cfx 'in kopyası olan alttan kurmalı modelinde yay ve piston keçesini değiştirdim ve yeşil gresle yağladım sonuç bir kutu pellet bitmeden ,kalın etli pellet sürgü yatağı (hani şu elle çevirip döndürdüğümüz)içerden piston tarafından şişirildi yani malzeme kaliteli değildi etraflıca şişen ve dönmeyen bu parçayı etraflarından aldım ama sonuç aynı yine şişme oldu bu parça işe yaramaz hale geldi ,ayrıca bu parcanın içinde tarnsfer deliğinden hava kaçağını önlemek için koydukları oringler için açılmış yuvalar ya cok derin oring içerde kalıyor yada oring oturmayacak kadar az açılmış yuvayla karşılaşıyorsunuz ve fazladan güç kaybı.
smk ,Yayı ve piston keçesi değişimi ile 4,5 mm için güzel bir tüfek ama kundağı çok baştan savma yapılmış ,şunu da yapabiliriz Veli abinin yanına uğrayabilirim (kız kardeşimi adana gelin edecem hazırlıklar var o sebeble )bir tane alıp modifiye yaparız formumuzda fikir alış verişi açısından güzel olur inşallah
Avcıhoca tarafından yazılan gönderiler
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
Daha önce kullandım ama ölçülerini hatırlamıyorum ,üzerindeki yayını piston keçesini değiştirmiştim keçesi deri idi o sebeble değiştirmiştim
-
Dilinize sağlık ,inşallah arkadaşlara faydası dokunur fikir verir.
-
The content cannot be displayed because it is no longer available. Bu resimde crosman 2100 namlusunu 37cm den kestim namlu ucunu dikkatlice törpüleyip namlu ucuna gelen ve kesme işleminden kaynaklanan çapakları temizleyip kesme işlemini tamamladım.
The content cannot be displayed because it is no longer available. Namlu ucuna yerleştirmeyi planladığım yay 15,5 cm uzunluğa sahip ,iç çapı ise 7mm ,yine yayın namluya girecek kısmının tel aralıklarını bir birine yaklaştırdım amaç ;numludan itibaren düz bir hatta tutmak .
The content cannot be displayed because it is no longer available. Birinci resmin devamı niteliğinde ,son kontrollerimi yaptım .
The content cannot be displayed because it is no longer available. Namluya yerleştirdiğim conta sert plastik malzemeden kesip hazırladım ,iki görevi var ;ilk olarak namlunun dış namlu içinde salınımını dik tutmak ikinci görevi ise yay için geriden destek vazifesi sağlamak.
The content cannot be displayed because it is no longer available. contanın iç kısmı; namlu ile sıkı gecmesi için , 1mm kadar namludan daha dar olması sıkı geçmeyi sağladı.
The content cannot be displayed because it is no longer available. Namlu ucuna contayı takıp 1cm boşluk bıraktıktan sonra açığa çıkan namlu ucuna iki tur bant sardım burdaki amacım yayın namluya tam boşluksuz oturmasını sağlamaktı.
The content cannot be displayed because it is no longer available. Yay etrafına sardığım bez (petrollerden aldığımız, her zaman tedarik edilebilir)namlu yolunda ''gezin sabitleme ve sağ -sol ayarını yapmak için açılmış (saç vidası yatağı)delikler''önüme cıkardığı yatak çıkmalarını yuvarlak çelik törpüsü ile temizledim.
The content cannot be displayed because it is no longer available. Uygun ebatta kestiğim malzemeyi yayın etrafına sıkıca sardıktan sonra uc kısımlarını açılmaması için bally ile yapıştırdım,resimde görüldüğü gibi dış kısmına ince yağ uyguladım burdaki amacım sardığım malzemenin namlu içinde tatlı sıkı geçerken kırışmasını ve kolay ilerlemesin sağlamaktı.
