Vassili tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    İnsanın böyle tüfeği olsunda bişekilde kurar yaw. Dizayn gerçekten mükemmelmiş. Çok sade ama güçlü bi görüntüsü var. kurma konusunda benim anladığım kadarıyla kademeli (multi-pump) gibi kurulan yaylı bir tüfenk olabilir.

    Arkadaşlar en son moderatör yapmaktan vazgeçtiğimi söylemiştim ama geçen hafta içinde vazgeçmekten de vazgeçtim ve bir moderatör yaptım. Konya da Hidrolik malzeme satışı yapan bir arkadaşın sanayi çevresinden faydalanarak aşağıdaki moderatörü yaptım.

    http://s10.directupload.net/file/d/1630/v2xrmect_jpg.htm ttp://s11.directupload.net/file/d/1630/iwt3zwkw_jpg.htm

    http://s10.directupload.net/file/d/1630/py46txkg_jpg.htm http://s10b.directupload.net/file/d/1630/mw4854eb_jpg.htm

    http://s11b.directupload.net/file/d/1630/49kihof9_jpg.htm http://s11.directupload.net/file/d/1630/ceosmah9_jpg.htm

    http://s11.directupload.net/file/d/1630/mwe2pqzp_jpg.htm http://s10.directupload.net/file/d/1630/2oilncic_jpg.htm

    İlk fotoda görülen iç boru üzerindeki delikleri daha sonra genişlettim ve delik sayısını da arttırdım. Sonuç ise moderatör görev yapıyor, Patriot' un namlusundan çıkan patlama sesinde %40 civarı azalma var ve ses Patlamadan çok Poflama şeklinde çıkıyor. Fakat isabetlilik berbat. Moderatörün iç borusunun uç taraflarını yani hem ön hemde arka tarafını iyice genişlettim, hatta sesi azaltma seviyesi de olumsuz etkilendi ama ne yaptıysam isabetliliği arttıramadım. Pellet moderatörün içinden geçerken biryerlere sürtüyor.

    Kısacası faydalı bir deneme oldu epeyce deneyim kazandım. Durmak yok tabi 2. si kesinlikle iş görecek.

    Selamlar...

    TeaMMeraM için Nişancı da lazımmı? ;şrofls;.

    Benim Patriotun ömrü arabanın bagajında geçiyor, heran bir fırsat bulurumda gider atış yaparım hayaliyle ama nemümkün. Bu iş tekbaşına olmuyor, o yüzden Konya da buluşma tertip edilmesi durumunda ben herzaman hazırım.

    Selamlar

    Diana kalitesinde bir ürün için böyle bir durum hiçte normal değil, bence de siz almadan yani ürün satıcının vitrinindeyken teşhir amaçlı denemelerde hasar görmüş olmalı. Bence satıcıya müracaat edin ve hakkınızı arayın ama satıcının elinde başka mod.31 yoksa size bir faydası olmaz tabi, ama en azından diğer sattıkları ürünlerde daha dikkatli olurlarda, aynı şey tekrar etmez.

    Geçmiş Olsun.

    kemal bey sitenizdeki çevirileri zevkle takip ediyorum. Yivli tüfekler konusundaki bu bilgilerinizi bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ederiz.

    Bahse konu siteyi merak ettim fakat bulamıyorum, tam adresini veya linkini verebilirmisiniz.

    Resim üzerinde oynamanızın hiçbir sakıncası yok. Mesajımda sormak istediğim noktayı anlatabilmek için böyle bir şema çizme ihtiyacı hissettim, normalde yapacağım moderatörü daha ayrıntılı olarak çizmek ve anlatmak isterdim fakat vaktim sınırlıydı. Şimdi biraz daha uğraştım ve yapacağım moderatörün kesit görüntüsü aşağı-yukarı böyle oldu.

