ben yanlis anlasilmanin onune gecmek istiyorum izninizle..
on camda 4 adet referans noktasi belirledikten sonra caki ile cam i degil lamine cam arasinda ki pvb yi kesiyor itfaiyeci amca..
on cam temperli oldugundan un ufak oluyor aldigi darbeler ile ancak iki temperli cam arasinda ki pvb bu dagilmis camlari bir arada tutar..
Düzeltme:
Günümüzdeki araçların büyük bir çoğunluğunun ön camları lamine olarak üretilen camdır.
Çok nadir olarak ön camlar temperli olarak üretilir.
Temperli camlar kurşun geçirmez cam yapımında lamine edilir ve kalınlıkları da asgari 6 cm olur.Bu kalınlıkta 3,4,5,6,8 mm camlar kademe kademe her kalınlıktaki camdan ikişerli olarak PVB ile birleştirilir.(038 ve 076mm PVB ile birleştirilir.)
Lamine camlar ise (genelde araç ön camları ve otobüs v.s yan camlarında da kullanılır)1,2 ve 1,6 mm iki camın iç ve dış olarak kesilir ve lamine fırınlarında ısı ile şekillendirilir.İkinci olarak da bu iç ve dış iki cam arası temizlenilerek PVB serilir.Son aşama olarak otoklav da ısı ve basınçla ara birleştirici malzeme PVB şeffaflaşarak lamine cam kullanıma hazır hale gelir.
Lamine camlar yapı olarak bildiğimiz pencerelerde kullanılan cam sertliğindedir.Bunun mukavemeti özel şekli ve arasındaki esnek PVB den gelir.
Lamine cam üzerinde video daki gibi darbeler ile delik açıldığında itfaiyecinin yaptığı gibi rahatlıkla kesilebilir.Cam temperli camlardaki gibi dağılmaz.Zaten araç ön camlarının temperli olarak üretiminin terk edilmesinin nedeni de cam bir darbe sonucu kırıldığında dağılmadan yerinde kalarak sürücünün görüşünü kapatması ve çok daha ciddi kazalara neden olmasıdır.(cam kırılarak araç içerisine düşmesinde de sürücüyü yaralıyarak yine ikinci bir kazaya neden olmaktadır.)
Lamine camlar temperli camlara göre daha az dirençlidir ama sonuç olarak bir kaza durumunda dahi ön camda görüş kesinlikle kapanmaz.Lamine cam kırıldığında da üretiminde bir kalite sorunu yoksa asla PVB den ayrılarak fırlamaz ve yaralanmaya neden olmaz.
Umarım küçük konuda aydınlatıcı olmuşumdur.