Avcıhoca tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    hocam modifiye işlemini bitirdiniz mi?
    namluyu gövdeye bağlayan parça (birinci resim)ve bu parçanın gövdeye bağlandığı kısım resimleyerekte anlattığım gibi zımpara ve arkasına sıvı conta takviyesi ile gövdeden bu parçaya yani tarnsfer deliğine aktarılan havanın israfının önlenmesi
    namlunun bu gövdeye oturan parçaya girdiği yerde yine kaçak haylı fazla aynı yöntemle yapılacak buarada evet alyan anahtarla sola çevirerek sökülüyor işte o alyan vida namlunun bu birici resimdeki döküm parçaya sabitlenmesinde görev yapıyor
    namlunun hemen üzerideki delik alyan vidanın yatağı diğer yarım delik ise yaylı pimli parçanın takılacağı delik
    orıng işi namlu sürgü milinde hiç acele etneden yapılması gereken bir çalışma ,ama diğer kısımlardaki kaçak buradaki kaçaktan fazla olması sebebiyle ve namlu sürgü milinde conta yatagını derin açıp bu milin zayıflamasını bahane edip sizin adınıza vaz geçelim.
    Kolay gelsin kıymetli kardeşim

    evet bu duruma problem olarak bakmakmı gerekiyor? bence hayır ;çekiç tetik tarafından kavrandığı durumda çekiç kafası içinde bulunduğu mevcut yuvaya uckısmı yuva altına yakınlaşıyor ve tetik braktığı anda çekiç herzaman olmasada mevcut yuvada carparak ilerliyor bu çarpma güçlü ise iğneye getirdiği vuruş şiddetine azalma valfin tam açılmamasına bu sebeple valf arkasında kalan havaya tüfeğin tekrar kurulup tetiklenmesiyle oluşan durum

    Evet hocam dogru tarif etmişsiniz ,çekiç yayı konusunda ise şunu belirtmekte fayda var ;yay yeteri miktarda güçlü ayrı bir yay kullanarak çekiç vuruşu güçlendirmesi çekiçin vurdugu iğnenin ömrünü kısaltır ,işte bağzı modifiyelerin yapılması yine etki altında bıraktığı parça ve parçalara getireceği yük iyi hesaplanmalı ,silahın olmassa olmazlarından olan sağlamlık ve güvenlik unsurları terk edilmemelidir kanaatindeyim.
    Çekiç yayı konusunda bir diğer teredütüm ise çekiç kıvrımını yakalayan tetik çengelinin bu sert yaya ne kadar surette dayanacağı ve Allah esirgesin bu şekilde yapılan güçlü yayı brakabileceği ihtimali,işte bu sebeplerden ötürü önce kullanıcı ve sonra eşyayı düşünerek bu ve bu tür modifiye işlemlerinden uzak durmak gerektiğini düşünerek uygulamadım .

    kıymetli kardeşim şimdi şunu yap ,bu arada senın yaptığın hatayı ne yaparım da aynı hatayı tüğe yaptırıp sana hatanı tarif ederim diye düşünüyor ve uğraşıyordum
    şimdi sadece tetik piminden tetik ve yayını çıkar ve öyle kur bakalım tüfek kuruluyormu ? evet kurulu yorsa t 14 e üsten bastır ve ateşle tüfegi,ıste sıkıtı burda ıse kı ben öyle tahmın ediyorum ;tetik le emniyet arasındaki bağlantı yerleşmeden tetik oturuyor, emiyeti ateşleme pozisyonunda tak ve bu deneyi yaparak ilerle kurmadı birdaha tetik ve yayı cıkarıp tekrar takıp emniyeti kurunca hareket ettirene kadar devam et inşallah yaparsın kolay gelsin

    arkadaşlar dilinize sağlık saolun :love:

    Alıntı

    bluehunter
    Hocam çok güzel faydalı bir çalışma ellerine sağlık . ayrıca aklıma takıldı havayı depolayan kısmınıda genişletebilrmiyiz veya kurarken daha fazla hava alması için kurma sayısını azaltmak için birşeyler yapılabilinirmi?


