Herkese merhaba;
Ne zamandır yapmayı planladığım FX Glad detaylı (daha da detaylı olabilirdi) inceleme ve bakımı işlemlerini sizlerle de paylaşmak istedim.
Anlatım ve resimleri bir arada vermeye çalışacağım…
1—Önce gerekli malzemeler
Ben bakımlarda 3 çeşit yağ kullanıyorum. Kırmızı sprey yağ temizlik, gri sprey yağ koruma ve yatagun gres yağı da O ringler için. Bir de silahı sökmek için çeşitli anahtarlar.
airgunturk.com/attachment/3474/
Tabii ki bir de FX Glad
airgunturk.com/attachment/3475/
2— Önce varsa namlu tutucu, namlu ve arka kundağı beyaz ok ile işaretlenen vidaları açarak söküyoruz.
airgunturk.com/attachment/3476/
airgunturk.com/attachment/3477/
airgunturk.com/attachment/3478/
Silahın son hali
airgunturk.com/attachment/3479/
3—Sıra tüpleri sökmeye geldi. Ben tüpleri sökerken önce ön tüpü bir miktar (yaklaşık 3 tur) gevşetiyorum, sonra arka tüpü hava boşalma sesi gelene kadar gevşetiyorum. Ses gelmeye başlayınca önce ön tüpü sonra arka tüpü tamamen söküyorum.(Bu yöntemi internette bir sitede olkumuştum) Yine de bu konuda üstadların söylediklerini dinlemek lazım.
airgunturk.com/attachment/3480/
4— Bu adımda ön kundağı sökmek için kundağın altında ve arkasındaki resimlerde görülen vidaları söküyoruz.
airgunturk.com/attachment/3481/
airgunturk.com/attachment/3482/
Daha sonra kurma kolunu geri çekerek pellet itici parçayı çıkarıyoruz. (Bu parçanın tam adını bilmiyorum)
airgunturk.com/attachment/3483/
Silah gövdesini hafifçe yukarı kaldırarak önce şarjörü tutan parçayı ve plastik parçayı çıkarıyoruz.
airgunturk.com/attachment/3484/
Sonunda alın size silahın son hali. Bu arada benim kişisel görüşüm silahın mekanizması çok güzel ancak silah tasarımcısı arkadaşlar ön tüp ile arka tüpü bağlayan, hava akışını sağlayan parçayı bakır boru değil de farklı bir malzemeden yapsalarmış sanki daha sağlam olurdu. Bu konuda da üstadların görüşlerini almak lazım.
airgunturk.com/attachment/3485/
5—Sıra geldi alt ve üst gövdeyi birbirinden ayırmaya. (Parça isimleri ile ilgili yanlış terimler kullanmış olabilirim, eğer yanlış terim varsa yine üstadlardan görüş istiyoruz)
Önce işaretli olan iki vidayı açıyoruz. Bakır borunun altında kalan çıkmayabilir, sakın boruyu zorlamayın. Zaten vida yuvasından kurtuluyor.
airgunturk.com/attachment/3486/
Sonra şarjörün altındaki vidayı çıkarıyoruz.
airgunturk.com/attachment/3487/
Son olarak da gövdenin arka kısmındaki vidaya ulaşmak için önce pelleti namluya itmek için kullanılan parçayı çıkarıyoruz. Resim yanlış anlaşılmasın, kargaburnu ile çekip çıkartmıyoruz. Mümkünse bu parçayı bir beze sarıp kargaburnu ile vidalanmış olan bu parçayı çevirerek çıkartıyoruz.
airgunturk.com/attachment/3488/
Çıkan parçanın altındaki vidayı da (resimde işaretli olan kısmın içinde kalıyor) çıkartıyoruz.
airgunturk.com/attachment/3489/
Alt ve üst gövdenin ayrılmış hali.
airgunturk.com/attachment/3490/
Burada dikkat edilecek hususlar
- Çok yavaş yapmalıyız, çünkü iki blok arasında küçücük yaylar ve çelik bilyeler var
- Çelik bilyeler aynı gibi görünse de boyutları farklı. Tekrar monte edilirken yerlerini karıştırmamak lazım. Sonra güç ayar kolu hareket etmiyor (Tecrübeyle sabit)
airgunturk.com/attachment/3491/
airgunturk.com/attachment/3492/
6—Sıra geldi çekiç ve çekiç yayını çıkartmaya.
Önce arka tüp girişindeki bakır boruyu dikkatlice söküyoruz. Bakır boruya zarar vermemek lazım !!!
airgunturk.com/attachment/3500/
Sonra işaretli yerdeki setukur vidayı gevşetip, tüp giriş kısmını elle çevirerek gövdeden ayırıyoruz
airgunturk.com/attachment/3501/
airgunturk.com/attachment/3502/
Son olarak “Hammer Spring Adjuster” ı çıkarıyoruz. (Çekiç yayı ayarlayıcısı desem komik olacaktı )
airgunturk.com/attachment/3503/
İşte sonunda çekiç, çekiç yayı elimizde…
airgunturk.com/attachment/3504/
Silahın dağılmış halinin genel bir görüntüsü… Yazının başında da belirttiğim gibi gerekli yağlama ve temizleme işlemlerinden sonra silahı tekrar topluyoruz. Tabi bu arada bir el çabukluğu yapıp küçük, geri dönüşü olabilen bir de modlama yaptık. Bu konuyu üstadlara bırakıyorum…
airgunturk.com/attachment/3505/
Sonunda silahı toplayıp kazasız belasız kullanabiliriz. Aslında bu çok da detaylı bir bakım olmadı; tetiği ve tüp havalarını boşaltıp söküp Oringlerin yağlanması ve temizlenmesi işi de var. Daha önce yaparken resimlemek aklıma gelmemişti. Bir dahaki sefere inşallah. Şunu da söyliyeyim, bu dokümanı hazırlamak bu işi yapmaktan daha uzun sürdü… Hepinize kolay gelsin, umarım faydalı olur.
airgunturk.com/attachment/3506/