engineer69 tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    bu videoda kurma kolu kilitlenmesinde yaylı etkeni var. (14.08 den itibaren). namlu içindeki oringi kontrol etmek için kurma kolunu gövdeye güvenli şekilde sıkarak ateş edebilirsiniz. eğer kaçak hava varsa demek ki oring gitmiş.

    belki kurma kolunda da sorun var oringle beraber. ikincisi bozulunca birincisini de etkilemiş olabilir.

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    Olumsuzda var olumluda.

    kullanılacak gazlı yay ve modifiye (eğer gerekiyorsa,belki sizdeki tüfekte gerekmeyebilir) işçiliği kalitesine bağlı. Hatsanı arayın ve sorun derim. 100 TL üstünde bir şeyler isterler

    bu arada piston ve namlu ucu contalarını kontrol ettiniz mi? hava kaçırıyorsa piston kafası silindr düvarına çarparak böyle etki yapabilir.

    nightforce dürnünleri geçekten mühteşem.

    Harici İçerik youtu.be
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    internette hatsan 44 tetik resimlerine ulaştım. sanki metal enjeksyonda zamaktan yapılmış (orn. aşağıda)

    https://www.pyramydair.com/blog/2016/04/h…r-combo-part-6/

    https://www.airrifle.co.za/threads/16027-…-trigger-tuning

    resimlerde kalıp itici pimler ve hareketli maçaların izleri açıkça görülmekte.

    eğer tahminim doğruysa (umarım doğru değil) buna lehimleme belki yapılır, lakin işlem sıkıntılı olduğu için piyasada herkes yapamaz.

    tabii silah servisten geldi ve böyle bir işleme ihtiyac kalmadı lakin farklı bir noktaya değinmek isterdim - (eğer tahminim doğruysa) dayanıklık (kırılma ve aşınma) açısından bu tür parçaları bu şekilde imal etmeleri fikrimce doğru değil.

    Videodakı bey efendi bazı ölçüleri tavsiye ediyor. Siz ne düşünüyorsunuz?

    Şimdiden teşekkürler

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    fikrimce piyasadakı pompaların çoğu (hepsi bile olabilir) Çin menşeli ve pompanın ömrü ve bakım aralıkları açısından oradakı kullanılan oring malzemesi önem arz etmektedir. örnek iki tamir setlerine göz atınca malzemenin Buna-N (nitrile butadiene veya NBR) shore (sertlik) 70 görülmektedir.

    https://www.amazon.com/Captain-Ring-B…e/dp/B01BLSZKPE

    https://www.amazon.ca/Benjamin-Crosm…e/dp/B01KGRZKN8

    ikinci sette 8 nolu oring dikkatimi çekti - ptfe (bildiğimiz teflon) 55D oring, mühtemelen yüksek basınc piston için. daha dayanıklı olduğunu satıcı söylüyor.

    beliki NBR ın yerine HNBR kullanılabilir - daha yüksek sıcaklık ve gerilme direnciyle NBR dan daha iyi.

    yağ konusuna gelince Air Arms kendi pompası için Parker Super O-lube(silikon yağı) tavsiye ediyor. (ana silindr için) https://www.pyramydair.com/airgun-resourc…ners-manual.pdf

    Hatsan kendi pompaları için silikon gres diyor. Yukarıda tavsiye edilen (wd40 haric) bazı yağlar daha iyi olabilir.

    Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Hatsan mod 135 qe 5,5 var normal sivri peletlerse sorunum yok denemek için spoton solid aldım. Ama namluya tam oturmuyor peleti görünümü normal tabanca kurşunu gibi ön kısmından ilk oval alanından geriye doğru ilerlerken pelet etrafındaki halka kısmonda kalıyor. Peletin yüzde 50 içine giriyor ama kapatırsam sıkışarak namluya girebilir ama içinde kalır diye cesaret edemedim.

    Solid türleri bu şekilde kapatınca mı oturuyor kullanan var mı?

    okuduğum kadarıyla yaylı tüfeklere bu tür mermileri tavsiye etmiyorlar. ben hiç denemedim. Tecrübeli arkadaşlar tabii ki benden daha net ve doğru şekilde yanıtlar bu soruyu.

