Arabam olmadığından son 6 ayda 6 defa bile atış buluşmasına katılamadım ve bu duruma son vermek için araba almaya karar verdim. Kısmetse bu hafta içi başlıkta belirttiğim araba için sipariş vereceğim....
VW golf 1,6 TDI Highline triptonic
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
çok güzel bir seçim yapmışsınız. şimdiden hayırlı olsun. kazasız, belasız sürüşler dilerim.
-
Hayırlı olsun, performansını merak ettiğim yeni bir motor. Kullandıkça izlenimlerini paylaşırsan sevinirim.
-
Aracın gelmesinin yaklaşık 2,5-3 ay sürdüğünü söylediler. Gelince izlenimlerimi paylaşırım. Dilekleriniz için teşekkürler...
-
Hayırlı olsun
-
teşekkür ederim DESERT_EAGLE . Daha iyisi sizlerin olsun...
-
Benzinli araç mı Diesel araç mı ? Aslında bu kritik bir soru ? Eğer yılda 30 bin km'den az yol yapıyorsanız Benzinli daha avantajlı olabiliyor. Malum Diesel aracın ilk sahip olma maliyeti daha yüksek. Bakım aralıkları daha kısa. Bu yüzden kendisini amorti edebilmesi için en az 3 yıl kullanmanız gerekiyor. Eğer 3 yılda bir araç değiştiriyorsanız diesel'in pek bir avantajı kalmamış oluyor. Sonuçta seçim sizin. Hayırlısı olsun.
-
Benzinli araç mı Diesel araç mı ? Aslında bu kritik bir soru ? Eğer yılda 30 bin km'den az yol yapıyorsanız Benzinli daha avantajlı olabiliyor. Malum Diesel aracın ilk sahip olma maliyeti daha yüksek. Bakım aralıkları daha kısa. Bu yüzden kendisini amorti edebilmesi için en az 3 yıl kullanmanız gerekiyor. Eğer 3 yılda bir araç değiştiriyorsanız diesel'in pek bir avantajı kalmamış oluyor. Sonuçta seçim sizin. Hayırlısı olsun.
Katılıyorum. Hatta buna bir de benzinli motorların yarı ömrüne sahip olmasını da eklemek gerek. Dizel çok yol yapan kullanıcılar için avantajlı fakat ben yine de lpg'yi tercih ederim. Hem ucuz, hem de doğayı benzinden de mazottan da çok daha az kirletiyor. Hatta ufak bir depo ve şamadıra değişikliği ile doğalgaz da yakabiliyor. =)
Bu arada aracınız hayırlı, kazasız belasız olsun Caner Bey.
-
Atış buluşmasına gelen arkadaşlardan bazıları bilir, Bende 98 model 1.6i Clio vardı. Aracı zamanında 0 km alıp, 12 sene tepe tepe kullandım. 2009, Eylül ayında sattığımda tam 405 bin km'deydi. Buna rağmen motorunda en ufak bir aşınma belirtisi ve yağ eksiltme yoktu. Tabii atmosferik motor. Eğer TDI yada dci gibi turbo beslemeli ve dizel motorlu araç kullanıyor olsaydım kim bilir kaç kere turbo değiştirmiştim.
-
Aslında yakında Golf'ün (Almanya'da çıktı) Fabrikasyon LPG ve Benzinli Bifuel modeli çıktı. Ben de dizel'e soğuk bakıyorum. Çok uzun süre dizel araç kullandım (Audi 80, Mercedes w124 200D, VW Caravelle CL, Ford Econovan, Golf TDi, Freelander TD4) ama hiç başım dertten kurtulmadı. Mesela pompa ayarıydı, kurum yaptıydı, MAF sensörü bozulduydu, bir senelik yapacağım ekonomi puf diye uçup gidiyordu. En yakın zamanda da Audi A4 aracıma LPG taktıracağım, şimdiye kadar beklemem bile hataydı. Babamın passat 1.8T 20V aracında 2 senedir kullanıyoruz (BRC Fast) memnunuz.
http://www.volkswagen.de/vwcms/master_p…hts/BiFuel.html
[Resim Engellendi: http://www.volkswagen.de/etc/medialib/vwcms/virtualmaster/de/Models/golf0/golf_6/content.Par.0135.Image.jpg/gli2596_golf-bifuel.jpg]
-
bu değişim işlemleri ,her araç için gerek arıza dolayısıyla gerekse vakti zamanı geldiği için gerekebilir. yalnız vw, hem benzinli hem de diesel olsun paslanmazlık garantisinin süresinden tutun , aracın her yerinde kullanılan malzemenin, işçiliğin kalitesine kadar kesinlikle sıradan araçlar üretmiyor. bu önemli ayrıntıyı gözardı etmemek lazım. eminim ki uzun yıllar sorunsuzca kullanacaksınız.
