Standart Crosman 2240'ım üzerinde bazı değişiklikler yaptım. Kısaca yapılanlar:
- Plastik olan üst parça (breech) çelik olanı ile değiştirildi ve orjinal olarak siyah olan çelik breech, krom kaplatıldı
- Namlu sökülerek dış kısmı tamamen krom kaplatıldı
- Namlu tutucu laser ile 10 mm'lik çelikten kestirilerek ve elle işlenerek imal edildi, krom kaplatıldı
- Bolt kolu tornada yaptırılarak krom kaplatıldı
- Kabza kısmı 'zamak' malzeme olduğu için direkt olarak krom kaplatılamıyor. Önce bakır kaplama yapılarak üzerine hemen zaman geçirmeksizin krom kaplama yapılması gerekiyormuş. Bu neden ile boyası çıkarılarak tel fırça ile parlatıldı ve metalik renk alması sağlandı.
- 'Williams micro-sight' ayarlı gez takıldı (http://www.gmaccustomparts.com/Williams-Micro-Sights)
- Tornada Alüminyum moderatör yaptırıldı. Moderatörün sıkma vidası aynı zamanda arpacık olarak kullanılmaktadır
- Ceviz kabze kapakları kendi elime uyacak şekilde tarafımdan yapıldı. Böyle bir şey yapmayı ilk defa denediğim için bazı yerleri fazla kaçırdım, ama yine de yakıştı sanırım.
Görülmeyen modifiyeler:
- Tetik yolunun daha hassas alınması için tetik yayı çıkarılarak iki parça silindirik mıknatıs kullanıldı (uygun çapta bir boru içerisinde birbirine zıt iki kutba sahip mıknatıs birbirini iterek yay etkisi yapıyor, ama hareket yaydan daha yumuşak ve düzgün-takıntısız).
- Valfin içerisinden talaş kaldırma usulü ile fazla etli kısımlar tornada alınarak valf hacmi yaklaşık olarak 2 kat artırıldı (=>hız + güç). Ancak bu sefer de yeterli verimi alabilmem için transfer port çapı düşük kaldı, onu da en kısa zamanda ayarlamam lazım, ancak işlenecek parça 3-4 mm çapında olduğu için ancak el tornasında olması lazım.
- Ayrıca dışarıdan kuru hava veya büyük CO2 tüpü ile çalıştırmak üzere sahte tüp şeklinde bir adaptör yapıldı.
Bu da benim Crosman 2240 Chrome Edition'ım oldu