bisiklet ile uzun yol deneyimi olanlar

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Arkadaşlar merhaba, uzun yol bisiklet deneyimi olanlar var mı acaba?

    Bir arkadaşının değil de kendi deneyimi olan arkadaşlar yazarsa memnun olurum.
    1 günde kaç km. yol yaptınız, lastik ölçünüz ne idi, başlangıç ve bitiş lokasyonu neresiydi ve ne kadar zamanda gidiş sağlandı, ne kadar zamanda hedeften geri dönüldü vs. vs. gibi

  • Tam da bisiklet baktığım şu günlerde bu başlığı yakından takip edeyim.

    Yaşlanarak değil yaşayarak tecrübe kazanılır, zaman insanları değil armutları olgunlaştırır. - Peyami Safa

    Webley Tempest .177, Hatsan AT-P2 .22, Zoraki Ultra .177 & .22, Walther CP88 Competition .177, Sig Sauer P226 .177, Crosman 357 8" .177, Torun Magnum .25, x Sumatra 500 Long .25, x AirArms TX200 Carbine .22, x Diana Mod 46, x Gamo P23 .177, x Gamo PT85 .177, x Crosman 1077 .177, x Umarex Smith & Wesson M&P R8 .177, x Weihrauch HW45 .22

  • Bende bu aralar yol bisikleti bakıyorum. Karbon maşalı tiagra setli. Eskiden iki günde bir çıkar 50-60 km yol yapardım. Daha uzun mesafe hiç gitmedim ama arkadaşlarım var sorayım.

    bt65 sb-w-lw 5.5mm 80-87 Joule.

  • motocrosscu tarafım ağır basıp bianchi'nin özel seri üretimi olan dağ bisikleti almıştım, dağda bayırda köpek gibi ama tur için uygun olmadığından 2 ay kadar kullanıp aldığım rakamın bayağı bir altında satıp cannondale quick 6 aldım. tur için hazır hale getirecek şekilde ekipmanları hazırladım, bisiklet bagajından çadırına kadar. kondisyonum fena değil ama ben yinede kendimi sıkmadan önemli olan hedefe varış süresi değil hedefe varma düşüncesiyle yola çıkacağım. ilk düşüncemiz istanbul-saroz'du, ikinci hedef, istanbul-izmir ve aşağılara kuşadasına doğru gitmek belki oradan bodruma geçmekti, şu an aklımız da ki hedef istanbul-didim, sahil kesiminde eski bir arkadaşımızı hem ziyaret hemde seyehate belirli bir hedef koymak ve nihai kararımız bu doğrultuda.

  • Benim kullanım amacım spor için parkta çocuklarla turlayacağım bir bisiklet. Mosso Legarda1621 bakmıştım.

    Yaşlanarak değil yaşayarak tecrübe kazanılır, zaman insanları değil armutları olgunlaştırır. - Peyami Safa

    Webley Tempest .177, Hatsan AT-P2 .22, Zoraki Ultra .177 & .22, Walther CP88 Competition .177, Sig Sauer P226 .177, Crosman 357 8" .177, Torun Magnum .25, x Sumatra 500 Long .25, x AirArms TX200 Carbine .22, x Diana Mod 46, x Gamo P23 .177, x Gamo PT85 .177, x Crosman 1077 .177, x Umarex Smith & Wesson M&P R8 .177, x Weihrauch HW45 .22

  • Aslında jant ölçüsünün çok önemi yok, kullanacağınız bisiklet önemli. Bir mtb ile üzerindeki fazla ağırlık ve kalın lastik bu iş için biraz yorucu olur. Şehir bisikleti, tur bisikleti hafifliğinden dolayı tercih ediliyor, 28 jant-29 jant uzun yolda daha avantajlı ama İzmirden 76 yaşında ki bir amca asker torununu görmek için Ordu'ya eski bakkalların kullandığı vitessiz bisan marka bisikletle 1054 km yol yaparak gitti. Aklınızda evet ben yaparım varsa başka bir problem çıkmaz.

