GasRam sistemleri çalışma mekanizması

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Değerli arkadaşlar mevcut forum alt konularında araştırdığım kadarıyla gasram sistemleri çalışma mekanizmaları geliştirme seçenekleri ile ilgili konu başlığı incelenmediğini gördüm bu konuyu irdelemek gerekliliği ortaya çıkıyor.

    Sistem nasıl çalışır nasıl geliştirmeler yapılabilir avantaj ve dezavantajları nelerdir bunlar forumda parça parça kısmi olarak açıklanmış bu konuda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim

    sonsuz saygılarımla agt

    • Resmi Gönderi

    Bir silindir ve içinde piston, silindir dışı aynı zamanda silahın havayı sıkıştırıp sıkıştırdığı havayı namluya transfer eden piston görevi görür,

    Burada en basit tarif ; bir silindir içine kenarlarında O Ring olan bir piston yerleştirilir, içine 20 - 30 bar hava basılır (bir kereye mahsus) sonra içindeki piston manevela gücü ile yaylı silahlarda olduğu gibi ileri itilerek içindeki 20 - 30 barlık havanın 40 - 45 bar gibi basınca çıkması sağlanır ve tetik sistemi ile sabitlenir ve tetik ezilerek buradaki 40 lı barlara çıkmış havanın itme gücü sayesinde asıl piston silahın ana gövdesi yani asıl silindir içinde hareket ederek atış sağlanır.

    Aşağıda Weihrauch HW90 silahın Gas Ram sisteminin fotoğraflarına bakarsak daha açıklayıcı olur sanırım.

    airgunturk.com/attachment/3344/
    Burada silahın komple sökülmüş halini görüyoruz.

    airgunturk.com/attachment/3337/airgunturk.com/attachment/3338/
    Burada GasRam sisteminin hava basım sibop kısmını görüyoruz.

    airgunturk.com/attachment/3339/ airgunturk.com/attachment/3340/
    Burada ise GasRam sistemi sökülmüş, her iki fotoğraftada solda GasRamın silindiri, yani aynı zamanda silahın pistonu, sağda ise GasRamın pistonu.

    airgunturk.com/attachment/3341/ airgunturk.com/attachment/3342/
    Burada sol taraftaki fotoğraf GasRam ın silindiri Yani aynı zamanda Silahın pistonu ve içine baklığımızda 2 tane O Ring görüyoruz, bu O Ringler bu parçanın içine giren GasRam pistonunun havayı hapsedebilmesi ve salmaması içindir.
    Sağdaki parça ise HW90 a has silindir içinde yavaş kayar yapıda hem ana pistonun ataletini artırmak hemde pistonun karşıda sıkıştırdığı havaya vurduğunda geri çırpmasını engelleyen ağırlıktır.

    airgunturk.com/attachment/3343/
    Bu fotoğrafta ise en solda sarı parça ana pistonun yani GasRam ın silindirinin ucundaki pistonseal (keçe), en üstteki ağırlık, onun altındaki uzun olanı ana piston, en altta GasRam pistonu, sağdakiler ise O Ringler.

  • Değerli arkadaşlar mevcut forum alt konularında araştırdığım kadarıyla gasram sistemleri çalışma mekanizmaları geliştirme seçenekleri ile ilgili konu başlığı incelenmediğini gördüm bu konuyu irdelemek gerekliliği ortaya çıkıyor.

    Sistem nasıl çalışır nasıl geliştirmeler yapılabilir avantaj ve dezavantajları nelerdir bunlar forumda parça parça kısmi olarak açıklanmış bu konuda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim

    sonsuz saygılarımla agt

    Avantajı kurulu vaziyette tutulabilmesi (av amacıyla kullanıyorsanız kurulu durması avantajdır) yaylıda uzun süre kurulu durmak yayın gücünü azaltır, deformasyonuna neden olur. Dezavantajı ise aynı güç üreten yaylıya göre daha zor kurulmasıdır. Bence çok avantajı var ama nedense pek tutulmuyor, maliyet ve fiyatın, ayrıca özel bir pompaya ihtiyaç duyması da bunda etken olabilir. Kapalı sistem gasram'i ise İhtiyar eskiden CFX e uygulamıştı. Şu anda ne durumda bilemiyorum.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • peki bu sisteme pnömatik piston yayı ile entegrasyonu yapılabilir mi yani sırf gasram ile elde ettiğimiz kuvveti süperpozisyon yasasınca yay kuvveti ile destekleyebilirmiyiz

    • Resmi Gönderi

    peki bu sisteme pnömatik piston yayı ile entegrasyonu yapılabilir mi yani sırf gasram ile elde ettiğimiz kuvveti süperpozisyon yasasınca yay kuvveti ile destekleyebilirmiyiz

    Ne gerek var, yay ilave edeceğine basıncı 26 bardan 36 - 40 bar a çıkar aynı şey, kurabiliyorsan, gücün yetiyorsa sorun yok.

  • Peki mustafa abi kurma olayını kolaylaştırmak için nasıl bir sistem olabilir hidrolik vs gibi

  • Araç krikolarının çalışma mantığı işi çok kolaylaştırır gibi geliyor. Hatta böyle cırcırlı bir kol sayesinde daha hızlı kurulabilir.Çok mu çirkin durur ; evet ;şrofls;.

  • biz daha kolay sondaj kuyusu açmak için ters sıvı devirli dönel sondaj metodlarımız vardı benzeri bir sistem kurulamaz mı sistemin çalışma prensibi sıvı etkisi ile zemini gevşeterek elmas ucun daha hızlı dönmesini sağlamak burada da kurma kolunu hidrostatik yükleme ile daha az güç ile kurulamaz mı

  • peki bu sistemin pcp benzeri bir şekilde stabil 40-50 atış ta bir mi yoksa 1000-5000-50000 gibi atışlarda mı tekrar doldurulması gerekiyor

    • Resmi Gönderi

    Silahın GasRam bölümünde üretici tarafından basılmış bir hava zaten var ve kullanımda hava eksilmesi olmaz, buradaki basınçlı havanın amacı pistonlu silahlarda yayın yerini alması.

  • her ne kadar sızdormazlık olmaz desek de belli bir güç kaybı yaşanması muhtemelinde tekrar hava basılması gerekir mi

    • Resmi Gönderi

    her ne kadar sızdormazlık olmaz desek de belli bir güç kaybı yaşanması muhtemelinde tekrar hava basılması gerekir mi

    Bu konuda mevcut bildiğimiz modeller içinde sadece Weihrauch HW90 modelinde sibop ile basınç değerleri değiştirilebilirken, diğer marka ve modellerde kaçak olmayacağı varsayılarak böyle bir seçenek konulmamış.