     [Resim Engellendi: http://s5b.directupload.net/images/081119/temp/n32d7pgj.jpg]

    Fakat kısaca şunu belirteyim; iç borunun et kalınlığı yaklaşık 6,5mm.dir. Malzeme boru değil. İçi dolu 20mm. Silindir şeklindeki plastik malzemeye boydan boya 7mm delik açıldı. Yaptığım moderatörün çalışması biraz farklı oluyor. Sizin söylediğiniz pullar iç borunun içinde değil dışında olacak, yani iç boru ile dış boru arasında 3 veya 4 tane pul olacak ve dolayısı ile bu alanda 4 veya 5 tane birbirinden bağlantısız hazne bulunacak. Şu ana kadar yapılan moderatörler ve denemelerinden gördüğüm kadarıyla fazla üzerinde durulmadan ve deneme-yanılma yolu ile ürünlerin yapıldığı ve çoğunlukla da fazla bir verim alınmadığını gözlemledim. Bu yüzden işin başından fikir alışverişi yaparak ve acele etmeden görevini tam yapacak ve evladiyelik olacak bişey yapmak istedim. Daha önce ev atışları için bir pellet tutucu yapmıştım zaten, moderatör de pellet tutucunun devamı niteliğinde, çünkü bu cihazların ikisi de Ev Atışları için gerekliler.

    Selamlar

    Emrah

    Arkadaşlar, Patriot' um için uzun zamandır yapmayı düşündüğüm moderatör için topladığım parçalar üzerinde bugün işleme başladım. Henüz bu konuda bahsetmem için aslında biraz erken, yani bitirdikten sonra işlem akışının anlatımlı fotoğraflarını yayınlamak daha uygun olurdu aslında. Fakat sormak istediğim, daha doğrusu nasıl yapacağıma karar veremediğim bir konu var.

    Bildiğiniz gibi moderatör çalışmasındaki sistemlerden biri (bizim gibi havalı silah kullanıcıları için uygun olanı), içiçe geçmiş iki boru ve arasında keçe benzeri bir malzeme kullanılması ve içteki borunun üzerine basınçlı havanın keçe dolu kısıma aktarılabileceği delikler açılması şeklindedir. Hem yapımı kolay hemde işlevselliği gayet akla yatkın olan bu sistemi esas alarak bir moderatör yapacağım. Moderatörün gövdesini oluşturacak olan dış boru ile ilgili bir sorunum yok, hatta yapacağım moderatörü, Patriot' un namlu ucundaki vidalı parçayı söküp oraya kolaylıkla yivleyerek monte edebileceğim. Fakat iç boru ile ilgili kafama takılan noktalar var.

    1. soru şu;

    İç boru üzerine, basınçı havanın keçe dolu kısma geçmesi için açacağım deliklerin açısı ve sıklığı ne olmalı. Bugün bu konuyu epeyce düşündüm ve kararsız kaldım, Şöyleki; Aşağıdaki resimde göreceğiniz üzere pellet namludan moderatöre geçtiği zaman (resimde kırmızı renkle gösterdiğim) arkasındaki basınçlı havanın da namludan, moderatördeki basıncı düşürecek olan hazneye geçişini kolaylaştırmak için iç boruya 45 dereceyle delikler açacağım. Fakat bu deliklerin yönü ne olmalı? Önceleri Şekil-B deki gibi geriye doğru olması gerektiğini düşünmüştüm fakat daha sonra Şekil-A daki gibi ileri doğru açılı olursa nasıl olabileceğini tahmin etmeye çalıştım ve o da mantıklı geldi. Yani burada benim mantığımla bulamadığım şey, pellet gerisindeki basıncın bir akış yönü olup olmadığı.

    2. Sorum ise şu;

    İç boruya açacağım bu deliklerin bir sırası borunun çevresinde bir tur atacak şekilde 4 delik dizilecek, daha sonra belirli bir arayla tekrar 4 delikli bir tur daha ve tekrar, bu şekilde 6 veya 8 sıra delik olacak. Bu delik dizilerinin aralarındaki mesafe nasıl olmalı, yani 1. sıra ile 2. sıra arasında kısa bir mesafe ve daha sonraki 2. ve 3. sıra arasında daha fazla mesafe bırakmam faydalı olurmu sizce. (pul ile yapılan moderatörde pullar arasında bıraktığımız mesafeler gibi...)

    Son bir hususta şu; ;şrofls;.

    Bu deliklerin namlu tarafında olanlarını ince açıp, ileriye gittikçe her dizideki delikleri 1 er mm. kalın olacak şekilde açtırsam daha iyi olmazmı?

