Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Peki neden dizel?Benzinli motora turbo uygulanıp aynı verim alınamaz mı?

    alınır ama çok yüksek devirlerde alınır dizel motorlarda o verim 4000 5000 devirlerde alınıyor ve kısa vites değişim oranları kullanılıyor bu da yakıt tüketimi azalltığiçin daha az ikmal ve daha çok menzil sağlıyor zaten bu yarışlarda( le mans ) dayanıklılık zamana karşılık gibi bi kaç faktörde öne çıkarsanız yarışı kazanıyorsunuz.

    Alınamaz !
    Piston çapları, silindir hacimleri, Turbo hacimleri, Turbo basınçları... gibi önemli ölçüleri birbirinin aynısı olan,
    birisi Dizel diyeri Benzinli olan iki motorun kıyaslanmasından her zaman Dizel motor üstün ayrılır. Bunun sebebi ise:
    Her ne kadar benzinli ve dizel motor birbirinine çok benzer bir mekaniğe sahip olsalarda bu iki motoru birbirinden ayıran en önemli faktör
    kullandıkları yakıt ve termik çevrim farklılıklarıdır.
    Benzinli motorlar OTTO çevrimi prensibine göre çalışırken ,dizel motorlar DİESEL çevrimi prensibiyle çalışır.
    Sıkıştırma oranı düşük olduğu için Otto çevrimli motrların verimi Diesel çevrimli motorlarra göre daha düşüktür.
    Yani: yüksek sıkıştırma oranına sahip olan dizel motorların verimi benzinli motorlara oranla yüzde 20 - 25 daha yüksektir.
    Dizel motorlar bu yüksek sıkıştırma oranına dizel yakıtın özelliği sayesinde ulaşır.
    Benzinle çalişan bir motor bu kadar yüksek sıkıştırma oranlarında çalışamaz çünkü buna benzin izin vermez...
    Sonuç olarak diyebilirim ki, yüksek verimliliği sayesinde gelecek dizel motorun egemenliğinde olacaktır.
    Hem performansın hem yakıt tüketiminin hemde dayanıklılığın söz konusu olduğu Le Mans gibi ileri düzey yarışlarda dizel motorların zaferlerine daha çoook tanık olucaz...