Ramzey Qm 200 GY Kullanan Var mı ?

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Uzun zamandır araştırdığım ve artık benim için platonik aşka dönmüş olan Ramzeyin endurosu hakkında bilgi sahibi olan var mı ?

    Nerdeyse hergün araştırıyorum ancak hakkındaki bilgiler güncel değil, haliyle insanın aklında soru işareti kalıyor...Araştırdığım kadarıyla 2500-3000TL'lik bütçeye alınabilecek en iyi enduro olduğu yönde ancak bilgiler 2010 yılına kadar var...Motosiklet tecrübem çok fazla yok 80cc otomatik scooter kullanmıştım 3 ay kadar, eğer olursa ilk defa manuel motorum olacak.Kullanım olarakta %70 şehir içi %30 hafif arazi düşünüyorum.Şehir içi başka motor tipleri tercih edilmesi mümkün ama enduroya karşı aşırı ilgim var :) Eğer almaya değerse kış aylarında alıp (ufak tefek masrafları olacaktır elbette) yaza kadar boş vakitlerimde hazır hale getirmek ve o arada benim için dahada önemli olan b ehliyetine a2yide eklemek.Kışın kullanamayacağım için ehliyet işinide dahil koruyucu ekipmana kadar bütün pürüzleri hallederim arada...

    - Hatsan Nova Compact 5.5mm - Vector Optics Sentinel 10-40x50

    - Hatsan Mod 125 Vortex 5.5mm- Hawke 3-9x40AO

    - Zoraki HP-01 Ultra 4.5mm - Bsa 8-32x40AO


    - Ruger P85 9mm
    - Tariq 951 9mm
    - Umarex Smith Wesson Combat
    - Ekol Voltran ASI -Full Automatic-
    - Canas Magnum 9mm -Full Automatic-

    '' Silahının dolu veya boş olması değil, arkasındakinin akıl dolu bir insan olmasıdır asıl önemli olan.''

  • oparda06;

    Motosiklet sevdası kanınıza girmiş, büyük geçmiş olsun; Allah kaza vermesin. Köprüden önceki son çıkıştasınız, uyarayım ;)

    Motosiklete ciddi anlamda başladığım bundan 7 yıl öncesinde cross benim de favorim idi ve Ramzey QM200 alternatiflerim arasında idi. Fakat o döneme ait olan bir fotoda Ramzey'in bir cross turnuvasında iki büklüm olmuş fotoğrafını görünce vazgeçmiştim. Şu anki tecrübelerimden yola çıkarak, eğer cross alacak isem Çinli değil Japon alternatiflere yönelirim. Çin yapımı bir klasik cruiser makinede siz motoru temiz kullanır iseniz sizi ufak tefek tamiratlar ile götürebilir (esasen şanzıman arızası benzeri ciddi bir arızayı ne zaman verir, bu Çinli'de kalite kontrol standardı düşüklüğü nedeniyle biraz da şans işidir) ancak enduro dediğinizde arazi şartları karşısında zayıf bir şase, uzamaya meyilli bir zincir, dayanıksız süspansiyon ve ani yüklenmelere maruz kalacak bir Çinli motorun hele ki bundan 6-7 yıl öncesine ait ise başınıza belalar açmaması çok zor ihtimal. Bununla birlikte Mondial'in yeni motorlarının eskilere nispeten iyi olduğunu söylüyorlar.

    Tecrübe edinme meselesine bakacak olursak;

    Eğer motosiklete yeni başlamış iseniz, debriyaj, el ve ayak freni ile gazı kontrol eden her iki ayak ve her iki eli senkronize çalıştırma yetisini elde edeceğiniz ve bu arada denge kurmayı gerektireceğiniz; arada bir asfalt ile yakın temas kurma ihtimalinizin olduğu bir acemilik döneminiz olacak; ve enduro ilanlarında gördüğünüz ''ilk motorum, yan yatması yoktur'' benim çok komiğime giden bir yalandır. Zira enduro-cross düşer, yüksektir. Belli bir açıdan sonra bacağınızla tutamazsınız, tutmaya çalışırsanız bileğinizi sakatlar ama makineyi ve kendinizi yine yerde bulursunuz. Bununla birlikte cross-enduro'da motor kullanmayı öğrenen bireyler de vardır, düşe kalka öğrenmişlerdir. 8o

