Merhaba arkadaşlar, havalı silah seçerken forumda günlerce birbirimize soruyoruz, bilgi ve tecrübelerimizi paylaşıyoruz, aldıktan sonrada artı ve eksilerini yazıyoruz. Hobiler bölümüne baktığımda bayağı otomobil meraklısı arkadaş gördüm. Arkadaşlar araç sahibi olanlar araçlarının marka özellik artı ve eksi yönlerini burada yazıp oluşturursa araç alacak yada almayı düşünecek arkadaşlara bir fikir vermiş olunabilir. Sonuçta At, Avrat, Silah demiş eskiler, E Avrat olayını es geçelim günümüzde at yerini arabaya bıraktığına göre silahları yazdığımız gibi ve araçlarıda yazalımmı ne dersiniz. Hem böylece ciddi paralar tutan araçlarda belki yanlış yada kötü bir aracı bir arkadaşımızın seçmemesine yardımcı olmuş oluruz.
Otomobil alırken birbirimize yardım
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
Otomobil almak ciddi iş. Az bir para değil sonuşta ve almışken uzun zaman kullanabilmek önemli.
Ben şu ana kadar kendimi en rahat alman arabalarının içinde hissettim. Wolksvagen, Audi, Opel vs. bu arabalar gerçekten rahat. Opel 96 yılından sonra biraz kaliteyi düşürsede yine tercih edilebilir. Biraz daha paraya kıyılırsa Mercedes'ten başkasıda hikaye demekten alamadım kendimi
Kesinlikle tercih etmeyeceğim arabaların başında ise Renault geliyor. Amcam 0 km bir Megane aldı ancak 3-4 ay sonra kapı çıtaları ve bagaj üstü çıta paslandı. Bu kadar olmaz bence. Okul arkadaşım Astra satıp Clio almıştı. Gördüğüm en kötü iç mekan işçiliklerinden biri bence. Plastiğin kalitesi falan yetersiz. Kesim noktalarında kalan çapaklar bile düzeltilmeden arabnın üstüne takılmış. Clio ya verilecek para ile çok daha kaliteli arabalar alınabilir. Misal WV polo.
WV Caddy hafif ticari araç olmasına rağmen hafif bir değişiklikle tam bir aile otomobiline dönüşebilecek bir araç. Şu an ilk tercihim o olur. -
Elimizden geldiğince yardımcı oluruz tabiki, bizim için zevk.
Yeter ki kriterlerinizi veya fikir almak istediğiniz aracı söyleyin.
-
Biz de vw caddy kullanıyoruz.Tavsiye ederim.Şehir içi yaklaşık 7.8 lt yakıt tüketimi var.Şehir dışında da 5.3 e kadar düşürdüğümüzü hatırlıyorum.Opel dışındaki alman arabalarından sonra orta seviye bütçe için yegane tavsiyem Hondadır.Babamın arkadaşında 1.000.000km yapmış Honda Civic var Arabanın motoru daha açılmadı.Bugüne kadar yapılan masraf 600 ytlyi geçmemiştir. Volvo,saab(motorları harika),toyota,ford(yol tutuşu mükemmel) da iyi markalar arasında.
-
Araba aslında biraz da şans işi. X marka Y model bir arabadan sen çok memnun olabilirsin ama bir arkadaşında aynı araba vardır o hiç memnun değildir. Mesela bizim şirkete geçen sene 3 tane birden 0 km kangoo alınmıştı. Üçü de aynı özelliklere sahip olmasına rağmen birinin frenleri diğerininkisine uymuyordu.
Ben 98 yılında bir Clio aldım (1.6, 92 HP, ithal olanlardan HB. Araç hala bende, şirket üstüne geçirdim) Araba, şu an 375 bin km'de. Çok memnunum. Bu kadar sağlam ve sorunsuz olabileceğini sanmazdım. İlk defa debriyaj baskı balatası 300 bin km'de değişti. Keza Ön takım 185 bin km boyunca hiç sorun çıkarmadı. Ön akslar ve direksiyon kutusu 325 bininci km'de ilk defa değişti, Katalizör üzerinde ve çalışır durumda. Şarj ve Marş dinamolarda hiç değişmedi. 15 bin kmde bir yağ deiştirmeme rağmen motorda en ufak bir yağ eksiltme yada üfleme yok. Yol tutuş ve frenleri de (dozlaması) çok iyi. Benzinli olmasına ve 1.6 lt motor olmasına rağmen yakıt tüketimi ş.içinde 7,5 lt. Üstelik son derece de seri. Max. Torkunu 2500 d/d'da ürettiğinden ş.içi kullanımlarda sık sık vites değiştirmek gerekmiyor.
Bu güne kadar, pek çok değişik marka ve model araba kullandım. Tabii ki Clio'dan çok daha rahat ve iyi arabalar var ama şehir içinde benim için en ideal araba Clio..