    Umarım anlatımlarım anlaşılmıştır. Anlaşılmayan yer olursa sorarsanız izah etmeye çalışırım.

    [Resim Engellendi: http://demo.achtube.com/vassili/silencer.jpg]

    Sayın Tuka karbon kaplama işlemini gerçekleştirebildinizmi? Sonuçlar ne oldu?


    Yorum yapan arkadaşlar MotorSilk ugulaması yapılırken ısı seviyesinin yüksek olmasına değinmişler fakat MotorSilk tanımında ısı ile ilgili birşey söylemiyor. Sadece sıvı borik asit metalle karşılaşınca reaksiyona girer ve işlevine başlar deniyor. Denenmesinde fayda var diye düşünüyorum.

    Yok bence problem yok %100 çok aceleden kaynaklanıyor. Ben de defalarca yaptığım halde hala zorlanırım sıfırlama yaparken.

    Bence Legolas' ın anlatımı çok doğru ama benim eklemek istediğim birşey daha var. Normalde 3 atış yapıp, atışlarımıza hedefin bir tarafında toplayıp buna göre sağa sola ve yukarı aşağı ayar yaparak bir sonraki 3lü atışımızı hedefe biraz daha yaklaştırmamız gerekiyor, yani ayar bu şekilde yapılıyor. Ama her 3 atıştan sonra yorulmuş kollarımızla tekrar bir 3 atış daha yapıyoruz. ve tekrar tekrar.... Yani sağlıklı olmuyor. Kısacası sıfırlama yaparken mutlaka tüfeği tam olarak sabitleyerek atışlarımızı yapmamız ve sabırlı olup, dürbün ayarındaki her "tık" hedefte ne yöne, ne kadar sapma yapıyor bunu sindirerek öğrenmemiz lazım. Bunu yaparsanız zaten henüz şişe patlatmaya başlamadan da atışlarınızdan zevk almaya başlıyorsunuz. Benim böyle oluyor.

    Selamlar.

    Arkadaşlar ben tam anlamadım olayı. Bu GasRam lı Patriot' u Hatsan mı yapmış? Yoksa Hatsan' ın tüfeğini birileri modifiyemi etmiş. Yani eğer Hatsan yaptı ise bu GasRam pistonu da fabrikada mevcuttur dimi? Hatsan dan getirterek bizde modifiye yapabilirmiyiz acıbaa ;avci; Yayım yumuşarda tüfeğin performansı düşer diye atış yapmıyom inanın. ;şrofls;.

    Yeni aracınız hayırlı olsun, Allah kazasız belasız binmek nasip etsin.

    Ben de geçen hafta sonu kendim, arabaya cila uyguladım. Zor bir iş, zevk almayan insan uğraşamaz bence, yaklaşık 3 saat falan sürdü, aracın tamamını cilaladım. Ama benim hatam güneş vardı ve bu yüzden parça parça yapmak zorunda kaldım, ayrıca kısmi, yani ihtiyaç gördüğüm yerlere pasta da uyguladım.

    Netice güzel emeğinin karşılığını alıyorsun. Pırıl Pırıl oluyor. Tabi dediğim gibi arabayla uğraşmaktan zevk almak ve epeyce bir vakit lazım. Benim şimdi düşündüğüm şey aracın tavan döşemesini temizlemek daha önce bunu yapan varsa nasıl ve hangi malzeme ile yaptığını anlatabilirse sevinirim.

    Selamlar.

    Allah, kazasız belasız, zevkli sürüşler nasip etsin.

    Dışarıdan kullananları görmek bile beni çok korkutuyor, gerçi insan kullanırken makinaya nasıl hükmedebildiğini görüyor ve rahatlıyor ama... İşte benimde böyle bir fobim var mesela arabada yanda oturamam, çok korkarım ve kendimi çok kasarım. Gidilen yere varana kadar kendimi sıkmaktan yorgun düşerim. Hele ki Motor,,, bi arkadaşın varda hiçbir güç beni onun arkasına binmeye ikna edemez.

