Arkadaşlar özellikle nu konuda konu açılmamış için yeni konu açmayı uygun gördüm,8 aydan beri puncher w sahibiyim,ilk başta anlayamadım ama bir müddet sonra hava kaçağı olduğunu fark ettim önce bir hava dolum yerinden,köpük ile kontrol ettikten ve hava kaçırmadığını anladıktan sonra tüpü söküp iğne valf yerinden de kontrol ve kalan bileşen yerlerinden de kontrol ettim oralarda da kaçak yoktu,topladıktan sonra bir de moderatörü çıkarıp çekme kolu kapalıyken namlunun ucunda da köpük ile deneme yaptım,namludan çok az da olsa hava geliyor ve balonu patlatıyor,kurma kolunu biraz geriye çektikten sonra namlunun arkası açıldığı için balon yapmıyor ve patlamıyor ,şimdi düşündüğüm şey şu oldu acaba kolu kapattıktan sonra çekiç iğneye baskı mı yapıyor da hava kaçağı oluyor,poşetten ince bir şerit kestim ve kurma kolu açıkken çekiç ile iğnenin arasına koydum ve kolu kapattım ve şeriti çekmeye çalıştığımda şerit sıkışmış ve gelmiyordu,şimdi soru şu çekiç igneye bu kadar baskı yapması gerekiyor mu veya biraz boşluk kalması mı gerekiyor ve hava kaçağına bu mu sebep oluyor ve oluyorsa iğne veya çekici traşlamak mı gerekiyor,veya başka bir şey mi yapılması gerekiyor.
kral puncher çekiç valf sorunu
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
Abi bisey sorayım sendeki bu hava kacak problemi ile ilgili mesala tüfeğe 200 bar hava bastin bıraktın bir gun sonra tüfek basıncı kaç bara düşüyor. Bir abimizin basina bu olay geldide o yüzden sordum. O aksam 200 barda birakiyor diger aksam isten eve dönünce bakıyor 50 bar.
-
dün 190 bara kadar doldurdum bugün 150-160 bara düşmüş ,daha önceden daha uzun sürüyordu.
-
Tüfeği hava kaciran abimiz biraz tecrübesizdi ama çok dikkatlidir bir çok noktasını kontrol ettim ama sanki namludan kaçırıyor gibi geldi demişti bana.
Sonra kraldan idris ustaya ulaştık.
Oda gönderin siz yapamasiniz onu demiş gönderdik 4 ayi geçmiştir.
Şimdi sorun yok. Hic kacirmiyor diyor.
Sende istersen fabrikaya bi ulaş en azından bilgi danisabilirsin. -
Evet bende fabrikayı aramayı düşünüyorum,artık oradan ne derlerse onu yapacağım,ama gördüğüm kadarıyla çok fazla karışık bir sistem değil,eğer bana evde de yapabilirsin diyorlarsa yapabilirim ,sökmek ve toplayabilmek için gerekli ekipmanım ve becerim var diye düşünüyorum.Tavsiyelerin için sağol.
-
Ha bu arada kurma kolunu açık kurulmamış halde bıraktım bakalım böyle de hava kaçağı olacak mı acaba ,olursa sorun demek iğne valf oringlerinde.
-
Dene bi abi bu şekilde tespitine göre hareket edersin.
-
çekiç walfe vurmadan ordan hava kaçırması zor sıkışmış bir havayı yaslanarak kaçıramaz bence walf oringin sıkıntı olabilir.bi ihtimalde yayın tansiyonu yüksek ise güçü çok açık ise walfe baskı yapıyor olabilir
-
Mrb
büyük ihtimal ile walf'ın hava transfer portuna çıkış yapan kanalından sızdırıyor.Tüpünü kasada ayır ve o bahsetmiş oldugum çıkış yerine bak derim. Eger ordan kaçırıyorsa walf'in ignesindeki oring'in sıyırmış.
İster degistir, ister servise gönder tercih senin. -
Tüpü zaten söktüm hatta kapağını bile söktüm çünkü farkında varmadan boşalan tüple tetik düşürdük ve iğne içeri göçtü ve tüpten hava basmama rağmen geri gelmedi,açıp iç kısımdan silikon çubuk ile geri ittim,(bu arada hava kaçağı bu olaydan önce de vardı,yani boş tüple ile ateş etmekle bir alakası yok)biraz hava portundan bir iki damla yağı damlatıp iğneyi ileri geri bir kaç defa sürdüm,toplayıp 195-200 bara yakın hava bastım,bulaşık deterjanı köpüğü ile tüpün her yerini kontrol ettim hiç bir yerinden kaçak yoktu (transfer portu dahil) sonra tüpü tufegie takıp,denemek amaçlı bir kaç el boşa (pelletsiz) ateş ettim ve 190 barda kurma kolu kapalı bir vaziyette yerine koydum ,24 saat sonra 150-160 bara düştüğünü gördüm,acaba benim çekiç yayı biraz uzun ve biraz daha mı sert ki çekiç igneye az da olsa hava kaçıracak kadar baskı uyguluyor.