    İkincisi motosiklet denilen bu alet normal araçlar gibi viraja girmez. Motoru yatırmanız, bunun için kontra tekniği kullanmanız gerekir. Virajda zorunlu fren durumu, hangi noktasında gaz açacağınız, viraja hangi açı ile gireceğiniz,yurdum apaçi şöförlerinden birinin karşıdan sollama ihtimalleri vs vs... Dışarıdan basit gibi görünen viraj konusu bile başlı başına bir konudur. Bunu yazarken tekniği bilmediği için motoru yatıramayıp, arkasına yanaşan cipin hışmından bocalayıp asfaltı öpen; kalçasından bacağına doku nakli yapmak zorunda kalmış bir arkadaşımı hatırlıyorum, ki bacak kalça dokusunu ikinci ameliyatta kabul etmişti. Cross makineler karakterleri gereği asfaltta diğer makinelerden daha az hünerlidirler. Dolayısı ile cross motor ile siz trafikte, asfalt üzerinde bazı melekeleri elde etmeye çalışırken, bu melekelerin cross'a özel durumlarını öğrenmek durumunda kalırsınız.

    Şimdi.. Motora ilk başlayan birinin, en başta gaz-debriyaj-vites senkronizasyonu; el ve ayak freninin beraber kullanımı ve viraj alma konularına hakim olması gerekir! Benim size nacizane tavsiyem en azından bu bahsettiklerimi öğrenebilmek adına ilk motorunuzun mümkünse cross olmaması; sizin acemilik dönemini atlatacağınız, ikinci elinin sağlam olduğu, kendisi az zorun çıkaran, asfalta uygun, servis ağı yedek parçası bol, basit mümkünse Japon bir makine olması. Bütçeyi de gözönünde tutarsak atıyorum, bir cbf150 bu iş için uygundur. Hayalde cross varken bu ne diyebilirsiniz ama başlangıç dönemlerinde duygusal davranmak çoğu motorcunun yaptığı bir hata.

    Motosiklet, bu alete hakim olma yetisinin birkaç haftada edinilebileceği; başladıktan sonra bir yıl geçince ben bu aleti artık öğrendim diyebileceğiniz, ancak 5 yıl geçtikten sonra sonra ben ne kadar çömezmişim diyebileceğiniz; 7 ve 8. yıllarda meseleye daha farklı açılardan bakabileceğiniz, motor camiasında arkadaşlarınızla saatlerce konuşsanız da bitiremeyeceğiniz, engin, ansiklopedik bir konudur. Yani yukarıda bahsettiğim iki konu ile sınırlı değildir. Sadece kendinize zarar vermemek adına bu ikisini başlangıçta çok ama çok iyi öğrenmeniz gerekir. Zira motosikletin şakası yoktur. Bu arada 7-8'de bıraktım, zira tecrübem gereği ötesini bilmiyorum :D . Ama bundan 10 sene sonra şu anki tecrübemi sorgulayacağımdan eminim ;)

    Bana musallat olan sivrisineğin hışmından uykum kaçıp sabahın bu saatinde bu kadarını yazabildim, ama sorularınız var ise fırsat buldukça cevaplayabilirim. Fakat okuyarak veya başkalarının tecrübelerinden yola çıkarak değil, bizzat yaşayarak öğreneceğiniz bir konudur motosiklet. Bu noktada bizzat edineceğiniz tecrübenin sancılı olmaması adına size yukarıdaki tavsiyelerde bulundum. Cross alırsınız veya başka bir makine, belki arada bir yatırır ama bir şekilde öğrenirsiniz, belki zor satarsınız, kızıp tarz değiştirirsiniz, motorcu-usta kazığı yersiniz, zarar edersiniz, vs.. Bu yollardan motorcu arkadaşlarım adına konuşur isem hepimiz geçtik. Ancak bu camianın içinde topal kalan, tekerlekli sandalyeye mahkum olan, hayatını kaybeden ve daha nice bir çok örnek mevcut. Bu tarz tecrübeleri yaşamamak adına altınızdaki aleti daha iyi nasıl kullanırım meselesine odaklanmanız sizin için daha sağlıklı olacaktır.

