Vortex silahların yazın arabada taşınmaları, silahta her hangi bir soruna sebebiyet verirmi? (yaz ayları için sürekli böyle bir ısıya maruz kalması vortex pistonda ne gibi şeyleri etkileyebilir? yada hiç bir şey etkilemezmi? merak ettim
Vortex silahların yazın araç içince uzun süre taşınmaları, silahta her hangi bir soruna sebebiyet verirmi?
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır.
Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
-
-
Vortex silahların yazın arabada taşınmaları, silahta her hangi bir soruna sebebiyet verirmi? (yaz ayları için sürekli böyle bir ısıya maruz kalması vortex pistonda ne gibi şeyleri etkileyebilir? yada hiç bir şey etkilemezmi? merak ettim
silah kurulu değilse içindeki hava ısınıp genleşmediğinden hiçbir zarar vermez sadece direk güneş ışınına maruz bırakmak boyada çillenmeye kundakta solmaya neden olabilir.
-
Evet sanırım nokta atışı oldu bu cevap merak ettiğim konu buydu teşekkürler
-
Eğer tüfeği bagaja koydum atışa gittim geldim hadi bir gecede eve çıkarmaya üşendim arabada kaldı durumu ise bir şey olmaz. Ama uzun süre bagajda bırakırsanız metal aksamda nem yüzünden ciddi paslanma yaşayabilirsiniz. Bagajlar kuru görünseler bile aslında ciddi nemli olabiliyor. Sahil şehirleri gibi nemli havası olan yerlerde bu durum daha da fazla. Bagaj kapağını kapatınca hava sirkülasyonu da olmadığından eğer tüfek uzun süre böyle kalırsa tüfeği elinize aldığınızda çok ciddi pasla karşılaşabilirsiniz. Eğer mecburen tüfek bagajda kalacaksa bile bu sürenin mümkün olduğu kadar kısa olmasında her türlü fayda var.
Selamlar.
-
Vortex silahların yazın arabada taşınmaları, silahta her hangi bir soruna sebebiyet verirmi? (yaz ayları için sürekli böyle bir ısıya maruz kalması vortex pistonda ne gibi şeyleri etkileyebilir? yada hiç bir şey etkilemezmi? merak ettim
Pistonlarda her zaman biraz basınç olur. Çünkü arabalarda bagaj kapaklarında fln da o pistondan var. En uç noktaya geldiginde bile güç üretmesi için makul düzeyde bir basınç illaki vardır. Sıcak günlerde genleşme yapar basınç artar ve bence en büyük problemde keçelerde meydana gelir sıcak hava çok etkiler bence onları mümkün oldugunca sıcaktan uzak tutmakta fayda var bence.
-
Kendimi tanıtmadan giriş yapıyor gibi olacağım ama benzer bir durumda, tam hedefine vuruyor olmasam da yorum yapmak istedim.
Havalı tüfek alacağımı söyleyince büyük tepki aldığımdan ama yerimde de duramadığımdan, bir Hatsan Striker Edge ile hevesimi almak istedim. Arabanın bagajında gizli alt bölmede saklayarak en azından zamanı geldiğinde, "bak aylardır var haberiniz bile olmadı, nesi var ki?" der kurtarırım (zor ama) umuduyla bir ay gibi bir süredir bende. Bu süre zarfında yağmurlu bir hafta bagajdan çıkmayan tüfeğin bir hafta sonra üzeri sarı sarı toz gibi ince pasla dolduğunu görünce panikledim doğrusu. Hemen Ballistol ile üzerinden ve Harbi ile namlu içinden geçtim, mekanizmaları besledim ki en azından durduğu yerde nemden zarar görmesin.
Nem kaçınılmaz ve özellikle yağmur sonrasında arabanın birkaç gün camları buğulu gezmesinden bu daha da bariz kendini belli ediyor. Arabanın kendisi ve içindekilerin korunması için nem alıcı torbalardan edinerek biraz olsun nemi azaltmaya çalışıyorum. Tüfeğin belki de en büyük düşmanı sıcaktan ziyade bu nem olacaktır sanırım. Ağır metal bir kütle ortama göre soğuk kalınca tüm nemi üzerinde yoğunlaştırıyor belli ki.
Almadan önce yaylı mı gaz piston mu diye araştırdım ben de. Gaz piston veya Hatsan'daki haliyle havalı piston her ne kadar kağıt üzerinde süer görünse de daha düşük güçlü olduğunu söyleyen bazı incelemeler ve 500 atış sonunda gücünün düştüğünü söyleyen birkaç yabancı yorumcu beni durumdan soğuttu doğrusu. Herkes "arabanın gazla çalışan bagaj yayı bozulmuyor ya" diyordu ama benim eski Passat arabamdan gördüğüm ve birkaç kişiden daha duyduğum kadarıyla bu piston sistemi de gayet güzel bozulabiliyor. Mesela bizim arabada, 10 derece sıcaklıkta açılmayan bagaj 20 derecede yarım açılırken, 30 derecede tam açılması gibi sıcaklık bağımlı bir durum da söz konusuydu :).
-
Bilgilendirici yazınız için elinize sağlık Sn. kokopelli. Bir de kendinizi bize tanıtırsanız herşey tamam olacak.
-
Kokopelli arkadaşım güzel bir noktaya temas etmiş evet soğuk ve sıcak havalardan arabadaki gaz pistonlari çok etkileniyor. sıcak havada hop diye açılan bagaj kapağım soğuk havada ağır çekimde ve yarım açılıyordu. soğuk hava yaylıyıda etkıler belki ama pistonda bu durum çok daha ileri safhada
-
İyi bir tüfek kılıfı bu sorunu ortadan kaldırır mı acaba?
-
faturası yanında olması yeterli değilmi
-
faturası yanında olması yeterli değilmi
Fatura derken,hatlar karıştı galiba..