
-
Normalde piston hareketi ile oluşan hava tam sıkışmadan pelleti namluda itmeye başlar ve piston hareketine devam ederken pellet de namluda ilerlemesine devam eder, bu arada namluda pelletin aldığı yol hacim artışına neden olduğundan pistonun hava basıncı düşer. benim demek istediğim de bu pelletin hareketiyle oluşan namludaki hacim artışını minimuma indirgeyerek pistonun en yüksek basınçla hava basmasını sağlayabilirmiyiz?
-
piston içinde bir tırnak yapılır..
yay boşaltılıp piston hava basmaya başladığı anda hızla ilerler ve bu tırnağa takılır ve geri gitmesi engellenir böylece çekiç ağırlığınada gerek kalmaz ;hem içerdeki hava en azından boşalana kadar sıkıştırılmış olark kalır
bu arada transfer portu şimdikinden daha da küçlütülürse 1,5-2 mm gibi bu dediğiniz ancak bu şekilde olabilir belki, şimdilik aklıma gelenler bunlar..
düşünmek lazım..
-
piston hareket eder etmez mermi harekete başlamaz, hava transfer deliği bunu engellemek için küçük yapılır.
Piston havayı iyice sıkıştırdıktan sonra yaklaşık olarak %80 lik bölümde ilerledikten sonra ikinci bir patlama oluşur bu sırada mermi harekete başlar
-
Şimdi vortex tüfekleri üzerinde düşünecek olursak:Namlu kırma ile vortex gas pistonu geriye doğru iterek hava sıkışması ile bir güç elde ediliyor,bu güç hava pistonu yardımıyla kinetik enerjiye dönüştürülüp hava basıncı olarak pellete ulaştırılıyor.
Ben diyorum ki vortex gas piston namlu kırması ile zaten basınç kuvvetine sahip durumda, bu basınç kuvvetini direk bir valf yardımıyla pellete ulaştırabilirsek(pcp'lerde olduğu gibi) çok daha verimli bir güç kullanımı sağlanmış olur.Tüfekte Piston vuruntusu yok olur, atışta sarsıntı pcp kadar olur, tüfek hafifler, tüfeğin total uzunluğu azalır...
Nasılına gelince vortex tüfeklerde piston aynı şekilde yerleştirilip pistonun arka kısmına valf-tetik sistemi konularak pellete aktarım sağlanır,namlu PCP'lerde olduğu gibi pistonun üstüne konumlandırılır ve piston basınç oluşumunu sağlayan kol vortex pistonun yanına monte edilerek yapılabilir. -
Hocam onun için multi pump sistemler var zoraki, crosman, benjamin , webley, fx bu tarz marka ve modeller var bence onları bir inceleyin derim
-
O tür tüfeklerde mevcut hazneye hava pompalanarak bir basınç elde edilip bu basınç pellete ulaştırılır.Benim demek istediğim vortex gas piston gibi çok daha yüksek, verimli olan basınç kuvvetinin direk kullanımından bahsediyorum.Mevcut vortex gibi sistemler piston hava basınç kuvvetini direk kullanmaktansa Piston-Çekiç yardımıyla kinetik enerji ile tekrar hava basınç oluşturularak kulanılıyor.Bu da enerji aktarımında kaynaklanan güç kayıplarına sebep oluyor(Piston hareketi, sürtünme kayıpları vs. gibi).Bu halde bile 1250 fps ' ler yakalanıyorken Vortex gas piston sistemin oluşan hava basıncının direk kullanımıyla çok daha verimli ve güçlü sonuçlar elde edilir diye düşünüyorum
-
vortex de kurulu olmadığı halde bile basınçlı hava olduğu için güç üretebiliyor, o basıncı boşalttığımız zaman tekrar basınçlandırmak için defalarca pompalamak(mevcut durumda imkanı yok) gerekir bu seferde zaten multipump olur
-
basıncın tamamını değil kurulum ile oluşan basıncın kullanımını kastetmiştim!Şuan vortexlerde kullanılan enerjide kurulum enerjisi değil mi?
-
kurulumdaki piston mesafesi tek başına yeterli basıncı oluşturamaz, bunun için pistonun yay etkisini yapabilmesi için pistonun iç kısmına basınçlı nitrojen gaz doldurulur(vorteks de nitrojen olmayabilir).
Pistonun içinde belli bir basınç olduğundan kurulurken bu gaz iyice basınçlanarak daha çok güç depolamış oluyor.
Zaten bu yüzden pcp lerde de 20-30 atış yapabilmek için pompa ile en az 200 300 kez pompalamak gerekiyor. Multipump larda ise tek atış için en az 3-4 kez pompalayıp havayı biriktirmek gerekiyor.
Dediğiniz gibi tek pompa oluşan basınç tüfek için çok yetersiz kalır
-
elde edilen basınç sonuç olarak kurulumla elde ediliyorsa, aynı enerji kinetik enerjiye dönuştürülmeden direk pellete ulaştırılabilir.Pistonda kurma ile oluşan enerji hareket enerjisine dönüştükten sonrada piston içindeki basınç korunuyor.
Piston basıncı+kurulum basıncı=piston basıncı+kinetik enerji eşitliğinde de görüldüğü gibi oluşan pellet kuvveti kurulumun oluşturduğu basınç kuvvetidir, kaldı ki kinetik enerji oluşurken piston basıncının tamamı kullanılmıyor ve basınçlı yapı korunuyor.
Annlatmak istrediğim şey buydu.