  • Benim fikrim uzun tur/yol yapılacaksa 28 jant 1.25 düz yol lastiği bütçe var ise karbon kadro maşa vb olabildiğince hafif bir bisiklet toplamak gerekli maşa seçiminde mümkünse kilitli suspansiyonlu yada sabit suspansiyonlu maşa tercih edilmeli suspansiyonlarin yaylanmadan dolayı enerjimizin bir kısmını emdiği sabit masalara göre tekere iletilen güçten caldigi doğrudur fakat özellikle uzun yolda suspansiyonlu masayı arıyor insan çünkü düz masalarda yolun tüm puruzlerini olduğu gibi hissediyorsunuz ve belli bir müddet sonra eller uyuşmaya başlıyor ve bisiklet sürmek zulüm olmaya basliyor uzun yolda cekilcek dert değil yani getirisi çaldığı konforu yanında önemsiz kalıyor anliycaginiz düz maşa uzun yolda diğer bir önemli hususta vücudunuza uygun seleyi bulmak ve doğru montajini yapmak büyük etli sele demek her zaman rahat demek değildir sizin vücut olculerinize uyumlu olması lazım :) kullanmadım ama herkes manda derisinden üretilen brooks selelerin çok rahat olduğundan bahsediyor kişinin kalıbının şeklini aldığı için sahibine özel bir sele oluyor diğer bir husus pedallar biraz alışma süreci gerektiriyor fakat alıştıktan sonra özellikle tirmanislarda faydasını fazlasıyla gösteren kilitli pedal sistemi tabiki ayakkabısı ile birlikte kullanırsanız sarfettiginiz eforun karşılığını tam anlamıyla alırsınız ki uzun ve yorucu yolculuklarda harcadığınız enerjinin her bir pedal ceviristen maksimum performansı almak istersiniz başka bir önemli hususta frenler bence kolay tamir edilebilir ve her yerde yedeginin ve tamircisinin bulunabilirligi vede sistem olarak bisiklete kattığı ağırlığın diskli sistemlere göre çok az olduğu için v fren tercih edilmelidir şimdilik benim aklıma gelenler bunlar arkadaşlar geldikçe yine yazmaya çalışırım umarım faydası dokunur yazdıklarımın :)

    Hatsan nova tactical 22.cal
    Daisy powerline 980 177.cal/BBs


    Hatsan Nova Compact 22.cal
    Hatsan torpedo 100x 22.cal Trophy 22.cal
    Kral Puncher Maxi .22 cal
    Zoraki Ultra .177 cal
    Hatsan Mod 55s .177 cal
    Hatsan Torpedo 150 snip vortex .22 cal
    Mod 125 Snip Vortex .22 cal


    ;tufey#

  • Bu arada bahsetmeyi unutmuşum kullandığım bisiklet toplama bir bisiklet geotech race kadro mosso alüminyum düz maşa alüminyum 26 jantlar eminonunde ördürmüstüm rocket yazıyor :) 1.50 yol lastikleri markasını hatırlamadığım forumdan farklı kişilerden aldığım alüminyum gidon ve karbon gidon tutucu shimano vites kolları ve attiricilar (modeller aklımda değil) ve 8x3 şeklinde carklar yani 24 vites modeller tam neydi hatırlamıyorum ama özellikle diş sayılarını ön büyük çark ve arka 8. küçük çark arasındaki maksimum fark olacak şekilde seçmeye dikkat ettiğimi hatırlıyorum baya bi aramıştım bu topladığım bisiklet hala durur arada gezerim toplarkenki amacım hem yola gitsin hem şehir içi de uygun olsun dusuncesindeydi bu yüzden böyle hybrid bisi ortaya çıkarmıştım bu bisikletimle uzun yol olarak İstanbul halkalidan Balıkesir Bandırma dalyan köyüne gittim bir kaç sefer tabi yenikapidan feribotla geçtim bandirmaya :) yani takribi olarak 80 km falan sadece gidiş git gel 160 km köyde kullandıklarımı saymazsak yine bu bisikletimle 1 sene boyunca 20 gidiş 20 geliş her gün 40 km üniversiteye gittim geldim hatta o sene sadece uniye değil gezmeye arkadaşlara her yere bisikletle gidiyordum ayağımı bildiğin yerden kesiyordu derse git gel dışında haftanın 4 günü en az 15 km de gezmeye giderdi :)

