Öncelikle uğraşmış olduğum silahta başlıkta da dikkatinizi çekmek istediğim gibi "GÖRSEL" modifiye ve onarımı söz konusudur, herhangi bir şekilde mevzuatlara aykırı değişiklik yapılmamıştır, diyerek konuya girmek istiyorum
Harap olmuş bir halde cüzri bir fiyata ikinci el olarak satın almıştım, başta sorunu basitti sadece tetik-horoz manivelasının yayı yoktu elime alır almaz farketmiştim ve taktıktan sonra çalışacağını düşünürken içini açınca işler tersine döndü ve serüvenimin başlangıcı oldu
İçini açtığımda üst kızağa sürten yer buldum ve iye ile düzeltmeye başladım.Sürten parça namlunun içini kapalı tutmaya yarayan demir parçasının (ilginç ama) çıkıntısıydı.
İye işlemi bittikten sonra temizlik için üst kızağı söktüğümde bu çatlağı farkettim ve resmen hayal kırıklığı oldu benim için.Yine iş görürdü ancak uzun vadede otomatik modda basınca dayanamayacağını dşünüp yeni bir üst kızak arayışına düştüm ve 1 haftalık arayış sonucunda aynı marka farklı model otomatik kurusıkı üst kızağı buldum.Neyseki Uzi görünümünün altında bi f92 yatıyordu ve bulması çokta zor değildi
Bulduğum üst kızak şansıma parlaktı ve işlemeside vardı Kızağın yanından matkap ile çekme kolu için 2 delik açtım ancak birini yanlış yerden açınca delik sayısı 3e çıktı
Bu değişimden sonra ilk yarı otomatik atışlar gayet iyiyken otomatik atışta boş kovanı tahliye edemediğini farkettim ve iş iyice uzamaya başladı..Orjinalinde kovan çekme tırnağı aynı yerde üst üste iki adet bulunuyordu ve uğraşmalara rağmen yeteri kadar hareket etmiyordu.Bunun üzerine iki tırnak kalınlığında tekli kovan çekme tırnağı yerleştirdim.Bunun sonucunda çalışması biraz olsun düzelmişti...Bu sorunuda hallettikten sonra yeni kızağı taktığımda tam anlamıyla rahat hareket etmediğini hissettim ve sonrasında iye ile kızak kanallarını saatler süren genişletmeye başladım.Buda yetmezmiş gibi kızaktaki çukur olan yeride elden geçirmem gerekti çünkü otomatik mekanizması orayla temas halindeydi ve rahat hareket etmesi gerekiyordu.
Saatler süren çalışma sonucunda artık rahat bir şekilde ileri geri hareket ediyordu ancak bu seferde geri çekildiğinde takılı kalma durumu çıktı ortaya.Tek kelimeyle sinir bozucu bi durumdu ancak Bu sorununda icra mili ve icra yayından kaynaklandığını farkettim ve hemen değiştirdim.O sorunuda halledip yağladıktan sonra sanki buz üstünde hareket ediyormuş gibiydi
Soldaki icra mili ve yayı kendisine aitti, sağdaki ise benim taktığım (blow f92ye ait) yay ve mil.Orjinaline göre yayı daha yumuşak şimdilik iş görürebilecek durumda
Bu sorunuda hallettikten sonra yarı otomatikte nerdeyse kusursur çalışırlen otomatik modunda tek tük sıkışma yaşamakta.Sebebiyse kovan çekme tırnağının kalın gelmesi, iye ile inceltilirse hallolur, tabi bunun dışında jarjöründen kaynaklı dikme yapıyor birde jarjörü değişecek
Sonunda Çok Şükür nidalarıyla, törenlerle topladım ve artık işin en güzel kısmıma gelmiştim. Kömürlükte bulduğum boncuk atan mp5k ya ait çıkarılabilir dipçiği yerleştirmek ve hala oyuncakmı gerçekmi olduğunu çözemediğim aşağı yukarı ayarlı ışık kademeli ama hertarafı plastik reddotu takmak
Dipçik plastik olduğundan oldukça hafifti, hoşuma gitmeyeceğinden biraz ağırlaştırdım
İlk olarak direk takacaktım dipçiği sabit olarak ancak sonrasında "Neden katlanabilir dipçik olmasın ki?" Diyerek ufak bir menteşe ve birkaç vida yardımıyla başarıyla yerleştirdim, ve sizlerle paylaşmak istedim
Şansıma iç mekanizma parçalarında sorun yoktu ve uzun uğraşmalar sonucu topladım.rtık kullanıma hazır halde