amator tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    Arkadaşlar Selamlar,

    Uzun zamandır kafamı meşgul eden ama bir türlü beceremediğim Tüfek sıfırlama lazerinin nasıl kullanıldığını sizlere sormak istiyorum .
    Sayfada aradım ama bulamadım . Tabi ki daha önce yazıldı ise özür dilerim . Sadece linkini verseniz de yeterli değilse;

    Bu Tüfek sıfırlama lazerinden 2 adet edinmiştim . Yalnız kullanırken oldukça kolay olacağını düşünmeme rağmen bir kaç aksilik yaşadım . Bu sebeple de kullanımın kolay olmadığı ve öğrenmem gerektiği kanaatine vardım .

    Yaşadığım aksaklık AirArms havalı oyuncağım için uygun ucu seçip lazere bağladım . Mümkün olduğu kadar stabil olabilmesi için namlu içine soktum .

    İşaretleme yapayım diye ama benim problemim burada başladı. Çünkü tarif edilen şekilde namluya sokmuş olduğum lastik uç takılarak çıkmadı. Çıkarmek ve bu arada namluyu bozmamak adına 40 takla attım . Yardım alacak kadar yakın bir arkadaşım olmadığı içinde açıkçası terledim .

    Sonunda başardım . Neyi yanlış yaptım deyip tekrar denedim. Ama aynı yerde yine uğraştım .
    Ve bu işin benim okuduğum ile yapılmayacağını bir takım ince noktalarının olduğunu anlayarak uzaklaştım .

    Eğer başarılı olabilseydim dürbünüm için ayarlamış olduğum artıkıl ve lazeri kesiştirecektim . Ama başaramadım .

    Bende kalasik yöntem mesafe uzatarak yapmaya çalıştım . Videoları izledim ve kısmen başarılı oldum . Açık araziye ulaştığım zaman da tekrar yapacağım .

    Yalnız bu aleti de kullanmak isterim . Bana kullanmış bir arkadaşın ince kullanım önerileri lazım .
    Niye sıkıştığı ? ( Sıkışıyor çünkü çıkarma yönünde namlu içi düzgün durmasını sağlayan lastik açılıyor)
    Nasıl düzgün ayar yapıldığı ?
    Yada kullanma sen klasik yöntem uygula diyen önerilere ihtiyacım vardır.

    Tüm hobidaşlarıma cevaplar için şimdiden teşekkür ederim .

    Saygı ve sevgilerimle

    Emin

    Kamil Beey Selamlar,

    Fotoyu edinmeniz zor olur ise ;

    Size aşağıda Sivas taki 2 adet dalış merkezinin bilgilerini veriyorum .
    Beni çok tanımazlar ama İstanbul dan Denizatı Dalış Merkezi- Emin Bora Demirel size gelmemi rica etti derseniz belki eğitmenlik forsu işe yarar.
    Bu dalış merkezlerinin kompresörleri 200 bar dır ve sizin tüpünüze direk olarak uyarlar.

    Selamlar
    Emin


    ALPİN DOĞA SPOR KULÜBÜ

    YETKİLİ : HAKAN ULUDAĞ
    MOBİL : 5327448864

    E-POSTA : alpindogadive@gmail.com
    ADRES : SEYRANTEPE MH.10.SK.KARDELEN AP.NO:21/11-SİVAS

    HOBY SPOR KULÜBÜ
    YETKİLİ : METE GÜREL
    TELEFON : 346 2210018
    FAKS : 346 2210018
    MOBİL : 5058887256

    E-POSTA : alpguler58@hotmail.com

    ADRES : ATATÜRK CAD.TAÇ SİTESİ K:1 NO:124 MERKEZ-SİVAS ALPARSLAN
    GÜLER-AFET ACİL DURUM MD.ÖRTÜLÜPINAR MAH.REŞAT ŞEMSETTİN SİRER SOK.NO:10
    SİVAS

