Verdiğiniz linkler çok faydalı oldu teşekkür ederim.
Şimdi okuduklarımı kısaca özetleyecek olursam: Yaylı silahlarda peleti ittiren basınçlı havanın miktarı değil, havanın sıkıştırılma ve salınma hızı. Bu sebeple transfer portu nun çapıda büyük bir önem arzediyor. Aşırı geniş olması halinde havanın çıkış hızı azalacağından bir optimum çapta delinmesi lazım. 6.35 ile herhangibir deneme yapmamış fakat .22 cal ile yaptığı denemelerde en uygun çap aralığının 0.125" ile 0.145" arasında olduğunu yazmış. .25 cal patriot içinde ölçtüğü delik çapı olan 0.154 ün gayet uygun olduğunu söylüyor fakat aynı port çapına sahip .177 cal silah için bu çapın fazla olduğunu söylüyor. Yani anladığım kadarıyla .177 ve .22 cal patriot sahipleri kesinlikle transfer portlarını genişleteyim demesinler hatta yukarıda belirttiğim çaplara daraltabilirlerse yakşalık 40 - 50 fps artışları olacaktır.
Port çapını değiştirmeden pah kırma olayına gelirsek eğer; Dennis amca Piston tarafından pelet tarafına doğru daralan port tasarımını denememiş fakat işe yarayabilir diyor. Bunun yerine venturi şekli dediği her iki taraftan pah kırılmış tasarımı denemiş fakat herhangibir artış gözlemlememiş. Bide Jim Maccari adlı bir vatandaşın basamaklı port tasarımını tavsiye ettiğini yazmış. Onuda part 2 yi açanlar orada görebilir.
Haa bu arada değiştirilebilir port yapısınıda tavsiye etmiyor kendileri çünkü 60 - 70 fps civarında hız düşümüne sebep olacak hava kaçakları oluyormuş dişler arasında.
O zaman geriye bir tek pistonun parlatılması kaldı birazda onu araştırayım bakalım Dennis amca o konudada çalışmış mı?
Bide Gasram konusuna gelirsek pyramidair de bunun hız artışına bir katkısı olduğu söylenmiyor. Sadece daha yumuşak kurma, daha yumuşak atış ve daha az tepme vadediyor bu cihaz. Bide adamlar doğrudan satış yapmıyor silahınızı gönderin biz takalım diyorlar.