    Hatsan nova tactical 22.cal
    Daisy powerline 980 177.cal/BBs


    Hatsan Nova Compact 22.cal
    Hatsan torpedo 100x 22.cal Trophy 22.cal
    Kral Puncher Maxi .22 cal
    Zoraki Ultra .177 cal
    Hatsan Mod 55s .177 cal
    Hatsan Torpedo 150 snip vortex .22 cal
    Mod 125 Snip Vortex .22 cal


    ;tufey#

  • Ben amortisörlü maşayı açıkçası pek bemimsemiyorum dediğiniz gibi gücün büyük bir kısmını emiyor tabi ki yapılacak seyehatin şekline ve tercih durumuna göre değişir. Amortisörlü maşanın minimum 2.30 kg. ağırlığı var, dağ bayır inmeyecekseniz o maşa gereksiz yük, zaten bisikletin önü arkası çanta olacağı için ağırlığı minimumda tutmakta fayda var. Seleye katılıyorum ama alternatif olarak pedli şort vs. çok iyi iş görüyor.

    Blok halde 100 km üzerinde yolum var, zaten biliyorsunuz düzgün bir tempoyla çok efor sarfetmeden güzel yol yapmak mümkün.

    Belirlediğimiz güzergah sizin pedal çevirdiğiniz istikamet olacak. Yenikapı-Bandırma vs. oradan artık şurası güzelmiş kamp yapıp öyle devam edelim diyeceğimiz yere kadar gitmeyi düşünüyoruz. Motosikletle çok defalar gittim Ege'yi gezdim ama bisiklet seyehati ölmeden önce yapılması gerekenler listesinde olması gerekli diye düşünüyorum :) o rotalarda kampa uygun yerlerde varsa tadından yenmez heralde :)

  • Ekstra olarak lastik tamir seti, yedek jant teli, fren papuçları bir kaç tane aldım. İç lastik ve dış lastik alıp taşımaya gerek varmı yoksa lastik zırhı denilen şey iş görürmü acaba? Formlarda kimi işe yarar mutlaka alın kimiside gereksiz ağırlık taksanda takmasanda aynı şekilde patlıyor diyenler var.

  • Dağ bisikleti ile 145km sürmüştüm, epey hırpalayıcı olmuştu. Şuan carraro 330 serisini kullanıyorum 80-90 km sürüşü rahatlıkla yapabiliyorum. Uzun mesafe kamplı sürüşlerde günlük 80-100km arası yapılabilir, lakin ege bölgesinde günlük 50km ye kadar düşebilirsin. Uzun tur tecrüben yoksa istanbuldan kaşa program yapmak yerine 3-4 günlük kamplı turlar ile kendini ölçmen daha iyi olur.

  • 15 gün önce 128 km yaptım. Çanakkalenin biga ilçesi ile lapseki ilçesi arası. sürekli iniş çıkış.

    Daha önce balıkesir merkezden susurluğa gidip dönmüştüm. toplamda o da 100 km üzeri.

    İstanbulda yaşarken hergün 60 km üzeri yapıyordum. işe gidiş geliş.

    Bence yanınıza iç lastik alın. en önemlisi o. jant teli pabuç filan b unlar dünya turuna çıkanlara lazım olur.

    @Muradhan bende de geotech race kadro var. Ekipman komple Deore XT sadece aynakol SLX. Lastikler 2.0 slick asfalt lastiği.

    Geçen 120+ km yaptığımda yanımda arkadaşın 28" bianchi şehir bisikleti vardı. o yokuş yukarı bana fark attı. 26 yaşında genç adam. kondüsyon benden iyi haliyle. Ben de yokuş aşağı pedal çevirmeden onu geçtim deli oldu. Ben pedal çevirmeden 62 km/h hıza çıkmışım o 56 da kalmış. ( sports tracker ile ölçtük ikimizde )

    Uzun yol yapacaksanız slick lastik ve iyi ekipman şart. Hele ki yüke binince Bi deore XT veya XTR ile seri dışı setin farkını çok rahat anlarsınız.