    Doğrudur, el yapımı baya uğraştırır.

    Fikrimce bahsi konu hedefin en kolay üretim yöntemi dxf formatında resmini çizerek metal kesim için lazer makinasında işlemek.
    . Sanayi sitelerinde tanıdığınız lazerci veya onlarla yakın çalişanlar varsa 3-5 tanesini bedavaya keserler. Aksi halde toplu siparişle yapılır. Bu halde birim fiyatı yaklaşık 1-3 TL geçmemlidir. Halihazırda 8 - 10 mm kalınlığa kadar işleyen lazer makinaları piyasada yaygındır.

    Keşke yurtdışı olsaydı - benimki yurtıçı 2 tane kargo. Biri 22 Mayıs ikincisi ise 23 Mayıs ta Başakşehir DTM ye ulaşmış gözüküyor. Bugün 23 Mayısta geleni teslim ettiler bunca şikayetten sonra. Dağıtım için gelen elemana sordum - ikincisi nerede, aynı yolu boşuna gitmiş olacaksın. Anlaşılan işler PTT de karışmış. Dağıtımı taşeron şirketlere devretmişler. Elemanın söylediği - aşırı yoğunluk var, lakin çağrı merkezi hiç böyle söylemedi.

    Bu arada eğer DTM'ye gelmiş ve hala "Cihet listesine eklenmiştir" filan yazıyorsa, beklemek yerine DTM'ye bizzat giderek kargoyu alma imkanı var.

    CİMER den Ulaştırma Bakanlığına şikayette bulundum, belki teselli yerine geçer diye :)

    20 $ gelince akılları şimdi mi başlarına geldi. Yerli sanayi Çin'in ucuz işçiliğinden dolayı yıllar önce düşüşe geçmiş durumunda. Vergiye karşı değilim, yeter ki zorluk çıkararak süründürmesinler.

    Bana gönderilen ve geçen hafta Cuma günü dağıtım için Başakşehir DTM ne ulaşmış kargom hala "Cihet Hazırlama Listesine Eklendi" statüsünde gözüküyor.

    Cağrı merkezine sayısız arama hiç bir işe yaramıyor. Acil kodlu şikayet ve s. aynı hikaye. Başakşehir DTM telefonlara cevap vermiyor. Sorumlu birisini bulamıyorum. Yani 2 güne 1000 km yol yapmış olan kargo 5 güne 10 kilometreyi gidemiyor.

    İnterneti araştırdım aynı Başakşehir DTM den başka insanlarda mağdur olmuşlar.

    Bu kafayla nereye varabilirler ki...

    Güzel olmuş. Makinasız el yapımı her adamın işi değil. Tebrik ediyorumç

    Ben de kendıme yapacağım, Elimin altında gelişmiş altyapı olduğundan segmentin üst modellerine yakın benchrest imal etmek istiyorum ve konuda texrübeli arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var.

    Benchrest de hangi özellikler daha çok aranmakt acaba?

    Saygılarımla

    hızın fikrimce şöyle bir etkisi var - pellet namluyu terk ettiği zaman (yiv set den dolayı dönmesini hesaba katmasak) iki tane hız vekörlerine göre hareket eder - aksiyal (namlu eksen yönünde) ve radyal (atış esnasında titreşımden kaynaklanan namluya dikey yönde). Hedefe ne kadar hızlı varırsa radyal hızdan o kadar az etkilenir. ayrıca pelletin hedefe ulaştığı açı (ki hız ve mesafeye bağlı) da önemli.

    Fakat sadece hıza göre modifiye yapılmadı - namluyu kısaltarak ve fabrika çıkışından daha düşuk enerjili vortex'e geçerek (~30j -> 16j ) titreşım etkeni (radyal hız) aşağı aşağıya çekildi.

    ayrıca namlu kısalınca titreşimin daha az bir düzeyde (benim tahminim) olduğu anda pellet'in namluyu terk etmesini sağlandı. bunu kanıtlamak için tufeğe ivmeölçer bağlayarak ölçümler yapılabilir, yeter ki boş zaman bulabilsek :)

    fps stabilite açısından.22 dominator hatsan torpedo 20.2 pellet ile yapılan atışlara yakın

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.