aseyhan tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    Ben de hafta Sonu at 44 ile 40 atışlık bir chrony çalışması yaptım döküm ekte. Her şarjörde yaklaşık 25-30 bar arası hava tüketti. Atışlar esnasında hava sıcaklığı yaklaşık 15 derece idi.
    Değerler Hatsan JSB Exact Heavy 18,13 grain pellet için. Regülatörsüz / düz tactical model (long veya lw değil) Güç ayarı fabrika çıkışında.

    Mevcut güç ayarı ile veya belki gücü biraz kısarak sanki 15,89 ile daha iyi bir atış eğrisi yakalar gibi düşünüyorum bu değerleri gördükten sonra. Elimde 15,89 pellet yoktu sipariş ettim şimdi. Önümüzdeki hafta 15,89 ile olan atışları da benzer şekilde eklerim.


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    meraba arkadaşlar oncelikle gununuzun iyi geçmesi dileği ile, benim tüfeğim hatsan mod 75 uzerinde verdikleri 20 tl lik durbun ile 400-500 e yakın atışlar yaptım. fazla beklentim olmasada 20 tl lik durbunden istediği performansı verecek tipte idi. daha sonra lazer 3-9x50 durbune geçis yaptım, ayrıca yanında sportsmatch dm 60 dampa ayak alarak isabetli atışlar sağlamak amacı ile kullanırım gibisinden ikisinde gerektiği gibi montaj yaptım. atıslarımı 30 mt ye ayarladıktan sonra sıfırlama bolumune geçtim, ama attıgım her atıslar aralarında 5-7 cm ara olacak sekılde sağa sola veya yukarıya gidiyor. normalde sıfırlama seklı 3 atıs ve hedef nerde toplandı ise ona gore durbunu sıfırlamaktır, ama onu bile yapamıyorum sorunun tufekte oldugunu zannetmiyorum nefes kontrolu ve diğer butun gerekli ayarlamaları yapmama rağmen gerektiği gibi atışlarımı bir noktada toplamakta gucluk cekıyorum fakat desteksiz atıslarımda 50 mt den siseyi kırabiliyorum durbunum ayarsız olmasına ragmen ne hıkmettır bende anlamıs değilim sizce durbun sıfırlarken veya atıs yaparken kacırdıgım ince puf noktası olma olasılıgı mı var ?


    1 - dürbün montajınızda sorun olabilir.
    a Dürbün ayaklarının raya tam geçmiş olduğundan emin olun.
    b Dürbününüzün tüfeğinizin namlu ekseni ile göz kararı parelel olup olmadığını kontrol edin.
    c Dürbün düşey artıkılının tüfeğinize tam dik olmasına dikkat edecek şekilde gerekirse dürbünü biraz gevşetip döndürerek ayarlayın. Düzgün bir masada tüfeği düz durdurabilirseniz dürbün ayar kapağı üzerine su terazisi koyarak bu durumu kontrol edebilirsiniz.
    d Dürbün ayağının vidalarının tamamını birbirine yakın kuvvet ile ve eşit miktarda sıkmaya çalışın.

    2- Eğer dürbününüzün önündeki paralaks tekerini çevirerek atış yaptığınız mesafeye veya görüntü netliğine göre ayarlamazsanız tüfeğe kaynak şekil ve açınızdaki çok ufak değişiklikler bile vuruş noktanızı ciddi anlamda değiştirir. 9x büyütmede netlik farkını seçmek genelde zordur. Hedefte üzerinde uygun boyutta yazılar vb olan bir cisim olursa harflerin keskinliğine dikkat ederek netleyebilir dolayısı ile paralaks düzeltmesini yapabilirsiniz.

