3 Şubat tarihinde gönderdiğim Hatsan Mod 25 Supertact Vortex ürünüm 6 Şubat tarihinde fabrikaya ulaştı, tüfeğin arızası yok, komplike bir işlemi yok, çalışmayan aksamı yok, gücünün düştüğünü hissettiğim için bakıma gönderdim ve yapılacak tek şey pistona gaz basmak veya pistonu yenisi ile değiştirmek, 1 aydır her Pazartesi ve Cuma günü arayıp soruyorum, Pazartesi günleri aradığımda işlemler devam ediyor Cuma'ya kadar çıkar diyorlar, Cuma günleri aradığımda ise işlemler devam ediyor Pazartesi-Salı çıkar diyorlar.
Benim anlamadığım şey şu; doğru düzgün yedek parça temini yapmayıp bizi fabrikaya muhtaç bırakıyorlar, fabrikaya gönderdiğimizde ise 1 aydan önce geri dönüş yapmıyorlar, teknik servis süresinin kaç iş günü olduğu umurumda değil, piston değiştirmek veya pistona gaz basmak en fazla yarım saat sürecek bir iştir, etik olarak bu işi 1 ayda veya daha uzun sürede yapmaları doğru değildir, bende sıfır ürün üretimi yapan bir fabrikada çalışıyorum ve fabrika ortamının nasıl bir yer olduğunu tahmin edebiliyorum, eğer sıfır üretim yapıyorsanız bu ürünler için yedek parça temini yapmak zorundasınız, Hatsan kesinlikle yedek parça konusunda sınıfta kalmış bir firmadır, ne bayilerde yedek parça bulunabiliyor nede fabrikadan gönderim sağlanıyor, Mod25 için gerekli olan Type6 Gaz Piston yabancı sayfalarda boy boy satılırken bizim bayilerimizde bırakın gaz pistonu, yaylılar için yay bulmak bile çok zor hale gelmiş durumda, bana pistonu temin etseler 30 dakikada yapabileceğim bir iş için haftalarca beklemekten bıktım, bu ilk değil ve maalesef son da olmayacak gibi.
Örnek: Marka vermeyeceğim, farklı bir yerli silah üreticisinin ürününe sahibim ve bu üründe ciddi arızalar meydana geldi, bu ürünü geçmiş zamanda bir Salı günü kargoya verdim servise gönderdim, Çarşamba günü öğleden önce ürün ellerine ulaştı, aynı gün tamir edilip akşamına kargoya verildi ve Perşembe günü ürünü kargodan teslim aldım. Hatsan'ın bu durumu örnek almasını umuyorum.
Söyleyeceklerim bu kadar.
Hatsan Teknik Servis Vasatlığı (BIKTIK)
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
bu Hatsanda bir problem var aralık sonundan beri enteresan muamelelere maruz kalıyoruz dışardaki yabancı bir müşteriyede aynı muamele yapılıyormu bilemedim
-
bu Hatsanda bir problem var aralık sonundan beri enteresan muamelelere maruz kalıyoruz dışardaki yabancı bir müşteriyede aynı muamele yapılıyormu bilemedim
Mümkün mü abi öyle bir şey, Türkiye'de üretilen yedek parçaya biz erişemiyoruz ama elin yedi kat yabancısı 20 dolara şak diye alabiliyor.
-
Bende bir ürün yolladım Hatsana. Hava tüpünde ve ona bağlı olan manometre den hava kaçırıyordu. 4-5 gün bekledim ve aradım. Telefonda ürünü aldıklarını ve işleme koyduklarını teyit ettiler. Peki ne zaman alabilirim dediğimde, teknik servis çok mesgul çok fazla ürün var 1 hafta daha beklemelisiniz dediler. Peki dedim. Ertesi gün ürün elime ulaştı. Şaşırdım doğrusu. Acaba adamlar tamir etmeyip ürünü mü yolladılar dedim. Kutuyu açtım ve servis kağıdında manometreyi değiştirdiklerini, jontaları değiştirdiklerini ve bazı bolgelere lokal boya attıkları yazdılar. Gez yamuk geldi ama alyan ile hemen düzeltebildim. Gerçekten de ürünü yaptılar. Hemen test ettim ve çok memnun kaldım. Bana ne kadar masraf çıkacak diye düşünürken Hatsan benden herhangi bir ücret talep etmedi. Üstelik ürün garanti dışı kalmıştı. Tek masrafım kargo parası tuttu. Ben yollarken kargo ücretini ödedim ( bence oyle olması gerekir). Geri gelirken de indirimli bir kargo ücreti ödedim. Karşı tarafın benim garantisi olmayan ürünümün kargoyu karşılamasını çok saçma buluyorum. Bazı teknik servisleri var herseyden para alıyorlar. Hatsan da ben bunu hiç yaşamadım. Sonuçta günün sonunda memnun kaldım. Ya da yukarıda anlatılanlara göre şansım bir haylı yağver gitti. :=)