    Kamil Bey Selamlar,

    Doğrudur tam anlattığınız gibi olması lazım .
    Bunun sebebi tüp 200 Bar standartı kopmresör 300 bar standartı.
    Siz kompresör dolum ucunu tüpe bağlayın ve sıkıştığı yere kadar sıkıştırın.
    Bence bu olacaktır. Tüpün adaptörünü zaten çıkardığınıza göre bir problem olmayacktır.
    Bunun asıl sebebi il söylediğim gibi İtfaiye 300 Barlık kompresör ve tüp kullanır. SCUBA tüpleri özel olarak belirtilmediği ve imal edilmedikeri sürece yaygın olarak 200 Bar dırlar.
    Tabi bunları söyler ike bir konuya daha dikkatinizi çekeyim .
    TÜP DOLUMU SIRASINDA MANOMETREYİ KONTROL EDİN KESİNLİKLE 200 BARDAN DAHA FAZLA HAVA BASMAYIN
    Bunu niye hatırlatıyorum İtfaiye kompresörünün bütün güvenlik valfleri 300 bar için ayarlanmıştır. Sizin Tüpünüz 200 Bardır.
    Selamlar
    Emin

    Kamil Bey Selamlar,

    Öncelikle uzak olmasa idiniz hemen gelin halledeyim derdim ama biraz mesafe uzak :) .
    Yinede sorunu tam anlar isek uzaktanda yardımcı olurum .
    Tüpü değiştirmeniz gemekmeyecektir.
    Scuba tüplerinde kullanılan yani sizin kompresörünüzün ucunun girdiği yar 3/4 diştir.
    Bu dişin uzun yada kısa olmasının sizin ekipman ile hiç ilgisi yoktur.
    Sorumu değiştirerek sorayım .
    Kompresörün hava cıkış yeri vidalı bir parca ?
    Sizin tüpe giren yere dişleri hiç oturmadımı ?
    Büyük mü geldi ? Küçük mü geldi?
    Yada kompresörü kullanan arkadaşın bilgisi sınırlı olduğu için uymaz buna mı dedi ?
    Eğer mevcut ise foto yollayabilir iseniz size uyup uymayacağını veya hangi standart olduğunu buradan söyler uygun aparatı temin ederiz.
    Selamlar
    Emin

    Kamil Bey Selamlar,

    İtfaiyede kullanılan standart 300bar içindir. SCUBA için Genl satndart 200 Bar dır. Aslında kullanabilmeniz lazımdır.
    Sizinde söylediğiniz gibi uzun gelecektir ama 300Bar olan aparat 200Bar olanı doldurur.
    Biraz daha açıklama yapar iseniz yardımcı olayım .
    Selamlar
    Emin

    Günaydınlar,

    Bu şekilde yol vermenin ismi fermuar sistemidir. Yaklaşık 3 yıldır Türkiyede uygulanması gereken sistemde budur. Ama malesef bizler bu sistemin ne olduğunu bile bilmiyoruz. Hala ilk yardım araçalarının emniyet şeridinden gitmesini bekliyoruz.
    Emniyet şeridi bu tür kullanımlar için değildir. yolda aniden arızalana bir araç emniyet şeridine geçmek zorunda kalabilir dolayısı ile bu şeridi kullanan bir resmi aracın kaza yapması kaçınılmaz olur.
    Tabi bu avrupalı ülkelerde uygulalan yöntemdir.

    Emin

    Arkadaşlar Selamlar,

    Öncelikle hitap tarzımdan dolayı özür dilerim . Kişileri yakinen tanımadığım için genel bir başlık kullandım .

    Beni hobileirmden birtaneside radyo amatörlüğü. Bizler dünyanın her tarafı ile telsiz üzerinden iletişim kuran haberleşme yapan bir gurubuz.
    Bu hobimizi zaman zaman sosyal sorumluluk oluşması adına kamu hzimetleri ile birleştirmeye çalışırız.
    Bu çalışmalar eşliğinde 112 acil operatör çağrı merkezinde gönüllü olarak görev yapma imkanım oldu.
    İşin gerçek yüzünü ancak o zaman anlayabildim.
    Çağrı sistemini biraz anlatmaya çalışayım ;
    112 ye gelen çağrı eğer ;
    Cep telefonu tamircilerinden gelmiyor ise ;
    Telefonum çalışıyormu diye test eden bir vatandaş değil ise;
    Evde cocuğu oyalamak adına ebeveylerin gösterdiği cocuk aramıyorsa;
    Canı sıkılıp sohbet etmek isteyen aramıyor ise;