The content cannot be displayed because it is no longer available. Tamamlanmış hali ,uc kısmından iki spir dışa çıkma braktım ve üzerini bant kullanarak üç tur sardım arpacık iç yatağını girecek olan bu kısma özellikle dikkat ettim arpacık iç yatağının kuturuna bire bir oturmasını istedim
Bu çalışmamda emeğini ve vaktini esirgemeyen cabrail kardeşime teşekkür ederim ,ayrıca fikir veren Murat abime(TheNightHawk®) ve fotoğraf düzenlemelerinde Onur (Nucleex) kardeşime teşekkür ederim.
Tüfeğin performasını ve etkilerini yarın detaylı olarak ekleyeceğim ama ses konusunda neredeyse sıkıntım kalmadı -
Çok güzel görünüyor inşallah cocuklarımıza bizlerde böyle kıymetli hediyler bırakabiliriz,ava gitmiyorsunuz anlaşılan ruhsatı bulundurmamı?
-
çok güzel bir tabanca tıpkı şeker topağı gibi ,kabzesi ,ileri geri yayı ,ve iğne tırnağında işlemmi var ?
-
Tüfeğin yeni ,bunu göz önünde bulundurmak gerek ,kırmızı gresi yaya pistona uygulayıp denemedim ilk atışlarında dizelleme olup olmadığı bilemem afaki bir şey yazmayalım.
Tüfeğin ömrünü kısaltıp kısaltmadığını hususunda ise çelik uygun sertlikte öyle bir kaç defa dizellemeyle pekde bir şey olmaz diye düşünüyorum ,bu sıkıntılı durumdan kurtulman için tüfeği sökünce yay ve pistonu kırmızı gresten arındır ben şahsen mazotla temizliyorum(çünkü sigara kullanıyorum tiner ve benzinle temizlerken dikkat etmeden .....!mazot biraz daha ağır bir yanıcı diye ama yinede hep dikkat hep dikkat Allah korusun hepimizi).Bu arada duman çıkar o yağ yanmasına işaret eder illaki dizellemeye değil yaylı pistonlu tüfekler yağ yakarak çalışır duman çıkması yağ yakıp çalıştığını da gösterir
Bu temizlik ve yeşil gres uygulamasında yay ve pistona nasıl sürüldüğünü incelemek ve doğru yağı almak için Nucleex kardeşimizin webley patriot detaylı bakım işlemi çalışmanı formdan incelemeni tavsiye ederim çok faydalanacığına eminim ,ince yağı ise tetik aksamına kullan yine namluyu yandan tutan gövde kanatlarından sürtünmede yağ kullanmak çok faydalı olur rahat çalışır,hareketli parçalar ;tüfeğin iç aksamında yeşil gres kullan yay ve piston için,dış ve diger hareketli parçalar için ince yağ kullan,makinenin eti keğimi demir çelikse kanı canı yağdır !ama uygun yağ ,tüfeği sökerken asla acele etme söktüğün parçaları yukardan aşağıya yada aşağıdan yukarıya diz daha kolay toplarsın,kolay gelsin kıymetli kardeşim -
yahu,çok teşekkürler
Alıntı
trou6le
ya hocam sen sahiden hocasın yalnız şu büyü olayı sakat
Atatürk ünv.Fen edeb.Fakültesi mezunuyum ,lise çıkışım imam hatip lisesi evde bir İlahiyatçı bir iktisatçı var ,şükür sözlüğe bakacak kadar arapçada var ,biz de arabistana FX leri satarken üstüne yazarız la zeyd diye yoksa
Bu arada ne zaman Veli abimizin yanına ziyaret varsam ooo hoşgeldin CİNCİ hocam diyor ,abi yapma etme cinci değil büyücü diyorum ,ne bilim ben aklımda öle kalmış diyerek çay faslına geçiyoruz -
zeyd arapça;yağ manasında burdaki z (ince z)yani tüfeğimizdeki ince z ile , bir diğer yazılışta z (zel)harfiyle başlayan zeyd yazısında ise ;men etmek ,reddetmek manasında
Bazı tüfekler, hatsanın arap ülkelerine göndereceği kafileden bize nasip olanlar ,tüfeğin dışının yağlı yada gövdesinin yağlanması gerektiğini ifade eden bir uyarı yazısıdır ,araplar bile bizim patriotlara hasta olmuş demekki -
Acaba tüfeklerinizin üzerinde arabça üç harf biri tek diğeri ikisi kaidesinden birleşik durumda olan (zyd)harfleri ne anlama geliyor diye soran hiç yok, acaba sadece benim tüfeğimde mi var.?