    3- Özellikle daha önceki deneyimi ateşli silahlar ile olan arkadaşlarımızın genelde düştüğü hata yaylı tüfekleri fazla sıkı tutmaktır. Yaylı tüfeklerde tepmeyi hissettiğinizde saçma henüz namluyu terk etmemiş olur. Bu yüzden tepme esnasında tüfeğin nasıl salınım yaptığı vuruş noktanızı değiştirir. Tüfeği hep aynı derecede sıkı tutmak mümkün değildir. O yüzden Yaylı tüfeklerde isabet sağlamak için tüfeği fazla sıkmadan altından bir yerlerden hafifçe destekleyerek atmak daha doğrudur. Böylece tüfek serbest pozisyonda 3 aşağı beş yukarı hep aynı şekilde salınacağından daha istikrarlı atışlar yaparsınız. Google ve youtube'da "artillery hold" diye arayarak yaylı silahlar için bu mantıkta tavsiye edilen tutuş şeklini öğrenebilirsiniz.

    Bunları denediniz yine sorun çözülmedi ise:

    Lazer- Nikula- Breaker gibi ithalatçıların uydurduğu markalar veya bushnell , BSA , leapers gibi normalde kaliteli diyebileceğimiz dürbünlerin piyasada bol bulunan sahteleri aslında AIRSOFT için üretilmiş ve airsoft silahlar üzerinde fazla bir isabet beklentisi olmadan genelde görüntü maksatlı kullanılmak için imal edilmiş dürbünlerdir. Aralarında nadiren iyi çıkan veya beklentiniz yüksek değilse işinizi görenler olabilir ama geneli özellikle yaylı tüfek üzerinde layıkı ile sıfır tutmak veya adam gibi bir paralaks ayarı yapma,net görüntü alma imkanı sunmazlar. Kaliteli bir dampa almışsınız. Eğer imkanınız varsa o dürbünü iade edin. Hawke'nin 3-9x40 dürbünleri de pahallı değil. Gamo'da olabilir. Hatta hatsan'ın getirdiği optima'lar bile belirli bir kalite standardına sahip. Bunlar gibi kabul görmüş markalardan bir dürbün alın. Ya da daha iyi bir dürbün için bütçe denkleyene kadar Gez- Arpacık ile atışın keyfini çıkarın.

    Sn engin48 kurma kolu çekili iken iyice saldırır bir atak ile 50-60 barı geçirtebilirseniz kurtarırsınız. Ben beceremem ama yapanı gördüm daha önce.

    B planı Ankara çankırı cd. civarındaki av bayilerine uğrayın. Özellikle büyükçe olan altıntaş av markette hep scuba tüp olur. Tüpe ihtiyacınız olduğunu düşünmüyorsanız sırf bu yüzden tüp almayın. Gidin oradan biraz pellet veya başka ihtiyaçlarınız varsa onları alın ve tüfeğinizi bir defaya mahsus tüpten doldurmalarını rica edin. Hayır demezler.

    Bir daha da 100 barın altına indirmezseniz sorun olmaz.

    Ancak şu aralar pcp de olan yarışı maalesef boşa çekilen küreğe benzetiyorum. Her iki firma da ürünlerindeki aksaklıkları gidereceğine piyasayi kapmak için habire yeni ürün pompalıyorlar. Temel zayıf olduktan sonra gökdelen dikmişsin ne alaka!!!

    Aynen katılıyorum. Bizim yerlilerin çıkardığı çoğu ürünlerin ve paketlerinin çoğunun arkasında doğru dürüst bir kullanıcı ihtiyacını karşılama gayesi bile yok. "Çeşit olsun" diye mevcut platformlarda değişiklikler yapıp yapıp yeni ürün diye salıyorlar ortalığa. Hatsan mesela iyi kötü oturmuş, fiyat performans olarak kabul görmüş at44 platformuna, takılmayan, kendini adam gibi indeksleyen, düzgün çalışan adam gibi bir şarjör yapsa, intihar eğilimli gibi namluyu kendimize çevirmeden okuyabileceğimiz bir manometre eklese, mevcut tüpü az büyütüp daha regüle atış için valfi biraz daha iyileştirse adınada at 45 dese ben alırdım.

    Zaten o platformun en zayıf yanı bence şarjörü, 3 yeni model model çıkarttı şimdi hepsinde at44 şarjörü var :)

    Weihrauch ,işi bilmediğinden tabi, eski platformu geliştirip 97 yi 98 yapmış. Halbuki HW Supercobra dese askeri yeşile boyasa hepimiz alırdık, ne cahil adamlar...

