manurhin tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    Atım yatağına koyduğunuz peletın arkasına (peletin konik boşluğuna)yanıcı sıvı 10 no yağ gibi koyarsanız dizelleme namluda olur yani pistondan gelen sıkışırken ısınan sıcak hava koyduğunuz yanıcı sıvıyı yakarak ısı enerjisini hareket enerjisine çevirir dizel motorlarda olduğu gibi bu enerjininde peletin gerisinde olmalı ki peleti itsin,


    Namlunun yağlı olması isabetsizlik getirir.

    Yayınız zaman içinde biraz daha yumuşayacağından sıkıştırdığı havayı daha az ısıtacaktır buda dizellemenin minimuma inmesi anlamına gelir.

    Şimdi benim anladığım benim tufek yaylı sizdeki nitro Gibi 24 joule. Ben vortex taktirdigimda 25 mi olacak.

    Telefon uygulaması olan chrono Connect te jsb 15.43 graini 900 fps gösteriyor. Ortalama +- en fazla 10 - 15 fps oynama yapıyor. Nereden biliyorum derseniz gecen yaz gamo whisper igt 4.5 ile 6 grain Peleti 1280- 1295 fps ortalama ile atıyor. Şansıma bir dostun vasıtasıyla Gerçek crono cihazında ölçüm yapma şansım olmustu. Ayni pedlerle 1255-1270 arası ölçüm oldu. Yani yakın sonuçlar.
    Simdi mod 99 da 900 fps den hadi 20 fazla ölçtü desem 880 fps yapar. Aldığımdan beri 200 atışı geçtim. Bu arada dizelleme olmasın diye aldığım gün wd 40 ile namluyu komple temizledim. Hem harbi ile hem misina bez ile 5 gün arayla iki kere 15 20 kez namlu içini sildim. Bezi son cektigimde tamamen kuru ve lekesiz çıktı.o derece Ayna gibi..O şekilde 200 atışı geçti. Bu iyi bir rakam degil mi. 880 fps yı hesaplarsak Joule olarak 24 degil 36 çıkıyor. Bir gariplik mi var ben anlamadım

    Dizelleme namluda değil silindirde olur yani havanın sıkıştığı strok alanında bu yüzden namluyu ne kadar temizlerseniz temizleyin piston keçesi yağlıysa dizelleme bir süre daha devam edebilir, Dizellemeye sebep olan bu keçe yağının tamamen temizlenmeside doğru değildir silindir iç cidarı ile keçe arasında sızdırmazlık görevi görür mühim olan ısıya dayanıklı molikot cinsi uygun gresi abartmadan eser miktarda kullanmaktır, Fabrikada mutlaka bunun farkındadır belki yağı biraz fazla kaçırmış olabilir bu hiç yağsız olmasından iyidir yay rodajını tamamladığında daha stabil namlu çıkış hızına ulaşır.

    Öncelikle geçmiş olsun, umarım bahsettiğiniz sıkıntılar kısa sürede biter sizde hobinin tadını çıkarırsınız, Benimde tadımı kaçıran bir iki talihsizliklerim olmuştu , Hobiye yeni başladığımda Forum dışından bir havalı tabanca almıştım meğerse imalat hatası yüzünden hedef vurmada ciddi bir sapma vardı, gene ikinci el bir moderatör aldım oda meğerse dişleri aşınmış dolayısı ile merkezleme sorunu oluyor yani şahıs çöpe atmak yerine satışa çıkarmış, daha sonra Zoraki için yedek namlu almıştım kısaca anlatayım daha sonra öğrendimki fabrika daha ucuza sıfır namlu veriyormuş , Bende sizin gibi hüsrana uğradım fakat hobiden kopmadım, ikici elden uzak durmaya çalıştım, bu demek değilki ikinci el almayın, dürüstce malını satmak isteyen hobidaşlarımız mevcut ki burada zaman zaman şahit oluyoruz ben daha fazla araştırmadığım için sıkıntı yaşadığımı düşünüyorum, Forumdan Levent 7706 nickli değerli hobidaşımdanda alış veriş yapmıştım hiç bahsi geçmeyen hediyeler bile göndermişti Forumumuzda böyle güzelliklerde yaşanıyor.

    Hatsan lv namluları kendisi imal ediyor diye biliyorum tabi lw nin izniyle bu yüzden Türkiş lw desek yalan olmaz sanırım,

    Nova nın twist oranını bilmiyorum ancak dediğiniz gibi 1/12 olması kuvvetle ihtimal ,Ben kendimce şu şekilde bulmaya çalışıyorum;Harbiyi L şeklinde büküyorum L nin uzun bacağíní namlu boyu kadar tutup ucuna namluda tatlí sıkı gidecek kadar bez saríp çevirme hareketi yapmadan harbiyi namlu içinde yavaşca ilerletiyorum yivsetin hatvesine göre harbinin döndüğünü görüyorum ne kadar dönerse namlu boyu twisti belli oluyor.

