CROSMAN PR0 77 RESİMLİ DETAYLI ŞEMATİK İNCELEME-----BY HK
KUTU
Silahımızı aldığımızda kendine özgü kutusunda geliyor.
[Resim Engellendi: http://img122.imageshack.us/img122/7382/kutu1eh6.jpg][Resim Engellendi: http://img154.imageshack.us/img154/4387/kutu1xe7.jpg]
Kutu gayet güzel tasarlanmış ve plastik kalitesi tatmin edici. Kutu üzerinde iki adet kilitleme mandalı ve bir adet harici kilit deliği bulunmakta.
Ayrıca menteşe sistemi de beğenimi kazandı.. Diğer kutular gibi tek parça plastikten dökülüp ikiye katlanarak yapılmaması bence çok hoş. Bide bunların üzerine alt ve üst kapaklardaki karşılıklı kanallar sayesinde içeri toz vs. yabancı madde girmesine müsaade edilmemiş.
Kutunun içinde alt ve üst kapaklarda kabartmalı süngerler bulunmakta süngerler kapaklara yapıştıramamış, buna rağmen 1 haftalık kullanımıma rağmen sorun yaşamadım. En azında düşmediler....
KUTU İÇERİĞİ
Kutu içersinde silahımız şarjörü takılı vaziyette ve tetik içersinde emniyet kilidi ile beraber geliyor. Hemen acele edip, benim gibi kilidi kırmaya çalışmayın . Anahtarı var sabırlı olalım lütfen.
[Resim Engellendi: http://img152.imageshack.us/img152/4689/kutu3hx5.jpg]
Silahımızın yanında birde naylon içersinde silahın kullanım 3-4 dilde yazılmış kullanım kılavuzu (Türkçe yok ), garanti belgesi birde kilidi açmadan önce okumamız gereken bir belge bulunmakta..
Kilit anahtarı bu belge içine sarıldığı için bir nevi anahtarı her alan kişi bu belgeyi okumuş sayılıyor. Böylelikle kullanımdan doğan sakatlanma vs. gibi olaylardan firma kendini muaf tutuyor.
Forumlara üye olurken; "forum kurallarını okudum kabul ediyorum" gibi bişi işte.
Sabırsızlıkla kilit anahtarını alıp kilit üzerindeki yerine takıyoruz. Kilidin sökülmesi gayet basit. Anahtar üzerindeki 3 tane pimi kilit üzerindeki 3 tane deliğe denk gelecek şekilde takıp sonuna kadar oturtmamız yeterli. İki parçadan oluşan kilidimizi bu sayede birbirinden ayırıp tetiğe basma dürtülerimizi serbest bırakıyoruz.
İLK İZLENİM
Silahımızı elimize aldığımızda ağırlık olarak ne çok ağır ne çok hafif.. orta şekerli yani Dengesi fena sayılmaz.
[Resim Engellendi: http://img122.imageshack.us/img122/2348/gg2rq0.jpg][Resim Engellendi: http://img122.imageshack.us/img122/7286/gg1if1.jpg]
[Resim Engellendi: http://img122.imageshack.us/img122/8866/gg4yp1.jpg][Resim Engellendi: http://img122.imageshack.us/img122/7290/gg3dn0.jpg]
[Resim Engellendi: http://img408.imageshack.us/img408/491/el2ff2.jpg][Resim Engellendi: http://img408.imageshack.us/img408/8002/el1ct3.jpg]
Üst mekanizma metal, boya kalitesi fena sayılmaz, kabza ise plastik. Genel olarak ele iyi oturuyormuş gibi görünse de kabza üzerindeki parmak kanaları en azından benim elime tam oturmadı, ayrıca tetik biraz kalın ve tetik kıvrımı biraz fazla gibi geldi bana. Sanki tetik parmağı boğuyormuş gibi bir izlenim söz konusu. Bu söylediklerim 1.75cm boyunda ve 76kg bir insan (yani benï ) için geçerli.
Ama ilerleyen zamanlarda bun alışıyoruz.
ŞARJÖR
Şarjörümüzü herkesin tahmin ettiği gibi kabzanın sol tarafında bulunan şarjör düşürme düğmesine başparmağımızla basarak çıkartıyoruz. Şarjör boş olduğundan ve halk dilinde(en azından bizim oralarda öyle diyorlar) şarjör ağzı diye tabir edilen sisteme sahip olduğundan şarjör kendi yayı vasıtası ile kendisini gövdeden 1.5 cm kadar ayırıyor. Eh bize de tutup çıkartmak kalıyor tabi kiï
[Resim Engellendi: http://img147.imageshack.us/img147/2275/arjrtakimifg3.jpg][Resim Engellendi: http://img147.imageshack.us/img147/2637/arjr1el8.jpg][Resim Engellendi: http://img147.imageshack.us/img147/8656/arjr2xw4.jpg][Resim Engellendi: http://img147.imageshack.us/img147/9863/arjr3hs9.jpg]
Şarjör kapasitesi 17 bb alacak şekilde tasarlanmış. Alt kısmı kabzanın tamamını kapatacak şekilde. Bu sayede CO2 tüpün kapak vidası falan görünmüyor. Şarjör üzerinde dolum deliği, hazneye verme deliği ve bir de bb haznesini boşaltmak için sürgü bulunmakta. Doldurmak için yanda bulunan sürgüyü sonuna kadar çekip geride bulunan çentiğe yerleştiriyoruz. Bazen sürgü çentikte durmayıp yayın verdiği baskı ile çentikten kurtulup hızlı bir şekilde fırlayabiliyor, bunu engellemek için dolum esnasında parmağımızla sürgüyü çentikte tutmakta fayda var.
Sürgüyü geri çektikten sonra dolum deliğinden BB leri yolluyoruz. 17 BB olduğunda dolum deliğinden yaklaşık 3de 1 i görünüyor. Anlıyoruz ki şarjörümüz dolmuş.