-
- Resmi Gönderi
Bencede disel den uzak durmak lazım, (hem namluyada kurum yapıyor )
Eşimin önceki aracı (geçen yıl sattık) 4.7 litre 8 silindir Jeep G.C. ve 90 litre LPG tankı takılıydı, BRC sistem ile 5 sene 125.000 Mil sorunsuz kullandı, performans olarak benzinliden kesinlikle fark yoktu, ve net %44 ekonomi sağlıyordu, geçen yıl 4 çeker Voyager 3.8 litre 6 silindir motorlu araç aldım eşime ve ilk iiş LPG taktırdım, Jeep te tüp bagajdaydı ve alışveriş merkezlerine almıyorlardı aracı, Voyagerde stepne aracın arka alt (dışında) kısmında ve oradan stepneyi söküp yerine 55 litre LPG tankı taktırdım, şimdi alışveriş merkezlerinde bakıp göremiyorlar ve sorunda yaşanmıyor.
Şimdi bazı arkadaşlar tehlikeli iş yaptığımı düşünebilirler ama bakın ingilterede bir çok semtte LPG li olmayan araçlar alınmıyor ve alışveriş merkezlerine LPG li araçların girmesindede bir yasak yok, bizdeki sorun kalite standardı olmayan malzeme ve işçilikten korkulduğu için sanırım alışveriş merkezlerine alınmıyor ama ben araca montajda bizzat refagat ettim ve tamamen kaliteli malzeme kullanılmasını sağladım.
-
- Resmi Gönderi
Ben yine de lpg'yi tercih ederim. Hatta ufak bir depo ve şamadıra değişikliği ile doğalgaz da yakabiliyor. =)
Evren bu doğal gaz konusunu biraz araştırsanda bizi daha ayrıntılı aydınlatsan, sadece duyum olarak sisteminin çok pahalı olduğu, dolum istasyonlarındada yatırım tutarının çok yüksek olduğu vs... duymuştum, siz Ankaradasınız sanırım ankarada belediye otobüslerinin bir kkısmı doğal gazla çalışıyordu, doğal gaz LPG ye göre neredeyse bedava ama performans vs.... detaylar nedir bilmiyorum.
-
Mustafa bey, LPG yada Otogaz her neyse. Havadan daha ağır olduğundan özellikle çok katlı ve yer altındaki otoparklarda otoparkın en alt kısmında birikir. Bu da zaman içinde bir gün patlamaya yol açabilir. Bu yüzden LPG'li araçları kapalı otoparklara almıyorlar. Tabii bunda en büyük etken yetkililerin güvenemediği kalitesiz işçilik ve malzeme kullanılarak montajı yapılmış LPG kitleri. Düşünsenize bu gibi her gün 10 arabadan 100 cc gaz kaçağı olsa otopark bir gün aniden havaya uçabilir.
-
Evren bu doğal gaz konusunu biraz araştırsanda bizi daha ayrıntılı aydınlatsan, sadece duyum olarak sisteminin çok pahalı olduğu, dolum istasyonlarındada yatırım tutarının çok yüksek olduğu vs... duymuştum, siz Ankaradasınız sanırım ankarada belediye otobüslerinin bir kkısmı doğal gazla çalışıyordu, doğal gaz LPG ye göre neredeyse bedava ama performans vs.... detaylar nedir bilmiyorum.Mustafa abi bizim arabada da Murat abinin bahsettiği BRC Sequent Fast sistem takılı. Depo değişikliği ile CNG yakabiliyor. Ankara'daki otobüslerin neredeyse tümü doğalgazlı ama sivil hizmet veren istasyon bir tane varmış sanırım. Yanma kalorisini falan hiç bilmiyorum ama ne yalan söyleyeyim...
Bu arada lpg sistem taktırmayı düşünenler olursa tavsiyem ya Prins, ya da BRC tercih etmeleri yönünde olur.
-
Mustafa bey, LPG yada Otogaz her neyse. Havadan daha ağır olduğundan özellikle çok katlı ve yer altındaki otoparklarda otoparkın en alt kısmında birikir. Bu da zaman içinde bir gün patlamaya yol açabilir. Bu yüzden LPG'li araçları kapalı otoparklara almıyorlar. Tabii bunda en büyük etken yetkililerin güvenemediği kalitesiz işçilik ve malzeme kullanılarak montajı yapılmış LPG kitleri. Düşünsenize bu gibi her gün 10 arabadan 100 cc gaz kaçağı olsa otopark bir gün aniden havaya uçabilir.
Evet lpg havadan ağır bir gaz. Fakat devlet bu dönüşüm için belge veriyor, bunu araç ruhsatına işliyor, sızdırmazlık raporları düzenliyor ve bu araçları trafiğe çıkarıyorsa kimsenin tüm bu yasal kontrollerden geçmiş araçları tecrit etmeye hakkı olmamalı. Alışveriş merkezi gibi komplekslerin büyük çaplı kapalı otoparklarında her şeyden önce otopark içindeki egzos gazını tahliye etmek için çok kuvvetli havalandırma sistemleri kurulması gerekir. Doğru kurulmuş ve eksiksiz çalışan bir havalandırma sistemi varsa oda sıcaklığında buharlaşan lpg sızıntılarını da tahliye edecektir. Kaldı ki devlet lpg dönüşümü yapılmış araçların her yıl sızdırmazlık kontrolüne girmesini mecbur kılmıştır ve artık muayenesi yapılmış, yasal olarak trafiğe çıkan her araca birer sızdırmazlık raporu verilmiştir. Hal böyleyken bir güvenlik görevlisinin tamamen yasal ve kontrolleri tam olan aracınızı otoparka almaması insanın tepesini attırıyor. Benzin de çok yanıcı bir uçucu gaz. Lpg sızıntısı kadar benzin sızıntısı da tehlikeli olabilir. Bu biraz da aynı alışveriş merkezlerinin girişlerindeki güvenlik kontrollerindeki "dostlar alışverişte görsün" tavrını andırıyor.
