Arkadaşlar diğer sitede de yazdım ama cevap yazan olmadı. Evanix bold action namlu iç oringi yerinden çıktı, epey uğraştım yerine takmak için ama olmadı, yerine nasıl yerleştirilir, bu işin püf noktası nedir, bilen varsa bilgi verebilirmi.?
Evanix blizzard bold, namlu iç oringinin takılması
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
- Resmi Gönderi
Namlu iç çapına uygun bir harbiyi namlunun ucundan sokkun ve ucunu O Ring yuvasına yakın tutun, o şekilde O Ringi takmaya çalışın, başaramazsanız namluyu sökün ve takın.
-
Mustafa bey, çok teşekkürler, harbi ile dediğiniz şekilde denedim ama olmadı veya ben beceremedim, namluyu söküp takmayı deneyecem, sağolun..
-
bende gladiatörde aynı şekilde takmıştım, biraz uğraştırsada oluyor.
-
gerçi üstatlar cevaplamış ama bir ihtimal bizim lw namlularda olduğu gibi vidalı bir sistem olabilir.daha düne kadar namlu içi o ring i takma sürem 1- 2 saati buluyordu. tesadüfi bir şekilde vidayı söküverdim, o ring i bir kaç saniyede değiştiriverdim. sonra da boşuna geçen saatlere epey güldüm.
-
yardımlarından dolayı herkese tekrar sonsuz teşekkürler..
-
o ring sökmek değiştirmek için ufak bir aparat var, ucu iğne gibi sivri , eğri bir boynu var, sapı da dişçi aletlerine benziyor (nasıl tarif ama hehe) bende ondan var, çok rahat oluyor bu işler. Sağolsun bir arkadaş Amerikadan getirtmişti.
http://www.grainger.com/Grainger/pick/…N-94b?op=search
şöyle birşeye benziyor
[Resim Engellendi: http://ep.yimg.com/ca/I/sjdiscounttools_2081_9102038]
-
böyle bir aparatın olduğunu bilmek iyi oldu, bence tüm pcp lilerde bulunmasında fayda var.. teşekkürler
-
yeni bir başlık açmadan buradan sormak istiyorum;yatagun da satışa sunulan 3 numaralı oringler,ewanıx ın hem namlu içi hemde dolum ucu oringi olarak uyumlumudur?aslında bütün 22cal pcp için uygundur denmiş ama yinede emin olmak istiyorum
-
- Resmi Gönderi
yeni bir başlık açmadan buradan sormak istiyorum;yatagun da satışa sunulan 3 numaralı oringler,ewanıx ın hem namlu içi hemde dolum ucu oringi olarak uyumlumudur?aslında bütün 22cal pcp için uygundur denmiş ama yinede emin olmak istiyorum
Evet uygundur.
-
teşekkürler
-
at 44 için yatagundan almış olduğum namlu içi o ring ler gerçekten çok kaliteli. aylardır kullanmama rağmen dün yenisiyle değiştirmek olsun diye değiştirdim. tabii bunda kullanılan pelletin kalitesi de çok önemli. keşke aynı kalitede , at 44 ler için olan namlu dışı o ring de satılsaydı...
-
- Resmi Gönderi
Namlu iç çapına uygun bir harbiyi namlunun ucundan sokkun ve ucunu O Ring yuvasına yakın tutun, o şekilde O Ringi takmaya çalışın, başaramazsanız namluyu sökün ve takın.
