Avcıhoca tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    baba atacagım parcanın iç kısmı yani keçeye gelen kısmında keçe yan duvarına vuracak içe dogru oval olup transer deligine içe dogru kadar 1mm gelecek dolayısıyla transferdeliği 1mm uzayacak ,4mm düşünüyorum evet güçdüşer ama içe dogru oval olmasıda hava partiküllerini simetrik yüzeyden daha doğru ve merkeze dogru yönelimi konusunda daha verimli olacağını düşündüm tabi yastıklama konusunda ve diğer söylediklerinizde de hakısınız ama düşünmeden edemedim deneyim ama hızdaki düşmeleri nasıl alet olmadan ölcebılırım bir fikriniz olurmu

    evet ilker abi konuya devam çok şükür ,hw 97 k 'nın piston duvarına yani keçenin carptığı alana plastik dayanıklı bir icat düşünüyorum transfer, deliğine gelen kısmını açık olmak kaydıyla piston çarpmasının verdiği sesi azaltmaktı düşüncem arkadaşım cepo bunu hatsanda denedi sonuc hayranlık verici lakin koyduğumuz parca 1000 atış gibi dağılıyor ,düşündüm daha dayanıklı olmalı arabadaki triger kayışı gibi 30,000 bin atış dayanmalı yada yay ömrüne den gelebilecek kadar ve aklıma arbaların triger kayişından yapmak geliyor siz bana ne tavsiye edersiniz parcayı 5mm yapsam fazla 3mm az olur 4mm diye düşünüyorum acaba siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ,yada fikir yürütecek arkadaşlar

    ankete katıldık fikrimizi söyledik ,düşündük yazdık daha yazacak bir dolu komplike tarif var ama yazmasını beceremiyorum bir anda bir başka parçaya geciyor tam anlatamadan diyerine uzun lafın kısası düşündüğümü yazarak ifadede zayıfım ,ilker abi babam konuyu dağıttınız derse fırcaya ben talibim bir tüfeğe bakıp fikir üretmek fikir almak cok güzel siz birde benim piston carpma duvarına triger kayışından sağlam olur diye yapmaya calıştığım ve hatsanda deneyip sonucuna şaşırıp kaldığım içerden sessizleştirme projemi bilseniz ama
    ALLAH büyük zahir birgün şu kpss sınavını atlatırımda atamam cıkar ozaman biliyorum ben havalı tüfek felsefesi diye bir bölüm açalım baba diyip uçuk fikirler kütüphanesi oluşturmammı.

    hv 97k 'nın kurma sistemini aynı diana 54 gibi yandan kurma olsun ama onun gibi kaba değil kibar olsun demeye calışmıştım olmadı ,sonra yine gödeyi 1mm genişletmek ve buna ek olarak 1,5 cm gödeyi uzatmak demeye calıştım dedim ama yazamadım o da olmadı,tetik gurubunun girdiği o ayı ölüsü parcayı yanlardan frezelemek yada daha hafifleştirmek dedim o hiç olmadı ,sonucta namluyu az daha uzatmak ,kundagı gıdıklamak ...yine olmadı heralde artı birlere gülücüklere hazır olim en iyisimi

    sağ yandan kurmalı bir hv 97k ya ek olarak 1mm genişlemiş gövdeye ek olarak yaklaşık 1,5 santim enine uzatma ,34cm namlu yada 37 cm ,şimdi oldu ama kurma kolu kibar sanat karane olmak şartıyla,tetik dışı oturduğu gövde hafif malzemeyle yapılmalı yada kenarlardan frezlye düzlenmeli kundak okşanmalı tetik kalıbını değiştirip eklentik yapılmalı ,muzle daraltılıp uzatılmalı.... yav boşverin beni ,ben anket dışı biriyim

    hakan birgün beni adanada karşıladı bu arada tam meşhur taş köprüden geçiyoruz nehirde sihir olayını hatırlatan pozları verimiş memleketimizin güzide kuşları ,şöyle yapsan şöle olur felan derken ;hakan sen bu hv 80'i satma aha bu köprüden aşağı atarım dedim atarsın hocam atarsın da cook beklersin dedi saolsun sattı da yüzme bilmiyordum kurtuldum vesselam ,gerçi satmasaydı hep satacağını bekleyip atmayacaktım kendimi ama neyse .AHA buraya yazıyorum satmasın bu tüfeği sitede pek çok arkadaş benimle atlamayı bekleycektir

    eline sağlık tüfeği alıp söküp ne nerde nasıl olmuş montajda bir aksaklık varmı diye bende dayanamam ,hatta şuan 2100 söküp dağıttım montajda yada fabrikanın unuttuğu bir dolu şey olduğunu fark ettim derhal girişimlerime başladım derken saat şuan bir olmuş bitti yeni bir arkadaşın tüfeğin güc düşüklüğünden bahsetmişdi 2100 le ilgili kesinlikle haklıymış