-
2001 TD4 Freelander'ım vardı, ilk zamanlar devamlı servise çağırılıp birşeyeri değiştirildi. İlk BMW 320d motorlu (BMW motorul kullanılıyor halen) olduğundan ve bmw de boylamasına yerleştirmek için tasarlanan motorun 2 teker arasına yanlamasına konmasından dolayı bir çok problem çıktı sanırım. ayrıca bu konumlandırma yüzünden servisi çok zor bir araçtır. Arazide korkmadan cesaret edebilirseniz piyasadaki japon rakiplerinden (suv sınıfı) çok daha ağır arazi şartlarına girebilirsiniz. Bir ingiliz aracı olmasından dolayı milyon tane problem yaşarsınız. Konfor yanından bile geçmemiştir. Arazide işiniz yok ise uzak durun. Yine de sağlam bir araçtır karoser olarak, bendeki tek kapı idi tek kapılar monokok şasi olduğundan burulma direnci yaklaşma uzaklaşma açıları daha iyi. Sol yan kapısından sağlam bir darbe yedi ve motor problemi şanzıman problemi vs problemi hiç bitmedi satıp kurtuldum. (Sol tarafı komple ingiltereden geldi aylarca parça için yattı, yarım araba geldi çünkü monokok şase yani şasesi tek parça ek yeri yok :))
Harici İçerik www.youtube.comDış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.Harici İçerik www.youtube.comDış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.Land Cruiser i tek geçerim
-
benim 3. arabamda citroen ve çok memnunum dizel mororlu araba alacaksanız citroen dünyadaki en iyi dizel motorları üretiyor .citroeni tavsiye ederim yada kardeşi pejoyu bu iki marka aynı fabrikalarda PSA grubu çatısı altında üretim yapıyorlarfakat citroenin işciliği pejodan 1 kademe üstün gibi dizel motorlarını jaguar, landrover, ford,gibi büyük firmalara satıyorlar ve dünyadaki en sorunsuz dizeller diyebiliriz mesela focusdaki 1.6 dizel psa nın dizeli yada jaguardaki 2. l. 140 hp lik dizelde psa. fakat benzinli motor derseniz orta sınıf yani compact yada c klas arabalar icinde vw derim daha üst sınıflarda merso bmv var ama paraya bakar .30 50 bin ytl arasındaki sıfır araba almak isteyenlere bu markalar artı ford 1.6 dizel tavsiye edebileceim binek arabalar . hangi amaca uygun araba alınacağını yazarsanız çok daha iyi tavsiyelerde bulunabilirim saygılar
-
Arkadaşlar ben de Jeep Patriot e Astra dizel kullanıyorum
Jeep Patriot + ları
1 Güzel bir dış dizayn
2 Bu sınıf araçlar için uygun fiyat
3 Düşük vergi sınıfında motor hacmi ve dizel motor (2000 cc)
4 Marka prestiji
5 Konfor
6 Makul tüketim
Jeep Patriot - leri
1 Kalitesiz işçilik özellikle kalıp kenarlarında plastik artıkları temizlenmemiş
2 jeep görüntüsüyle beraber biraz station wagon goruntusune sahip
3 Ön farlar yuvarlak değilde kare olsaydı (Bu göreceli)
4 otomatik vites dizel seçeneğinde yokOpel Astra Cdti
+ ları
1 Kompakt Yapı
2 En düşük vergi dilimindeki motor hacmi (1300 cc)
3 Yol tutuş
4 Yeterli Donanım
- leri
1 Yüksek tüketim
2 Özensiz işçilik
3 Berbat ötesi servis
4 Turbo açıncaya kadar (1750-2000 devir) çile çektiren motor (Turbo açınca nefis)
5 LastiklerOn üzerinden bir değer verilecek olsa Jeep patriot 7, Opel Astra 6
Bu msj ı yazdıktan bir gun sonra bu akşam (29.01.2008 Salı) Patriotla market alışverişine gittim bagaj kapağını açmak isterken tavandaki buzdan dolayı zorlandı umursamadan yüklenerek açtım ve üst kapaktan kasaya birleşme yerinde yaklaşık 10 cm uzunlugunda yarım santime yakın genişlikte olan bölüm yukarı doğru eğildi. Yahu bu ne biçim saç. Herhalde bi kaza yapsak akerdion gibi bükülecek. Dün 7 vermiştim bugun 4 e çekiyorum Büronun balkonundan öylece tavana bakıyorum ve sinir olmaya devam ediyorum
-
Harici İçerik www.youtube.comDış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.
Bana kalırsa aracınızın ne marka olduğu nekadar kaliteli veya nekadar konforlu olduğundan ziyade Şöförlüğünüzün iyi olması
Arabalar nekadar kaliteli nekadar güvenli olursa olsun bana kalırsa onlarda SİLAH gibi
Acemi ellerde çok tehlikeli oluyor -
Benim arabam ise Fiat Doblo vip 1.9 jtd (jet turbo diesel)
+ ları
1-hem aile hem ticari araç
2-seri motor
3-deri koltuk ,ses sistemi,air bag
4-rahat kullanım
5-viraj amortisör ve makasları
6-geniş yüksek ve jeep görünümlü bir araç olması
7-kalın tekerlek yol tutus
8-araç bilgisayarı
9-motor açıldıktan sonra 220 rahat buluyor.- leri
1-marka fiat
2-jtd oldugundan bakım masrafları
3-arabanın fiyatı tuzlu 45 bin ytl cıvarındaAma bu gune kadar kulladım en rahat komforlu ve seri araba yani dogal olarak ferrari kullanmadıgım için en seri şu anda doblo jtd 1.9
-
arkadaşlar dün 98 model mazda practica aldım fakat biraz bakıma ihtiyacım var servise gittim ve sadece tek ayna için 200 yt fiyat biçtiler.bana sol ayna sag sinyal sol arka top bulmamda yardım edebilicek fiyat veya ulaşabilecegiadres vercek olan varmı