    Saygılar

    AA S510 EXTRA FAC .22
    Hawke Sidewinder 30 SF 6-24x56 SR Pro
    Weihrauch HW77 .177 Hawke 3-9X40 AO
    Diana Mod54 Airking .22

  • Mesajı yazma saatiniz konudanda önce ilk dikkatimi çeken şey oldu açıkçası, tamda ''erinmeden o saatte iyi uğraşmış valla'' diyodum ki sivrisineğin hışmına uğradığınızı öğrendim.Açıkçası sivrisineğe teşekkür mü etsem yoksa niye rahatsız ediyosun mu desem bilemedim :D

    1 yıl kadardır enduro sevdası kanımdaydı ancak bünye savunmadaydı durumu kurtarıyodu, aksiyon kamerası stantında duran Kawasaki marka kocaman bi crossun selesine bi kaç dakika oturunca resmen var olan enduro sevdası patladı içimde hocam iki arada bi derede kaldım bu işi bi bilen çıkar diyede çareyi burda konu açmada buldum, yardımcı olduğunuz için gerçekten çok teşekkür ederim, resmen hayal dünyasından çıkıp ayağımın yere değdiğini hissettim sayenizde :) Enduroya yönelmemin sebebide konfor ve hız merakımın olmaması.Tabi bide kaba bi tabirle apaçi tipler gibi sürmeye eğilimimin olmaması.Şehirler arası bile sollama gibi haller dışında 120yi geçmeyen biriyim disiplinli sürmeyi seviyorum.Cross motorları gibi zorlu şartlarda kullanma imkanım olmayacağından ve motorunda neler yapıp yapamayacağını az çok kestirebildiğimden toprak/çakıl yol gibi hafif arazi şartları veya asfaltta çukur gibi insanın sinirini bozan şeyleri görünce herkes gibi yavaşlamak yerine tabiri caizse biraz daha özensiz paldır küldür geçip verdiği mutluluğu hissetme isteğinden...Asfaltla oldum olası bi alıp veremediğim var ve bunları arabayla yapınca yeri geldiğinde önce tavana çarpan başım, sonra araba, en sonda babam kulağımı çınlatıyor :D Bütçeme göre enduro sınıfını araştırmıştım ancak bütçe az olunca çinlilerden yukarısını göremedim :) Ramzeye yönelme sebebimin biriside çinli olmasına rağmen motorunun suzuki olduğunun söylenmesiydi, ancak bu diğer kısımlarda sorun çıkmayacağı anlamına gelmiyor elbette.Başlangıç için açıkçası cbf 150 leri düşündüm, araştırdığım ve gördüğüm kadarıyla satışı kolay kullanıcısıda oldukça bol ancak bütçem dahilinde olanların nerdeyse hepsinde ''sıfırdan farksızdır'' diye açıklamaya yazmalarına rağmen en az 40-50bin km'deler hatta 80-90 binleri bile görünce bulaşmak istemedim onlara, yapılan kilometreler bi motosiklet için çok fazla geldi bana.En azından o kadar yorulmuş bi motora masraf edene kadar istediğimi alır ona masraf eder seve seve kullanırım deyip tekrar ramzeye yönelmiştim...

    Ancak sizinde belirttiğiniz üzere herşeyden önce kesinlikle bu aleti daha iyi nasıl kullanabilirim meselesi üzerinde durmam gerek, bundan dolayıda sürüş tekniklerini öğrenebileceğim ve başlangıç için kullanımı daha kolay bi motora yönelmek kesinlikle daha mantıklı.Koruyucu kıyafette şart tabi, asfaltla uzun süre sürtüşmeli bi ilişkim olacak anlaşılan :)

    Tecrübenizi paylaştığınız için tekrar teşekkür ederim, ciddi anlamda benim için büyük ölçüde taşlar yerine oturdu desem yeridir :) Umarım sağlıklı bi şekilde sizin tecrübe ettiğiniz gibi benimde tecrübem olur.Babam hep söyler motorda kaporta sensin, kaza yaparsan sen yamulursun diye...Haklı aslında ama kanıma girdi işte :)

    - Hatsan Nova Compact 5.5mm - Vector Optics Sentinel 10-40x50

    - Hatsan Mod 125 Vortex 5.5mm- Hawke 3-9x40AO

    - Zoraki HP-01 Ultra 4.5mm - Bsa 8-32x40AO


    - Ruger P85 9mm
    - Tariq 951 9mm
    - Umarex Smith Wesson Combat
    - Ekol Voltran ASI -Full Automatic-
    - Canas Magnum 9mm -Full Automatic-

    '' Silahının dolu veya boş olması değil, arkasındakinin akıl dolu bir insan olmasıdır asıl önemli olan.''