-
Doğalgazın basıncı yüksek ve özel tüpler gerektiriyor. Hesabı M3 üzerinden yapılıyor. Heralde sıkıştırınca sıvılaşamıyor ve deponun çok büyük olması gerekiyor bu yüzden de Otobüs gibi (Ankara'da çoğu otobüs doğalgazlı ve tavanlarında dev gibi depolar var) araçlarda deponun büyüklüğü sorun olmuyor.
-
bende BRC Fast kullanıyorum, çok memnunum, alışveriş merkelerinde hiç sorun yaşamadım sormuyorlar bile
-
Siparişini verdiğim araç golfün dizeli ve 105 hp triptonic vites. Bu aracı almaya karar verirken internette ve gerçek hayatta ciddi bir araştırma yaptığımı söyleyeblirim.Hatta tercih edebileceğim araçlara ve benim için olmazsa olmaz özelliklerine dair bir tablo bile yaptım. Bu arada en önemli kriterim yakıt sarfiyatı ve motor hacmiydi. Çünkü alacağım araç mercedes bile olsa çok yakıyorsa binmeye cesaret edemem ve çabuk sıkılırım. Aslında uzun vadedeki maaliyetler tabiki daha önemli (bakım, arıza çıkarma durumu, vergiler vs.) ama aracı sıfır aldığımda bunların peşin ödemem nedense beni rahatsız ediyor. Fazla uzatmayayım İlk önce yeni focus dizel almayı düşünmüştüm. Kağıt üzerinde dış ve iç görünüşü son derece güzeldi. Piyasadaki en az yakan araçlardan bir tanesiydi. Ama bayiye gidip aracın sürücü koltuğuna oturduğumda asla bana göre değil dedim. Sonra renault a gittim. Araçları dıştan bakıldığında son derece ihtişamlı ama kalitesi beni cezbetmedi. Resmen plastik kokuyor. Golf almaya gittiğimde volkswagenin hemen karşısında peugot bayisini farkettim. Sonradan pişman olmayayım diye birde peugeot lara baktım. 3008 i gördüm resmen aşık oldum arabaya. Cam tavanı, kokpiti çok güzeldi. Üstelik adamlar full olan bu aracın bismillah demeden fiyatını benim için 63.000 ytl den 59.000 e çektiler. Bir süre bocaladım. Tam golf ün siparişini verecekken ne film dönüyor burada ben ne yapıyorum dedim. Biraz düşünmem gerekiyor deyip VW ne gittim. Golf e karşılık, görüntüsü haricinde hiç bir şeyini bilmediğim bir arabayı almak 60.000 ytl ile kumar oynamaktan farksızdı. Nasıl olsa akşam internette 3008 le ilgili yorumları okurum diyerek golf ün kaporasını verdim. Tabi bunda VW dekilerin, aracı almaktan vazgetiğim takdirde kaporayı geri verdiklerini bilmemin de etkisi vardı. Her markanın kendine göre sorunları ve avantajları var ama bunları alt alta yazıp topladığımda golf benim için en iyi tercih oldu.
Diğer bir konuda benzinli mi dizel mi? Haklısınız dizelin bakım maaliyetleri benzinliye göre daha fazla. Ama ikinci elde, tamamen aynı donanıma sahip benzinli ve dizeli yan yana koyduğunuzda insanların çok büyük bir bölümü dizel oldun der diye düşünüyorum. Örneğin sıfır alıp 2 yıl kullandığım dizel opel corsa' mı satışa çıkarmıştım ve bir galeriye aldığım fiyatın 500YTL altına satmıştım.(Satışa çıkarmamla satmam 2 gün sürdü.)
Arabalar konusunda asla otorite değilim ama mantığım doğru aracın bu olduğunu söylüyor. Dünyada bir araştırma yapılmış. Hangi marka araç sahipleri ömür boyu marka değiştirmiyor diye ve ilk 3 sırada volswagen de var. Kargaya yavrusu şahin görünür demişler. Yorumlarım illaki taraflı olacaktır. Umarım herkez hayalindeki araca en kısa zamanda kavuşur.
-
şu an 2005 ford fiesta tdi kullanıyorum. sıfırdan beri bende. çok memnunum. yakıtı ve performansı güzel. ama lüks olmasada tepe tepe kullanılacak bir araç diye düşünüyorum .daha hiç yolda komadı.yol tutuşu da güzel. değiştirirsem ileride toyota dizel düşünürüm.ama hayalimde her zaman bir mini cooper var
-