Avcıhoca tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    yav kardeşim sendemi bizim cebrail usta gibi saçmaları (kuru fasulyeye ekmek banıyor gibi banıp)tüfeğe koydun sacmanın içine biriken yağ transfer deliğinden pistona gitmiş gibi inşallah yayına birşey olmamiştır ilker abime katılıyorum tüfek dizellemiş
    artık bende fix olur bu laf dizelletene aynısını diyip duruyorum, iki tane keklik gibi yayımız gidince nakadar yüreğim yanmış demekki!hala unutamadım oy anam oy oy yürecimin yağı eridiydi ;#^+.

    Bu tüfeklerin makanizma prensipleri aşağı yukarı aynı sorun olan şu ;malzeme kalitesi ,erdem abinin söylediğine katılmamak elde değil ,e pekala neden malzeme kaliteli değil vede neden işçilik ve montajlarda dikkat edilmiyor ,tüfeğe şöyle bir bakınca insan hatsan olmasından maksatlımıdır nedir içini açıp hanği parça nasıl nedir ne değildir diye göz atma isteği uyanıyor bende fakat ilk çıkan hatsanları hatırlıyorum da tuka havalı tüfekleri kadar asla sıfırlaması olmazdı ama iki katı kadar güçlüydü ,peki günümüzde hatsan ,hala güçlü tüfek üretiyor ama ben hala tuka taraftarıyım

    yazalım yazmaya ama o kadar komlike ki tüfek, bir parcayı tarif edip anlatmak inanki cok zor oluyor ,ama metal geçmelerde sıvı conta kullanmak tatmin edici güc artişi sağlamaktadır

    kırılan ucu taslama yapıp duzelttim kırılan diger parcanın ucunu da aynı şekilde yaptıktan sonra yayın düz tabanını kırık kısmın düzüne getirip ,kırıgın taşladıgım kısmını yay tutucunun metal kısmına getirip yayı taktım ortalama elli atış yaptık problem yok ,erdem abi kırılan ikinci yay sizin gönderdiginiz orjinal yaydı ,ama bu hw tüfeklerinin yayını kecesini namlu önü contasını veli abiye havale ediyorum

    ben teşekkür ederim baba,tüfek benim kullandığım tüfekti yayı ,tranfer deligi ile sistem orjinal halde iken oluşan dizellemedeki daha güçlü titreşime bağladım kırılmaları,ayrıca kırılma ilk yayda piston ici uc kısmınından iki boğum,ikinci kırılmada yay utucunun en altından iki boğum kırlma oldu ;tahminim yay çeliginde zayıf buldugu yerden titreşim yayı kesip atıyor,ayrıca yay biraz kullanılıp calışınca dizellemeyi atlatıyor ama elinize aldıgınızda ilk atişlarda yapınca yay daha dirençsiz kalıyor ve kırılma riski artıyor

    Dün formdan arkadaş(cepo) tüfeginin gücünde bir düşme oldugunu ,tüfegini sökünce yayın kırık oldugunu yenisini taktıgını söyledi,bir müddet sonra yanına ugrayıp şunu bir sökelim beraber dedim ,tüfegin yayını cıkarırken bak buda kırılmış diyince afalladım kaldım ,valla aykut ben tüfekten soğudum nasıl olur bu dedi haklıydı bir günde iki yay kırılıyordu başladık senaryolar üretmeye ,en sonunda suna karar verdik tüfek atışlarında dizelliyordu güm pat ses cıkmaya başlamıştı ve tüfek ondan sonra güç kaybı yaşadı;varan 1 :tüfek dizelliyor ama ;derken tüfeği söküp yaglayıp yeni yayı taktım başlangıçta güzel ama bir müddet sonra bu da büyük gürültüyle dizellemeye başladı sonra sen geldin söktük ki ikinci yay da eline sağlık ,varan2 .Tamam anladık tüfek dizelleyip yaykırıyordu amam bu dizellemeye sebep olan neydi ,sacma olarak ne kullanıyordun yeni yağladıgım dianaları !işte sorunu bulmuştum ,saçmaların fazla yagı transfer deliğinden piston keçesine alıyordu, tüfekte sorun yoktu,işte arkadaşlar bende sunu tcrübe ettim saçma evet yağlanmalı ,sacma oksitlenince kutunun içinde bile kararma yapıp elinize bulaşabilir sağlık açısından tehlikeli bir durum oluşur o sebeble yaglı saçmaların içine bir miktar peçete koyarak hem saçmaların çalkalanıp yipranmasını engelleyin hemde fazla yagı alıp tatlı bir yaglanma gerçekleştirin
    ikinci olarak ise olarak arkadasın aldıgı gres; kaucuklu yeşil gres, fakat ben de aşagı yukarı aynı fiyata aldığım kaucuklu yeşil gres arasında farklar gördüm,benım kullandıgım yapışınca cıkmıyor katranımsı bir koyulukta ve daha fazla uzuyor diger kaucuklu gres cook da ınce yapıda elinizle parmagınızda özeyince aradaki bariz farkı göre biliyorsunuz ve kesinlikle metalden kolay ayrılıyor .
    dün cebrail kardeşimle bunları tesbit ettik inşallah faydamıza

