Şaftlı Bisiklet; Dynamicbicycle

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • [Resim Engellendi: http://thumbnails7.imagebam.com/774/8f6ee77737790.gif] [Resim Engellendi: http://thumbnails7.imagebam.com/774/77e72b7737792.gif] [Resim Engellendi: http://thumbnails7.imagebam.com/774/c963c17737793.gif] [Resim Engellendi: http://thumbnails7.imagebam.com/774/2714f07737794.gif] [Resim Engellendi: http://thumbnails7.imagebam.com/774/14d4a97737795.gif]

    Sitesi:

    http://www.dynamicbicycle.com/

    Top 10 Reasons to Go Chainless
    1. Smart Gearing
    Chainless bikes provide an incredible gear range without sprockets, chains or derailleurs. By combining Dynamic Bicyclesâ innovative shaft drive with Shimanoâs advanced internal gearing, our bikes deliver a full-range of gears to tackle any terrain â from city streets to tough mountain trails.

    2. Less Maintenance
    Our shaft drive bikes are designed to be easy to maintain. The Shimano Nexus hubs are sealed and lifetime lubricated and don't have a maintenance schedule. The fully enclosed shaft drive system keeps the gears and shaft drive protected from the elements as well as from damage, dramatically reducing the frequency of tune-ups and repairs required by chain-derailleur bikes.

    3. Safe
    With our chainless bikes, all moving parts are fully enclosed and wonât tear clothes or cause injuries. Unlike chain-driven bikes that have sharp teeth on the sprockets, as well as chains and derailleurs to get clothes caught on, shaft drives are worry-free.

    4. Very Durable
    All the mechanical components of the shaft drive and internal gearing are fully enclosed and protected from rain, dirt, mud, salt air and road grime. In addition, unlike chains and derailleurs that are fully exposed, the rugged construction of the shaft drive can withstand impacts that would cripple chain bikes.

    5. Clean
    Because the shaft drive and gears are fully enclosed, there is no grease to end up on your hands and clothes. This makes chainless bicycles more practical and convenient to ride with any type of clothing.

    6. Always in the Right Gear
    With our chainless bikes, shifting is independent of pedaling, so you do not need to be pedaling to change gears. This means you can switch gears at any time â even at a complete stop â making it easy to always start in the best gear for the terrain. In addition, our shifter provide a gear indicator that clearly displays what gear you are in at all times; no more looking down at your gears to see where the chain is.

    7. Fast Gear Transitions
    By combining our shaft drive with Shimanoâs internal gearing, weâve optimized the gearing to match rider needs. Its wide gear spectrum and responsive grip shift mean fewer gear changes to keep you in an optimal gear on any terrain.

    8. Easy to Transport
    Because our chainless bicycles have no greasy chain, dangerously sharp sprockets or delicate derailleurs, they are far easier to load on and off vehicles for transport. No more greasy palms, greasy wrists, cuts or scrapes just trying to load or unload your bicycle on your car, boat or RV.

    9. Looks Great
    With their sleek, modern design, shaft drives update and streamline the look of the bicycle. Yet beneath this attractive exterior is a reliable drive system that performs as great as it looks.

    10. Smooth and Consistent
    Dynamic Bicycles shaft drive bikes eliminate derailleur and chain noises for a smooth, quiet ride. Our bikes are also easy and super smooth to pedal and deliver more consistent results from each pedal turn. With a constant 90%-94% efficiency, our shaft drive bikes perform more consistently than chain and derailleur bikes that range in efficiency from 75% for poorly tuned systems up to 97% for perfectly tuned systems.

    ______________
    Diana Mod. 460 Magnum 4.5

  • Özellikle şehir için çok iyi fakat mtb kullanımında Nexus ne kadar yeterli olur bilemiyorum. Diğer durumlarda çok temiz ve kolay bir sistem. Enerji tasarrufu da cabası.

