Evet değerli hobidaşlar öncelikle yeni arayüz tüm forumdaşlara hayırlı olsun yapanların da eline sağlık.
Yine zihni sinir çalışmalarla karşınızdayım
Son zamanlarda aldığım hatsan nova tüfeğimle biraz uğraştım aslında uğraşmasamda olurdu ama nerde kalırdı benim hobidaşlığım
Tüfeğimde isabet konusunda pek sıkıntı olmadı ama param parça parçalara ayırıp çok ince detaylara indiğimde özellikle pellet yolu hattında ciddi tolerans bozuklukları vardı.Bunu yapmamdaki amacımı karşısındaki problemleri ve çözümleri aşağıda paylaşıyorum.
Amaç: Bir air arms kadar kusursuzca saçmayı hiç bir yere değdirmeden namlu yatağına iletmesi ve namlu çıkış crownunun kusursuz bir işçiliğe sahip olması.
Problemler ve çözümleri;
1-Problem:Saçma sürücü iğnenin çalıştığı kasa içerisinde ki burc bol ve iğnenin langur lungur bir hareket yapmasına sebep oluyor haliyle saçmanında sürülmesinde bazı kabiliyet bozuklukları içeriyor.
*Çözüm:Derlin malzemeden hassas toleranslarda burc yapımı.
2-Problem:Şarjör delikleri dar ve etekleri büzebiliyor.
*Çözüm:Şarjör delikleri özel bir aparat yapılarak şarjör bu aparata bağlanıp hassas delme işlemine tabi tutuldu 5,80mm delindi.
3-Problem:Hatsanın namluları yani yivsetleri güzel açılıyor fakat bunun haricindeki bölümdeki işçilikte namlu girişi çapaklı ve nasıl neyle delindiğini bile anlamadığım salgılı pütürlü anlamsız bir giriş ve bunun yanında namlu ucu crown hassasiyetinin bozukluğu, 6mm le girdiğimiz halde pütürler kaybolmayıp yivset oranına nispeten yükselen çap genişlemesi pelletin micro bir bakışta kubbe kısmına sürtünmedeki hassasiyetine zarar verecek hale geldi(aslında namluyu değişime yollardım ama ne geleceğini tahmin edebiliyorum kronik işçilik hataları vazgeçilmez):Namlunun yiv ve setine sözüm yok çok güzel beğeniyorum zaten beğenmesem hiç girmeyecektim bu işlere.
*Çözüm:Namlunun önce uzun uğraşlar sonrası salgısı alındı ve yivlere kadar tornalanıp burada air arms ve fx lerdeki gibi namlu girişi burcuna uygun hale getirilip namlu burcu çakıldı oldukça sabır emek isteyen çok hassas ölçülerin konuştuğu yerler burası ne kadar iyi ve kusursuz pürüzsüz yataklama işçilikler yapılırsa o kadar kıymetlenir:)yataklamalar vs gerçekten tüm bu işlemler basit olarak yazılsada saatlerce uğraşlar sonucu ortaya çıktı.
4-Problem:Şarjör indexleme ve aynı zamanda stoper görevi gören tırnak hassasiyetten uzak olduğu için şarjör deliği ile namlu girişini tam kesiştirmiyor.
*Çözüm:Yeniden imal edilmeyip mevcut tırnak sert malzeme zeminde zımba ile dövülüp istenen hassas ölçülere gelene kadar çeşitli işlemden geçirilip doğru hat bulundu.
5-Problem:Şarjör kilitleme pimi şarjör göbeğindeki delikten dar olduğu için toleransı bozuk diğer parçalarla beraber bu sorun birleşip sistemin tamamen saçma sürülürken dans etmesini sağlıyor yani sistem boşluklarla dolu.
*Çözüm:Şarjör kilitleme pimi krom malzemeden yine hassiyetli olarak tam ölçüde imal edildi bu sorunda çözüldü.
Tüm bu çözümler sayesinde çok verimli çalışan hatasız bir sistem oldu.
Sonuç tüfek gerçekten harika bir ithal tüfek seviyesine geldi ve level atladısaçma kusursuz bir şekilde ilerleyip yatağına giriyor.
Bu kadar uğrasılırmı derseniz ben ve asıl emeği geçen mustafa ekiz uğraştı
Son bir işlem kaldı o da namlu çıkış crownu, onuda bittiğinde sizlerle paylaşacağım.
Çalışmaları herzaman ki gibi aşamalarında çekemediğim için için üzgünüm nedense bu konuda bir özürüm çıkıyor her seferinde.
İşte söylemesi kolay üretimi zaman alan parçaların resimleri.Hadi canım bişe olmaz kolay şeyler bunlar heh heh.