    Scope killer : Hatsan Mod 125 Sniper Voretex 5.5mm
    Dampa : Sport match DM 60
    Optik : Hawke Hw3015 Hd 3-9x40 Ir mildot

    Emektar : Huğlu 4.5mm
    Ayak : Tek parça
    Optik : 2-7x22

    Uzaklara bakarken Kullanmalık optima dürbün.

  • dağ bisikleti adama tersten nefes aldırır iyi biliyorum :) uzun yol tecrübem bisikletle yok, 100 km'lik blok halde bisikletten inmeden yolum var. Lisanslı sporcuyum açıkçası kondisyonuma güveniyorum. Ekipman olarak ne önerirsiniz (giyim ve yemek dışında)

  • Yok hocam olay tamamen konsantrasyon. eğer kafaya koyduysanız vitessiz bisikletle de dünya turuna çıkılır. İyi ekipman yorulmayı azaltır vs bazı farkları var. Ama kondüsyon azim istek bunlar olmayınca neye binersen bin eve dönmek için can atarsın.

    Scope killer : Hatsan Mod 125 Sniper Voretex 5.5mm
    Dampa : Sport match DM 60
    Optik : Hawke Hw3015 Hd 3-9x40 Ir mildot

    Emektar : Huğlu 4.5mm
    Ayak : Tek parça
    Optik : 2-7x22

    Uzaklara bakarken Kullanmalık optima dürbün.

  • 1.5 yada 1.25 lastiği hiç denediniz mi gerçekten ivmelenmedd olsun hafifliği olsun baya rahatlatıyor 2.0 secmenizin özel bir nedeni var mı yol tutuşu iyi olsun vs gibi merak ettim doğrusu bu arada aslında yazın bisikletleri tufekleri alıp bir gezintiye mi çıksak ne :)

    Spoiler Göster

    Hatsan nova tactical 22.cal
    Daisy powerline 980 177.cal/BBs


    Hatsan Nova Compact 22.cal
    Hatsan torpedo 100x 22.cal Trophy 22.cal
    Kral Puncher Maxi .22 cal
    Zoraki Ultra .177 cal
    Hatsan Mod 55s .177 cal
    Hatsan Torpedo 150 snip vortex .22 cal
    Mod 125 Snip Vortex .22 cal


    ;tufey#

  • istanbuldayken mazgallara düşmemek için 2.0 almıştım :D Bunun da yuvarlanma direnci ve ağırlık oranı çok iyi. çifti 400 gram filandı :D

    Scope killer : Hatsan Mod 125 Sniper Voretex 5.5mm
    Dampa : Sport match DM 60
    Optik : Hawke Hw3015 Hd 3-9x40 Ir mildot

    Emektar : Huğlu 4.5mm
    Ayak : Tek parça
    Optik : 2-7x22

    Uzaklara bakarken Kullanmalık optima dürbün.

  • Doğru fazla ince lastikte çukura taşa pek gelmiyor abimin 29 jant bir yol bisikleti vardı incecik lastikler hizlanma sürat süper bir gün vatan caddesinden iniyorum 50 km ile asfaltta ufacık bir oyuktan geçtim pısssss patladı iç lastik sonra bisiklet elde kumkapi bisikketciler çarşısına kadar gitmiştim :)

    Hatsan nova tactical 22.cal
    Daisy powerline 980 177.cal/BBs


    Hatsan Nova Compact 22.cal
    Hatsan torpedo 100x 22.cal Trophy 22.cal
    Kral Puncher Maxi .22 cal
    Zoraki Ultra .177 cal
    Hatsan Mod 55s .177 cal
    Hatsan Torpedo 150 snip vortex .22 cal
    Mod 125 Snip Vortex .22 cal


    ;tufey#