-
Başarılı bir çalışma ilginç bir şov bu tamam,zaten şu arabalara yıldız felan verip güvenli güvensiz diyen araştırmacılar yokmuuu ,vijdansızlar dünyada heryerde kaza var git orda bak napıyorsan yap ne cillop gibi arabaları carparsın görmeye dayanımoyorum yav
-
Teşekkürler baba,
testleri çözmek için uğraşan beyinler +testleri hazırlamak için uğraşan beyinler =ünv öğrencisi
dört yıl sonra...
testleri çözmek için uğraşan beyinler +testleri hazırlamak için uğraşan beyinler=kpss mağdurlar ordusuPek tabi diğer devletlerle bizim ünv menuzlarımız arasındaki fark biri dünyayı problem edinmiş biri dünyasını,sanki arada bir fark yok gibi ya Allahtan hayırlısını ....
-
Alıntı
sideprensi07
öncelik ile şunu belirtiyim senin tüfeğin 3 tane büyük başlık lı vidası ters yönde sökülüyor..havanın çıktığı yere yağ sıkma piston keçesi zara görür...kundağı sök yay gözükür ozaman..içine bahseddiğim kaliteli yağdan püskürt sonrasıma ana gövedeyi bir o yana bir öbür tarafa çevir ki yağ ulaşamadığı yerlerede gitsin en sonunda namlu yukarı gelecek şekilde bir yere daya fazla yağ dışarı çıksın sonrasıma takarsın tüfeği..böyle yaptığın vakit ilk bir kaç atışın çok ses yapacak muhtemelen haberin olsun..(dumanda çıkar o zaman )
Müsadenize sığınarak ,evet havanın cıktığı yer yani transfer deliğine yağ püskürtmek dizelleme sebebidir piston keçesi zarar görür lakin kundağı söküp yayın görünen kısımlarına kurma kolu kanca yolundaki gövde aralığından tüfeğe sprey yağ sıkmak yağ ne kadar kaliteli olursa olsun çok zararlıdır ,anında dizellemeye sebep olur bunun harincinde ayrı bir hususta ise ;yeşil gres yada başka bir grese uygulanacak ince yağlar yağın kimyasal yapısını derhal bozacaktır tecrübe ettiğim bir diğer husus şu;pellet kutusunu fazla yağlayan cebrail kardeşimin tüfeğinde oluşan dizel patlamalar ve arkasından iki defa canım yayların kırılması hadisesi ,pellet etegindeki yağ atış anında + atıştan sonra namluda kalan yağ doğrudan transferdeliğine ve ordaki yeşil gerese nufuz ediyor ,bu az miktarda bir yağ ve yeşil geresin yapışkansı ve katranımsı özelliğini bitirmesine yetiyor ve pektabi olarak pistonun devamlı enjektör gibi hareketi sayesinde bu mikron seviyelerdeki yağlar piston yuvasında dizellemeye ve akabinde tüfeğin ciddi miktarda stres altında kalmasına komplike yapının her hangi bir parcanın yada parçaların bozulmasına sebebiyet veriyor
Bu sebeple doğru yağı kullanmanızı öneririm ,ayrıca fiyat olarakta uygun bir yağdır yeşil gres . -
nerde bu dere
-
Güzel bir kısa dokuzlu,şörjörü eskiyince belayı buldurur kemik gibi şörjör ister ,horoz piminde boşluk olursa canı sıkılır ,acayip kullanıcı eli seçer ,bunu yapan lamaya inadına az parcalı yapmış bu sebeple karadenizde çok sevilip (ilker abime katılıyorum),bu keratayla atış yaparken Müslüm gürsesten ;aldanma cocuksu mahsun yüzüne mutlaka terkedip gidecek birgün,adlı parçasını şiddetle öneririm
-
Tüfeğin hayırlı olsun çok sevindim ,emre o yağ olmaz sanayideki yağcılardan on numara yarım litre yağ al fiyatı da cok ucuz resimde yağlaman yerdeki keçeye kullan yağsız brakıp kompresör contasını yakma .
airguncu,diline sağlık -
12cal 32 gr.7numara sacmayla bile ,yani
-
(Mustafa abim gibimi konuştum ne :)).
