Weihraucher tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    Longlarda ve normal AT44 lerde çok iyi sonuç vereceğini düşünüyorum. Yaptığım şey çekicin içindeki yay takozunu çıkartıp vidayı içeriye doğru sonuna kadar sıkmak oldu. Gücü düştü ama hız değerleri inanılmaz 960 falan başladık öyle 30 atış gitti , 170-120 bar arası. Ayardan önce 1040 ile atıyordu 30 atış sonra 80 bara iniyordu. Yani 230 x120/30 atış başına 1 lt (1000cc )harcıyordu. Şu an 230x50/30 atış başına 380 cc harcıyor.

    Sadece 20 fpe yayını çıkarıp 30 fpe yayını taktım, hep 200-160 arası 30 atış atıyordum , bir kere de 20 atış atayım dedim. Şarjdan sonra 20 atışı yaptım , dolum ucunu taktığımda 190 hava vardı tüpte.
    Yani basınç düştükçe hava harcaması artıyor , ama yüksek basınçta valf çok çabuk kapandığı için 200 barın gücünden hem pellet hem de valf yararlanıyor . Hatta 20 fpe yayıyla da sabit hızda 120-110 bar arası 20 atış , 110-100 atası 10 atış yapıtor. Basıçtan yararlanmakla alakalı.
    Ama hafif pellet de önemli , eğer 21 gr. falan yapsaydım ağır mermiyi namludan çıkartman için daha çok güç harcanacaktı , valf daha çok açık kalacaktı ve dolayısıyla daha çok hava harcayacaktı.
    :thumbup:

    Taylan abi , tam güç ayarında kısa yay takılıyken 200 bardan itibaren kaç adet ne hızda atıyor , kronograf ölçüm yapabilir misiniz? Çünkü anladığıma göre güç ayarını arttırdıkça valin içindeki hava kapağını açmış oluyoruz , yüksek güç ayarında yay güçsüz de olsa hava akış deliği tamamen açık olacağından çok stabil bir eğri yakalanabilir. Belki evanixi satıp Osman beyin 6.35 Carbinini almam söz konusu da.

    Selamlar.

    Ben valfimin büyük oluşundan düşük basınçta kullanabiliyorum , ama AT44 valfi de küçük sayılmaz , vidayı kısıp 130-120 barlarda denemeni öneririm, başka bir yolu yok . Zaten 90 barın üstünde her basınçta aynı gücü vermesi lazım. Daystate elektronik tetiğinin sihiri burada , elektronik çekiç tüm basınçlara karşı farklı vuruyor , 210 a farklı , 90 a farklı vuruyor ama aynı hızı çıkartıyor . Bizimkini de o mantıkla değiştirebiliriz. AT44 , BT65 , EVANİX S10 , WINDY CITY, MONSTER , AA serisi vs. tüm tüfeklerde aynı prensibe göre düzenleme yapılabilir. Bende tüfeğe bobinli elektronik çekiç takıp tüm basınçların verilerini bir bilgisayardan yüklesem , her basınçta farklı vurdursam benimki de 278 cc tübü ile en az 80-90 atış yapar. Şimdi gelelim AT44 e, dediğim gibi önce tüfeği 130 bara düşür , sonra çekici zayıflat , kronu ile denemeler yaparak benim gibi stabil noktayı bulabilirsin. Ama tek birşey var, 30 fpe değil 20-22 fpe ye razı olursan bu stabil değerleri verir , ki arada düşüğe mukabil ciddi bir fark var . Düşük basınçta atarken daha az hava harcaması ve tepme olduğu için isabetini arttırabilirsin. 30 fpe ile vuramamaktansa 22 ile vurmayı tercih ederim misalen.

    ;tacli#

    120-100 bar , 14.3 gr Crosman Premier HP , atıştan 2 gece önce namluyu çıkarıp WD40 ile harbiledikten sonra bir de içinden 2 kere kuru sünger çekerek temizledim.

    Atış başına 180 cc . (30 atış , 20 bar , 270 x2/3= 180cc) , ort. enerji 20.6 fpe.

    1. 802
    11. 809
    21. 805
    30. 810
    (bir şarjör daha atardı , spariş edecez artık.)

    Turbo araçlarda fazla devir yapmaya gerek yok , bazı arabalarda 3-4 binde devreye girdiğinde atmosferik araçlar gibi 6-7 bine kadar kasmaya gerek kalmıyor , 4 e geldiğinde vites atmak yeterli , hele TSI motorlarda turbo sürekli devrede , DSG çift kavramalı şanzuman da işin içine girince canavar bir makine ortaya çıkıyor. Golf salak değil ya yüksek hacimleri bırakıp TSI motora geçti , GOLF R bile eskiden R32 idi (3.2 V6 240 PS), şimdi 320 PS e kadar hatta greedy supercharger ve supersprtint , borla , corsa , magnaflow egzos sistemiile 550 BG lere kadar çıkıyor. Atmosferikte o beygir için 7.0 lt V8 lazım.

    Aslında chip tuning sadece turbo araçlara değil atmosferik motorlara da uygulanıyor. Yakıt püskürtme ve sıkıştırma oranıyla oynayarak , bujileri Irityum olanlarla değiştirerek , yakıt pompasını büyüterek 2.0 litre 4 silindir bir motoru 140 beygirden 220 lere kadar çıkartabilirsiniz (ör: 320i) . 4x4 olması halinde pek farketmez ama önden veya arkadan çekişli ise tork yüzünden lastikler spin atacağından daha fazla yakar. 4x4 olanlarda 4 teker birden yere yapıştığı için spin olmaz , drag yapacağınız arabaların %95 ini alırsınız. Hız derseniz o da lastik taban genişliği , arabanın yüksekliği , hava sürtünmesi ve hava kanallarıyla alakalı. Ama ben turboyu atmosferiğe tercih ederim , çünkü turbo dediğiniz şey gaza bastığınız kadar hava-benzin karışımını anında kullanır , atmosferik ise arabanın max. verim devirine çıkana kadar (4-5 bin) biraz bekletir .
    Şu an temiz spor araba alacak olsam S3 alırdım , 30-40 bin civarı 2000 modellerini bulmak mümkün , 1.8 T quattro , 5 silindir , 180 bg. (chip ile 220) manuel (drag için iyidir) vs. vs. ... Hani bunlara gerek var mı yok . Araba benim için ulaşım aracıdır az yaksın diyorsanız , bir depoyla 1100 km giden 1.5 dci renault lar da var .

    ;grin;

    Valla güzel araç , arkadaşımda bi tane vardı geçen sene sattı , 200 TL ile 1000 km gidiyordu , benim 1.4 tsi - 120PS şu an 200 TL ile 600 km gidiyor o da 70' i geçmezsem. Dizel - otomatik çağın kombinasyonudur.
    Gerçi Renault TWIZY elektrikli 30 bin TL ye çıktı ama bakalım artık g;$i

    AT44 ün LW namlulu ve (bence) ele en iyi oturan kundağı T kundak alırsanız çok iyi gider. Stabilite ayarı da yapılırsa dolum başına 30 değil 50 atış atarsınız. Şahsen AT44W9 - 6.35 Long olanını öneririm. Hem uzun namluyla daha çok güç, hem de 6.35 in baba tahribatı ve isabeti ile çok memnun kalırsınız. Büyük mermi ile birşey attığınızı hissedersiniz. JSB king 25.4 gr öneririm.
    Saygılar.