    Evet 4,5. Yaylıda çok güçlü modeller harici 5.5 önermiyorum kimseye. Çoğu yaylı 5.5 mm yi hakkıyla atamıyor. Atanlar da bana göre çok tepen ve zor kurulan tüfekler oluyor. Çok tahribat istiyorsanız daha güçlü yerli tüfeklerin 5.5 , hatta 6,35 modellerine bakabilirsiniz. Ama onlarda da 4,5 x20 nin atış konforu ve isabetini genelde bulamazsınız. Hatta boy 1,85 üstü ve kollar kuvvetli vs değilse onlara bulaşmayın, insan 50 atıştan sonra eve dönüp yatmak istiyor :)

    şu tetik sistemi haricinde bende memnundum tetiğini pek sevmedim. Daha iyi bir tetik sistemi ile çok güzel olabilir. Hatta zannedersem stoegerin gamo larda olduğu gibi bir tetik kiti var o bulunup takılsa 10 numara bir tüfek olur zira locktime açısından oldukça iyi . birde çok sert pellet kullanmayın jsb gibi yumuşak pelletlerle çok iyi oluyor. Sert pelletlerde namlu yivset aşınması fazla gibi. Bendeki x20 lerden biri nereyse slug namlu kalmıştı.


    Gamolarda kullanılan aynı kitler x20 de kullanılabiliyor. Zaten x20 tasarım olarak büyük oranda gamo 440 kopyası. Ben grt 3 tetikle kullanıyorum yıllardır. Tüfeğide, tetiğide ilk alanlardanım. Her türlü orjinalinden iyi ama, Grt 3 ile bile biraz sert bir tetik çekişi olabiliyor. Birinci-ikinci kademeler arası iyi bir ayar yakalamazsanız ikinci kademeye geçiş duvara çarpmış gibi oluyor. Güzel bir ayar yakalamak için tetik üstündeki iki vidayla saatlerce uğraşmak gerekiyor :) küçücük bir vidanın 1/32 tur değişimi ile tetik çekişin bütün karakteri değişiyor. Ancak iyi ayarlandığında çok keyifli bir tetiğe dönüşebiliyor. Benimki şu an epey iyi örneğin, bu yüzden bir yıldan fazladır ellemiyorum ayarı. B planı olarak ayarı tutturamazsanız ikinci kademeyi sıfıra yakın ayarlayıp kolayca çok akıcı bir tek kademeli tetik elde edebiliyorsunuz.

    Tetik şuradan alınabilir : http://charliedatuna.com/GRT-III%20Trigger%20New.htm

    X20 Almak isteyenler için ek bilgi : X20 lerin en büyük düşmanı ağır ve kalitesiz pelletler. Örn: Ts10 kullananlar hep yay kırar x20 de. X20 iyi bakıldığında isabetli,keyifli ve uzun yıllar kullanılabilecek kalitede bir tüfek. Benimki 10 binden fazla atış yaptı hala temiz, hala güzel ve hala orijinal yayı ile 70 metreye kadar şişe vb kırıyor.

    Combo model üzerinde gelen 3-9*40 dürbünde gayet kaliteli, iş gören bir dürbün.
    Temiz kullanılmış ikinci el bir x20 combo bulursanız alın. 3 kuruşa 5 köfte almış olursunuz. Supressor modellerinde namlu kilidi fazla yumuşaktı atış pozisyonunda istemeden açılma gibi durumlar oluyordu supressor alacaksanız ona dikkat edin.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Pro magnum genelde iyidir ama 16 grain civarı o. Hunter da öyle. Ağır biraz aslında mod99 da isabetli olmak için. Pro magnum genelde hunterdan bir tık iyidir isabette.

    Ts22 ince memet solid vb fazla ağır pelletler mod99 için. Yay ve pistonun çabuk ömür tüketmesine sebep olabilirler sürekli kullanımda. Bence hiç koymayın tüfeğinize. Pcp kullanan biri varsa çevrenizde ona verin.
    Selamlar.