-
Bu çekiç yayının sertliği veya gerginliği ile alakalı bir durum gibi geldi bana. Sert çekiç yayı ve buna direnemeyen zayıf valf yayı yani. Bir diğer unsur ise içerden valfi kapatan derlinin arka kısmının yeterli yüzey basıncını valfe iletememesi + derlinin hava kanalını kapatan kısmının bozulmuş veya kirlenmiş olması. Üçüncü şık ise valf iğnesinin yatağındaki aşınma
-
Bu çekiç yayının sertliği veya gerginliği ile alakalı bir durum gibi geldi bana. Sert çekiç yayı ve buna direnemeyen zayıf valf yayı yani. Bir diğer unsur ise içerden valfi kapatan derlinin arka kısmının yeterli yüzey basıncını valfe iletememesi + derlinin hava kanalını kapatan kısmının bozulmuş veya kirlenmiş olması. Üçüncü şık ise valf iğnesinin yatağındaki aşınma
evet hepsi ihtimal dahilinde ,valfi geri ittiğimde uc kısma çekiçin vurduğu yakın yere geldiği zaman ileri geri hareketi zorlaştı ortada yerde rahat hareket ediyor.acaba valf iğnesinde dediğin gibi aşıınma mı var fazla atış da yapmadım ,kolu açık bıraktım bakalım tüp kaçak yapacak mı veya tüpü söküp hava basıp bakalım basınç düşecek mi öyle denemek lazım.
-
valf iğnesi çok kullanımın yanı sıra düşük basınç a rağmen atış yapmak(100bar ve altı), namluda pelet yokken atış yapmak, el pompası ile dolum yaparken içeri giren nem ve toz gibi unsurlar yüzünden de zarar görüyor. Ayrıca içerdeki basıncın iğneye uyguladığı kuvvet e bağlı olarak 200 barda valf grubu kaçak yapmazken 190 barda kaçak yapmaya başlıyor. Bazen de tam tersi basınç arttıkça kaçak da artıyor.
-
valf iğnesi çok kullanımın yanı sıra düşük basınç a rağmen atış yapmak(100bar ve altı), namluda pelet yokken atış yapmak, el pompası ile dolum yaparken içeri giren nem ve toz gibi unsurlar yüzünden de zarar görüyor. Ayrıca içerdeki basıncın iğneye uyguladığı kuvvet e bağlı olarak 200 barda valf grubu kaçak yapmazken 190 barda kaçak yapmaya başlıyor. Bazen de tam tersi basınç arttıkça kaçak da artıyor.
araziye atışa gittikten sonra pompa ile dolum yapmıştım hortumda havayı tahliye ederken çok su çıkmıştı ondan sonra hava kaçırmaya başlamış olabileceğini düşünüyordum ama tüpü söktükten sonra içinde nem veya su göremedim belki de toz girmiş olabilir ve senin dediğin gibi olmuştur,bakalım yarın belli olacak her şey .
-
Şimdiye kadar kaç atış yaptınız tüfekle ?bu sorun oluştu.
-
Şimdiye kadar kaç atış yaptınız tüfekle ?bu sorun oluştu.
1000 küsur ,ama arazide pompa ile dolum yaptıktan sonra bir iki defa atış yaptıktan sonra bir saniye kadar sanki hava kaçırmaya devam eder gibi oldu sonradan kesildi ve kaçak olayı bundan sonra oldu galiba.
-
kral puncher jumbo tüfeğimin valf iğnesi kırıldı. Bu parça nasıl değişir bilen var mı? Sanayide aynı iğneyi yaptırsam olur mu? Bu kral için kronik sorun sanırım.
-
Bence servise gönderin eziyet etmeyin kendinize bi de anlamadığım sifir tüfekte nasil bu kadar sorun cikar ya iğne kiriliyo ya hava kaciriyo gerçekten garip
-
Allah bu iki güzide firmamızında asıl yükünü çeken satış sonrası teknik servisteki tüm çalışanlara, Yusuf, İdris , Murat ustalara sabır versin başka bir şey demeyeceğim.
-
Jumbo tüfeğimin valf iğnesi kırılmıştı. Valf iğnesini artık daha sağlam bir maddeden üretiliyormuş. Kral avdan Murat bey ile görüştüğümde öyle söyledi. Çarşamba günü kargo ile yolladım, bugün sabah kargodan teslim aldım.Tüfekler bizler ile birlikte gelişiyor.
-