slm abilerim üstadlarım,arkadaşlarım sizden bi konu hakkında yardım isticektim,1 ay önce 1.nesil webley patriod aldım sıfır tüfek kurulmamamya başladı akabinde hatsana götürdüm yaptılar.bir sorun yoktu yağmurlu havada atışa çıktım tüfeğe pas koruyucu sıktım (büyük bir hataydı) tüfek çıldırdı ve emniyet bölümüyle tüfeğe bağlı olan kısım pimli gövde açılmış biraz herneyse dün hatsana götürdüm tekrar söküp temizlediler kırmızı gres sürmüşler ve bir pilastik taktık arkasına dediler adamın dediğine göre o açılan yere yapıcak dişey yok bigün getir bende 1-2 gün kalsın bi hal çare düşünürüm dedi bende taktığın plastik gücünü düşürürmü dedim hayır dedi bu nekadar doğrudur?tüfeğin içini açmayı bilmiyorum bakımınıda kendim yapamıyorum bi form bölümünde 100 milyonluk masraf tüfeğinizi super yapar demişlerdi onu bulamadım,tüfeğin yayını keçesini sıfırlamayı düşünüyorum götürdüğümdede 1-2- bırakıcam o açık olan yeri kapatsınlar kötü gözüküyor boruyu değiştirmekten bahsetti bi ara bende yapın o zaman dedim o uzun iş dedi,tüfeği hatsana tekrar götürüşümde kaliteli bir gres alıcam onla yağlatıcam bana super bişiy önerirmisiniz?sizce nasıl yapmalıyım bana bir akıl verirseniz çok sevinirim tüfeğimi satmak istemiyorum çünkü çok seviyorum super bişiy olsun istiyorum (uzun ömürlü) şimdiden vericeğiniz cvplara teşekkür eder saygılar dilerim
Webley patriot 1.nesil acil yardım
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
Selamlar,
Galiba o açıklıktan bahsettiğin yer yayı tutan ana pimin gövdeyi sündürmesi, bu bende de hafif olmuştu, tüfeği dizel yaptırınca yani piston önüne yağ kaçarda dizel yaparsa patlama oluyor ve sanırım üstün Hatsan kalitesindeki(mecazi anlam) gövde bu darbeye dayanamayıp sünüyor, sen de bu koruyucu yağı sıktığında sanırım piston bölümüne kaçmış ve dizel yapmış olmalı. Ayrıca o boru dediği yani tüfeğin ana gövdesini değiştirmek uzun iş değil ki, nasıl yayı çıkardıysa onu yayı çıkarcağı sürenin yarısı sürede değiştirebilir tabii ellerinde varsa, tek yapacağı namludaki vidayı kalın bir tornavida ile sökmek.
Bahsedilen plastiğin ise ne olduğunu anlamadım.
Yağmurlu havada kullanmak pek bir sorun olmasa gerek ben de bir zamanlar kullanmıştımda daha sonra kundaktan ayırıp ince makina yağı ile gövdeyi sildim o kadar, yani yağmurlu havada kullanırsan yağ sıkma sadece kundaktan gövdeyi ayır ve yeterli derecede ince makina yağı uygulanmış bir bez veya peçete ile gövdeyi tamamen sil.
-
anlıyorum, o pilastiği sanırım piston arkasına yada ayrılan kısım arkasına koymuş!peki bu atışı etkilermi veya güçte düşüklüğe neden olurmu?(şu gövdeden ayrılma)?
-
Bilemiyorum ancak düşüş olmaması lazım, fakat o parçayı tam olarak nereye ne için takılması ihtiyacının görüldüğünü anlamadım gerçekten.
-
bu arada yayını ve keçesini değiştirirsem güce bir faydası olurmu?çünkü aldığımda 1 yıl rafta beklemiş ve çok kötüydü ardındanda dizelleme oldu pas sökücükle o yüzden bu parçaları yenilersem daha iyi olurmu?ve ii bi gres yağı markası verirmisin onunla yağlatayım
-
Yay yorulmuşsa olabilir tabii ancak bildiğim kadarı ile 1. nesil Patriot'ların piston keçesi poliüretan malzeme(olması gereken budur) iken Hatsan'ın keçeleri sert adi plastik. Yani keçe değişirde bu adi plastik keçeden takılırsa güce etkisi eksi yönde olur, zaten kendi orjinal keçesi bekleme ile bozulmaz, sadece dizel ile parçalanmışsa veya çok kullanımdan aşınmışsa(ki ben o kadar dizel yapmama rağmen hala ilk günkü formunda) değiştirilmesi gerekir.
-
Nucleex 1 nesiller de mi hatsan üretimi?
-
Tabii ki Hatsan üretimi, bu zaten biliniyor, 1. nesillerin farkı orjinal şemasına sadık kalınarak üretilmesi ve namlularınında iyi olması, ayrıca dandik Hatsan keçesi değil poliüretan keçe kullanılması, pistonunun taş gibi olması. Eski konular biraz karıştırılırsa bunları ve fazlasını görebilirsin.
Yukarıdaki cümlemi düzeltiyorum, 1. nesil Patriot'lar Hatsan üretimi değil, eski Webley fabrikasından gelen orjinal Patriot parçalarının Hatsan tarafından montajıdır, sadece gövde ve kundak Hatsan üretimidir.
-
Aaa. Benimki orjinal ama Çünkü yurtdışından getiren birinden aldım. Daha önceki bir yazımda Orjinal Webley 1. nesil ve Hatsan yapımı 2. nesil diye ikiye ayırarak bahsetmiştim. Ben 1. nesillerin hepsini orjinal biliyordum yani. EE silahım artık kıymete bindi , satmayı düşünmüyordum.Hiç satmam şimdi Pcp ile takas yaparım belki
-
- Resmi Gönderi
Birinci nesiller Hatsan imalatı değil Hatsan Montajı, hatsan imalatı olsaydı adamlar sonradan uyduruk tetik takıp kendi ayaklarına kurşun sıkarlarmıydı?
-
Hmm, Mustafa abi bu parçaları eski Webley fabrikasından gelen stokta kalan parçalardı o zaman değil mi? (mesela keçe, tetik parçaları, metal gez-arpacık ve namlu) Ancak gövde vs. Hatsan üretimi diye biliyorum ben.
-
O zaman nucleex bu konudaki 1ci ve 4cü mesajlarında düzeltme yapman gerekli diye düşünüyorum.Alıntı yapmadım çünkü konu her an kayabilir başka taraflara.Eski konularda da bu yazılı ise bazı yanlışların düzeltilmesi lazımki forum kullanıcıları yanlış bilgilendirilmesin.
-
Elbette yanlışlık varsa düzeltmem gerekir, düzeltmeyi yaptım. Ben kritik parçalar dışında gövdeyi falan Hatsan üretimi sanıyordum çünkü.
-
- Resmi Gönderi
Elbette yanlışlık varsa düzeltmem gerekir, düzeltmeyi yaptım. Ben kritik parçalar dışında gövdeyi falan Hatsan üretimi sanıyordum çünkü.
Gövde ve kundak Hatsan imalatı
-
Teşekkürler Mustafa abi, ancak üstte direk Hatsan imalatı demem yanlıştı evet, düzeltme yapıldı, uyarı için teşekkürler.
-
hatsan bu arada patriot keçelerini değiştirdimi acaba? bana yakın zamanda fabrikadan gelen keçe neredeyse orjinali ile aynı. sadece hafif bir renk ton farkı var