+1
-
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsınız inşallah
-
Murat bey ben teşekkür ederim ,önce bölgeyi tarif edeyim Adananın Feke ilçesi Tenkerli köyü ,köyde on evden dokuzu demircilik işiyle uğraşır inşallah gelip görmek sizede nasip olur,yukarıda sorduğunuz sorulara gelince efendim ilk olarak evet ;kömür ateşinde çelikler ısıtılır hemde civisine ,derisine ocağına kadar atadan dededen kalma usullerle zaten resimlde arkada devgibi havayı içine çekip ufleyen körük ve sırtlaması arkasına ocak cıkması körüğün hemen altında sadece çam ağacından yapılma kömürler ki ,orjinalitesi budur.replika ok uclarını yapmak, sizden ricam yukardaki mesajdada söyledim evvel Allahın izniyle şekli yeter ancak ;ben tarih mezunuyum ok uclarını öyle fotoğraflara bakarak yada okuduklarımdan değil şükür bakıp nacizane gönül vermişlikten vakit ayırmışlığımdan inceleme fırsatı buldum burda şu tesbitime bir bakınız,zırh darbeyi etkiyi muhazafa amaçlı.... bunu delmek için kanatları zayıf önden arkaya aerodinamik yapıyı bozmadan sırtı tam çelik ucları ve yine kanatları işlenip keskinleştirilebilen bir çok uc yapısı var zırhı delme konusunda ok uclarında lakin sıkıntı işte burda başlıyor ama neden ,şöyleki;Anadoluya ilk giriş pasinler harbiyle 1048 arkasından 1071 malazgirt ,evet zırhlı tanışma yani bizans zırhalarıyla Türk askeri kıyafetlerinde yada daha önce mücadele edilen milletlerde bu şekil bir savunma amaclı askeri kıyafet görülmezken çatışma kültürel etkileşimi akabinde oklarda ve ok uclarıda değişimi ortaya çıkarır,işte değişim anadoluda kültürel etkileşim her alanda olduğu gibi savaş aletlerine de yansımış olur .
Burda ben kafamdaki yoğun, şunu da yaz bunuda yazlardan sıyrılarak devam edeyim efendim,yapı itibarı ile zırh ile zırh karşı karşıya diye düşünüp kendi aralarındaki mücadelelerinde kullandıkları direnci ortadan verilmiş ok ucu yapısına(bizans)bizim atalarımızda uymaya başlamış ama her ne kadar ayırt edilmesi zor olsada hareketli bir ordu yapısına ve imalat pratikliğine göz önüne alacak olursak türk okları çok daha zarif olduğu sanatsal bir yapıda ve taşına bilir malzemeden ,kücük çekic, kullanıp yapım- imal işlerindeki taşımada göz önüne alındığında şunları gözlemledim,metal yüzeyeler olabildiğince pürüssüzdür,kanattlar batıya doğru gidildikçe kısırlaşmış bir yapı alır tahminim o ki hisar savaşları ,ağırlığı artan ucların ahşapa oturan iğnesi çıkma olarak uzatılmıştır,bazı uzun çıkmalar sebebini anlayamadım pürüssüz ,tahminim o ki patent alamamış savunmaya geçemiş mataryel yapısından kaynaklı bozulma.
Bu uçların yapımı konusunda ise ,su vermesinden körüğüne ,közüne ,ocağına kadar ata dede yadiğarı olan ne varsa işe koşulacaktır hiç şüpheniz olmsın inşallah,hakkıyla bir careliğimiz olur
sağlıcakla kalın efendim Muhammet Aykut GÜL