    Sn onur007
    tüfeğinizin gücüne uygun pellet bence 13-14 grain civarındaki pelletler olabilir.

    Özellikle delicilik dediğiniz için Sn. Ziyagg gamo rocket demiş, isabeti fena olmamakla beraber gerçekten delicidir. Özellikle teneke, aluminyum tava vb şeylere atış yaptığınızda en iyi sonucu genelde rocket ile alırsınız. Mod99 için 14,5 grain rocket biraz ağır tarafa yakın, daha fazla isabet için belki biraz daha hafife yönelebilirsiniz.

    Rocket kadar deliciliği olmaz ama, güç ağırlık oranı açısından tüfeğinize en uygun pelletler bence aşağıdaki gibi pelletlerdir. Muhtemelen en iyi isabeti bunlarla sağlarsınız. Tabi denemeden bilinmez, namlunuz da severse.
    http://www.aksuav.com.tr/default.asp?git=9&urun=1773

    Selamlar.

    Benim anlamadığım bir konu var regulstörlü tüp kullanıldığında güç ayarı nasıl oluyor . Güç ayarı neyi kısıyor tüpten gelen hhavayı kısarak mı ayar yapıyor . sistemi çözemedim anlayamadım. yoksa güç ayarı regülatörün ayarıylamı oynuyor .

    eğer öyle ise regülatörsüz tüpde güç ayarı nasıl yapılacak

    Pcp tekniğini daha iyi bilen arkadaşlar yanlış isem düzeltsin, güç ayarı çekiç yayının sertliğini-gerginliğini değiştirerek oluyor diye düşünüyorum.

    Aslında eleştirmek istemiyorum sanki meyve veren ağacı taşlar gibi oluyor bazen arka arkaya eleştiriler ama:

    2,5-10x50 SF dürbünün kullanım amacı nedir ki?

    FT desen 10x te paralaksta bozulmayı o kadar net göremez, kısa mesafeler için net mesafe tayini yapamazsın.
    E o zaman SF (yandan paralaks) ne işe yarayacak? Ne gerek vardı maliyet arttırmaya? Peki 50 çap mercek ne için?

    Tüfeğe taktik görünüm verildi diye taktik dürbün takmışlar bence sadece.

    Kaç kişi 400+ metrelerden insan boyutunda kütleye atış yapacak bu tüfekle?...(taktik dürbün bunun için değil mi?) Madem taktik vb. görünüş derdimiz, trijicon acog tarzı 4x en fazla 32 mercek çaplı güzel bir optik koysaydın hem hafif hem kompakt olurdu bari 50 mercek koca dürbün yerine... Bu ürünü yapan, paketi derleyen ürün/pazarlama yöneticisi bunu okursa belki bu meslektaşına hak verir...

    Selamlar.

    Airgun Academy 800 - 1000 fps arası atış yapan tüfekler için ideal sıfırlama mesafesini 20ft (18m) olarak bildiriyor:

    Video

    Sn cankatsan 20 yarda olarak düzeltmekte fayda olabilir ifadenizi. 20 fit (feet -ft) 6 metre gibi bir şey yapar. Birimi yanlışlıkla ft olarak belirtmişsiniz muhtemelen.

    Konuda ek bilgi olarak örneğin jsb exact 8.44 graini 900 fps ile atan bir tüfeği 20 yardaya sıfırlarsanız 20-35 yarda arası neredeyse düz bir uçuş eğrisi elde edersiniz. Airgun academy'nin bu ifadesi eğer 20-35 yarda arasında küçük hedeflere atış yapacaksanız doğru olur.

    "Optimum Zero Range" atış yapılacak hedef boyutunu da göze alarak hesaplanması gereken bir kavramdır. Örneğin hedef bir yağ tenekesi ise başka bir sıfırlama ve menzil algısı, gazoz kapağı vuracaksak bambaşka bir sıfırlama ve menzil algısı ortaya çıkar. Bu yüzden bu tip genellemeler çok doğru gelmiyor bana, en doğrusu chairgun gibi uygulamalarla herkesin ihtiyacına uygun sıfırlama mesafesini belirleyip atışlarını buna göre yapması.