    havanın depolandığı kısım için genişletme olanaksız ;dış çeper kalınlığı ve içerdeki basınca dayanıklılıkla orantılı bir yapıda içerdeki alanı genişletmek gövde direncinin cigerine bıcak sokmak gibi olur,kurma sayısını azaltmak pompa -piston hacmine bağlı bu tüfekteki alandan ve yapısından kaynaklı oluru olmazı hepsi bu

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    mil ve contaya alıştırma esnasında çalışacağı yolda başlangıçta tatlı bir alışma yaşaması için ince gresi burayada uyguladım

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    sıvı conta kuruduktan sonra gövdeye yerleştirirken

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    pimlere ve yuvalarına rahat hareket etmeleri için ince yağ damlatırken (yağ satan yerlereden cok ucuza temin edilip kullanılabilen on mumara yağ)

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    aynı yağla ,bu tüfekte atişlardan sonra kesinlikle kuru brakıp contayı heder etmemek için keçeye uyguladığım (5-6)damla on munara yağ

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    ve yine tüfeği takıp gövdeyi birleştirirken tetik tırnağının altındaki yayı dikkatlice kontrol etmek alttan dik durup durmadığına bakarak montaj yapmak

    Bu çalışmamda bana yardımcı olan kardeşim Cebrail Arslana ve Onur kardeşime tekrar teşekkür ederim

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    namlu sürgü mili yatağını yuvarlak iye ile bir miktar genişletip bu mile taktıgım orıng'ın rahat calışmasını sğladım

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    aynı şekilde bu sürgü mili yatagının döküm kısmınada aynı işlemle devam ettim;amaç;bu kısımdada orıng takılmış milin rahat hareket etmesi idi


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    işte orıng'ımız peki nerden bulacağız?her hangi bir çakmağı sökün kırın açma kapama valfi kısmındaki orıng


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    orıng'i saat tornavidasına takıp dış kısmını biraz incelttim ,mil yolunda tatlı sıkı bir halde ilerlemesi ve mil tam kapamada saçmanın arkasından milden gerisin geri hava kaçağı olmaması için


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    orıng'ın takılmış hali ,bu kısımda orın yuvasını mıle acmada sivri uclu haviye lehim ucunu kullandım ama cook ince bir kanal açıp içine zımpara çekmek gerek vede dikkat o kısım milin en zayıf kısmı


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    namlu yuvasının gövdeye giren kısmına uyguladığım sıvı contanın şekli ,tabi olarak conta sertleşmesinden sonra montaj cok sağlıklıdır
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    orıng'ı takıp duruşunu deneme esnasında


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    kurma kolu plastik yatağına bir miktar ince gres sürdüm

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    aynı gres uygulamasını namlu sürgü mili gövde yatağınada tatbik ettim

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    başka bira açıdan

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    vidalar acılırken tek tek cıkarmak yerıne sona gelinceye kadar hepsını gevsetip bir defada cıkarmak daha faydalıdır vidaların hepsını bıden cıkarıp uc kısımlarını tek tek kontrol edip vida dişlerine dolan ve gövdenin döküm olmasından kaynaklı artıkları temızlemek gerekir,daha sonra gövdeyi ikiye ayırınca vida yataklarını temizlemek ilerde tüfeğin söküm- bakım ömrünü uzatır

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    vidalardan sonra ise gövde yüzü size bakacak şekilde kundak ucundan esnetilen gövde üst parçası ,arkasından oluşan ayırlmaya destek tornavida yardımıyla size bakan gövde kısmı alt gövdeden ayrılır

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    resimde sğ yan kapağın üstten görünümü ,tüfek toplarken faydası olması açısından ,hemen şunu belirteyim tüfek bakımı yapmadan evvel mutlaka bir vida-parça tası,kutusu tedarik edin

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    tetik kurma esnasında tam kurulum gerçekleşince yani sürgü mili plastik gövdesi tam geride iken bu v gibi olan parcada plastik sürgü milinin arka tarafına yaslanıp geriye hareketiyle v 'nin kıvrık olan alt kısmı tetiğe yüklenerek brakmasını önleyerek,kurma esnasında emniyet sağlamış olur .peki o pul ne işe yarar ?v şeklindeki emniyet iç kolulunu alttan kaldırarak tam olarak ulaşması geren yere yani sürgü mili plastik gövdesinin tam arkasına gelmesindeki dikey kareketindeki boşlugu alır, bu parca yanı ınce pul olmadan emniyet iç kolu zaman zaman arlarda takılma gösterebilmektedir

