Boy-kütle oranı elbette ki cok önemli. Merminin yapıldığı malzemenin özgül ağırlığı veya ceketli mermiler için ortalama yoğunluğu (gr/cm3)ne kadar büyükse, BC de o oranda büyüyor. Bu nedenle özgül ağırlığı yüksek olan metal veya alaşımlar kullanılıyor.
Merminin boyunun çapına oranı da önemli. Boy uzadıkça, mermiyi stablize edebilmek için gerekli devir sayısı da artıyor. Bu oran 2 iken, 350-400 mm/1 yiv-set dönme oranı, 900 - 1400 fps arası hızlarda yeterli olurken, VLD (Very low drag) mermilerde boy/çap oranı 5-7 gibi olup 3000 fps de stablizasyon için gerekli dönme oranı 130-140 mm/1 e düşüyor. Bu da 400.000 devir/dakika üzeri bir değer ki mermiyi bu devre çıkartmak ta ayrı bir dert, bunun için "gain twist" denen, fişek yatağında 250 -300 mm/1 olarak başlayıp namlu ucunda 130-140 mm/1 tura ulaşan değişken bir yiv set yapısı kullanılıyor.
Bir diğer sorun da, 400.000 devir/dakika üzeri gibi çok yüksek bir devirde parçalanmayacak sağlamlıkta mermi yapmak. Ceketli, kurşun dolgulu mermilerin bu şartlarda hiç şansları yok. Ancak bronz veya pirinç çekme çubuklardan cnc de işlenen mermiler bu güçlere dayanabiliyor.
Netice olarak, hafif metallerden (mesela aluminyum) mermi pek bir işe yaramaz, uzun mermilerde ise standart silahlar fayda sağlamaz.
ülkü abi bu değişken yiv-set dizaynı standart silahlarda uygulamalarında ne gibi bir dezavantajlar sağlıyor ikincisi birde değişken yiv-set yapısı için varsa çizimleri ile anlatabilir misin nasıl yapılıyor geçiş aralığı nasıldır