    ben bu tüfeklerin üstünün yağlı brakılması taraftarı değilim ,belki bizim buranın ikliminden kaynaklıdır yada yag kalıtesızliği tam tesbit edemesemde dış kısım yaglandıktan sonra ayrı bezle silinmeli ve asla el degmemeli öylece kaldırıp tekrar kullanıncaya kadar bu şekilde muhafaza edilmelidir derim.
    namlu içine de erdem abim yazmış zaten,ayrıca veli abide harbi takımı bulunuyor

    baba,haklısınız yumşak saçmalar sevilmiyor genellikle vursun dağıtsın ,delsin geçsin diye düşünüldüğü için sanırım ama yumşak saçma benim kanaatime göre eniyisi fakat belli hızlardan sonra tahminim bu orandada kurşunun sertleşmesi gerekiyor buna ek olarakta düşük hızlardaki bir tüfekte sert sacmayı namlu setleri işleyemior diye düşünüyorum ,baba bu saçmalarda kurşun alaşımında yağı nasıl kullanmışlar acaba yağda kaynatıp emdiriyorlarmı ?

    arpacağın vidası gevşemiş ,vidaları sağlam tutmak için geliştirilmiş yapıştırıcı ceşitleri var kullanırsın sorunun hallolur ,bu tür gevşemelerin sebebi tüfekteki titreşim
    gezdeki ayara yukarı aşağı ayarvidası kımıldaması bir miktar olunca normaldir ,vidanın dönmesi için,vida eğer diş kacırıyorsa bu bölgede sorun yaratır yaptığınız aşağı -yukarı vida hareketlerinde boşluk diş kacırarak meydana geliyorsa sıfırlama sağlıklı yapılamaz ,zaten vida dişleri tutmazsa yerinden tüfeğin titreşimi ile atacaktır
    namludan üflediğinizde ;tüfek kurulu ise contadandır demek bence yanlış olur ,tüfeği atış yaptıktan sonra yani kurulu vaziyette olmadan contayı üfeleyerek te kontrol edin eğer bu şekilde kaçırıyorsa sorun contadandır ,eğer böyle ise yani kurulu olmadan contadan hava kacırıyorsa conta altına bir miktar yine plastik esnek kücük bir parca atın contayı alt kısımdan desteklesin ve contayı yukarı doğru kaldırsın ,şuna bu arada önemle dikkat edin eğer parca cok kalın olursa contanın alt kısmından tüfeğin namlusu kapanırken bir parcasını keser alır ;bunun olmaması için alt parcayı deneyerek ve gayet ince parcalara kullanarak sonuca gitmek
    bu hava kaçağının kesinlikle güce etkisi vardır kompresörden gelen havayı tutup saçmaya aktaran parca konumunda ise conta bu contanın zayıflaması güclü tüfek yerine iyi patlayıp catlayan ama ne oldu bu tüfeğe dedirten bir hal alır
    sökmeden tüfeği yağlamak ;benim kanaatimce pek bir faydası dokunmaz çünkü fabrikanın kullandığı yağı tüfeğin içinden arındırmak gerek tüfekleri inceledim o güzelim tüfeğe kırmızı gres ,olmaz cıkarıp söküp tepeden tırnağa temiz ,arkasından kaucuklu yeşil gresle yağlamak
    yalnız kece ve piston içini yağlayamadım ,e zaten tüfeği sökmeden bu kısımları dışardan yağlamak ,arabı sabunla beyazlatmaya benzer ,tüfek sökmeden anlayan birarkadaşınızla yada bir ustanın yanına gidip çayını içip yay ve piston dışını greslettirmeniz ayrıca tetik mekanızmasını da ince yağla temizleyip yağlamanız gerekir
    kolay gelsin

    veli abinin iş yerinde tüfekleri gördüm kutuda ve ayrıca da kutunun içinde poşetli haldeydi tüfekler pek coğunu aşağı yukarı inceledim ,tahminim kargodan kaynaklı bir durum ,kargo taşımasında böyle bir sıkıntı olmuştur diye düşünüyorum ,pas sökücü spey alıp beze sıkıp paslı kısımları ovalayarak siliyorum arkasına da koruyucu yağ kullanıyorum(ULTRA LUBE GUNOIL) ,ama şunu da göz önünde bulundurunuz tüfeği tutarken el terlemesi tüfeğe bulaşınca boyasına hemen etki eden kısa sürede pas yapan bir sıkıntı halini alıyor o sebeble tüfeğiniz atışlardan sonra dış kısmını bakıma alıp temizliğini yaparsanız faydanıza olur