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    pul allta kalacak şekilde montaj yapılmalıdır


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    bazı arkadaşlar tetiğin sert olduğunu belirtiyorlardı evet ama görüldüğü gibi yayın iki görevi bulunmaktadır ilki;tetik yayı vazifesi ikincisi,tetik emniyeti yayını oluşturmak .Bu yayın yumşatılması mümkündür tetik cekımı rahatlar ama emniyet cok zayıflar ve tüfek biryere carpınca yada pompala esnasında tetik düşüp Allah korusn kazalara sebep olabılır,lütfen emniyet önce emniyet

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Gövde parcaları
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    namlu yuvasının gödeye girip ,gövdedeki contaya birleştiği uc ,zımparayla çapaklarını aldım

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    aynı zımpara işini bu kısmın uc kısmına ve kenarlarına uyguladım ,amac dökümden kaynaklı capakları temizlemek ve sıvı contanın sarılmasını sağlamak
    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    namlunun namlu yuvasına girdiği kısımda aynı şekilde contalamak suretiyle kaçaklar önlendi,dikkat edilirse namluya aktarılan hava deliği en çok kaçağın yaşandığı kısım ,namluyu yuvaya contalama işlemini on dakika kadar bekleyerek yapmak contanın sertleşmesını beklemek gerekir ve yine montajda namlu yuvasının gövdeye bakan hava transer deliğini denklemek gerekir

    yükleme yuvasında biraz bastırınca boşluk görülsede o boşluk olmadan yuva dönmez, ama yıne tüfeği sökünce yukleme yuvası orınglerını kontrol edın ,temizlemeyi ise ben benzınle yada mazotla yapıyorum ama boyalı gövdeye sakın kullanmayın aynı sekılde tinerde oyle beze emdirıp gövdeye bezle harbi cekın yada birkactane bezı feda adıp sade bezle sılın gövde ıcı yaglarını

    bakınız ben bizzat tüfeğimde önceleri beyaz cidden kalite tenekesini yagcılar 250 ytl civarı idi yanlış hatırlamıyorsam diyerek satıyorlardı 1oo gr bana döke saca yetiyordu ama tüfek aşırı görültülü idiydı ki normalde yakması gereken yagdan fazlaca yakıyor ,güçlü dizellemeye yakın patlamalar yapıyordu ;sıfırlama sıkıntısı oluşuyor mekanizma gürültüsü rahatsız edici ve tüfeği stres altında brakan bir hal alıyordu ayrıca yaklaşık olarak bin atışta yağ tüfekte kuruyor yani minimuma geliyodu,yeşilgres kaucuk bazlıdır metale yapıştıgı zaman ayrılmaz tüfeği parca ömrünü korur doğru ve her atışta uygun değerde yanma sağlar atışlarda kompresör sağlayan piston bu kaucuk bazlı yeşil gresle hemen hemen aynı komresör basıncı sağlayarak atış istikrarı getirir,öyle çata pata küteyi unutursunuz ama dikkat piyasada farklı kaucuk bazlı gresler tesbit ettim fiyat olarak değil konsivizite degerleri farklı bizim aradığımız gayet koyu ve yeşil rengide ha keza aynı koyulukta ince olanı parmagınızı banıp cektiginizde az uzar digeri iplik gibi süner işte ardıgımız bu iplik gibi süneni olmalı,fiatı deil işlev önem taşır.burada şunu ekleyim bu yeşil grese az bir başka gres koyayım incelteyim tam dizellemeye yakınolsun ki tüfeğim güclesin diyebilirsiniz ama demeyin ve denemeyin ben denedim kacuk gres özelliğini hemen kaybediyor ve ilk öncede metale yapışma huyu kayboluyor.
    kolay gelsin.
    ben bu kpss yi heralde kazanamicem arkadaşlar işsizlikte unv den sonra 9 yıla girecem gibi yav, töbe yarabi töbe töbe