-
Şunu da düşünmek lazım. Adamlarda ürün sirkülasyonu çok fazla. Elbette belli oranda arıza olacak. Önemli olan bu arıza oranını düşük tutmak. Başka bir firma daha az ürün sattığı için veya arıza oranı çok düşük olduğu için teknik servisinde çok fazla telaş yok. Bu yüzden hızlıca ürünü bakıma veya tamire sokabiliyorlar. Silah endüstrisi dışında başka endüstriler farklı çözümler sunmuş durumda. Örneğin Samsung veya Huawei gibi markalar pahalı ürün satın aldığınızda size VIP teknik servis hizmeti sunuyorlar. 1-2 gün içinde ürünü alıp hemen tamir ediyor. Vestel'in de bu hizmeti var. Klima taktırırken bu hizmetten faydalandım ve özel bir ekip gelip 1 gün içinde kurulumu yaptı. Hatsan gibi firmalar belki belli bir miktarı (belli bir fiyatı geçen) geçen ürünlerinde böyle bir hizmet verebilir. Ayrıca VIP teknik hizmetini normal kullanıcılara paralı da yapabilir. Vize alırken boyle bir hizmet var. VIP Vize hizmeti. Parayı veriyorsun sana öncelik tanıyor vs. Tabi bunu yaparken Teknik servisine bu hizmet için adam almalı. Yoksa mevcut sayıyla bu iş olmaz. Çalışanlar mesaiye kalmak zorunda kalırlar ve kalite düşer.
-
Bende bir ürün yolladım Hatsana. Hava tüpünde ve ona bağlı olan manometre den hava kaçırıyordu. 4-5 gün bekledim ve aradım. Telefonda ürünü aldıklarını ve işleme koyduklarını teyit ettiler. Peki ne zaman alabilirim dediğimde, teknik servis çok mesgul çok fazla ürün var 1 hafta daha beklemelisiniz dediler. Peki dedim. Ertesi gün ürün elime ulaştı. Şaşırdım doğrusu. Acaba adamlar tamir etmeyip ürünü mü yolladılar dedim. Kutuyu açtım ve servis kağıdında manometreyi değiştirdiklerini, jontaları değiştirdiklerini ve bazı bolgelere lokal boya attıkları yazdılar. Gez yamuk geldi ama alyan ile hemen düzeltebildim. Gerçekten de ürünü yaptılar. Hemen test ettim ve çok memnun kaldım. Bana ne kadar masraf çıkacak diye düşünürken Hatsan benden herhangi bir ücret talep etmedi. Üstelik ürün garanti dışı kalmıştı. Tek masrafım kargo parası tuttu. Ben yollarken kargo ücretini ödedim ( bence oyle olması gerekir). Geri gelirken de indirimli bir kargo ücreti ödedim. Karşı tarafın benim garantisi olmayan ürünümün kargoyu karşılamasını çok saçma buluyorum. Bazı teknik servisleri var herseyden para alıyorlar. Hatsan da ben bunu hiç yaşamadım. Sonuçta günün sonunda memnun kaldım. Ya da yukarıda anlatılanlara göre şansım bir haylı yağver gitti. :=)
Abi seninki tamamen şans olmuş sanırım, ben daha önce bir kaç kere daha hatsan teknik servise ürünü gönderdim ve her seferinde aynı problemi yaşadım maalesef.
-
Şunu da düşünmek lazım. Adamlarda ürün sirkülasyonu çok fazla. Elbette belli oranda arıza olacak. Önemli olan bu arıza oranını düşük tutmak. Başka bir firma daha az ürün sattığı için veya arıza oranı çok düşük olduğu için teknik servisinde çok fazla telaş yok. Bu yüzden hızlıca ürünü bakıma veya tamire sokabiliyorlar. Silah endüstrisi dışında başka endüstriler farklı çözümler sunmuş durumda. Örneğin Samsung veya Huawei gibi markalar pahalı ürün satın aldığınızda size VIP teknik servis hizmeti sunuyorlar. 1-2 gün içinde ürünü alıp hemen tamir ediyor. Vestel'in de bu hizmeti var. Klima taktırırken bu hizmetten faydalandım ve özel bir ekip gelip 1 gün içinde kurulumu yaptı. Hatsan gibi firmalar belki belli bir miktarı (belli bir fiyatı geçen) geçen ürünlerinde böyle bir hizmet verebilir. Ayrıca VIP teknik hizmetini normal kullanıcılara paralı da yapabilir. Vize alırken boyle bir hizmet var. VIP Vize hizmeti. Parayı veriyorsun sana öncelik tanıyor vs. Tabi bunu yaparken Teknik servisine bu hizmet için adam almalı. Yoksa mevcut sayıyla bu iş olmaz. Çalışanlar mesaiye kalmak zorunda kalırlar ve kalite düşer.