Bir arkadaşımızın Evanix S10 namlu giriş o-ring i düşmüş ve bizde takmaya çalıştık ve başarısız olduk, aslında kendimizi fazla kasmamak için namluyu söküp takalım dedik ve namluyu söktüm ama durum o kadar basit değil, namluyu tutan setiskurları gevşettikten sonra ve namlu tutucuyuda söktükden sonra namluyu saatin tersi istikamette çevirerek çözmeniz gerekiyor, sonrasında namlu çıkıyor yani namlunun bloğa girdiği yerde vida dişleri var ve namlu bloğa vidalanıyor, bloktaki diş üstü çapı 10,5mm fakat namlu ile pelet yüklemedeki sarı (pirinç) parçanın dış çapı 11mm, !!! haydi buradan yak yani bu o-ring i takacağımız sarı (pirinç) parça geriye doğru çıkması gerekiyor ve uzunluğuda şarjör yuvasından daha geniş, uzun sözün kısası bu parçayı sökmek için bolt kolunu da sökmeniz gerekiyor ve bolt kolunu sökebilmek içinde silahı komple dağıtmanız gerekiyor,
Yani başlamışken silahı tamamen dağıttım ve dağıtmışkende bakımını yaptım, silahın bana gelme nedeni peletlerin geri gelip şarjör yuvasına eteklerinin sürtünüp yamulmasıydı ve bizim ilk gözlemlediğimiz namlu o-ringinin olmamasıydı, o-ringi taktım, sonrasında şarjörleri (2 adet şarjör) kontrol etmek için elime aldım ve peletleri şarjöre yerleştirmeyi denerken şarjördeki pelet yuvalarının ölçülerinin hatalı tasarlandığını farkettim, pelet yuvasının çapını 5,60mm olarak tasarlamışlar, pelet etekleri genelde 5,65 ile 5,75mm arasında olduğu için pelet şarjöre yerleştirilirken maalesef pelet etekleri deforme oluyor, şarjör arkasını aynı zamanda oval oyuntulu olmasından dolayı pelet yuvasının dar olması pelet eteklerini yamultuyor ve buna rağmen ısrar edip peletleri yerleştirdiğinizde pelet etekleri deforme olmakla kalmıyor en ufak bir sarsıntıda peletler geri geliyor, yani bu noktada da peletlerin geri gelmemesi için peletleri şarjörde tutması gereken şarjör etrafını çevreleyen o-ring kanalı 1,5 ila 2mm geriden açılmış yani bu ölçülerde ilerde açılması gerekiyordu, yada koreliler kendi peletlerine özel bu şarjörü üretmiş olabilirler, bilindik standart peletlerle bu şarjörde kullanılamaz.
Gelelim bu noktada yaptığım operasyona, önce şarjörü çevreleyen o-ringi söküyoruz, sonra 5>6 mm konik el raybası ile şarjörün pelet yükleme tarafından pelet yuvasına girip yine şarjörün pelet yükleme tarafından ölçtüğünüzde en kenarda 5,90mm ye kadar genişletiyorsunuzki şarjörün namlu tarafında pelet yuvası kenarında ölçü 5,80mm oluyor, "Aklıma gelmişken, bu şarjör FX in Gladiator modelinde kullanılan şarjörden esinlenilmiş ama birebir sadık kalınmamış, yani gladiator şarjöründe pelet yuvası çapı 5,85mm dir, AA şarjöründe pelet yuvası 6mm dir gibi" ve bu şekilde tüm pelet yuvalarını aynı ölçülerde genişletiyoruz, ve test etmek için peletleri yerleştirdiğinizde pelet eteklerinin yamulması sorunu sonlanıyor ama yine peletlerin geri gelip pelet eteklerinin şarjör arka hizasını aşıp daha geriye gelmesi devam ediyor ama yuvalar geniş olduğu için şarjör yuvada dönerken pelet etekleri silahın şarjör yuvasına dokunduğunda ileri hareket edebildiği ,çin yamulmuyor ama aslolan peletlerin fazlaca geri gelmemesidir, bunun içinde yapılabilecekler sınırlıdır, şarjörü çevreleyen peletleri tutmaya yarayan o-ring kanalının iç çapını orijinaline göre torna ile çapta 3,5 mm daha küçültmek gerekmektedir, ben bu işlemi her iki şarjör içinde elde saatçi eğesi ile gerçekleştirdim, şu anda silahın şarjörü sorunsuz çalışmakta ama Evanix bu şarjörde değişikliğe gitmezse bu silahlarla gurupman yapmak hayaldir.