    Yağ olarak castrol magnatec ya da castrol edge tavsiye ederim. Motor silk kullanacaksanız magnatec ile birlikte kullanın. Yağ filtresini de değiştirmeniz gerek. Gösterge sıfırlamak için alete ihtiyaç var, bmw servislerinde bulunur, yağ değişiminden sonra gidip sıfırlatabilirsiniz. 2 yılda bir de ingiliz anahtarı ile servis yazısı çıkar, o da fren hidroliği değişimi demektir. yol bilgisayarı varsa kullanımını anlatabilirim. ama bana bir resmini çekip eklerseniz daha rahat olur. Araç yağ eksiltiyorsa çok ince yağ kullanmayın (0-40) 10-40 ya da çok fazla eksiltiyorsa 20w-50 kullanın yazları.

    Herhangi bir sorununuz olduğunda 0312-278 19 79 Uzlar servisi arayabilirsiniz. Parça da bulurlar.

    Tekrar Teşekkürler, Magnatec ve Motorsilk kullanırım ozaman. Motorda yağyakma-eksiltme olmadığı için daha performanslı olacağından 0-40 diye düşünüyorum. Gösterge sıfırlama işlemini bugün teoride tam öğrendim. Ayrıca servis telefonu için sağolun.

    hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasız belasız kullanmayı nasıp etsın. :thumbup:

    Çok Sağolun Arkadaşım.

    Havalı silah için poligona giderseniz herhalde gülerler. Yok mu etrafta bir tarla falan? Boş bir arazide rahatlıkla atılabilir.
    Silahınız da hayırlı olsun.

    Yok yok gülmezler. Konya da ben sürekli gidiyorum. Tam tersine ilkgünden beri hem işletmeciler hemde atış hocası çok yakınlık gösteriyorlar. Ayrıca hedef kağıdının otomatik gelmesi ve çeşit çeşit hedef kağıtlarının olması, sonra silah bakım malzemeleri gibi hizmetlerde ekstraları. Yani ben Poligonumdan çok memnunum. Herkese tavsiye ederim.

    Hayırlı Olsun, Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin. Seri, güçlü, işlevsel ve bol özellikli, uzun ömürlü ve de masrafsız,,, e daha ne olsun. Kaportayı fazla takmayın çünki şu durumda + ları daha fazla. İçinize de sindi ise Tam Süper olmuş. :D

    94 model 5.20 yi 6 yıl kullandım, her türlü merakını giderebilirim :) araçta 5 ileri getrag şanzıman var, en büyük sıkıntısı yüksek devirde hızlı vites değiştirmelerde 2.vitesin senkromeçini yer, ön takımı çabuk bozulur o yüzden çok kaldırıma vs çıkma. ayrıca kilitli difransiyel yok ise sol tekeri kaygan zeminde bırakma (mesela sol teker çamurda, sağ teker kuru asfaltta olsun, yürümez bile ) son susturucuyu sökünce süper bir sesi var ama kafa bırakmaz :) elektrik keserken alev bile çıkartır . Çok güzel benzin yakar, çok asılırsan 20lt/100km yakıt tüketimine kolayca çıkarsın. Tahminimce km si bir hayli yüksektir, bir sonrai yağ değişiminde motor silk kullanmanı öneririm, çok yağ yakabilir bendeki yakıyordu faydası olmuştu. Aklına gelen birşey olursa sor.

    Aklıma bişey daha geldi... ;tacli#

    Aracımda hangi yağı kullanayım. Bu araba için kullanıla motor yağlarının bazıları daha uzun km. yapıyor ama bence daha az km yaparak yağı tümden yenilemek sanırım daha temiz, doğrumu düşünüyorum. Bu mantıkla, iyi ve kaliteli fakat daha az km. de değiştirmem gereken bir yağ daha uygun diye düşünüyorum. Bmw ile ilgili bir forumda 0-40 yağlardan sözediliyor fakat ayrıntılı bir bilgi bulamadım sizin bilginiz varmı. Ayrıca içine motor silk te katıcam. Birde bu araçlarda yağ değişiminden sonra gösterge sıfırlama işlemi varmış galiba, bunun nasıl yapıldığını biliyormusunuz acaba :him:s

    Teşekkürler, Selamlar