    Air Arms S400 MPR-FT .177/ Hawke Optics Sidewinder 30 Tactical 8.5-25x42
    Air Arms S410-SL Xtra FAC .22 / BSA Deerhunter 8-32x44 SWF
    Webley Raider 10 .22

    A Rh + fakat benden başkasına yaramıyor. =/

  • tamam güzel bunun şarjı ne kadar gidiyor birde kaç yapar şahsen bendeki MTb yle şehir içi en az yaptığım sürat 25 km:)

  • tamam güzel bunun şarjı ne kadar gidiyor birde kaç yapar şahsen bendeki MTb yle şehir içi en az yaptığım sürat 25 km:)



    şarjlı bisiklet değil bu yani zincir yerine şaft kullanılmış.
    peformans olarak sürtünme olayında zincirli bisikletten fazla olur yani harcanan enerji daha çok dişli lerin sürtünmesine gider.
    ama temizlik ve bakım yönünden mükemmel ve evladiyelik olur.
    bende büyük bisiklet şeklinde şarjlı bisiklet vardı.. bir gün uzak bir yere gittim ve şarjı bitti gelirken .pedallara dayanınca öldürdü beni temiz bir kilo kaybettim ?( sonrasımı hemen satıp elden çıkardım.

    FX Gladiator
    FX GLAD.........
    egeteam.png

  • peformans olarak sürtünme olayında zincirli bisikletten fazla olur yani harcanan enerji daha çok dişli lerin sürtünmesine gider.

    Öyle olacağını sanmıyorum. Zira zincir isteminde ki sürtünme şaft sisteminden çok daha geniş alanda mevcut. Aynakol dişlisinin yarıdan fazlası, ruble dişlilerinin yaklaşık yarısı ve attırıcı klavuz dişlileri üzerinde olan sürtünme alanı şaft çekişi ile yalnızca 2 dişli temas noktasına iniyor. Şaftın esnemesinden bir enerji kaybı olabilir ama aynı kayıp zincirin esnemesinde de oluyor.

    Air Arms S400 MPR-FT .177/ Hawke Optics Sidewinder 30 Tactical 8.5-25x42
    Air Arms S410-SL Xtra FAC .22 / BSA Deerhunter 8-32x44 SWF
    Webley Raider 10 .22

    A Rh + fakat benden başkasına yaramıyor. =/

  • Bende şaftı bir motosiklet kullanıyorum. Bakımsız harika bir sistem, uzun yol için ideal. Motosikletlerde çok yaşanan zincir esnemesinden dolayı veya zincir kopmasından dolayı yolda kalma ihtimali yok. Daha güvenli, motosiklet zinciri temizlerken bir parmağını ucundan kopartmış bir iki tamirci veya motorcu mutlaka görmüşsünüzdür. Motosikletlerde 1-2 hp kayba yol acıyor ama, avantajları yanında tahammül edilebilir bir kayıp.

    Bisiklette şaftın avantajları; temiz görünüm, güvenli kullanım, dayanıklılık, pedal çevirmeden hızlı vites değiştirebilme, kolay taşınabilme, pürüzsüz ve ahenkli sürüş imkanıymış firmaya göre.

    ______________
    Diana Mod. 460 Magnum 4.5

    Mesaj defa düzenlendi, son düzenleyen Thorgal (17 Haziran 2008 00:39).

  • motosiklet zinciri temizlerken bir parmağını ucundan kopartmış bir iki tamirci veya motorcu mutlaka görmüşsünüzdür.

    Efendim, biri bana mı seslendi :D ;kihhik, #hims

  • bu şaft sistemi nasıl çalışıyor??

    Huben K1 Gen 6 .22 cal

    Huğlu Px-4 .22 cal

    Reximex Throne Gen2 .25 cal Fx superior namlu

    Hatsan AT44-10 LW .22 cal

    Zoraki ultra .177 cal

  • düzenleyi tuşu kalkmış galiba şartın ne olduğunu öğrendim :)
    belki benimgibi bilmeyenler vardır hareketli parçaların hareketini başka parçalara aktaran parça imiş

    Huben K1 Gen 6 .22 cal

    Huğlu Px-4 .22 cal

    Reximex Throne Gen2 .25 cal Fx superior namlu

    Hatsan AT44-10 LW .22 cal

    Zoraki ultra .177 cal

  • Şaf sistemindeki peki vites sistemi nasıl slaytta gösterilmemiş...

    Entrasan gerçekden bisiklete iyi uyarlanmış..

  • Şaft tahrikli biskletlerde vites genelde arka tekerlek göbeğinin içinde bulunur. Kapalı bir sistemdir, dışarıdan müdahale edilmez, görünmez.

    Air Arms S400 MPR-FT .177/ Hawke Optics Sidewinder 30 Tactical 8.5-25x42
    Air Arms S410-SL Xtra FAC .22 / BSA Deerhunter 8-32x44 SWF
    Webley Raider 10 .22

    A Rh + fakat benden başkasına yaramıyor. =/