Burada bahsettiğin VIP hizmetini sanırım yabancı müşterilere sağlıyorlar abi
-
Bende bir ürün yolladım Hatsana. Hava tüpünde ve ona bağlı olan manometre den hava kaçırıyordu. 4-5 gün bekledim ve aradım. Telefonda ürünü aldıklarını ve işleme koyduklarını teyit ettiler. Peki ne zaman alabilirim dediğimde, teknik servis çok mesgul çok fazla ürün var 1 hafta daha beklemelisiniz dediler. Peki dedim. Ertesi gün ürün elime ulaştı. Şaşırdım doğrusu. Acaba adamlar tamir etmeyip ürünü mü yolladılar dedim. Kutuyu açtım ve servis kağıdında manometreyi değiştirdiklerini, jontaları değiştirdiklerini ve bazı bolgelere lokal boya attıkları yazdılar. Gez yamuk geldi ama alyan ile hemen düzeltebildim. Gerçekten de ürünü yaptılar. Hemen test ettim ve çok memnun kaldım. Bana ne kadar masraf çıkacak diye düşünürken Hatsan benden herhangi bir ücret talep etmedi. Üstelik ürün garanti dışı kalmıştı. Tek masrafım kargo parası tuttu. Ben yollarken kargo ücretini ödedim ( bence oyle olması gerekir). Geri gelirken de indirimli bir kargo ücreti ödedim. Karşı tarafın benim garantisi olmayan ürünümün kargoyu karşılamasını çok saçma buluyorum. Bazı teknik servisleri var herseyden para alıyorlar. Hatsan da ben bunu hiç yaşamadım. Sonuçta günün sonunda memnun kaldım. Ya da yukarıda anlatılanlara göre şansım bir haylı yağver gitti. :=)
Abi Hatsanın Müşteri ilişkileri ile teknik servis arasında muhteşem bir irtibat kopukluğu var. Müşteri hizmetlerinin yoğunuz 1 hafta beklemeniz lazım deyip evelsi güne silahınızın gelmesi bunun kanıtı. Olurda bir dahaki sefere gene fabrikaya yollarsanız tüfeğinizi müşteri hizmetlerini aradığınızda tüfek ile ilgili bilgiyi tüfeğinizle ilgilenen ustayı yada durumunu sorduğunuzda bilgi alamayacaksınız çünkü durumu ilgilenen ustayı falan bilmiyor müşteri hizmetleri seni yönlendiremiyor da. Ben hiç memnun kalmadım Hatsan Factör RC aldıydım ilk ve son Hatsan alışverişim olacak. Gene büyük konuşmıyayım ama almam gibi.
-
- Resmi Gönderi
Türkiye'de ki firmaların fahiş zamlarının sebebi iç piyasa ile uğraşmamaktir.
Kırk nazla gönderdikleri oring setleri büyük şehire tasinmamla son buldu. Allah muhtac etmesin. Sirf fabrikalarla uğraşmamak için atıl bir tüfek alıp yedek parça olarak kullanıyorum. Bu durum can sıkıyor...
-
Güncelleme; 29 gün sonra pistonu değiştirmeyi başardılar sanırım, bugün kargoya verildi.
-
Güncelleme; 29 gün sonra pistonu değiştirmeyi başardılar sanırım, bugün kargoya verildi.
Düzelmiş olsun bari.
-
Düzelmiş olsun bari.
İnşallah abi gelince görecez bakalım yine güncelleme atarım ürünü deneyince.
-
Korkudan vortex almıyorum. Yaylı aldım. İki tane de yedek yay aldım. Hiç servisle uğraşamam. Artık hiç bir firma alternatifsiz değil. Bize iyi davranmayani tercih etmeyiz.
-
Korkudan vortex almıyorum. Yaylı aldım. İki tane de yedek yay aldım. Hiç servisle uğraşamam. Artık hiç bir firma alternatifsiz değil. Bize iyi davranmayani tercih etmeyiz.
Hocam bende bir daha ki değişimde servise yollamayı düşünmüyorum kendi imkanlarımla yaylıya çeviririm artık
-
Bugün fps ölçümlerini yaptım bakımdan öncesi ve sonrası olarak görsel hazırladım 70-100 fps kadar bir artış elde edilmiş durumda, henüz grupman denemesi yapmadım.
Bakımdan önceki grupman denemelerinin fotoğrafları mevcut onları da karşılaştıracağım.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-