    Sayın HPI hocam, Twist oranı ile ilgili benim bildiğim ateşli silahlarda burgu daha yüksek , Havalıda ise ateşliye göre daha az burgu (Twist) olur diye biliyorum, yanılıyormuyum acaba,

    Yanılgıya düşmemek için kısa bir araştırmada başka bir forumdan şöyle bir bilgiye ulaştım.

    Hocam yanlış anlamazsanız birşey soracağım.Askerde de birkaç arkadaş vardı sağ eliyle tutup sol gözle nişan alıyordu ve nişancılıkları biri hariç bayağı iyiydi.Bunu siz özellikle mi yapıyorsunuz yoksa alışkanlık mı?

    Müsadenizle bu konudaki öğrendiğimi paylaşmak istiyorum, Master göz diye bir kavram var şöyleki; kolunuzu ileri uzatıp nişan alır gibi ilerideki sabit bir noktaya baş parmağınızı arpacık misali sabitleyin (her iki göz açık) sonra sağ göze kapatıp sol göz ile sonrada sol gözü kapatıp sağ göz ile bakın birinde parmağınızı tam hedefin üzerinde diğerinde ise parmağınızın hedeften kaçtığını göreceksiniz , parmağınızı hedef üzerinde hangi göz ie görüyorsanız o master gözünüzdür atışta o gözünüzü kullanmanız gerekir . Her iki gözde master göz olabilirmi ondan emin değilim.

    Bu tür motor değişiminde en önemli konu alacağınız motorun ne kadar sağlam olduğu neticede çıkma bir ürün alınacak mümkün ise tanıdık ve garanti verebilen yerden almak faturalı olması gerekir yoksa ruhsata işleme yapılmaz, siz bulduğunuz motordan eminseniz ruhsat işlerini ve masrafının detayını trafik müşavirliği bürolarından öğrene bilirsiniz bildiğim kadarıyle motoru değiştirip ek 1 belgesi ile Tüv Türk muayene istasyonondan tadilat kontrol randevusu alıp elinizdeki formu onaylatarak ruhsat ile birlikte trafiğe müracat ediliyor ,

    Yeni taktığınız motor , eski motorla aynı beygir gücüne sahipse işiniz kolayca neticelenir kanısındayım , farklı motor konmuşsa işlem uzar ödediğiniz vergi değişecektir bu yüzden Taşıtlar vergi dairesinede gitmeniz gerekecektir.

    Alt vuruş olursa dürbünün arkası kaldırılır , namlu dürbüne uymaz dürbünü namluya uydurman gerekir bunun içinde taret yetmiyorsa şimleme ile dürbünü artı vuruş noktasına gelecek şekilde eğersin , hatta taret klik sayısını bulup orta ayardayken bunu yaparsan alta ve üste ayar yapma imkaında olur, burada temel fikir artıyı vuruş noktasına getirmek vuruşunuz alt sa bu şekilde çözülür ,

    Dürbünün önünü kaldırırsan dürbün ile namlu ekseni arasındaki mesafe artacağından daha çok alt vurursun.

    Teşhir ürünlerini ele alıp kontrol edebilirsiniz en fazla emniyet ipi bağlı oluyor bugüne kadar böyle oldu , satış sadece sarf malzemeleri için geçerli.

    Zoraki tek pompada atış yapar , ancak namluya zor giren pelet uygun değildir kullanmasanız daha iyi olur 10 gr pelet bir iki pompada istikrarlı olmaz ,

    Bir iki pompada kullanmak için Gamo pro hunteri tercih ediyorum Crosmandan daha ekonomik.

    Yanlış bilmiyorsam tüfeğinizde plastik moderatör var, pelet moderatörden geçerken biryere sürtüyor olabilir, moderatörün içinde imalattan kaynaklı çapak kalmış olabilir, moderatörün pelet çıkış ağızını kontrol edin pelet sürtmesine dair iz varmı? , Namlu eğri delinmiş olabilir dolayısyle namludan merkezden kaçık çıkan pelet moderatörde bir yerlere sürterek rotadan sapma yapıyor olabilir ,(daha önce bir hobidaşta böyle bir durum olmuştu).

    Ilk fırsatta başka marka peletlede atış yaparsanız kusurun tüfekte olup olmadığın anlamak daha doğru olur .