    Gelen çağrı hemen cevaplanır..
    Cevaplanan çağrıda operatöre eğer ambulans gönderin deyip kapatmadı ise ,
    Operatör elimenin tam anlamı ile sorgu metodu ile ambulansın nereye lazım olduğunu anlamaya çalışır.
    Bu aşamadan sonra sabah yapılan çevirimde aktif ve eksiği olmayan en yakın bölge telsizden anons edilir.
    Bu bölge zatendiken üstünde beklediği için 1-2 dakika civarında ekipmanları ile yola çıkmış olur.
    Bu süre inanın daha fazla değildir.
    Bundan sonrası zaten İstanbul gibi büyük şehirler için aynen videoda gördüğümüz gibidir.

    TheNightHawk arkadaşımzın beni üzen sorusuna gelince;

    Öncelikle bizler acil yardım çağrısının nasıl yapıacağını ne öğrendik ne bu işe önem verdik.
    Dalış hobim ile ilgili olarak DAN (divers allert network ) sisteminin tüm branşlarında eğitmen ve Aktif olmadığım Cankurtaran eğitmen eğitimleri verirken ilk öğrettiğimiz budur.
    Nasıl acil yardım hattına haber verilir;
    İnanın tüm kurslarda bilen sayısı malesef bir elin parmakları kadar çıkmıyor.
    Evet bununla orada olan ambulans sayısının ne alakası var ?
    Bizler ambulans talebi yaptığımız zaman Kim? Kaç Kişi ? Nerede ? Ne oldu ? konu ile ilgili eitiminizin oup olmadığı ? Telefonda talimat beklediğiniz ?
    sorularına cevap veren olmamız lazım .

    112 sistemini arayan her kimse ambulans ister ama kilit soru kaç yaralı var kaç ambulans gerekli .
    Kural 1 ambulans 1 kişiye hizmet verebilir.
    Bir ambulansa 2 yaralı alınmaz. Dolayısı ile bu en önemli konu budur.
    Ve ambulansın gelmesi gereken yön nedir.
    Örnek Bostancı -Gebze istikametinde kavşağı Gebze yönüne 150 metre geçmiş bir kazaya veya aynı yerin tam aksi istikametinde olan bir kaza için başka yönden ambulans gelir.
    Bu basit olay için bile size yazarken ben zorlandım umarım okurken siz zorlanmassınız.
    İşte kargaşa sebebi kaç ambulans lazım hangi yönde destek ihtiyacı varmı?
    Hoş bu ex olan vakaların olduğu bir kaza dolayısı ile ambulans fazla olabilir. Bununla beraber İtfiye olaya müdahale ettiği için onlarda ambulans talebinde bulunmuşlardır.
    Bir sebep daha mevcut ex olmuş vakalar acil yardım ambulanslarına alınmama durumları vardır. Bunun sebebi öncelikli ambulans ihtiyaçlarına cevap vermek ve adli soruşturmalar için ellememek adınadır. Olay yerindeki ambulanslardan bazılarının bu sebeple beklediklerinide söylemek yanlış olmaz . Hepsi Acil yardım ambulansı olmayabilir.
    Dolayısı ile size karışık gelen dıurumun hem olay yeri hemde birimler arası destek ihtiyacı sebebi ile olduğunu tahmin etmekteyim .
    Bununla beraber ambulanslar eğer işleri yoksa acil olarak merkeze dönmek zorundadırlar.
    Bu nasıl takip edilir?
    Çağrı merkezi Ambulansın çağrıyı yönlendirmesinden itibaren dakika dakika olaya ulaşması müdahalenin başlaması hastanın hangi hastaneye nakledileceği zamn bilgilerini çağrı merkezine aktarır . Bunlar dakika dakika kayıt edilir.
    Bu kayıtlar adli bir olay yada şikayet durumlarında mahkemede kullanıldıkları için önemli evraklardandır.
    Evet bu durumları azaltabilmek elimizde . Nasıl mı ? İlk yardım eğitimi alarak buna önderlik ederek.
    Konunun ve anlatımımın uzun olmadığı ve eğer sürçülisan etimse özürlerimin kabulu ile saygılar sunarım .

    Emin Bora Demirel