Bildiğiniz üzere Stutzen' i kullanmaya başladığım günden bu yana bu tüfeğim için dürbün arayışlarım sürüyordu. Birçoğunuzun "... ne vardı ki bu kadar bir dürbün için uğraşacak ..." dediğini duyar gibi oluyorum. Ama sorun şurda ki bu tüfeğe klasik görünümünden dolayı konvansiyonel dürbünler yakışmamakta. Bu tüfeğin üzerinde düz boru tipinde olan dürbünler estetik duruyor. Ama gelin görün ki bu tip dürbünlerde çoğunlukla ateşli silahlar için imal edilmiş olan modeller olduğundan ya havalı tüfeklerin çift taraflı tepmelerine dayanamıyor, ya da düşük profilli olduklarından dürbün yükseklik ayarı ile ne kadar oynarsanız oynayın saçmalar aşağı vuruyor. Bu uğurda iki adet Bushnell Scopechief, bir adet Apache denemiş/harcamış biri olarak denemediğim, düşünmediğim çözüm kalmadı. Hatta sırf bu amaçla yurtdışından dürbün kızağı yükseltici aparat bile getirttim. Netice her seferinde hüsran !
Nihayet geçenlerde İngiliz ebay' inden aldığım bir Nikko Stirling dürbün sorunumu çözdü !!! Doğrusu çeşitli denemelerden sonra pek de fazla bir beklenti içinde olmadan, sırf fiyatı ucuz diye aldığım (12.50 GBP) dürbün orijinal kutusunda, kitapçığı, beyaz yumuşak ambalajı, naylonu, dürbün kapakları ile tam takım kapıma kadar geldi. Dürbünün ayakları arasına gelecek şekilde Gamo stopper i sıkıca monte ettim. Daha sonra da dürbünü ... Dürbün 3/4" çapında ve orijinal ayakları var. 10 metreden denediğimde sevinçden havalara uçuyordum. Geçtiğimiz bayram tatilinde dürbünümü 25 metreye sıfırladım. Umarım en kısa zamanda da bahçede 45-50 metreye sıfırlayacağım.
Dürbünün beni şaşırtan diğer bir güzel yanı ise artı kılı (reticule). German P3 stili, ki bu benim en sevdiğim tiptir. Dürbünden bakılınca aşağıdan yukarı doğru yükselen kısmın (post), ince br kıl değil, dürbün alt kenarına monte edilmiş bir metal çubuk olduğu görülüyor. Yani dürbün tepmelere dayanamayıp, ileride yatay kılı kırılsa bile işlevselliğini yitirmeyecek.
Dürbünün kutusundan çıkan Nikko Stirling dürbünleri ve özelliklerini tanıtıcı broşürün kağıt-baskı kalitesi, yazı biçimi ve genel formatına bakıldığında dürbünün 1970 li yıllara ait olduğunu tahmin ediyorum.
Nihayet sizde, bende "RWS 46 Stutzen ve ..... Dürbün" makalelerinden, macerasından kurtuldunuz.
Sevgi, saygılar.
NOT: 30 Eylül İstanbul buluşmasında TS-18 ile kronograf değerleri ortalaması (4 atış) 600 ft/sec. dır.
[Resim Engellendi: http://www.anadoluhavacilik.com.tr/images/ercu/stutzen.jpg]