    kurma demirinin oturduğu yuva kırılan cengelin girdiği kare şeklindeki piston yuvasıdır. cengel ,dış pistonu kurar dolayısı ile dış piston iç pistonu kurar.Bahsetmeye calıştığm konu ise burada cereyan ediyor ,dış piston iç pistonu kurduktan sonra yukarıya doğru cıkarak görevini tamamlar iç keceli piston tetik gurubu ana tırnağına takılı kalır tetiğe dokunduğun an, tırnaktan kurtulur dış piston içinde yolunu tamamlar .
    şimdi işte o cengelin kıvrımının içe değil dış kısmı ,içteki pistonun vurmasıyla kırılmış ,çünkü dış piston görevini bitirmeden iç piston hareketlenmiştir bende buna dayanarak ,işte o cengelin girdiği noktada bir şiş kinlik olduğu kanaatindeyim lakin rahatlıkla düzeltile bilir gördüğüm kadarı ilede fazla bir eğilme yok ama yinede söküp tahlil etmek kesinlikle elzemdir
    o gördüğün presli pimi cıkaracasın mecburen yeni kol alacaksan fakat yeni kol almayacaksan fabrika pimini bozmanı tavsiye etmem ,o şekildede kaynak yapılıp tesviye ısıl işlemle olur ,fakat yapacak ustaya ki iyi bir kaynak ustası olsun cengeli kopmle kesip yukarı düzlüğe kadar yeni bir cengel ucyapsın yukarı düzlükten kaynatsın yoksa yine atar ,sakın orayı dolduralım olur felan gibi sözlere kulak asma kardeşim işlem zorbir işlem değil iyi bir demirci ustası bul parçayı göster görevini göster yapar inşallah
    ve güvenlik anahtarını yayıyla birlikte tekrar takmayı unutma !
    unutmadan şunu da yazayım kurunca tetik zaten brakmıyor yanit ateş etmiyor vay ben dur şunu bir deneyim bakalım kurma kolu nereye kadar gelene kadar tetik brakacakdiye asla deneme kurma kolunu yerine oturtmadan asla tetikleme çünkü;
    1-gördüğün gibi parça kırar tüfeğine mazalah öncesi sana bişey olmasın
    2-emniyet acılmadan tetikleme yapılmaz ,gördüğün gibi silah işi cin işi aman emniyetmiş ,yok güvenlik kordonu var bu silahın deme insan yapısı alet canına bişey olmasın gerisi hallolur
    tekrar kolay gele kardeşim

    1-kıymetli kardeşim evet pislik kaçar lakin tüfeği bir iki defa pompala kur ,kurma kolunu çek temizlik yap sonra kurma kolunu kapat boş batlat içeriye kaçsa bile bunu tüfek rahatlıkla kusar korkma
    2-eğer tüğeği açacaksan sana önerim sağtarafı sana gelecek şekilde sök, öbür kısmı yerde ve düz olsun iki parça gövdeyi ayırırken aralardan iiyiceme bak ,bak ki!ne nedir pimler nerden ayrılıyor ona göre takabilesin ,fakat sana tavsiyem şu;şimdilik tüfeğin yeni ve acmaya gerek yok çünkü gövde çelik değil döküm eğer vidaları söküp tekrar sıkarken dikkatli olmaz işin ucunu kaçırırsan eline sağlık olur ,illa temizlik dersen yaza doğru bakım yaparım gönderirsin bana hallederiz inşallah
    hadi kolay gelsin ama arada(atış yaptıktan sonra) pompalama yatağından üç dört damla yağ damlatman pompa lastiğinin ömürünü uzatır ,pompa kolu var yukarda celik hareketli ona ve haretli kısımlarını yağlayıp akıtmadan silerek ,tüfeğin san a hizmetine hep devam eder
    tekrar kolay gelsin kardeşim

    bende şunu eklemek istiyorum bu tüfekte emniyet kolu var tüfeği kurulu brakmamak için o emniyet kolu sökülüyor ve tüfek kurulu iken kol aşağı indirilip tetiğe basıp tüfek yaydan kurtularak tekrar kapatılınca boşa alınıyor gamolardada var kesinlikle tavsiye etmem yanlışlıkla kol aşağı inmeden boşa alayım diye tetiğe dokunsanız piston kurma kolu ,dışpistondaki kurma kol yatağı hali harap olur
    bu tüfek te eğer piston kurma kolunu kırdı ise dış piston yatağındaki kurma kol yatağnın yuvasına iyi bakmak gerek bence orda da bir eğiklik olmuştur ve bu iç körük pistonunun gidip gelmesinde zarar verebilir ,ayrıca kırılan parca iceriye düştüyse derhal sökülmesi gerek ,kolu hareket ettirmemek doğru olur kanaatindeyim